Alíkovina

Bruslení: Pár triků, jak na to

vydáno  •  Volný čas venku
Konečně led! Pokud ještě neumíš bruslit, trenér dětského hokejového mužstva v Českých Budějovicích Roman Fousek ti poradí, jak jednoduše zvládnout první kroky na ledě.

Bruslení, jak na to, © Mafra

Fotogalerie

Než vstoupíš na led, musíš být dobře vybaven. Kromě bruslí a teplého oblečení bys neměl zapomenout na kvalitní rukavice, nejlépe lyžařské a hlavně na helmu.
Ta pravá hokejová se dá pořídit za tisíc korun, dobře poslouží ale i lyžařská. Pokud doma nemáš ani tu, vezmi si alespoň cyklistickou. V nouzi je lepší než nic.

Bruslení - trener 1

Roman Fousek

"A doporučujeme také chrániče na holeně a lokty. První pády mohou být dost bolestivé a děti to může od bruslení nakonec odradit. To by byla škoda," připomíná trenér Roman Fousek.

1. Základní postoj
Nejprve je třeba zvládnou základní postoj na obou hranách bruslí. Chce to rovné nohy, špičky jsou v šíři ramen a míří dopředu. Hlavně si dej pozor, aby se ti brusle nenakláněly do stran.

Bruslení - postoj 1a

Základní postoj


2. Pokrč nohy v kolenou
Nohy jsou stále v šíři ramen a ty pokrčíš kolena. Tak hodně, aby byla zhruba 5 centimetrů před špičkami bruslí. Zdá se to těžké? Neboj, zvládneš to. A když náhodou spadneš, tak se nejlépe vstává z kleku - opřeš se rukama o zem a postavíš se na jednu a pak na druhou nohu. Pokud budeš mít nablízku mantinel, přidrž se ho.

Bruslení - 1b

Pokrč nohy v kolenou


3. Jak se odráží?
Jde se jezdit. Nohy máš pokrčené, paty dáš k sobě a zkusíš přenést váhu na obě špičky a tím se rozjedeš. Je to takzvaný buřtík, protože špičky po odrazu míří k sobě. A pořád mysli na to, aby nohy byly rovně.

Bruslení - postoj 2a
Bruslení - postoj 2 - 3
Bruslení - postoj 3

Buřtík, pozor na rovné nohy


4. Samotná jízda
Ze základního postoje se pokusíš přenést váhu nejprve na pravou nohu a tím se rozjet do strany. A pak zase zkusíš přenést váhu na levou nohu a rozjet se do strany. Takhle to střídej, pokud možno plynule, dokud ti to alespoň trochu nepůjde. Úplným nováčkům se doporučuje vzít si na led s sebou buď kužel nebo nějakou židličku, které se budou přidržovat. Děvčata, která mají někdy na bruslích zoubky, si mohou pomoci v odrazu právě jimi.

Bruslení - postoj 4
Bruslení - postoj 4b

Přenášení váhy


5. Koloběžka
Ze základního postoje pokrčíš pravou nohu, špička brusle ukazuje dopředu, špička druhé nohy směřuje do strany a tím tvoje nohy vytvoří jakési písmeno "L". Všimni si, že takový postoj mají rychlobruslaři na startovní čáře. Pak přeneseš váhu na pravou nohu a levá noha jde při odrazu do protažení. Je to pohyb jako na koloběžce. Takto vyzkouším pravou nohu třikrát čtyřikrát, pak zkusíš to samé s levou nohou.

Bruslení - postoj 5
Bruslení - postoj 6

Koloběžka


6. Dřepy
Nejlepší průpravou ke správnému pokrčení nohou při bruslení jsou dřepy. Rozjedeš se, nohy dáš rovně na šíři ramen a z této pozice zkoušíš při jízdě dělat dřepy. Stačí dva tři a cvičení pak znovu opakuješ. Už ti to jde? Hlavně to nevzdávej, podruhé už budeš zase o něco šikovnější. Chce to trénovat.

Bruslení - postoj 7
Bruslení - postoj 7b

Dřepy

Autor:
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (3)

Příspěvek z 28. ledna 2013 ve 13:02.
adamlukas v něm napsal:

motorfans

=M= je best

Příspěvek z 28. ledna 2013 v 8:54.
petr59 v něm napsala:

nejvíc?........

Nejvíc mi jdou buřtíky!

Příspěvek z 27. ledna 2013 v 17:45.
LucyBloom v něm napsala:

jé, citronky! Ty umím dost dobře