Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Diskuze k Alíkovině

    « Přejít na článek

    Co si myslí studentstvo o manželství pro všechny?

    Nový příspěvek do diskuze:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 18 dní.
    Příspěvek z 23. listopadu v 15:45.
    Papoušek_Nfnf v něm napsal:

    Podporuji manželství pro všechny. Nevidím na tom nic špatného.

    A ti, kteří říkají blbosti o LGBTQ komunitě, že to je špatné, nebo hřích, věděli jste, že homosexualita existovala už dříve? Třeba ve starověkém Řecku to bylo běžné a lidé to příjimali. V Římě to bylo tolerováno. V některých asijských kulturách byly vztahy mezi lidmi stejného pohlaví známy.

    Každý se rodí jiný, někdo časem zjistí, že je na ženy, někdo na muže, někdo necítí přitažlivost k nikomu (aromantik, asexuál)... a přitom je pořád člověk.

    Příspěvek z 22. listopadu ve 12:12.
    Marmeláda_Marci v něm napsala:

    Ukulele01: Reaguju celkem pozdě, ale ani ne 20 metrů ode mě je pár leseb, obě vypadají jako ženy a vychovaly spolu dvě holky, které jsou kompletně v pohodě. Jsou nyní dospělé a mají práci. Jediný matoucí moment, co se tam mohl asi stát bylo, když se dostaly do nekonečné smyčky „zeptej se svojí mamky.“. :-D

    Příspěvek z 21. listopadu ve 22:44.
    Emuleee v něm napsal:

    SarahDragons: díky moc :-3
    Co se týče vztahů více než dvou lidí tak to mi připadá jako zajímavé téma i když úplně nesouvisí s článkem O:-) určitě pokud by se tím někdo chtěl zabývat tak si to ráda přečtu (i když to asi není nic pro mě.. ale zajímá mě jak tam funguje nastavování důvěry a pravidel...)

    Kjuba13: prosím snaž se i napsat proč si to myslíš, výkřikem jen tak nikoho moc nezaujmes... Beru že si to myslíš ale nechápu to...
    A kdybys mi ještě odpověděl na otázku.. ;-)
    Ale jak to jak se někdo obléká souvisí s manželstvím pro všechny? O:-)

    Příspěvek z 21. listopadu v 19:29.
    SarahDragons v něm napsala:

    Moc hezký článek, oceňuji obě strany pohledu, a všechna vysvětlení ohledně tématu jsou moc dobře udělaná @)->-

    Když už se tu řeší názory:
    Já podporuju, aby LGBT páry měly úplně stejná práva jako heterosexuální(*). To je pro mě to podstatné. Název svazku je pro mě upřímně druhořadá věc. Nevadilo by mi, kdyby se to jmenovalo taky manželství. Jen nechápu ten kult okolo samotného slova, jako by bez něj nebyla rovnost. Rovnost je o právech, ne o etiketě.

    Ono to prostě je jiný typ vztahu, a to žádný aktivismus nezmění. Minimálně z biologického hlediska, tudíž že heterosexuální páry si mohou sami pořídit dítě, LGBT+ páry (až na výjimky) potřebují jiný způsob. Na této rozdílnosti není nic špatného, ale nevidím ani, proč bychom to nemohli odlišit.

    Když někdo tvrdí, že bez stejného názvu není rovnoprávnost, připadá mi to podobné, jako kdybychom řekli: ženy měly ve společnosti historicky nižší postavení, tak aby to nediskriminovalo, začneme všem říkat „muži“. Ta logika stojí na tom, že odlišné označení musí znamenat horší status. Jenže tak to být nemusí. Název „žena“ dnes nikdo soudný! nebere jako méněcenný, i když byla dřív společensky znevýhodněná. Rovnost se vybojovala právem, ne přejmenováním.
    Stejně to vidím u svazků: odlišný název nemusí být stigma. Nemusí říkat „tohle je horší“. Může být jen popisem dvou odlišných typů vztahů, které mají stejnou právní váhu. A pokud někdo LGBT svazek považuje za podřadný, nezmění to žádné „srovnání“ názvem.

    *mám jedinou výjimku, a tou je svazek polygamních skupin. Myslím si, že je to komplexnější problém který se dost dotýká etiky ve vztazích, a já osobně beru manželství pro LGBT+ páry jako svazek dvou dospělých lidí. (proč bychom to jinak nazývali páry, že)

    Prodleva 2 dny.
    Příspěvek z 19. listopadu v 18:31.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Kamo? Klidne at je partnerství ale to staci manželství je moc

    Příspěvek z 18. listopadu v 18:28.
    Emuleee v něm napsal:

    Kjuba13: tak když něco myslíš tak nepiš něco jinýho ;-) (mimo téma: mně upřímně lidi co si lakujou nehty nevadí až už jsou jakéhokoliv genderu..)
    Ale jak to jak se někdo obléká souvisí s manželstvím pro všechny? O:-)

    Příspěvek z 18. listopadu ve 14:07.
    Lívaneček v něm napsal:

    Mimo debatu: Ukulele01: reálně se všechny organismy evolučně přibližují krabům. Takže místo šneka bychom všichni měli být krab :D

    Příspěvek z 18. listopadu v 1:35.
    Ukulele01 v něm napsala:

    I mean jo jako vim ze zvirata jako obcas to tak maji taky no. Euh. Tak, proč nejsou všichni vyvinutí jak šneci třeba xd. By se to tím vyřešilo :3.

    Příspěvek ze 17. listopadu ve 22:09.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Emuleee: já myslím ty chlapy co si lakujou nehty a oblékají se do šatů a do růžového a tak

    Příspěvek ze 17. listopadu v 16:50, upravený po 6 minutách.
    Lívaneček v něm napsal:

    Osobně co vnímám jako já za bolestivé - transgender osoby v době tranzice nemohou mít ani registr. partnerství, ani manželství. Do jistý míry je mi docela jedno, jestli bych s přítelem mohl mít „jenom“ registrované partnerství, ale rádi bychom tohle právo měli obecně :D
    Děti mít ani adoptovat nechceme, ovšem jeden kamarád, co má trans* parnerku by si moc v budoucnu dítě přál a tam pro ně asi překážka bude...

    Je to smutné, i co se týče smrti jednoho z parnera, ta legislativa je tam taková… čudná

    plus Ukulele: Homosexualita ve zvířecí říši je naopak velmi častá. Jsou páry dvou samců tučňáku, kteří se ujímají vajíček, která nikdo nechce. A je to velice častý. V rodech a čeledích hnyzu, které obecně mají rodičovskou péči se vyskytují i homosexuální či „polygamní“ vztahy.
    Je otázkou, jak moc to může být i strategií rodičovského altruismu -> ten popisuje, že se jedinec z rodiny A obětuje či nerozmnoží, aby pomohl spurozencovi z rodiny A. V tomhle případě jde hlavně o snahu pomoct zachivat genetickou informaci rodiny mé (tedy A)
    V případě tučňáků by se TEORETICKY mohlo jednat o altruismus ve velikosti druhu -> snaha pomoct zachivat druh náhodné rodině. Ovšem vzhledem k tomu, že každou sezonu je hromada dvojic samčích tučňáků staraj8cí se o šutr, myslím si, že tam jde snad o skoro nejbližsí honosexualitu té lidské. Jsou i páry tučňačic, ale ty jsou více či méně dobrovolně vždy s vajíčkem někoho jiného :D

    Kdybych se měl rozepisovat o více případech podprbně, nevešlo by se to. Homosexualita či změna pohlaví je v živočišné říši více, než přirozená. :)

    Příspěvek ze 17. listopadu v 16:29.
    Cirilla12 v něm napsala:

    Hele podle me to pro dítě není tolik těžký...já sama vyrůstám bez otce, stejně jako spoustu dalších dětí. A jakej by byl rozdíl, kdyby nějaký dítě mělo matku a pak...úplně teda nevím jak tomu říkat, dvě matky být nemůžou...no tak jakej by byl rozdíl mezi tímhle a kdyby dítě vyrůstalo jako dítě dvou žen? Jenom by vidělo, narozdíl od dětí co mají jen matku/otce vzor partnerského soužití v bezprostřední blízkosti, což vůbec neuškodí, naopka

    Příspěvek z 16. listopadu ve 22:16.
    Emuleee v něm napsal:

    Ukulele01:
    Jen slýchám to docela často, že dítě musí být zmatené ale četli jste něco kdy se někdo ptal toho dítěte?
    A to že je spousta dětí které žijí v dětských domovech?

    Příspěvek z 16. listopadu ve 22:02.
    Alice_Potter v něm napsala:

    mg zajimave 5 tlapek (prali)

    Příspěvek z 16. listopadu ve 21:32.
    Emuleee v něm napsal:

    Ukulele01: k těm zvířatům.. když si člověk do googlu zadá homosexuální zvířata (nebo něco na ten způsob) tak mu vyjede článků fakt dost
    Prima Zoom
    100+1
    Idnes
    jen nějaké... například..

    Příspěvek z 16. listopadu ve 20:35.
    Ukulele01 v něm napsala:

    Já jako dítě bych teda nechtěla třeba mít dva táty nebo dvě mámy. JEDINĚ VLASTNĚ viděla jsem změnu ženy v muže a myslím si že to bylo k nepoznání, prostě muselo by to být asi tak, aby se jeden rodič choval a vypadal jako táta a ten druhý zase jako máma, prostě však to musí být pro dítě strašně matoucí, pokud to tak není.

    No v přírodě ale taky nemáte 2vlky stejného pohlaví, nežijou spolu a nevychovávají vlče...
    Protože takhle to nastavené nebylo, to že si někdo něco vzal do hlavy je prostě jeho věc no, klidně ať si spolu žijou, takže vlastně schvaluji manželství, ale rozhodně ne výchovu dětí. Určitě je dost lidí co třeba dítě mít nemohou a prostě dítě z nefunkční rodiny si mohou vzít oni (ti co nejsou z LGBT).
    Snad to dává nějak smysl :3.

    Příspěvek z 16. listopadu ve 20:23.
    Cirilla12 v něm napsala:

    Pralinka2: souhlas
    Emuleee: ano, jde mi skoro jenom o ten název :-) protože mi to nepřijde jako býhoda, prostě název....tak nevím, proč by se tak mělo říkat svazkům muž+muž, žena+žena....

    Příspěvek z 16. listopadu ve 20:13.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Když už se tady píše o těch názorech. Můj názor je, že bych těm lidem (dvojicím) asi nechtěl upírat nějaká práva. Stav před několika desítkami let, kdy jeden partner nesměl druhého ani navštívit v nemocnici, protože nebyl jeho příbuzný, to opravdu nebyl vhodný stav. Co se týče adopcí, tak úplně ideální by asi bylo, kdyby dítě vyrůstalo v „tradiční“ rodině,ale pokud to z nějakého důvodu není možné nebo vhodné, ale považuji za lepší, když se o dítě starají dva tatínci nebo dvě maminky, kteří ho mají rádi 24 hodin denně, než když se o něj někde v ústavu stará několik tet, které tam chodí na 8 hodin denně do práce.

    Takže nemám nic proti tomu, aby měli nějaká práva. Ale rovněž bych měl výhrady k tomu názvu „manželství“, které dosud znamenalo něco jiného.

    Příspěvek z 16. listopadu v 19:39, upravený vzápětí.
    YOYO v něm napsal:

    Je zajímavé, že ti co jsou proti, málokdy předloží nějaký argument a svůj postoj často ani nevysvětlí.

    Já to pak vnímám jako že to tak mají nastavené pocitově „nechci aby to tak bylo, protože to ve mě vyvolává divné pocity - je to něco nového, nezvyklého, tak to nechci...“, někteří pak zpětně hledají nějaká odůvodnění aby si ten svůj postoj obhájili i nějak argumentačně, ale málokdy si připouští, že za tím jsou především ty pocity a ne racionální důvody.

    Že to tak mají děti je pochopitelné. Ale často takto na mě působí i různí chytří lidé, i politici atd... a to si pak akorát řeknu „achjo“.

    ...

    Občas je dobré zamyslet se nad tím, proč si vlastně myslím co si myslím. Jestli to není postoj přejatý/naučený bez nějakého hlubšího rozmyslu. - Já jsem takto už párkrát změnil svůj názor na nějaké důležité věci.

    A i pokud svůj názor nezměním, tak není na škodu se zamyslet, zda je opravdu ten můj vlastní „fuj-to-je-divné“ pocit důležitější, než svoboda těch „divných“ lidí, kteří nikomu neubližují.

    ...

    Co se týče článku, tak se mi moc líbí tato série tohoto formátu. Více takových! 🔥

    Příspěvek z 16. listopadu v 19:32.
    Šalvěj v něm napsala:

    Hm, je to krásný :-3
    Nikdo se ve článku nezmiňuje o manželství více než dvou lidí. Ani nevím, jestli se víc lidí může nějak oficiálně sezdat dohromady. Myslím že ne.
    Nějak mě o tom nenapadlo doposud přemýšlet...

    Příspěvek z 16. listopadu ve 13:49, upravený po 18 minutách.
    Emuleee v něm napsal:

    Díky všem za názor/ komentář :-3
    Jen pro ty co jsou proti: proč by to měli být jen dva lidé opačného pohlaví? Protože se to tak vždycky dělalo anebo protože to tak má většina? Váš názor vám rozhodně neberu jen se snažím pochopit proč si to myslíte..

    Kjuba13: to že by většinová společnost mohla někoho šikanovat je důvod pro to aby ten člověk nemohl vyrůstat v milující rodině? Nemělo by se spíš řešit proč ho ti lidé šikanují a že není v pohodě někoho šikanovat?

    Taky by mě zajímalo co myslíš tím ženy co se oblékají jako muži a naopak... Myslíš že je špatně že já jako žena ráda nosím košili a kalhoty?

    Jinak ještě jednou.. nechci aby to vyznělo útočně, jen se to snažím nějakým způsobem pochopit $>

    Ještě upravím, Ciri to odeslala těsně přede mnou..
    Cirilla12: takže ti jde čistě jen o název?
    A oblékání za mě v podstatě nesouvisí se sexuální/ romantickou orientací, jde spíš tak nějak o vyjádření sebe sama (anebo svého genderu..)

    Příspěvek z 16. listopadu ve 13:45.
    Cirilla12 v něm napsala:

    Já souhlasím, at mají klidně práva jako muž+žena, ale ať se to nenazývá manželství ;-) to je pro me svazek muže a ženy, vždycky to tak bylo...takže práva jo, ale manželství nee
    Kjuba13: zaprvé...proč by ho šikanovali?8-o Děti umí být zlé, ale...dnešní děti jsou dost pokrokový :-| theriani a tohle....nevidím k tomu důvod
    Pokud teda myslíš, že by ho šikanovali děti. Pokud myslíš rodiče...:-|
    Zadruhé, to oblékání jako žena u muže není homosexualita :-P nejdřív se něco nauč než k tomu budeš psát názor

    Příspěvek z 16. listopadu ve 12:49.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Podle mě by společně neměli vychovávat děcko lgbt+ nemyslím si že by to ovlivnilo výchovu ale spíš by ho šikanovali, chápu lidi co jsou LGBT protože je to v genech a nelze tomu zabránit, to partnerství by stačilo protože mi vadí muži co se oblékají jak ženy a ženy které se oblékají jako muži. Sám mám příbuzného co je gay, žije s jedním co už ne rozvedený s manželkou a má dítě. Ale tečka Muž + Žena a konec

    Příspěvek z 15. listopadu ve 22:50.
    Emuleee v něm napsal:

    Za_to_může_Rosťa to že něco děláme dlouho znamená že je to dobře?
    A manželství minimálně u nás není jen o náboženství, zvlášť když necelá půlka Čechů v žádného Boha nevěří...

    Příspěvek z 15. listopadu ve 21:38.
    Za_to_může_Rosťa v něm napsala:

    Popravdě souhlasím s tím, že by nemělo být manželství pro všechny. Tedy, nesouhlasím je možná silný slovo, ale chápeme se... Manželství je v jádru náboženská věc, něco zažitého už staletí, a chápu proč sou někteří lidé proti a vlastně bych jim i dala za pravdu. Ale zase by za mě měli mít stejnopohlavní páry (v partnerství, nebo jak se tomu teď říká) stejná práva jako manželé. Jen bych nechala jiný název. Rozumím, že to někdo může brát, jako diskriminaci, ale zase. Je to něco jinýho než zaběhnutá norma, takže dává smysl to i jinak nazvat. Lidstvo v sobě už to škatulkování má zakořeněný.

    Vesměs mi je jedno, jestli to nakonec bude přímo “manželství“, ale práva by měli mít všichni stejný.

    Příspěvek z 15. listopadu v 17:08.
    majdula2000 v něm napsala:

    Já bych řekla, že je každého věc, jestli se mu líbí holky nebo kluci... A co se týče adopce, tak na jednu stranu chápu, že pro dítě může být zvláštní mít „dvě mamky“ nebo „dva taťky“, ale pořád si myslím, že existuje mnoho takových párů, kteří zvládnou dát dítěti úplně všechno. Rozhodně se u nich může mít mnoho dětí daleko lépe než třeba v dětském domově.

    Neříkám, že tam nemůžou být blbý případy, ale ty můžou být i mezi páry muž + žena a od toho by snad měly být průzkumy rodin před tím, než jim tu adopci někdo dovolí. Dítě od „netradičního“ páru by to sice pak mohlo mít horší i třeba ve škole, ale zase by to pro učitele mohl být zajímavý impulz pro to, aby si s dětmi povídali o tom, že je normální, když se holkám líbí holky a klukům kluci. Protože jistě takoví lidé byli, jsou a budou, takže je fajn, když to společnost bere, i když to spoustě lidí přijde „divný“.

    Příspěvek z 15. listopadu v 16:25.
    Rex999 v něm napsal:

    Zajímavý článek, Emulíno.:-)


    Já jsem teda proti, dává mi smysl pouze chlap + žena. Ano, ostatní se mi zdá divné.

    Příspěvek z 15. listopadu v 9:23, upravený vzápětí.
    Jekula v něm napsal:

    Dobrý článek a mam stejný názor jako ty Emuleee kdyź někdo není jako většina lidí tak pořád by měl mít právo na svadbu.