Alíkovina

Docela náročný koníček

vydáno  •  Sport
Není tanec jako tanec. Všichni se mylně domnívají, že tréninky jsou úplná hračka. Ono tomu tak ale není. Řeč je samozřejmě o stepaerobiku, aerobiku na stepech.

Sportovní aerobik: Fitness Club České Budějovice - Finalistky mistrovství světa ve sportovním aerobiku 2006 v Rotterdamu - družstvo stepu Fitness Club České Budějovice., © Jaromír Novák

Step je jakási „bednička“ asi 20-25 cm vysoká, na které se cvičí. Aby mohl člověk na závody, musí splňovat určitá kritéria. Závodní stepaerobik se cvičí v týmech, nejčastěji jeden tým tvoří skupina 6-14 lidí. Každý z týmu musí mít vlastní step, to dá asi rozum. Nikdo ale netuší, že jeden step stojí okolo 3000 Kč. Náš tým naštěstí nakoupil stepy hromadně a my si je půjčujeme. Také musíme mít jednotný dres s dlouhými nohavicemi a speciální bílé tenisky vyrobené přesně na tento sport. Jejich nevýhodou je, že je seženete pouze po internetu a nemůžete si je vyzkoušet. Z účesu (nejčastěji drdol) nesmí vylézat ani vlásek. A v neposlední řadě je třeba trénovat.

Trénujeme třikrát do týdne a asi tak jednou do měsíce máme čtyř až pětihodinový trénink v neděli. Není to úplná hračka, jak se může zdát. Že je aerobik namáhavý, to asi každý ví. Ale nikdo vlastně pořádně netuší, jak probíhá náš trénink, trénink závodní skupiny na stepech. Nejdřív si rozehřejeme svaly (10 koleček kolem tělocvičny, 200 speciálních skoků se zvedáním rukou. Aby to nebylo tak snadné, na každé ruce máme půlkilové závaží, ty zátěže musí mít také každý svoje vlastní). Pak se protáhneme a držíme v provazech, placce a rozštěpu. Potom děláme provazy o stepy (dáme dva stepy kus od sebe, mezi ně si sedneme a na každý step dáme jednu nohu a přetočíme se do provazu). Stejně děláme i placku a rozštěp. Následně máme deset vteřin na uklizení stepů (kdo ho uklidí pozdě, dělá za trest angličáky). Pak si dáme 20 tricepsových a dvacet prsních kliků (tricepsové jsou ty „úzké“, kdy má člověk lokty těsně u těla). A jde se na sestavu.

Ta je také dost náročná, ale to se nedá moc dobře popsat slovy. Sestava se skládá z šesti útvarů, to znamená, že se stepy postaví např. do dvou diagonál, to je první útvar, něco se cvičí a pak je přenos do dalšího útvaru (přenosy jsou nejčastěji na 6 dob, všichni musí step položit na zem naráz a přesně do následujícího útvaru). Sestavu musíme cvičit jednotně, všechny cviky provádět naráz. To se na závodech také hodnotí. Jezdíme třikrát do roka na soustředění, tedy řeknu vám, že žádný odpočinek tu nenajdete.

Každé ráno musíme vstávat v sedm hodin, protože se jde běhat. Běháme ještě před snídaní 5,2 km lesem, z čehož část je do kopce. Samozřejmě se nesmíme zastavit, kdo se zastaví, tak jakmile doběhneme, dělá okamžitě 30 kliků. Pak máme asi deset minut pauzu a je snídaně. Sotva stačíme vyběhnout schody, vletět do pokojů, převléct se a jít na trénink. Obvykle máme čtyři tréninky za den, jeden 3 hodinový dopoledne, pak po poledním klidu 1,5 hodinový, pak máme chvíli volno a pak máme další hodinu a půl trénink. Večer máme po večeři ještě trénink dvě hodiny. A takhle strávíme 14 dní na soustředění. Pokaždé, když se vrátím domů, tak to všechno musím dospat.

Doufám, že se vám článek líbil a že jste si udělali aspoň malý obrázek, co tento sport obnáší.

Autorka:
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (5)

Příspěvek z 13. února 2016 ve 21:24.
agentka2 v něm napsala:

Fajn

Fajn článek Tajná-anonymko, asi bych tenhle sport nezvládla

Příspěvek z 29. ledna 2016 v 19:12.
TerriEstrabao v něm napsala:

Wow

Wow, to bych s mojí fyzičkou ani náhodou nedala 21

Příspěvek z 29. ledna 2016 v 16:58.
andysek146 v něm napsala:

Andy

To znám dělala jsem 5let teemshouw a 3roky stepaerobic
4