Alík

• Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

Alíkovina

Dovolená na Moravě

vydáno  •  Cestování

V létě jsme se s tátou a ségrou vydali na pár dní na Moravu. Chtěli jsme na chvilku vypadnout někam pryč a taky se někam podívat. Byli jsme tam sice jen 3 noci, ale i tak jsme viděli spoustu krásných míst.

Lodičky na vodním vstupu do Punkevních jeskyní, © majdula2000

Ještě cestou jsme se zastavili na Radouči v Mladé Boleslavi, což je chráněné území, kde jen tak volně pobíhají spousty syslů. Společně jsme je tam krmili piškoty a jablky. Bylo to úžasné, sledovat, jak si to vždycky vezmou do paciček a ohlodávají to, někdy se o to perou, jindy si to vezmou a utečou… No prostě úplně roztomilé. Pak už jsme vyrazili přímo na Moravu.

Sysel a jablíčko, © majdula2000

Když jsme dorazili do cíle, tak jsme se šli nejprve ubytovat do hotelu. Ovšem nezůstali jsme tam moc dlouho, protože jsme chtěli ještě na takový menší výlet. Proto jsme hned vyrazili na rozhlednu Malý Chlum. Nebylo to daleko. Zaparkovali jsme auto v takové malé vesničce a vydali se nahoru. Cesta byla celkem vtipná, hlavně ty cedule, které vůbec nevěděly, jak je to daleko. Jednou ukazovaly nějakou vzdálenost (už přesně nevím jakou) a o kousek dál (ale blíž k rozhledně) tvrdily, že jsme se nepřiblížili, ale oddálili. ;-D Nakonec jsme ale přeci jen dorazili. Nahoru se musela lézt po žebříku, což bylo docela zajímavé, ale bylo to fajn. Z rozhledny byl pěkný výhled na okolí, i počasí nám přálo. Po návštěvě rozhledny jsme se vrátili zpátky do hotelu.

Rozhledna Malý Chlum, © majdula2000

Ještě ten den večer jsme se vydali na průzkum městečka, ve kterém jsme trávili naši dovolenou – byly to Boskovice. Kdyby náhodou někdo nevěděl, tak je to takové menší město v Jihomoravském kraji, zhruba 30 kilometrů na sever od Brna. Nejprve jsme se šli najíst do restaurace, potom přes náměstí k zámku a odtamtud jsme vylezli nahoru ke zřícenině hradu. Pak jsme se vrátili zpátky na hotel a už tak nějak odpočívali.

Zámek v Boskovicích, © majdula2000

Druhý den už jsme měli naplánovaný celodenní výlet. Vyrazili jsme autem do Moravského krasu, konkrétně k Macoše. U parkoviště jsme si vyzvedli vstupenky a pak už jsme šli k propasti. Nejdříve jsme ji sledovali úplně z vrchu, pak zhruba z prostředka a nakonec jsme ji při prohlídce Punkevních jeskyní viděli i ze dna.

Propast Macocha, © majdula2000

Bylo to moc pěkné, je tam zajímavá výzdoba a taky bezvadná plavba na lodičce po řece Punkvě (podle ní se také jmenují ty jeskyně). Cestu nahoru jsme se ségrou jely lanovkou, zatímco táta šel raději pěšky, protože nemá rád výšky. :-D

Lanovka u Macochy, © majdula2000

Potom jsme se ještě jeli podívat na Balcarku. To je další jeskyně, která je přístupná veřejnosti v Moravském krasu. Pak jsou ještě přístupné Sloupsko-šošůvské jeskyně, Kateřinská jeskyně a jeskyně Výpustek, ale v těch už jsme nebyli. Prohlédli jsme si Balcarku, jsou tam krásné krápníky, určitě se tam někdy jeďte podívat. Jo, a taky tam mají vtipné hlášky. Prý kdo hodí do jezírka v jeskyni 5 korun, tak se šťastně vdá nebo ožení, kdo 10 korun, ten bude mít dokonce i krásné děti, kdo 20 korun, tak se i šťastně rozvede, no, a kdo kreditní kartu s pinem, ten uvidí koupající se průvodkyni. :-D

Krápníky v Balcarce, © majdula2000

Po průzkumu jeskyní jsme se vrátili do Boskovic, kde jsme se večer jeli ještě podívat do westernového městečka. Tam to bylo pěkné, jako na Divokém západě, akorát už byl večer, takže tam bylo docela mrtvo.

Westernové městečko, © majdula2000

O den později jsme se vydali do Brna. Tentokrát už však ne autem, ale vlakem. Cesta byla docela rychlá, protože jsme to neměli daleko. V Brně jsme se šli podívat do katedrály, do labyrintu pod zelným trhem, na „orloj“ a tak nějak jsme se tam potulovali po centru. Já jsem chtěla ještě k přehradě, třeba se i trochu vykoupat, ale tam jsme nakonec vůbec nebyli, protože by to bylo moc z ruky. Místo toho jsme ale šli ještě na Špilberk, což je hrad v centru Brna, odkud je také pěkný výhled na město. Odpoledne jsme se zase vlakem vrátili zpátky do hotelu a už jen odpočívali.

Brno, © majdula2000

Další den už nás čekala cesta zpátky domů. Cestou jsme se ale ještě zastavili v Litomyšli, protože jsme chtěli vidět zámek. Musím říct, že je opravdu moc pěkný. Hlavně to zámecké divadlo se mi moc líbilo a také zahrada u zámku. Dole ve městě jsme si pak dali ještě zmrzku a nakonec už nám nezbývalo nic jiného, než se vydat na cestu domů.

Zámek Litomyšl, © majdula2000

Měli jsme to sice docela daleko a se spoustou objížděk, ale nakonec to bylo docela v pohodě, i rychlejší, než jsme všichni čekali.

Na závěr tady mám ještě pár záběrů těch syslíků, byli opravdu hrozně roztomilí...

Autorka:
    » přejít do diskuse

Diskuse k článku  (6)

Příspěvek z 23. května v 11:20.
    Vejunkaaa v něm napsala:

Jéééj, já u Boskovic bydlím8-D
    Jinak moc hezkýO:-)

Příspěvek z 25. prosince 2019 v 9:04, upravený po 17 minutách.
    Adee v něm napsala:

Já byla nedávno na Macoše, je to tam krásné. Jela jsem lanovkou byla v jeskyni... měla jsem jet(společně se třídou) těmi lodickami, ale byla zvýšená hladina a tak jsme jeli jen do té první " slepé uličky";-D a mrzelo mě to:'( , ale pravda že tou lanovkou bych nejela kdyby sem mohla na lodičky :-D

screenshot.cz/6BT57/
    screenshot.cz/6EDRD/
    screenshot.cz/NUEJK/

Ty syslíci jsou hezciiii

Příspěvek z 21. prosince 2019 ve 20:42.
    majdula2000 v něm napsala:

Jenomže s jablíčkem v pacičkách je prostě roztomilejší... a krmí je tam skoro všici.:-|