Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Diskuse k Alíkovině

    « Přejít na článek

    Informatika ve škole je nuda. Proč?

    Nový příspěvek do diskuse:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 19:17.
    Aniusia v něm napsala:

    JO a NE

     V něčem s tebou musím souhlasit, v něčem naopak. Je pravda že každý to neumí

    s počítačem, ale zároveň je pravda že by nás mohli naučit něco víc (np. psát stránky v html jazyce, aspoň základ). Ségra je informatyčka a tak mě něco nového naučí. Já bych to vyřešila tak že by se děti rozdělilo na dvě části - začátečníky a pokročilé. Není proč mít zlost na učitelku, o tom co se učíme rozhoduje ministerstvo školství. Promiň, ale nemyslím si že by vás co umí víc bylo ve třídě tak málo (3). Takových dětí jako jsi ty je opravdu hodně.

     Jestli Tě však informatika hodně zajímá, můžej ji jít dál studovat. Myslím že na magisterské se budete učit víc než měnit barvy a styly písma :). Informatyka je hodně rozsáhlé učivo, tam nemůže jít kde kdo, na to je třeba mít předem určený mozek. Jinak článek hezký.
     
    Doufám že si můj názor přečteš.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:28.
    Kábéčko v něm napsal:

    Reakce na Loleknos:

    Myslel jsem to takhle: přežít základku a vybrat si střední školu, která je zaměřená na informatiku a kde se naučí to, co ji zajímá :-) Ony i základky jsou různě zaměřený...

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:27.
    ONDRAPCE v něm napsal:

    Reakce na Belkar:

    Já sám jsem elektrotechnik. ;)

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:11.
    Loleknos v něm napsal:

    Reakce na Kábéčko:

    Na střední sem.. a žádnej velikej objev to taky neni. Spíš nečekat na střední ale začít se učit sám/sama

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:07.
    Loleknos v něm napsal:

    Reakce na dilimajas:

    Klasika - samouk :)) Jinak to ani dělat nejde 21

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:03.
    Loleknos v něm napsal:

    Reakce na artusl:

    Souhlasím 4

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:02.
    1Ada v něm napsala:

    Ty asi nemyslíš na ostatní,že?

    Ahoj,možná ti vadí,že se na tý informaice v podstatě "nic" neučíte,ale co když někdo nemá s počítačem žádné zkušenosti?Ne každý musí vědt jak se dělá ve Wodu to a to (i v jiných programech).Takže být tebou,nestěžuju si.A pro hlavouny v Alíku:prosím Vás,proč jste dali do Alíkovin takovýto článek?Já myslela že dáváte nějaké důležité,nebo třeba nějaké tipy atd. ale Vy otisknete jen "článek" kde si dotyčný jen stežuje.Vždyť Vám do redakce čtenáři Alíka posílají tolik krásných článků,ale Vy jste vybraly zrovna tenhle,v kterém v podstatě není žádná pointa.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 18:01.
    Loleknos v něm napsal:

    Reakce na lev55:

    S Wordem a podobnými ptákovina by tě měli seznámit doma rodiče, to je snad základ který není potřeba se učit ve škole.. Spíš mi to přijde jako zbytečná ztráta času. Mnohem lepší by bylo programování (lehké začátky, nic složitého), grafika aj.. Když se to dětem dobře vysvětlí tak je to může i bavit (stejně jako to kdysi bavilo mě).. Myslím že její zklamání je na místě ;)

    Příspěvek z 30. března 2012 v 17:57.
    Loleknos v něm napsal:

    Rada + mé zkušenosti

    Zažil sem to samé. Učitelé vás nechtějí nic moc nového naučit, jde jim bohužel jen o to, aby měli odučené všechno co mají v osnovách. Lidi jsou líný a pasivní, smiř se s tím pokud možno. Jen se budeš trápit dál. Je mrzuté že ti tu hodinu takhle znechutí ale nedá se s tim nic moc dělat. Nauč se být "samouk", ostatně takhle všichni kreativní lidé fungují :) Nikdo tě nic nenaučí, to musíš hlavně ty sama 16 Měj se hezky :)

    Příspěvek z 30. března 2012 v 16:36.
    kazeasch v něm napsal:

    Když čtu článek i diskuzi...

    ...tak být učitel VPT tak 98 % ze zde přítomných by neprošla ani omylem. Pořád jen fňukání že oni po nich ve škole něco chcou. Že nemůžou jen brouzdat po netu protože to je zábava. Stěžování na zablokovanej FB a blá blá blá. Pak to po x letech příjde do práce a zírá jak puk že postit word není základní znalost ale pouze důvod k výsměchu.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 16:35.
    lev55 v něm napsala:

    Bože...

    A co jsi čekala, proboha? :D Že se budete učit smajlíky, webovky a podobně? Však informatika je o tom naučit se s programama a není to zase nějaká nuda tak nešil ;) :D

    Příspěvek z 30. března 2012 v 16:23.
    kazeasch v něm napsal:

    Reakce na Tsss_xP:

    Někoho kdo řekne že se počítač nahrává bych teda určitě do lepší skupiny nedal. A dávej pozor v češtině ať příště nepíšeš: "uživately" 16

    Příspěvek z 30. března 2012 v 16:22.
    Buffy__ v něm napsala:

    Co tím chtěl básník říct?

    Omlouvám se, je to jen můj názor, ale co tím chce autorka článku říct? Vyplývá z toho nějaké ponaučení, či co?
    Jinak opakování matka moudrosti, sice to dotyčná umí, ale zopakování jí neublíží (z praxe). :)

    Příspěvek z 30. března 2012 v 16:13.
    kazeasch v něm napsal:

    Reakce na Mari1:

    Když už učíte, tak by nebylo od věci neučit děcka špatně názvosloví. Excel není žádný tabulkový editor, nýbrž tabulkový procesor. Je to docela zásadní rozdíl. Ale to jen tak na okraj.

    Jsem sice už nějakou dobu ze školy pryč, ale docela si pamatuju co byly hlavní nedostatky v těchto předmětech (o zkušenosti ze ZŠ se radši moc vyjadřovat nebudu ale učitelka byla naprosto žalostná a ovládala pouze to, co bych se s těží odvážil nazvat polovinou základní PC gramotnosti). Základní potíž při výuce kancelářských balíků byla v tom, je jsme se striktně učili MSO. Takže když se pak později někdo setkal s OOo, tak neudělal nic. Přitom by stačilo naučit pracovat s nápovědou (což pochopitelně platí i pro samotný OS, aby pak věděli že pokud nefunguje tiskárna, mají se obrátit na manuál a ne na nápovědu systému). Taky vysvětlit co je to makro a k čemu slouží. Učit samotné skriptování už není podstatné. Důležité je o této možnosti vědět. Až to bude někdo potřebovat, tak už se to doučí sám, ale hlavně aby věděl že to existuje). Další věc, nechat párkrát nechat žáky aby již známý naučený problém s Win vyřešili na alternativním OS. Zvyknou si že ne vždy je rozhraní stejné, naučí se více imrovizovat a opadne trochu strach z nových rozhraní. Z vlastní zkušenosti s "výukou" vím, že se dost zásadně mění přístup k samotnému PC a lidi pak nemají strach si proklikat menu a kýženou volbu najít bez cizí pomoci.
    Dále se zaměřit na pojmy jako Malware, Viry, Spyware, Adware, ... Skoro každý ví že má mít antivir, ale spousta lidí neví proč, takže jim je ve výsledku téměř k ničemu.
    Zabývat se historií počítačů. Ne nějak do detailů, ale aby nečučeli jak puk když jim někdo řekne Eniac nebo Arpanet. I historie je užitečná pro lepší ovládnutí PC. Další vysvětlit modely RGB a CMYK zabere to pár minut a jsou k tomu potřeba obrázky což hodně děcek zaujme a dost se to hodí. Další, nechat někde si vyzkoušet instalaci samotných Win což je dnes na běžném HW naprosto triviální, spousta lidí to považuje za uplnou eskamotáž, přitom se to hodí dost často, a opět se lidem co najednou zjistí že zvládnou nainstalovat celý systém uplně změní pohled na počítače. Zabývat se bezpečností na internetu a detailně vysvětli pojem Sociální inženýrství, což dá zdravou nedůvěru k sociální službám a celkově k poskytování informací, což jak víme se stává stále větším problémem.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 16:09.
    Lertei v něm napsal:

    Reakce na Mari1:

    Já už mám taky školu za sebou. V informatice by se rozhodně mělo učit, jak s počítačem a programy pracovat, ale taky hlavně jedna věc, kterou 90% lidí okolo mě neumí. A to je právě práce s internetem a informacema. Člověk by si měl uvědomit, že internet je dvojsečná zbraň a měl by se naučit na něm pohybovat. Ve škole jsme měli například jeden semestr zaměřený jen na způsob hledání informací. Například jak formulovat hesla zadávaná do vyhledávače, aby člověk našel co hledá. A taky jak si informace ověřit, protože to že je něco někde napsaný, ještě vůbec nic neznamená. Takže se například podívat, jestli je pod článkem jméno autora, kdo je ten autor (například hned zadat do vyhledávače a najít si něco o něm) a jaký další články napsal, co je to za stránky na kterých se informace nachází, jestli je ta samá informace i někde jinde atd...A potom se i samozřejmě naučit, co a jak člověk může na internet sám dávat. A jak si případně udělat stránky, aby to mělo hlavu a patu, aby to bylo přehledný, jak zařídit návštěvnost, SEO, co je to PageRank, jak ho zvýšit, jaký odkazy a v jaký podobě by na stránku měly vést, klíčová slova atd...Ona je to teda na základní školu dost složitá věc a asi se to těžko budou učit v praxi, ale myslím, že naťuknout by se to dalo a děcka by aspoň věděly, že něco takovýho existuje a že maj před sebou ještě spoustu práce, než budou umět internet užívat tak, aby pro ně pracoval:) A co se týká toho vyhledávání informací a věrohodnejch zdrojů, to bych do nich hustila už od malička:) Už kvůli ostatním učitelům, kteří pak pod každou seminárkou vidí "Zdroj: Wikipedie".

    Příspěvek z 30. března 2012 v 15:24.
    dilimajas v něm napsal:

    dilimajas

    No mě informatika baví, ale je problém, že jsem programátor a to mi tam nebereme. Bereme pouze grafiku atd.... Rád programuji hry v C#, weby v HTML atd. Takže si beru vždy do školy kompa a tam si dělám vše sám a kašlu na to, co máme dělat.... :)

    Příspěvek z 30. března 2012 v 15:24.
    atenalp v něm napsal:

    jo ja se taky těšila ale dělám že uložit obrázek zkopírovat texst a word a malováni to jsem umněla v 5

    Příspěvek z 30. března 2012 ve 14:30.
    Kábéčko v něm napsal:

    V každým předmětu

    je někdo pozadu a někdo napřed. Záleží na tom učiteli, aby tu hodinu udělal zajímavou a přínosnou pro všechny. Pokročilejším dát samostatnou práci a začátečníkům se věnovat.

    Příspěvek z 30. března 2012 ve 14:26.
    Belegot v něm napsal:

    Reakce na Mari1:

    Sice mám školu již za sebou, ale pár námětů přidám

    Co učit na škole v informatice? Hlavně princip fungování počítače a jeho logiku. Že vše se chová a tváří jako objekt, který má nějakou funkci a vlastnosti.
    Například písmo, jeho vlastnost je font, velikost, barva, umístění, atd. Učte upravovat tyto vlastnosti. A také, že tyto věci (objekty) mají i více vlastností, jen se nebojte experimentovat a zkoušet nové.
    Naučte je, jak funguje tlačítko, že do monitoru se nemlátí a proč to nemá smysl, že flashdisk se nedá zničit hozením do skleničky s vodou, jak funguje pevný disk a proč se notebook má zapnutý přenášet opatrně a jak se zálohuje.
    A hlavně je naučte, jak správně pracovat s informacemi (od toho je to informatika) a jak správně informace třídit. Aby se nestalo, že jednou budou mít problém rozlišit obsahovou stránku od vizuální (nejdůležitější na návrhu webu opravdu není obrázek na pozadí)
    Nebo např. jak vytvořit jednoduché pexeso a to následně vytisknout?

    Příspěvek z 30. března 2012 ve 14:00.
    lidojed v něm napsal:

    hrozný článek

    jak můžeš odsuzoat ty co to naumí vedle mě sedí kluk kterému taky radím a vůbecd mi to nevadí

    Příspěvek z 30. března 2012 ve 13:50.
    Sendrina v něm napsala:

    Nekdy vas nechapu

    Me osobne teda infoska bavi i kdyz ji mame zatim jen jako pracovni cinnosti.Vsichni ve tride na to nadavaji ze prej sami testy. No to je pravda ale nejsou tak hrozny16161616

    Příspěvek z 30. března 2012 v 11:29.
    Kábéčko v něm napsal:

    Na základce

    se naučíš základy a na nic víc neni čas. Počkej na střední školu, nebo si kup knížky a své znalosti rozšiřuj formou samostudia.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 11:06.
    Kábéčko v něm napsal:

    gympl

    Na gymplu byly dvě skupiny. Jednu jsem tvořil já, který se potřeboval naučit vést rukou myš, a druhou tvořil zbytek třídy. Každá skupina měla svůj program.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 9:37.
    artusl v něm napsal:

    Reakce na Mari1:

    Ahoj, tak setkávám se ze studenty maturitních ročníku ze základní neznalosti.

    Tak studenti neznají funkci „štěteček“ Kopie formátování, jednoduchá úprava obrázku – print screen a vložení do dalších programu, najít a nahradit, tisk do PDF. Funkce vytvoření vlastních klávesových zkratek V programu Word: klávesa RAB, formátování textu „zarovnání vlevo atd.“ editor rovnic, komentáře, sledování změn, záhlaví a zápatí, význam konce stránek a konce oddílů, velký problém z neznalostí tvrdé mezery, křížový odkaz a vytvoření obsahu. Excel: použití znaku $ v buňce, schopnost do grafu dat 3-4 osy, formátování grafu, proložení bodů v grafu, „seřadit a filtrovat“, filtry, formát buněk. Outlook: vložení podpisu.  Internet: hledání informací umět zadávat dotaz využití znaků uvozovky, atd, vědět že ke každému programu existuje nápověda a vědět kde ji najít. Základ k počítačům, pojmy ethernet a podobné. Základy programování. Věřím, že plno s těchto prvků se dá probrat na základní škole. Přece jen ukázat co zjednoduší a urychlí práci
    U hardwaru vysvětlit pojmy jako je DPI, rozlišení, rozdělení sběrnic, porty co je D-sub, HDMI a podobně. Hodilo by se i nějaký vysvětlení jak se pohybovat na diskusních fórech (odkazy na různá fóra jak se na fóru chovat jak klást dotazy atd) Požití translátorů.

    Příspěvek z 30. března 2012 v 9:32.
    OnlyMask v něm napsal:

    Proč nebereš ohledy i na ty méně zdatné?

    Informatika má vždy tři skupiny.

    První skupina jsou lidi, kteří se v informatice všeobecně vyznají. Umí pracovat v základních programech, jako například v těch, které nabízí balíček Microsoft office, klasické malování, aj. Lidi, kteří vědí základní pojmy jako hardware, software, znají kapacitu CD, aj.
    Umí instalovat programy, odebírat programy, ovládají práci se složkami, internetem, umí se zorientovat v rozmanitém nastavení často používaného operačního systému Windows, aj.

    Další skupina jsou žáci, kteří si zapnou počítač, mají pouze základní znalosti. Ovládají svůj Facebook, přetáhnout složku kam se jim hodí, možná nainstalovat/odinstalovat program, pohrát si s barvičkami ve wordu, jak zmiňuješ.

    Nicméně třetí skupina jsou žáci, kteří mají problém s počítačem všeobecně. Věci se jim musí vysvětlovat vícekrát, cítí se ztracení přestože se snaží držet tempo s ostatními.

    A co teď čekáš, že má paní učitelka dělat? Kdyby zadávala těžší úkoly, třetí skupina by to naprosto vzdala, jelikož jim chybí i naprosté základy. Máš pocit, že by lidi, kterým dělá problém vytvořit menší prezentaci v PowerPointu, že by zvládli třeba takové programování? Asi ne.

    Obzvlášť v tomto předmětu je NUTNOST probírat vše od samotných základů a začátků.
    To že umíš i něco navíc, je jen třešnička na dortu.

    Příspěvek z 29. března 2012 ve 20:30.
    takjok v něm napsala:

    jjf

    souhlasím,ale nekdy je i dobra hrajeme hry. A mame ji jednou za 14 dni.2525

    Příspěvek z 29. března 2012 v 19:50.
    JeannyLunden v něm napsal:

    Náš učitel si myslí, že jsme tam všichni naprostí odborníci...A ty kompy jsou asi tak z roku ''84. Jeden z nejhorších předmětů ve škole. Se.re mě víc než matika.

    Příspěvek z 29. března 2012 v 19:45.
    Kábéčko v něm napsal:

    Náskok

    Do první třídy taky někdo přijde s tim, že má náskok proti ostatním. Učitel se každýmu věnuje individuálně...

    Příspěvek z 29. března 2012 v 19:38.
    Mari1 v něm napsala:

    Co byste se chtěli v informtice učit?

    Učím na jedné základní škole v Sokolově. Vyučuji páťáky a na II. stupni vyučuji informatiku. Předmět se u nás v 5. a 9. ročníku nazývá Informační a komunikační technologie a v 6.- 8. ročníku Výpočetní technika.

    Je třeba, aby žáci školu opustili se základními znalostmi - základy vývoje počítačů, uvnitř počítače, základy ovládání Windows, základní ovládání textového a tabulkového editoru (většinou MS Word a MS Excel). Proto se i moji žáci učí základní práci s textovým a tabulkovým editoru. Co se mých letošních žáků týče, vždy jsme narazili na něco, co i ti nejlepší v ročníku nevěděli jak nastavit (kouzla s tabulátory, vlastnosti obrázků ....). Žákům vysvětlím, jak se to či ono dělá, pak dostanou samostatnou práci a kdo je hotov, může brouzdat na internetu - mimo FB, nehodlám hlídat. zda ten či onen žáček má od rodičů FB zakázaný.

    Píšeš, že se v hodinách nudíš a mnozí ti tu dávají za pravdu. Zajímalo by mě, co by ses chtěla v hodinách navíc dozvědět. Napiš sem (a napiš mi to, prosím, i do pošty), co by ses chtěla navíc v těchto hodinách dozvědět. Uvítám nápady na zpestření hodin výpočetní techniky.

    Ráda si přečtu i náměty vás ostatních, co se výpočetní techniku/informatiku na základní škole učíte.

    Příspěvek z 29. března 2012 v 19:33.
    šarmánek v něm napsala:

    :)

    Souhlasím, my se sice učíme psát všemi deseti, ale to, že je těžké držet shift a to písmeno, co chci mít velké, mě naštvalo - shft používám normálně! Navíc vše musíme psát pomalu a dvakrát xD :/.