Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Alíkovina

    Já učitelem, moje kritéria při hodnocení žáků

    vydáno  •  Čtenáři píší Alíkoviny · Škola
    Povolání učitele je velmi zodpovědné povolání. Každý, kdo ho vykonává, musí vědět, jak by měl hodnotit žáky. Jak bych hodnotil žáky, kdybych byl učitelem já?

    © Alík

    Za předpokladu, že bych byl učitelem, tak bych dával průměru jen padesátiprocentní váhu. Zbytek by tvořilo chování, snaha, aktivita, přístup, nošení domácích úkolů a absence.

    Hodnota všech kritérií by vypadala takhle: - průměr = 50 % - chování = 15 % - snaha = 7,5 % - aktivita = 7,5 % - přístup = 5 % - nošení domácích úkolů = 5 % - absence = 10 %

    Z těchto výčtů hodnot plyne, že nejvíce bych kladl důraz, kdybych byl učitelem, na průměr a chování. Také bych se hodně díval na absenci, aktivitu a snahu. Nejméně bych bral v potaz přístup a nošení domácích úkolů, protože důležitější je látku ovládat, než pečlivost při vypracovávání a odevzdání úkolů. 

    Co se týče absence, tak za každých 10 % absence bych průměr danému žákovi zhoršil o půl stupně. Z toho plyne, že žák, který chybí stoprocentně, má pětku jistou.

    Co se týče úkolů, tak za nesplněný domácí úkol bych dal mínus nebo pětku s váhou jedna.

    Co se týče chování a aktivity, tak za vyrušování a neaktivitu bych dával také malé pětky.

    Samozřejmě bych nemotivoval jenom negativně, ale i pozitivně. Za aktivitu, dobře vypracovaný domácí úkol, či nízkou absenci bych dával zase dobré známky. Dával bych též známky za přítomnost. Školákovi, který ani jednou nechyběl, bych dal jedničku, těm, kteří mají normální absenci, bych nedal nic a záškolákům a absentérům bych dával špatné známky.

    Autor:

    Tento článek byl zařazený ke zveřejnění bývalým vedením Alíka, jeho úroveň tedy nemusí odpovídat současným redakčním standardům.

    » přejít do diskuse

    Diskuse k článku  (15)

    Příspěvek z 2. října 2018 v 15:29.
    SVETLO v něm napsal:

    Zhoršovat průměr za absenci je naprostá pitomost podle mě, pokud ji má žák omluvenou...

    Příspěvek z 2. října 2018 v 15:14.
    lékařský v něm napsal:

    Zhoršovat průměr za absenci? Nedávají se známky jen podle toho jak daný žák umí učivo?

    Příspěvek z 1. srpna 2015 v 19:11.
    kočilka v něm napsala:

    Proč zhoršovat průměr za absenci?

    Já jsem měla v druhém pololetí 162 omluvených hodin. Proč? Z velké části jsem se přes vyučování připravovala na celostátní soutěž ve hře na flétnu. Dostala jsem první místo v celostátním kole. Jestli by za tohle učitel zhoršoval průměr, tak bych si na něj výrazně stěžovala.