Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Alíkovina

    Jak to chodí v call centru

    vydáno  •  Vztahy
    Zajímá Vás, jak se pracuje v call centru? Já to vím. Pracuji tam.

    easyJet callcentrum - Rezervační centrum, kam směřují hovory z celé Evropy. Vyřizuje se tak minimum rezervací. , © iDNES.cz

    Začínala jsem v týmu, kde jsme zpracovávali korespondenci a drobnou administrativu. Jednalo se o vyřizování dopisů, emailů, skenování a archivaci dokumentů a tak. Nevolalo se. To bylo fajn, opravdu mě to bavilo. Člověk si mohl relativně přizpůsobit i režim a svou pracovní dobu, vzít si přestávku, kdy chtěl, protože nebylo nutné sedět na svém místě v konkrétní čas. Důležité bylo, že je práce hotová do konkrétní doby, kdy přesně ji jinak člověk udělal, bylo na něm.

    Náš tým byl však později zrušen a nás přeřadili na aktivní telemarketing. To znamená, že jsme volali klientům a nabízeli jim ke koupi různé produkty, pojištění. To už mě nebavilo. Nejsem typ, který lidem něco rád vnucuje a přesvědčuje, že zrovna tohle musí mít. Nadřízení však samozřejmě chtějí výsledky, co největší počet uskutečněných hovorů a prodaných produktů. Typické bylo pořádání soutěží ve stylu: „Kdo bude mít dnes nejvíc prodaných produktů, dostane cenu.“ Nikdy jsem se sice v práci nesetkala s nějakou šikanou nebo ponižujícím chováním, o kterém se často dočtete na internetu, že se právě v call centrech děje, rozhodla jsem se však, že tohle dělat nechci. A našla si novou práci. Opět v call centru. Tentokrát však již na pasivní lince. Lidé tedy volali mně, nikoli já jim.

    Poskytovala jsem jim požadované informace, zadávala jejich požadavky do systému a již nic neprodávala. I na pasivní lince je sice často třeba lidem nabízet koupi dalších služeb, to naštěstí nebyl můj případ. Musíte se však přizpůsobit ostatním kolegům, na přestávku nemohou odejít všichni najednou, někdo vždy musí zůstat a zvedat příchozí hovory. Pracuje se na směny podle provozu linky (klidně i o víkendu), které je třeba dodržovat, nelze jen tak přijít třeba o hodinu později, protože zákazníci volají a člověk by chyběl. I tady se sice občas setkáte s nepříjemnými lidmi, kteří na Vás mohou i křičet, to už je ovšem život a nevyhnete se tomu nikde.

    Nedávno se mi podařilo dostat na linku, kam volají pouze pracovníci naší firmy a my jim poskytujeme potřebné informace. Víkendy jsou volné, směny sice jsou, ale v příznivější denní dobu. Dostáváme i pěkné benefity. A já jsem skutečně spokojená.

    Autorka:

    Tento článek byl zařazený ke zveřejnění bývalým vedením Alíka, jeho úroveň tedy nemusí odpovídat současným redakčním standardům.

    » přejít do diskuse

    Diskuse k článku  (1)

    princ-dvojí-krve v něm napsala:

    hmmmmm

    pěkný článek4taky bych chtěla nějakou práci,brigádu, ale je mi teprve 11let1516