Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Alíkovina

    Jaké školní předměty budete do budoucna potřebovat?

    vydáno  •  škola · učení

    Každý někdy chodil nebo stále chodí do školy. A určitě si všichni z vás u nějakého předmětu říkali či říkají, že je úplně zbytečný a v životě ho nepoužijete. A v podstatě je to pravda, protože některé předměty skutečně tak trochu zbytečné jsou. Ovšem spousta ne. V tomhle článku se podíváme, jaké předměty vám v životě budou užitečné.

    Studovani, © JESHOOTS-com

    Rovnou na začátku upozorňuji, nikoho nenabádám k tomu se přestat učit! Budu zde probírat předměty z prvních devíti povinných ročníků a nebudu probírat semináře a jiné dobrovolné předměty (kromě cizích jazyků).

    Český jazyk

    Tento předmět je celkem dost potřebný v prvních ročnících základní školy. Na druhém stupni se ještě probírají nějaké potřebné věci (koncovky, velká/malá písmena atd.), ale také ne tak moc potřebné věci (trpný/činný rod, rozbory vět atd.). Ovšem je to náš rodný jazyk (pokud jste z Česka) a budete ho neustále používat, třeba v životopisech. Hodnotím 8,5/10 bodů potřebnosti.

    Matematika

    Tento předmět je také velmi potřebný. Všichni počítáme v podstatě neustále, i když si to třeba neuvědomujeme. Nicméně stále tam jsou nějaké věci, které tak potřebné nejsou. Dávám 8/10 bodů potřebnosti.

    Anglický jazyk

    Dorozumět se v jiných krajinách je užitečné, to ano. Někde jsou potřeba základy, ale někde i pokročilejší angličtina. Samozřejmě máme překladače, které umí překládat klidně i celé věty, ale občas to nemusí být úplně správně. Dávám 7,5/10 bodů potřebnosti.

    Přírodopis (biologie)

    Tento předmět není zase tak užitečný jako předměty zmíněné před chvílí. Pokud nehodláte studovat biologii a zaobírat se rostlinami a zvěří do konce života, tak přírodopis nebudete moc potřebovat. Dávám 7/10 bodů potřebnosti, hlavně kvůli tomu, že je potřeba spoustu rostlin a zvířat znát.

    Fyzika

    Zde obzvlášť těžké určit, jak moc ji budete potřebovat. Už jen kvůli tomu, že většina lidí (včetně mě) zapomene, o čem se ve fyzice učili. Hodně věcí je celkem užitečných a potřebných (třeba Newtonovy zákony), ale spousta věcí také ne. Dávám 6/10 bodů potřebnosti.

    Dějepis

    Je dobré vzpomínat na to, co dělali naši předkové (např. Karel IV., husité atd.), nebo se třeba poučit z chyb, které naši předci v minulosti udělali. Ovšem spousta věcí, které se tam učí, je celkem zbytečná (např. Zlatá horda, papežské schizma, jednoduše dějiny jiných států). Opět dávám 7/10 bodů potřebnosti.

    Zeměpis

    Tady je také celkem těžké určit, jak moc je to užitečný předmět. Třeba je celkem užitečné znát kraje České republiky, ale vědět, kde leží např. Gabon, je celkem zbytečná informace. Dávám 7,5/10 bodů potřebnosti.

    Občanská výchova

    Některé věci jsou užitečné, některé zase ne. Třeba znát všechny drogy a jiné škodlivé látky je celkem zbytečná informace. Ale třeba vědět, k čemu slouží šek nebo akcie, to už je užitečnější informace. Záleží na škole, jaké informace vám učitelé dají a jaké zase ne. Dávám 5/10 bodů užitečnosti.

    Hudební výchova

    Pokud se nechystáte začít hudební kariéru zpěváka nebo třeba skladatele, tak je vám hudební výchova leda ke zpěvu u nějakého táboráku. Za mě celkem zbytečný předmět, dávám 4/10 bodů potřebnosti.

    Tělesná výchova

    Tělesná výchova je užitečná jen v případě, že máte dobrého učitele. Když máte učitele, který vám nechá celou hodinu volno, není to pro vás úplně nejlepší. Pokud máte učitele, který vám dává zabrat, záleží mu na vaší kondici a vždy ke konci hodiny vás nechá si něco zahrát na těch posledních 10 minut, tak je to za mě ideální. Samozřejmě když vám dává zabrat v nějaké bezpečné formě cvičení. Co se týče užitečnosti, v životě ho potřebovat nebudete (pokud nehodláte být sportovec), ale je dobré si občas zacvičit. Dávám 6/10 bodů potřebnosti, protože je potřeba se hýbat.

    Pracovní činnosti

    Pracovní činnosti jsou celkem užitečné, pokud vás učitelky neučí nějaké blbosti. Třeba skládání vlaštovky je celkem zbytečná informace, ale práce s pilou, vrtačkou atd., to už jsou užitečnější informace. Ať už bydlíte v domě se zahradou nebo v paneláku, spoustu věcí si doma budete muset vyřešit sami. Dávám 7,5/10 bodů potřebnosti, někdo si rád dělá věci sám a někdo si na to někoho objedná, takže to, co se naučil, vlastně nikdy pořádně nevyužije.

    Výtvarná výchova

    Opět, pokud se nechystáte stát se malířem, tak vám je tento předmět vlastně taktéž k ničemu. Je sice fajn umět nakreslit nějaké tvory nebo struktury, ale většinou to v životě použijete maximálně na nějaká vlastní díla, když si budete doma malovat, nebo na nějaké stavební nákresy. Ačkoliv mám k tomuto předmětu dobrý vztah, tak dám 4/10 bodů potřebnosti.

    Chemie

    V chemii ani neděláte tak zajímavé věci. Učíte se zkratky, děláte pokusy. Pokud nehodláte být chemikem, je vám předmět celkem k ničemu. Za mě celkem zbytečný předmět, dávám 6/10 bodů potřebnosti, hlavně z důvodu, že se tam procvičuje týmová práce a učí se tam o nějakých důležitých plynech.

    Jiné cizí jazyky

    Zde záleží na tom, jestli se chystáte jet někdy v budoucnu do zemí, kde se těmito jazyky mluví. Jestli se tam jet nechystáte, jsou vám tyto zkušenosti k ničemu. Pokud se tam jet chystáte, budete potřebovat minimálně základy. Dávám 7/10 bodů potřebnosti.

    Závěr

    Doufám, že se vám článek líbil, budu rád za jakoukoliv kritiku či pochvalu :-). Ještě takhle nakonec dodám, že každý v životě bude potřebovat něco jiného. Někdo bude více potřebovat pracovní činnosti, protože bude pracovat třeba jako truhlář, někdo bude zase potřebovat chemii a fyziku, protože bude vědec, a někdo zase bude potřebovat všechno, protože bude učitel.

    Proto jistotu také znovu dodám, že nikoho nenabádám k tomu se přestat učit, učení je důležité i u těch méně důležitých předmětů, pro procvičování mozku.

    Přeji všem hezký zbytek dne!

    Autor:
    » přejít do diskuze

    Diskuze k článku  (13)

    ekologický v něm napsal:

    Nepřišlo mi to až tak objektivní, spíš jak se ti jednotlivé předměty “líbí“. U té občanské výchovy bych osobně řekl, že je poměrně důležitá, nás učili finanční gramotnost např. a další důležité věci. Článek hodnotím 4 tlapkami.

    Klory v něm napsala:

    Přišlo mi to jaksi odbyté a mohlo to být více rozvinuté. K “normálnímu průměrnému“ životu vám prakticky stačí vědět kde se píše jaké i/y (popř. formulaci věty), umět si spočítat peníze na nákup a dorozumět se na dovolené. Pokud se nebudete zabývat přírodními vědami, tak vám bude fyzika s biologií asi k ničemu. Výtvarka a hudebka jsou spíše odpočinkové předměty a návod na to, jak postavit kurník si můžete vygooglit. :-D

    MichP v něm napsal:

    Hm, možná dobrý článek ale no... Přijde mi to trošku neobjektivní ale pořád jsou to čtyři tlapečky :-D

    U dějepisu pokud by chtěl někdo vědět k čemu je, tak si člověk může skoro k každé události domýšlet nějaké ponaučení (ale často se to v školách nenajde no) třeba... Třetí pražská defenestrace - i když jsou politici nepopulární tak by se neměli vyhazovat z vokna často to přináší horší věci (v tomto případě to znamenalo začátek třicetileté války) nebo bitva u Vídně a Lepanta - tady se spojily různé národy (Španělé, Němci, Poláci, Češi, Italové...) Aby porazili nepřítele - což se jím povedlo, takže i přes velké odlišnosti se jde pořád sjednotit 8-D

    Ale v českém školství chybí učení přes souvislosti často... :-|