Alíkovina

Kaše z quinoy

vydáno  •  Recepty

Vynikající kaše s vysokým obsahem bílkovin a živin.
Její původ je z Peru.
Můj názor na tuhle kaši najdete tady dole.

Quinoa, © Iamspongebob

Quinoa neboli Merlík čilský pochází z Peru.:->

Vyniká vysokým obsahem bílkovin. Neobsahuje lepek, takže ji mohou konzumovat i lidé s celiakií. Díky svým nutričním hodnotám a vlastnostem se dostala na seznam NASA. Vědci ji zařadili do výzkumného programu jako potravu pro kosmonauty. Z rostliny se využívají zrna.

Ingredience:
• 1 hrnek quinoyR^
• 2,5 litru vody
• 1 celá skořice
• 5 kusů hřebíčku
• cukr podle chuti
• mléko podle chuti
• 2 lžíce solamylu (bramborový škrob)

Postup:
Jako první důkladně propláchneme 3× quinou. Do hrnce nalijeme 1,5 litru vody, přidáme quinou a vaříme (asi 30 minut). Do dalšího hrnce si přichystáme 1 litr vody a celou skořici s 5 hřebíčky, necháme vařit 15 minut. Po 15 minutách přidáme uvařenou quinou a povaříme 10 minut. V hrníčku si s trochou studené vody rozmícháme solamyl (bramborový škrob), přidáme ho do vařící kaše a mícháme do zhoustnutí. Uvařenou kaši dle chuti dosladíme a můžeme taky přidat mléko dle chuti.
Kaši nalijeme do misek nebo hrníčků a vychladíme.:-)

Dobrou chuť.@)->-

Můj názor:
Tahle kaše mi hodně chutná, je taky jemná a dobře se polyká.;-D
Váš názor mi můžete napsat, moc ráda si ho přečtu.

Výhody téhle kaše z quinoy:

• má hodně vitamínů
• je vhodná pro alergiky na lepek
• je hodně dobrá
• nemusí se kousat
• může se do téhle kaše přidávat různé ovoce, kakao atd. (podle chuti)

Související Alíkovina:

Autorka:
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (7)

Příspěvek z 28. května ve 21:58.
Iamspongebob v něm napsala:

RetardovanaOvce : klidně tam dej kolik chceš ale toto množství by mělo vyjít na zhruba čtyři lidi co pro jednoho to je docela hodně ;-D;-)@)->-!O=!

Příspěvek z 27. května ve 22:24.
RetardovanaOvce v něm napsala:

Rodé: prodávají ji i v Tescu, ale je celkem drahá..
Dle mých chuťových buněk kaše z quinoy není tak dobrá, jako např. ovesná a kukuřičná. Chtěla bych podotknout, že množství 1 hrnek je moc. Mně by stačila i polovina. Místo cukru ovoce a přidala bych nějaká semínka. (lněná, sezamová, konopná, chia, slunečnicová, dýňová, kustovnice,..)
Jinak povedený článek:->

Příspěvek z 26. května ve 22:27.
Molly58 v něm napsala:

My to kupujeme v DM