Alíkovina

Logopedické písničky pro odvážné děti (a rodiče)

vydáno  •  Kultura
KDyž se DěDa nuDí, v uDírně si uDí sleDě, sleĎ za hlavu visí, raDěj by se uDil vseDě, jestli haDi prDí, ještě rychle chtěl by vědět, spousty oDpověDí, jenomže už začal smrDět…

Životodárná, procvičování písmene Ž. Album Nešišlej! Autor: Amálka K. Třebická, © Indies Scope

Odborné vyjádření pro rodiče

"Z mého pohledu klinického logopeda je album Nešišlej! vítanou pomůckou pro mou práci i pro rodiče. Forma písničky je skvělá pro nenásilné a přitom velice účinné procvičování jednotlivých problematických hlásek, výrazně napomáhá k fixaci správných mluvních návyků a zároveň děti přirozeně učí rytmizaci řeči. Texty Amálky K. Třebické jsou neotřelé a vtipné, občasné "těžší" slovo je vyvážené pro děti atraktivními tématy a přidanou hodnotou etického podtextu všech písniček. Rozhodně bych CD Nešišlej! všem rodičům i logopedům doporučila jako doplněk terapie či jen tak pro radost."

Mgr. Iva Krčmářová - provozovatel nestátního zdravotnického zařízení Ambulance klinické logopedie

Pokud nemáš ideální výslovnost, jistě je dobře znáš:
Honza dostal kozu, přivázal ji k vozu.
Přivázal ji provazem, zůstaň kozo za vozem.
Logopedická říkadla. Dost nuda.

Album Nešišlej! nabízí další možnosti procvičování. Vzniklo na popud logopedky a může sloužit jako doplněk úmorného tréninku problematických hlásek. Každá píseň je zaměřena na jedno problematické písmeno. Opakovaným zpíváním písničky dochází k procvičování vybraného písmene. 

Jak vznikl záměr natočit album vysvětluje autorka Amálka K. Třebická: "S dětmi pracuji mnoho let. Za pochodu vznikaly různé písničky. Ty si děti zpívaly i doma. Pak jedna maminka, logopedka, přišla s tím, že některé z nich s úspěchem používá ve své praxi a jestli nechci složit další."

Na albu najdete:

InsertSingleAudio

  

  

  

  

 

 

 1. Životodárná,  písmeno Ž
  2. Ďábelská, písmeno Ď
  3. Folklorná, písmeno F
  4. Strašidlácká, písmeno C
  5. Jojová, písmeno J
  6. Muzikantská, písmeno Z
  7. Zlobivá, písmeno B
  8. Uvědomnělá, písmeno M
  9. Mandelinková, písmeno L
10. Mravoučná, písmeno Č
11. Příjemná, písmeno Ř
12. Konipasí, písmeno S
13. Odvykací, písmeno D
14. Kriminální, písmeno K
15. Poťouchlá, písmeno Ť
16. Katastrofická, písmeno R
17. Pošetilá, písmeno Š
18. Zeleninová, písmeno Z

Amálka K.Třebická (1978) je hudební skladatelka, lektorka dalšího vzdělávání pedagogů, dětského klubu při FOK a Brněnské filharmonii, autorka programů pro děti při FOK, učitelka hudby, hry na klavír. A hlavně: máma 3 vlastních a 3 dalších dětí ve střídavé péči.

Fotogalerie

Dá se říct, že skladby jsou testovány na dětech?

"Písničky jsem testovala mnohokrát na objektech mezi jedním a šedesáti lety, rozličně založených a naložených. Mohu proto zodpovědně prohlásit, že fungují.

Jediné dvě skupiny, kde test vyšel negativní, byly upjaté maminky a zarytí mainstreamoví fandové."

A  jak se líbí tobě?

Autor:
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (5)

Příspěvek z 8. února 2013 v 15:44.
p-o-m-l-č-k-a- v něm napsala:

wááááááááááu

miluju loedii26

Příspěvek z 4. února 2013 ve 23:30.
Alík v něm napsal:

..jsem to taky zkoušel

Cvikem víříc vzduch, cvakl se mi krk,
celkem mě nakrkl, že se takhle scvrkl,
teď už je mí líp, dřív jsem málem chcíp´
...jen nevím, která písmena to procvičuje... 18
...původně mělo C...
Že je to pod psa? No dyť! 16
Haf! Alík

Příspěvek z 4. února 2013 ve 13:31.
nezeman v něm napsal:

Pravopis (a chybějící interpunkce) ukazuje zřejmě na první třídu ZDŠ...