Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Diskuse k Alíkovině

    « Přejít na článek

    Malá exkurze do světa paragrafů - aneb krást se nemá. Ani texty!

    Nový příspěvek do diskuse:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Příspěvek z 13. prosince 2018 v 19:44.
    číča800 v něm napsala:

    Jj diky

    Příspěvek z 13. prosince 2018 v 16:07.
    dennisvet v něm napsala:

    Jasně, proč bys nemohla ;-)

    Příspěvek z 13. prosince 2018 v 15:38.
    číča800 v něm napsala:

    A s tím vypalováním , můžu si na CD vypálit třeba video co jsem sama natočila , písničku co jsem nazpívala nebo prostě nějaké moje video?

    Příspěvek z 8. května 2009 ve 20:05.
    Ňamík v něm napsal:

    Alíku já ti věřím

    dejte to do pravidel11111232323.

    Příspěvek z 15. dubna 2009 ve 14:10.
    Karolínka12345 v něm napsal:

    kradeni

    Podle mě by se za ukradenej čalnek mělo strhnou 300 bodů. Když už někdo chce napsat nějakou větu z knihy (nějaký citát) nebo tak, tak by tam měl napsat, název, autra, kapitolu a stránku. Potom by to nevadilo. Ale opsat od někaď článek je doopravdy podobné jako by někdo něco ukradl.

    Příspěvek z 8. března 2009 v 9:26.
    vysavac v něm napsal:

    Kam mám napsat že mi někdo ukrad článek???

    Já si do takovýho souboru píšu článek. Do jiné diskuse jsem to napsala a jedna holka z alíka mi ho ukradla. Prostě viděla tu diskusi že tam je že ho píšu dlouho a napsala ho o tom stejnym. sice si musela zjistit informace takže to je kradený tak napůl ale chtěla bych o tom něco říct alíkovi a zeptat se ho a nevim do jaký to mám dát poradny napíšete mi to někdo do pošty na alíkovi???

    Příspěvek z 6. února 2009 v 19:49.
    zuzmule v něm napsala:

    stejně na to doplatí

    třeba od nás jedna holka neměla asi 3 měsíce referát na povinnou četbu, a když jí dal učitel poslední možnost, okopírovala to ze zadní strany knížky. dostala za to třídní důtku.

    Andariela v něm napsal:

    Já bych za to odečetla přinejmenším 50 bodíků! ROŠŤÁCI!

    Já souhlasím s Alíkem, radši bych nenapsala žádný článek, než abych podváděla! Takoví lumpové, a ještě za to chtějí dostat bodíky!

    Andariela v něm napsal:

    Jo, krást se nemá! Já bych za to odečetla přinejmenším 50 bo

    Příspěvek z 16. prosince 2008 v 19:42.
    Janošek v něm napsal:

    Sprosté kradení

    Mě se jednou stalo to, že jsem napsal na jakousi stránku článek (s Alíkem  ta stránka neměla nic společného), a zítra jsem v Komentářích našel, že jsem to ukradl z jakéhosi blogu. A skutečně, na tom bogu byl můj člínek, do písmene zkopčený. No a byla námaha dokázat, že on to ukradl mě a ne já jemu!!! Bych jim přerazil hnáty, že je to baví 5

    Inger v něm napsal:

    krádež článků

    Podle mě by ti, kteří udělají takovouhle hnusárnu, by neměli být přihlášeni do alíka.
    Pryč s nima11

    TLAPKA1 v něm napsal:

    Kdo lže a krade do pekla se hrabe.

    Proč to dělají???Stejnak na to Alík přijde.To by mě nenapadlo krást někomu text a vydávat ho za svůj!!!!Alík by je měl zato vyhodit nebo mu vynulovat bodíky.To by si třeba na to  už víckrát netroufli.A jak se říká příslovím:KDO LŽE A KRADE DO PEKLA SE HRABE!!!!!!!!!!

    Příspěvek z 30. září 2008 ve 20:58.
    ofečka v něm napsal:

    Reakce na Radeček-6-6-7:

    Svými slovy ho určitě napsat můžeš. Dokonce můžeš do svého pozměněného textu vložit citaci nějaké pasáže z původního článku, která se ti líbí. Musíš ale zároveň napsat, odkud jsi citovala. Pokud celý článek napíšeš vlastními slovy (tedy parafrázuješ), můžeš taky na konec uvést zdroj, ale není to nutné. Zákon tím určitě neporušíš...
    Jana Trpišovská

    Příspěvek z 30. září 2008 ve 20:19.
    sirkubador v něm napsal:

    Reakce na ofečka:

    1. Člověk může zkopírovat úplně celý článek a podepsat se pod něj, pokud k tomu má svolení od autora textu, případně je ten uvolněn pod licencí, která to dovoluje, nemusí ani citovat, ani parafrázovat, uvádět zdroje ani cokoliv jiného, to, že to není běžné, je věc jiná.

    2. Porušení autorského zákona se už z principu nerovná krádeži hmotné (ano, to jsem pozapomněl trochu víc zdůraznit) věci, tedy není to něco, jako když ukradneme třeba auto. To je to jediné, co jsem chtěl druhým odstavcem říct. Druhý odstavec se neopírá o trestní zákon, ba dokonce se odvažuje nepokrytě tvrdit, že tato definice krádeže v trestním zákoně je z logiky věci chybná a doplněk, který zmiňuji, by mít měla. (Tím se těch, kteří kopírují - záměrně neříkám - při vší úctě k tobě - absurdně zjednodušené "kradou" - rozhodně nezastávám!)

    Příspěvek z 19. září 2008 v 15:21.
    Radeček-6-6-7 v něm napsal:

    Reakce na alice-th:

    Sice nejsem právník, ale myslím, že když se napíše sice to samé, ale jinými slovy, že to krádež není. Příklad: Věta z článku o dinosaurech:
    Původní: Dinosauři obývali naši planetu 235 - 60 mil. let p.n.l.
    Změněná: Dinosauři žili na Zemi v období druhohor.
    Ale právník fakt nejsem, ale já to tak někdy dělám taky.

    Příspěvek z 17. září 2008 v 17:25.
    alice-th v něm napsal:

    help me=)

    a když si třeba chci nějaký článek dát do blogu a nechci ho okopírovat uplně jak jsem ho našla můžu ho třeba napsat svými slovy?neporuším tím autorský právo?22214

    Příspěvek z 16. září 2008 ve 22:10.
    ofečka v něm napsal:

    Reakce na sirkubador:

    S prvním odstavcem, který jsi napsal, souhlasím. Psala jsem už v článku o možnostech citace a parafráze, čímž se zákon neporušuje. Pokud ale někdo zkopíruje cizí text, podepíše se pod něj a pošle nám ho do redakce, jedná se skutečně o porušování autorského zákona.
    Neoprávněné použití díla je v autorském zákoně hodnoceno pouze jako přestupek, což znamená, že za něj hrozí pouze peněžitý trest (pokuta) a nikoliv vězení. Zjednodušeně se ale dá i toto nazvat kráděží - §247 trestního zákona totiž hovoří o krádeži jako o "přisvojení cizí věci tím, že se jí dotyčný zmocní". Ani slovo o tom, co všechno se dá ukrást, ani o tom, že ten, kdo byl okraden, už danou věc nemá...
    Jana Trpišovská

    Příspěvek z 16. září 2008 ve 13:50.
    kamča96 v něm napsal:

    kamča96

    Ale když si to někdo někde okopíruje tak je to fakt hnus já jsem dělala článek o jupiterovi
    26pár informací mám z cd o vesmíru ale některé věci jsou z mé hlavy

    Příspěvek z 15. září 2008 v 17:54.
    sněnka1 v něm napsal:

    lidi

    jak se píše ňákej ten článek???????????????222poraťte

    Příspěvek z 14. září 2008 v 19:35.
    Marynkaa v něm napsal:

    nenene

    to je pravda...taky bychse nacítila zrovna dobre dyby mi nekdo ukradl muj text.......ti co jsou schopni to udelat mudi byt fakt trhlí

    Příspěvek z 14. září 2008 v 18:46.
    sirkubador v něm napsal:

    Není to tak úplně pravda.

    Pokud dílo nevydávám za své, zeptám se autora a ten mi povolí rozsáhlejší citace (neuvede-li u zdroje jinak), běžně - např. i v případě wikipedie - uvedu-li plný odkaz na zdroj, žádný trestný čin nepáchám, dokonce se chovám naprosto eticky.

    Rozdíl mezi krádeží a tímto je OHROMNÝ. Pokud něco ukradnu, ten, kterého jsem o to připravil, to už nemá. Zde to naprosto neplatí.

    Příspěvek z 14. září 2008 v 18:09.
    Dulina v něm napsal:

    Jj

    Myslím, žekrást by se nemělo nic!!!!!!!!!!!!!

    Příspěvek z 14. září 2008 v 16:49.
    kachna8 v něm napsal:

    Reakce na tara211:

    souhlas4461

    Příspěvek z 14. září 2008 v 16:40.
    Akrášm v něm napsal:

    Reakce na tara211:

    Přesně, souhlasím25252525

    Příspěvek z 14. září 2008 v 16:39.
    Akrášm v něm napsal:

    Akrášm

    Úplně s tím souhlasím. Až by někdo takový chodil do práce a tohle tam ukazoval a předváděl, hned ho vyhodí!6

    Příspěvek z 14. září 2008 ve 13:29.
    Gulivka v něm napsal:

    já nic

    já nic takového nedělám já hekradu hesla ani textíky!texhty nekradu!8

    Příspěvek z 14. září 2008 ve 12:46.
    111Buffy111 v něm napsala:

    jjjjjjjjjjjj

    UPLNĚ SOUHLASÍM!!!!!!!!!!!!!!!25252525

    Příspěvek z 14. září 2008 ve 12:44.
    Michal73 v něm napsal:

    Spatně

    To je docalá špatně

    Příspěvek z 14. září 2008 v 9:50.
    tara211 v něm napsal:

    správně

    ti zlodějové si myslím měli být vyhozeni z Alíka12

    Příspěvek z 14. září 2008 v 9:32.
    M-o-n-i-k_a v něm napsal:

    Docela souhlasím

    Protože někdo si dá práci s textem že ji sám vymyslí ve své hlavě a někteří zase zkopírují a je to! To by fakt dokázal každý! Bodíky jsou za snahu a ne za kopírování..... 5

    předchozí 1 další