Diskuze k Alíkovině
« Přejít na článekMontessori škola pracuje hlavně na pomůckách

Ale moták musíte se rozhodnou oboje nedokážu udělat možná časem další al prvně jedno


Já chodím do montessori školy, ale jelikož jsem přestoupila z normální tak mi přijde že jsme pozadu, mnoho věcí které se „učíme“ už dávno umím... a pomůcky jsou podle mě na nic.
Jinak dobrý článek

Mě se tvůj článek moc líbí, zní to zajímavě, zvláště se mi líbí že každý pracuje svým tempem.
Já jsem třeba měla na základce domácí školu, učili mě rodiče doma a dvakrát za rok jsme jezdili na přezkoušení.

Že se tam žáci učí svým tempem, vybírají si činnosti dle svého zájmu... to je zajímavé. Ale celkem ráda bych věděla, jak se pak zařadí do učiva na střeních školách, kde je prostě všechno jasně dané. Protože pak v dalším životě bude každému jedno, že chcete věci dělat svým tempem, vybírat si jen to co vás baví... Tohle by mě celkem zajímalo.
Na internetu jsem četla různé reakce, že někdo se zařadil dobře, někdo byl naopak pozadu třeba v češtině, někoho překvapilo, že na gymplu neměl ve třídě koberec, gauč a relaxační koutek... Ale našla jsem reakce jen pár lidí... žádné statistiky.

ne psala jsem to celé já a to duraz na smaostatnost atd s tím my pomohla máma

Kdyby jí ty osobní zkušenosti atd. vlčíholka řekla, tak by to mohla klidně napsat
Neříkám, že se mi to tal zdá o celym článku, ale ten úvod mi přijde jako kdyby byl udelanej AI

Mě by docela zajímalo, od kdy umělá inteligence píše osobní zkušenosti a o tom, jak to v nějaké konkrétní škole chodí...

Hodí se říct, že zakladatelka Marie Montessori tento alternativní proud vzdělávání zamýšlela především pro děti, které potřebují specializovanější přístup, který na klasických školách v její době nedokázali poskytnout. Rozhodně to není zamýšlené tak, že by se děti na Montessori školách učily méně a už z principu, že tam nejsou známky, nemusely nic dělat. Je to jen navržené tak, aby to vzdělávání mohlo být přístupnější pro každého, kdo by jinak s tím zapojením do procesu vzdělávání měl nějaký problém.
Je ale pravda, že někteří rodiče klasické školy vnímají občas trochu negativně, a proto hlásí děti na Montessori školy, i když by třeba klasickou školu zvládly. (Ale to je zase problematika, která přísluší nějakému tvoření pozitivního prostředí, které by mělo být jak na klasických školách, tak i na těch Montessori.)

Moc krásný článek!
Pět tlapek!
Přejít do montessori bych nechtěla, ale kdybych tam byla od samého začátku nevadilo by mi to

Mrazejk: okeeej, já bych neřekla že to co nás nebaví dělat nemusíme ale myslím že místo učení se ne až zas tak potřebných věcí se věci učíme tak abychom si něco odnesli. Musíme si umět rozvrhnout práci tak abychom všechno stihli (hlavně prezentace nebo výstupy z projektů) Myslím že jak Montessori tak klasická výuka mají své výhody a nevýhody. Dovolím si ještě tvrdit že všeobecný přehled mám (ale je to asi i mým zájmem o všechno)
Já moc čísla nemusím ale to porovnání by mě taky docela zajímalo
Ale hodně závisí na osobnosti učitele

Emuleee: z článku jsem nabyl dojmu, že tam panuje opravdu velká volnost. Asi ne úplná, ale dost velká. Když někoho nebaví počítat, naučí se to? Nebo jen proto, že ho baví jazyky, tak bude podporován tímhle směrem (což je ok), ale nebude si umět spočítat ani základní věci a mávne se nad tím rukou, protože to přece v životě nikdo nepotřebuje.... a nebo naopak, nadšenec do počítání bude totální negramot, co nesemolí jedinnou větu bez hrubky... Umělecky zaměřené děti budou totálně „nepoužitelné“ pokud se neuchytí v art/šoubyznisu? A ano, dnešní doba je hodně o specializacích a specialistech a kdo třeba dobře programuje, tak ke své práci nepotřebuje mít přehled o dějinách, biologických pochodech uvnitř buňky a pohybu těles po obloze a může si myslet, že svět začal rokem nula nebo že žijeme na placaté desce, kterou nesou na ramenech sloni nebo obří želva... pro jeho (pracovní) život to nemusí mít (valný) vliv, ale i tak si myslím, že všeobecný přehled a nějaké to monožství informací by v hlavě student měl mít, aby jeho myšlení dokázalo uvažovat rozumně, s přehledem, objektivně a aby člověk neskončil v nějaké své profesní či sociální bublině s velice zkresleným pohledem na svět a jeho fungování. Přestože jsem většinu nabytých vědomostí a i dovedností reálně v životě nepoužil, tak si myslím, že kdybych se věnoval od mala jen tomu, co mě bavilo a pro co jsem měl vlohy, že bych byl tak nějak ochuzen. Ale na druhou stranu ano, často jsem cítil nedostatečnou podporu, bloky a omezení v možnosti rozvíjet se v těch oblastech, v kterých (si myslím, že) jsem vynikal. Stručně řečeno třeba by mě zajímala procentuelní úspěšnost v porovnání s gymnazisty, učňovskými středoškoláky, základkovými žáky - a to v různých směrech - úspěšnost v různých přijímačkách, soutěžích, porovnávacích testech, úspěšnost dokončení VŠ, na pracovních pohovorech, výše platu/mzdy, míra zadlužení, celková spokojenost se životním stylem, míra stresu... mám rád čísla, takže čím víc parametrů by šlo porovnat, tím lépe

Mrazejk:co myslíš tím schopnější a použitelnější ? Dovolím si tvrdit že už skoro jsem absolventem takové školy. Takže mě to zajímá

Článek pěkný, rozhodně pět tlapek, ale dle popisu bych to za klasickou výuku nevyměnil. Určitě to je méně stresující prostředí, takže by to spousta dětí brala, ale myslím si, že by to chtělo ještě doladit. Zajímalo by mě, jak jsou ve finále absolventi takovýchto škol konkurenceschopní, asi budou sociálně zdatnější, ale budou i schopnější a použitelnější?

Do Montessori nechodím, nevím, jestli bych chtěla. Líbí se mi, že bych se mohla učit jakým tempem chci. Ale mě zase baví se učit tak, jako na základní škole. Tak půl na půl bych tam chtěla
A článek moc hezký, 5 tlapek

Já chodím na Monte (jsem v 9. třídě)
V 1.-3. třídě jsme měli namixovanou třídu ale pak jsme se spojili. Oproti klasické škole máme hodně projektů, nevím jak je to na jiných školách ale na té naší vidím Monte tak že to má sice spoustu výhod (nebojíme se prezentovat před celou třídou a dává nam to aspoň něco do života) zároveň to má i své nevýhody (některé věci které se na klasice učí my prostě neumíme (upřímně hlavní města všech evropských států neumím )
dávám pět tlapek..

pet tlapek. Moc ti preji takovou skolu. :D Ja mam teda hroznou alespon ze ne vsichni. skvely zajimavy clanek. pet tlapek!