Alík

• Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

Alíkovina

Můj den v Šiklově Mlýně

vydáno  •  Volný čas venku · Čtenáři píší Alíkoviny
    O letních prázdninách jsem se jednoho takového typického letního dne, kdy ptáci zpívali a vítr jemně cuchal koruny stromů, rozhodl s rodinou vyrazit do Šiklova Mlýna. Největšího přírodního zábavního areálu v ČR v kraji Vysočina.

Cestou jsem pozoroval jemná upravená vřesoviště nad nimiž poletovaly včely, malé vesničky s kostelíky nad nimiž svítilo slunce, a města, kde se sluneční světlo odráželo od projíždějících aut. Projeli jsme kolem strašidelného zámku Draxmoor a krokodýl parku v Dolní Rožínce, až jsme dojeli na jakousi cestu, která vedla rozlehlou loukou plnou zeleně. Mamka na sedadle spolujezdce každou chvíli nahlédla do mapy a z okna a neustále opakovala: „Už tam brzo musíme být,“ a táta se soustředil na řízení. Brzy jsme dojeli k mohutné vstupní bráně s nápisem: Šiklův mlýn.

Poté, co jsme projeli branou, jsme pod sebou zahlédli obrovskou louku, která se táhla do všech směrů až do dálky, kde byla řádně zakončena lesem vysokých smrků. Na louce bylo cosi, co vypadalo jako několik obrovských kempů i s koupalištěm, sportovní i rybářskou zónou a dráhou pro motokáry. Cestička vedla kolem dlouhého travnatého letiště, kde se prý každý rok konají závody akrobatických letadel a kolem aero zóny. Pak jsme dojeli do východní části louky, kde bylo několik velkých parkovišť označených písmeny A-G. Zaplatili jsme vstupné a jak jsme šli k westernovému městečku, nevěděli jsme, kam se máme dívat dřív.

Šli jsme kolem hotelu ve Westernovém stylu HOTEL COLORADO GRAND, kolem penzionu COLORADO GRAND, ohrady s tuctem živých buvolů, několika obřích výběhů pro koně, velkého kempu pro stanování, arény pro rodeo s býky (každoroční akce) sportovní zóny a aquaparku, až do strmého svahu kolem výběhu koz jenž vedl přímo do westernového městečka. Ještě jsme si na informacích koupili známku do turistického deníku a pak jsme vyšli na hlavní ulici.

Dá se to popsat takhle: majestátní dřevěný salon vzhlížel na mnoho dalších domů, kaváren a restaurací ve western stylu. Procházeli jsme náměstí a všude bylo na co se dívat. U nádraží stála cedule s vtipnými pravidly provozu. V potoce, který tu tekl, bylo spousta rybiček. U radnice šerifa bylo vězení s trochu morbidní ukázkou, co se stane, když porušíte řád westernového městečka. A co víc, všude byla taková šťastná atmosféra.

Zahájení programu v městečku a indiánské vesnici už jsme nestihli, tak jsme se vydali na projížďku hrkavým vlakem kolem městečka. Cesta vedla kolem zadní části městečka s různými nafukovacími atrakcemi, projížďky na koních a divokým býkem, podél řeky Bobrůvky v nejzápadnější části areálu. Potom kolem výběhu opravdového lva Alexe kolem vtipných cedulek, oběšence na ponurém hřbitově, výběhu s koněm a starých vagonů a pak zpátky do městečka.

Ještě jsme stačili shlédnout přehlídku dobových plavek a podívat se do malé zoo s králíčky, drůbeží, pávy, hady, prasátky, lamami, dikobrazy a poníky, až jsme se vydali na první představení v 11:30 hod. o Karbaníku Jimovi, který stihl prohrát veškerý lup dříve, než se stihl rozdělit se svými kumpány. Těm se to samozřejmě nelíbilo, a tak si pro Jima přišli rovnou do věznice. Představení se konalo v amfiteátru, v zadní části městečka a byla tam spousta výbuchů a akčních póz.

Po obědu v nové pizzérii jsme se se sestrou vydali do zrcadlového bludiště, zatímco mamka s taťkou si dali kávu. Pak jsme se ještě vydali na projížďku safari vláčkem po areálu. Vláček jel kolem mnoha výběhů zvířat, kempů s chatkami a mobilhomy a kolem military zóny. Když jsme přijeli, už začala přehlídka dobových šatů u radnice. Ještě jsme stihli střelbu z luku a pak už vzhůru na další představení, Westernovou show.

Představení bylo plné cvičených zvířat, házení lasem, stálo to za to. Show začínala ve 14: 30. Poté jsem si ještě vyzkoušel řídit mini vláček a pak jsme si udělali procházku kolem srubu zlatokopa a dančí obory do indiánské vesnice.

Když jsme se vrátili, byl čas na poslední představení v 16: 40. Bitva u Little Bighornu právě skončila. Malé městečko je však stále sužováno utlačovatelem z řad svých obyvatel, který má zastání ve své bandě. Po několika letech se z války vrací George se svou indiánskou ženou, což se zásadně nelíbí novým vládcům městečka.

A pak, utahaní, uchození a plní šťastných vzpomínek jsme se vydali na zpáteční cestu.

Autor:
    » přejít do diskuse

Diskuse k článku  (1)

Příspěvek z 7. června 2015 v 10:56.
    karolimo v něm napsala:

Jéé děkuji za článek

Moc ti děkuji za nádherný článek ;), se školou pojedeme do Šiklova mlýna na výlet a nevěděla jsem co od toho očekávat, takže teď už se moc těším, jinak pojedeme i do strašidelného zámku ;). Ještě jednou mocc děkuji :)