Matematika je předmět, který doprovází člověka už od té doby, kdy se zrodil. Vždyť už samotní neandrtálci museli umět, kolikrát mají „bouchnout“ do kamene, aby se z něj stal prvotřídní pěstní klín. Také je to předmět, který sahá do nejvíce odvětví věd stvořené člověkem. Matematiku potřebuji znát fyzikové, inženýři, chemici, architekti, doktoři, ale i řemeslníci, prodavači, dělníci, ba i dokonce uklízečky potřebují znát tento předmět.
Jaký je ale můj vztah k tomuto předmětu? Myslím si, že poznatky z tohoto předmětu skládající se z trigonometrie a geometrie jsou potřebné pouze ze základní školy a částečně i ze střední školy. Z matematiky využijeme kupříkladu všechno učivo z prvního stupně základní školy, mezi které zařazujeme například sčítání, odčítání, dělení a násobení, z druhého stupně základní školy využijeme například procenta, zlomky, Pythagorovu větu, jednoduchou finanční matematiku, mocniny, odmocniny, geometrii a v menší míře goniometrické funkce atd. Ze střední školy se nám hodí k životu například pravděpodobnost, finanční matematika, geometrie na vyšší úrovni a další. Ale co vysoká škola? Na vysoké škole téměř všechno, co se na ní učí, vůbec není potřeba. Měla by se matematika stát volitelným předmětem? Já si myslím, že ano, ale pouze na střední škole nebo by se na ní měli učit jen ty dovednosti, které jsou potřebné k životu. Co se týče vysoké školy, tak tam bych ji zrušil úplně, pokud nebude potřebná k profesím, které ji vyžadují.
Jak bych tedy ohodnotil tento předmět z hlediska, jestli je potřebný či ne? Ohodnotil bych ho známku jedna mínus nebo dvojkou pro svoji vysokou obtížnost a fakt, že není zas tak moc důležitá, jako je například náš rodný jazyk, čeština.
Na závěr bych chtěl říct, že toto je pouze můj názor, se kterým můžete souhlasit, nesouhlasit či mít k němu neutrální vztah.