Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Alíkovina

    Můj vztah k matematice

    vydáno  •  Matematika · Škola
    Matematika je předmět, který doprovází člověka už od té doby, kdy se zrodil. Vždyť už samotní neandrtálci museli umět, kolikrát mají „bouchnout“ do kamene, aby se z něj stal prvotřídní pěstní klín. Také je to předmět, který sahá do nejvíce odvětví věd stvořené člověkem.

    Matematika kampaň, © Michaela Horňáková

    Matematika je předmět, který doprovází člověka už od té doby, kdy se zrodil. Vždyť už samotní neandrtálci museli umět, kolikrát mají „bouchnout“ do kamene, aby se z něj stal prvotřídní pěstní klín. Také je to předmět, který sahá do nejvíce odvětví věd stvořené člověkem. Matematiku potřebuji znát fyzikové, inženýři, chemici, architekti, doktoři, ale i řemeslníci, prodavači, dělníci, ba i dokonce uklízečky potřebují znát tento předmět.

    Jaký je ale můj vztah k tomuto předmětu? Myslím si, že poznatky z tohoto předmětu skládající se z trigonometrie a geometrie jsou potřebné pouze ze základní školy a částečně i ze střední školy. Z matematiky využijeme kupříkladu všechno učivo z prvního stupně základní školy, mezi které zařazujeme například sčítání, odčítání, dělení a násobení, z druhého stupně základní školy využijeme například procenta, zlomky, Pythagorovu větu, jednoduchou finanční matematiku, mocniny, odmocniny, geometrii a v menší míře goniometrické funkce atd. Ze střední školy se nám hodí k životu například pravděpodobnost, finanční matematika, geometrie na vyšší úrovni a další. Ale co vysoká škola? Na vysoké škole téměř všechno, co se na ní učí, vůbec není potřeba. Měla by se matematika stát volitelným předmětem? Já si myslím, že ano, ale pouze na střední škole nebo by se na ní měli učit jen ty dovednosti, které jsou potřebné k životu. Co se týče vysoké školy, tak tam bych ji zrušil úplně, pokud nebude potřebná k profesím, které ji vyžadují.

    Jak bych tedy ohodnotil tento předmět z hlediska, jestli je potřebný či ne? Ohodnotil bych ho známku jedna mínus nebo dvojkou pro svoji vysokou obtížnost a fakt, že není zas tak moc důležitá, jako je například náš rodný jazyk, čeština.

    Na závěr bych chtěl říct, že toto je pouze můj názor, se kterým můžete souhlasit, nesouhlasit či mít k němu neutrální vztah.

    Autor:

    Tento článek byl zařazený ke zveřejnění bývalým vedením Alíka, jeho úroveň tedy nemusí odpovídat současným redakčním standardům.

    » přejít do diskuse

    Diskuse k článku  (3)

    Příspěvek z 28. července 2018 v 8:55.
    číča800 v něm napsala:

    hezký článek

    Příspěvek z 8. ledna 2016 ve 20:23.
    Trtna v něm napsala:

    Matematika není jediný ,,nepotřebný předmět,, - na co například využiješ dějepis, zeměpis, fyziku, chemii nebo biologii? Matematika učí logice. dějepis, zeměpis a biologie zase paměť, všechno má své + a -...

    Příspěvek z 18. listopadu 2015 ve 22:23.
    Eli-lika v něm napsala:

    Vystihl jsi to!

    Mám na matematiku úplně stejný názor, taky se často sebe ptám k čemu ji v budoucnu budeme potřebovat, vždyť stejně použijeme kalkulačku a dnešní moderní techniku, zachvilkuto za nás budou počítat kdoví jaké jiné telefony kkalkulačky. Promiň za pravopisné chyby a překlepy, článek se Ti moc povedl4