Alíkovina

Nová matematika

vydáno  •  Čtenáři píší Alíkoviny · Škola
Co to vlastně je? Jestli si myslíte, že jsem blázen, že tu chci psát o nudném školním předmětu, tak jste na omylu. Jedná se o novou zábavnou metodu matematiky, kterou vymyslel pán profesor Milan Hejný. Nenutí děti drtit si všechno násilím do hlavy. Vyučuje naopak hrou a zábavou .

matematika, © MAFRA

Já osobně se ji učím už dva roky a hrozně mě baví. Myslím, že i mé spolužáky. Byla to vlastně náhoda, že se jí učíme. Byla to tehdy strašná novinka, tak jí museli na některých třídách otestovat a my jsme byli celkem šikovní a vycházela na nás paní učitelka, co se jí učila a tak to začalo. Jak jsme přišli první školní den do třetí třídy, bylo nám oznámeno, že budeme mít novou matiku. Celkem mě to zaskočilo a bála jsem se, ale to se přetočilo k opaku.

Stávala jsem se lepší studentkou a takových nás bylo víc a tím jsme si začali zkoušet různé soutěže. Začalo to brněnskou logickou hrou. Bylo to až od 5. třídy a pro víceleté gymply. My jako skupina ze 4. třídy jsme se dostali až do malého finále, což je předposlední kolo a chybělo nám pět odpovědí z celé soutěže, což bylo skvělé a za to chci poděkovat našemu týmu. A tak to pokračovalo a dnes jsem členem dětské menzy. Ale o menze až příště a zpátky k matice.

Tato matika má dokonce i své stránky matika.in, na které se můžete podívat a zkusit různá prostředí, která tato matika skrývá. Dokonce se vytváří aplikace do telefonů, na které se bude moc procvičovat a bude v ní i něco pro rodiče.

Jak to vlastně vypadá na hodině této matiky? Většinou nám paní učitelka řekne, co budeme řešit za cvičení a řešíme. Po chvilce pak někdo jde na tabuli napsat své řešení a pak někdo řekne i jiné a potom nastane někdy krátké, ale někdy i dlouhé diskutování a přemýšlení.

Určitě vás zajímá, jaká tu jsou prostředí. Mě hrozně baví indické násobení, kde násobíte tabulkou nebo třeba stavby, kde stavíte z barevných kostek a malujete plánek. Nebo jsou dobré parkety. Ty se řeší tak, že máte kostkovanou podložku, na kterou skládáte parkety, které nesmí přečuhovat.

Také mám prostředí, které mi moc nejde a to jsou algebrogramy. Příkladem jsou písmena. Dám vám úplně lehký např.: A+A=10 výsledek je 5+5=10. Ale jsou i o hodně těžší. Dokonce nám paní učitelka nesmí radit. Může nám to jenom vysvětlit. Zato my si můžeme radit, tedy kromě písemek.

A tím se blížíme pomalu ke konci. Chci poděkovat všem, kdo se na této matice podíleli. Hlavně panu profesorovi za to, že jí vymyslel. Mé paní učitelce Barboře Kamasové za to, že nás matiku učí úplně ze všech nejlíp a mé třídě, že s nimi se líp učí a Alíkovi, že tato alíkovina visí na jeho webu. A hlavně vám, že jste si ji přečetli.

Jakékoli otázky mi napište do komentářů nebo mi napište na Alíka. Ahoj a děkuji.

Autorka: (10 let)
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (6)

Příspěvek z 20. srpna 2016 ve 21:56.
kajoslav v něm napsala:

Reakce na aragon123:

to moc nevim ale kukni na stranky a kdyby tě to zaujalo tak moc tak popros reditelku tve skoly at pridou s testy

Příspěvek z 20. srpna 2016 ve 21:01.
aragon123 v něm napsal:

Zajímavý

Ta matematika vypadá zajímavě ale mě zajímá ta Menza :)
Vím co to je ale třeba jestli bych na to taky neměl nebo tak něco :D

Příspěvek z 15. srpna 2016 v 17:41.
kajoslav v něm napsala:

Reakce na Linorka:

promiň že je normální matika nudná jsem říct nechtěla ale i ta v životě pomůže