Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Diskuze k Alíkovině

    « Přejít na článek

    Oslintané sušenky v říši cé-em-pé a reklamy

    Nový příspěvek do diskuze:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 29 dní.
    Příspěvek ze 17. dubna ve 22:19.
    YakariSioux v něm napsal:

    Až jsem z toho dostal chuť na sušenky, asi bych si dal cookie, nebo krekr, nebo piškot, ale už jsem měl něco zeleného.

    Prodleva 2 roky.
    YakariSioux v něm napsal:

    Ani jsem netušil, jaké zlo mohou tyto sušenky přinášet. Že pak člověk nemá žádné soukromí, když je jeho zařízení žere a to žere místo na disku. Jinak jsem přišel na to, že to tlačítko ukázané v jedné fotce je opravdu jenom chyták na zeď, jelikož to udělá jenom to, že to pouze zabije nějakou vešku blešku. Prý zamítnout veš ;-D

    Prodleva 5 měsíců.
    Příspěvek z 14. dubna 2022 v 15:01.
    Aniusia v něm napsala:

    Kamarád ajťák mi doporučil plugin Ninja cookie, který se dá přidat k různým prohlížečům. Stěžovala jsem si mu totiž, že po mě jedna stránka chce zaškrtávat jednotlivě všechny společnosti, kterým souhlas nechci udělit, což by celé trvalo asi 20 minut (a stránka pak odmítla zveřejnit obsah).

    Dá se snadno přidat a dělá svou práci, takže sušenky už jím jenom ty domácí. :-)
    Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ninja-cookie/
    Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/ninja-cookie/jifeafcpcjjgnlcnkffmeegehmnmkefl?hl=fr
    Opera: https://addons.opera.com/en/extensions/details/ninja-cookie/

    Prodleva 13 dní.
    Příspěvek z 1. dubna 2022 v 16:38.
    arianaW45oficia v něm napsal:

    vtipne

    Prodleva rok.
    Příspěvek z 4. března 2021 ve 13:13.
    Tobias7 v něm napsal:

    To by mě zajímalo, kolik kaček za tohle –MM– dostal. Asi to bude hodně. :-D

    Příspěvek z 4. března 2021 ve 2:49.
    –MM– v něm napsal:

    Zdá se, že značnou část této mašinérie Google na začátku příštího roku zabije, protože se chystá v Chromu blokovat cookies třetích stran. Podobné blokování už umí Safari i Firefox, ale Chrome je nejrozšířenější prohlížeč, takže dokud neupraví svá pravidla on, nic se nezmění…

    Zákaz cookies slíbil Google s dvouletým předstihem, ale všichni ti reklamní šmoulové, kterým tím zbourá domečky z karet, doufali, že zároveň s tím přijde s nějakou alternativou. Nyní definitivně oznámili, že ne. *Ook

    Tohle bude tedy asi konec cé-em-pé lišt… hurá! :-D

    Prodleva 7 dní.
    Příspěvek z 24. února 2021 ve 23:55.
    Romulus-Caesar v něm napsal:

    Tak okokokokok - nepamatuji si, zme bych kdu četl něco tak kralsně pravdivě děsivého.

    Prodleva 9 dní.
    Příspěvek z 16. února 2021 ve 3:45.
    –MM– v něm napsal:

    VelkyDigiBracha: Moc děkuji za podporu v tomto boji! :-3

    Matisek: Abych pravdu řekl, nikdy jsem se skutečnou technickou podporou nemluvil, spíš bývám většinou tím, kdo radí ostatním.

    Přišlo mi, že dialog dvou protichůdných světonázorů je stravitelnější útvar než znepokojená přednáška s jedním stanoviskem. Podpora v mém textu působí poněkud únavně, jako když recituje náboženskou mantru, tím jsem však zamýšlel parodovat způsob myšlení celého průmyslu s online reklamou, rozhodně ne technickou podporu obecně. Tento jiný úhel pohledu mě nenapadl, díky za postřeh. ok

    DeDiTus: Stačí se zaměřit na ty paragrafy, co porušují. To, že dělají něco zdánlivě správně (že si vůbec žádají o souhlas), neznamená, že postupují v souladu se zákony a že jejich postup nejde napadnout, dokonce to nejde brát ani jako polehčující okolnost. Zrovna ten § 28 na právo na své údaje by mohl být účinnou pákou.

    Jednotlivec se může vzbouřit a najít si různými technickými fígly cestu ven ze šmírovacích pavučin, ale to není systémové řešení, je to jen přezbrojení ve válce mezi návštěvníky a provozovateli webů. Když pak hromada lidí blokuje reklamy adblockem, tak přezbrojí i druhá strana – vydavatel Tiscali zareagoval tím, že koupil krkolomný systém na obcházení adblocku. Já bych naivně chtěl, aby existovalo i mírové soužití. Návštěvník mého webu je můj kamarád a někdo/něco mi nabízí velké desítky tisíc korun za to, že důvěru kamarádů zradím, že je nechám sledovat desítkami firem, které ani neznám, s uklidňujícím ujištěním „většina návštěvníků se nechá zradit ráda!“ – tohle je ten hnus, který by si zasloužil rozbít.

    Líbí se mi třeba plugin AdNauseam, který vyloženě cíleně zaplavuje reklamní systémy náhodným šumem.

    lékařský: S oprávněným zájmem jde všelijak šachovat. Tuším, že v principu jde o to, že si web myslí, že na nějaké základní sledování má nárok i bez tvého souhlasu, protože s údaji nenakládá nijak ošklivě. V liště ti dovolí projevit nesouhlas (tedy námitku), což může (a nemusí) mít nějaký skutečný efekt.

    Hogo: To zní jako záhada. Ale zrovna jméno nepatří mezi moc hodnotné údaje…
    Asi žádná reklama necílí speciálně na Petry. :-)

    Příspěvek z 15. února 2021 v 17:56.
    Hogo v něm napsal:

    Zajímavé, na prohlížeči, kde nejsem přihlášený ani jsem tam přihlášený nikdy nebyl, Facebook ví moje jméno. Ještě podotknu, že Na Facebook jsem se nikdy nezaregistroval ani nepřihlásil. :-|

    Prodleva 2 dny.
    Příspěvek z 13. února 2021 ve 14:13.
    DeDiTus v něm napsal:

    Perfektní článek. Bohužel, mnoho z těch praktik jsou v souladu s GDPR a dokazovat, jaké odstavce jakého článku porušují, když jiné odstavce jiných článků splňují, je na hlavu. Je to paradox, spousta protichůdných pravidel a především byrokracie. Nicméně mi dnes přijde řešit obchod s osobními údaji rozumem a spravedlností trochu na hlavu :-D Je to akorát o nervy, který si zničím, když věřím tomu, že mám právo na svobodu. Nemáme žádný práva, ale vlastníky. Nikoho z velkejch hráčů nezajímáme. :-) Tak co by nás nenechali, ať si kecáme, když nás neslyší. Pokud chci udržovat své údaje v bezpečí, nevyřeším to s těmi, kdo je sbírají: musím si stáhnout supr prohlížeč (za mě Brave), pohrát si ještě s nastavením prohlížeče, používat VPN a pozorně sledovat s čím souhlasím.

    Příspěvek z 13. února 2021 v 9:04.
    Hogo v něm napsal:

    Matisek: Mě se to zdálo lepší, když to bylo rozčleněné podle tématu, bylo to stejné jako rozhovor. Pokud tě nezajímá tohle téma y můžeš si přeskočit na druhé. :-)

    Příspěvek z 12. února 2021 ve 22:15, upravený po 5 minutách.
    Matisek v něm napsal:

    Určitě je důležité upozorňovat na nedostatek soukromí na internetu, ale nemyslím si, že způsob, jakým na to upozorňuje článek je nejšikovnější. Neměl jsem náladu ho dočítat celý, protože ultradlouhých tahanic s technickou podporou mám dost v reálném životě. Lepší by bylo, kdyby článek byl jednotné povídání, nebo kdyby příběh byl podaný jinak, než skrz zdlouhavý dialog mezi člověkem a technickou podporou.

    Příspěvek z 12. února 2021 ve 22:15, upravený po 10 minutách.
    lékařský v něm napsal:

    Článek byl pro mě přínosný. Už chápu, proč na některých (klidně v porovnání s zahraničním a místním) webech je ta lišta úplně stejná.

    Já jsem se setkal (kromě těch hrozných sušenek) s čímsi, jako „oprávněný zájem“. Což pokud chápu správně, tak je něco jako, že mají právo se zajímat o mé soukromí? 8-o
    Připadá to mi to jako jiná formulace toho cookies, ale tentokrát už takové strašení
    Docela mě vystrašilo, když u nesouhlasů s tímhle „oprávněným zájmem“ nebylo něco jako „nesouhlasím“, ale „námitka“. :-c

    Příspěvek z 12. února 2021 v 17:21.
    Hogo v něm napsal:

    –MM–: Ano, právě proto používám, jak je na fotce vidět, anonymní okna. Je to tak asi nejjistější.

    Článek bych mohl rozeslat, to je pravda! :->

    Příspěvek z 12. února 2021 v 15:06.
    VelkyDigiBracha v něm napsal:

    MM, Pralinka2: Jo, Seznam je zrovna hodně špatný příklad, pravda. Ale kdyby vyšlo někde v mainstreamu, tak by hodně moc lidí poučilo....vím, že v tom jede hodně ublicictickýc webů taky. Zkusíme v IuRE/Digitálních svobodách někam doporučit, umístit, každopádně posdílíme článek na sítích.

    Příspěvek z 12. února 2021 ve 14:52.
    –MM– v něm napsal:

    Pokud se vám článek líbí a dozvěděli jste se z něj něco přínosného, šiřte prosím jeho poselství dál, hoďte odkaz kamarádům, rodičům… O:-)

    VelkyDigiBracha: Zrovna lidé ze Seznamu nás před pár lety lákali do svého reklamního systému Sklik a přesvědčovali mě při osobním setkání, že za to, jaké reklamy by jejich systém zobrazoval na Alíkovi, by nenesl odpovědnost ani Alík, ani Seznam, ale sám návštěvník stránky. Celkově byli docela paf z toho, že mi jakkoliv záleží na ochraně soukromí a že bych vůbec chtěl mít nějaký dohled nad tím, jaké reklamy by u nás vystavovali… 8-o
    Tak jsem jim řekl cosi jako „:-P“.

    Zrovna části mého článku, kde technická podpora působí nejabsurdněji, mají nejblíž tomu, jak reklamní lidé skutečně uvažují. Jakýkoliv právní předpis, jakékoliv bezpečnostní opatření ze strany prohlížečů a i jakýkoliv odpor uživatelů – to všechno jsou jen překážky, které je nutné za každou cenu zlomit nebo obejít. Nepřijde jim to ani trochu divné.

    Bylo by moc pěkné, kdyby velcí hráči na českém trhu podporovali iniciativy, které tohle chtějí zastavit, protože tím de facto ztrácejí kontrolu nad svým reklamním prostorem i nad bezpečností… ale oni si místo toho vytvořili cosi jako kartelovou dohodu přes CPEx a organizovaně táhnou za jeden provaz proti ochraně soukromí.

    Hogo: Pokud mě nějaký web nutí dát souhlas, tak buď jdu pryč, nebo si otevřu v prohlížeči anonymní okno, dám mu souhlas, a po přečtení okno zase zavřu, takže se stejně všechny jeho cookies smažou. Je to sice pracnější, ale soukromí má nějakou hodnotu a zaslouží si péči.

    Příspěvek z 12. února 2021 v 11:03.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Na Seznamu? Chceš po kaprech, aby si sami vypouštěli rybník?

    Příspěvek z 12. února 2021 v 8:39, upravený po 3 minutách.
    VelkyDigiBracha v něm napsal:

    Tenhle článek by měl vyjít i někde na Seznamu apod.,o tom nemá ponětí většina lidí....a tady je skvěle vysvětleno pro běžné uživatele. Dala bych 30 tlapek, kdyby to šlo. Napadlo mě přitom, že kdyby to šlo takto dál, tak bude živý člověk na infolince za chvíli ještě luxus, protože jinak tam dají firmy tupého chatbota a to už bude teprv bezmoc. (I když unijní GDPR pamatuje i na toto a říká, že nad automatizovaným rozhodováním musí být vždy lidský dohled.) Ale dobrá zpráva je, že se tu formuje iniciativa, která chce prosazovat práva nás obchodovaných uživatelů sítě proti online reklamním sítím založeným na cookies a obchodování s profily. Tracking-free Ads Coalition vznikla v Evropském parlamentu a chce tlačit na to, aby se GDPR dodržovalo. Bude to asi na dlouho, ale je to šance. A zatím podporovat firmy, které v tom nejedou a zadávají si jen kontextovou reklamu (ona prý zas ta účinnost sledovacích reklam není tak lepší).

    Příspěvek z 11. února 2021 v 11:01.
    chňóst v něm napsal:

    Skvělý článek, smutné ale je, že většina stránek tě vykopne, jakmile nesouhlasíš, nebo tam ta možnost ani není.:-(

    Příspěvek z 10. února 2021 ve 20:35.
    Hogo v něm napsal:

    A to je právě špatné. :-(

    Příspěvek z 10. února 2021 ve 20:19.
    majdula2000 v něm napsala:

    Jsou stránky, na které bez potvrzení nemůžeš... Buďto to potvrď, nebo jdi pryč.

    Příspěvek z 10. února 2021 v 18:11, upravený po 6 minutách.
    Hogo v něm napsal:

    Tak, právě jsem natrefil na jednu věc :-|

    Tak jako pardon, ale tady není žádné tlačítko na odmítnutí!, © instagram

    Proč tu není nic, co by odmítalo cookiesky? Když si rozkliknu další informace, vyjede mi spoustu věcí o sušenkách, ale nic víc...

    A ano, jsou tam tyhle věci :D
    „Soubory cookie mimo jiné využíváme k tomu, abychom vám na Instagramu i mimo něj ukazovali užitečné a relevantní reklamy. Víc se o tom, jak tyto soubory využíváme, dozvíte v našich zásadách používání souborů cookie. Způsob, jakým využíváme data k zobrazování reklam, můžete upravit přes nástroje uvedené dole.“

    Když si dám rozkliknout poučení po cookies, tak na mě vyskočí úplně to samé okno, akorát je v angličtině a to tlačítko přijmout je mnohem výraznější

    lidara: Ano, funguje to, akorát potom spoustu webů může vypovědět služby úplně.

    Příspěvek z 10. února 2021 v 10:31.
    Lidara v něm napsala:

    V nastavení google jde všechny sušenky zakázat. Nevím, jestli google jen nekecá, nebo jestli to doopravdy jde, každopádně už mám všechny cookies zakázané (až na aliexpress, kde se to prostě bez cookies nenačte). Děkuji moc za zajímavý a poučný článek ok

    Příspěvek z 9. února 2021 v 11:37.
    Morell v něm napsala:

    Líbí se mi myšlenka tohohle příběhu:
    Mějte oči otevřené, ptejte se a myslete, promýšlejte realitu a zjišťujte jak to se světem DOOPRAVDY je. ok

    Příspěvek z 9. února 2021 v 10:09.
    vaiva v něm napsala:

    Skvělý poučný článek, 5 tlapek. ok

    Je hezké, že článek vyšel zrovna na Apolenin svátek. :-D

    Příspěvek z 9. února 2021 v 10:01.
    Penubra_Shade v něm napsala:

    Moc hezký článek i když smutná realita. 5 tlapek. ok

    Příspěvek z 9. února 2021 v 9:17.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Opravdu skvělý článek, dozvěděla jsem se spoustu nových a,zajímavých informací. ok PS: ta kočka je mega. :-D

    Příspěvek z 9. února 2021 v 9:16.
    Kubik111 v něm napsal:

    Tak to byl pěkný článek, rozhovor super, já být tou podporou, tak bych.... nevím co bych dělal, ale neměl bych takovou trpělivost mu odpovídat na každou jeho otázku.:-D
    Apolena je pěkná kočka:-D:-D;-DB-)

    Příspěvek z 9. února 2021 v 9:15.
    Alpina v něm napsal:

    Dávat čtyři tlapky za to že článek je delší? :-D Konečně dlouhý, pěkně sepsaný článek, kde se člověk dozvěděl zajímavé informace, o kterých neměl ani zdání.

    Jinak pokud to jde tak cookies blokuji, ale jak již psal Hogo ne vždy to jde. A vlastně dříve jsem toto neřešil, takže stejně o mě mají nějaké údaje, nebo ne?8-o

    Příspěvek z 9. února 2021 v 8:41.
    brdik v něm napsala:

    no bylo to dost dlouhé
    bylo by to lepší trochu kratší
    ale super
    čtyři tlapky