Alíkovina

Paříž mýma očima

vydáno  •  Volný čas venku
Že je Paříž hlavní město Francie, to už jsem věděla. Když mi bratr s přítelkyní navrhl, abychom vzali mamku do Paříže, hrozně jsem se těšila.

V ULICÍCH. Radost z postupu francouzských fotbalistů na mistrovství světa se rozlila i do ulic Paříže., © Reuters

Hrozně jsem se těšila, že poletíme letadlem, uvidíme Paříž, památky, hlavně Eiffelovu věž, že budeme bydlet v hotelu s krásným výhledem na Paříž a že budeme chodit do pravých francouzských restaurací.

Bylo půl deváté večer, my jsme byli na letišti v Praze. Přijeli jsme včas, zvládli jsme odbavení i kontrolu. Chvíle čekání, pak nástup do letadla. Naše místa byla v zadní části letadla. První skupina nastupovala tunelem, my jsme sešli ze schodů a šli jsme venkem k zadním dveřím v letadle. Než jsme se usadili, tak nám stevardi a letušky ještě jednou zkontrolovali pasy a pak jsme se jen pohodlně usadili a v devět hodin a čtyřicet minut večer jsme odlétali z Prahy.

Čekal nás poklidný let do Paříže. Neměli jsme žádné turbulence a ve čtvrt na dvanáct v noci jsme dorazili na letiště v Paříži. Letiště bylo obrovské. Koupili jsme si lístky na metro a jeli jsme 20 minut metrem. Vystoupili jsme z metra a před námi stál krásný, velký a útulný hotel. Ubytovali jsme se a šli jsme spát, bylo jedna hodina ráno.

Další den jsme vstali kolem osmé ráno a plánovali jsme, kam půjdeme. Najedli jsme se přes ulici a po snídani jsme se vydali pěšky navštívit Montmartre, Sacré-Coeur.

Montmartre

Čtvrť je pojmenovaná po strmém kopci Montmartre, na jehož vrcholku září do dálky chrám Sacré-Coeur.

Sacré-Coeur

Na samém vrcholku Montmartru září do dálky bazilika Sacré-Coeur. Byla stavěna od 70. let 19. století a dokončena byla až v roce 1914. To znamená, že je pouhých sto let stará.

Pak jsme se šli podívat na Fontánu Neviňátek.

Fontána Neviňátek

V centru čtvrti Halles najdete nejstarší dochovanou kašnu ve městě. Tato renesanční fontána byla postavena v roce 1549 na oslavu vjezdu Jindřicha II. do Paříže.

Tam jsme si sedli na lavičku a odpočívali jsme. Zašli jsme i do jedné restaurace a tam jsme si objednali jídlo a pití. Paříž není jedno z nejlevnějších měst.

Vrátili jsme se zpět a navštívili jsme katedrálu Notre-Dame.

Notre-Dame

Nejznámější katedrálu najdeme na ostrově Cité. Ostrov je malý vede přes něj starý most. Ostrov dostal jméno po jednom keltském kmeni. Tento den jsme ještě navštívili Place de la Concorde, což je obelisk starý 3 300 let a Invalidovnu, objekt, který nechal postavit Ludvík XIV. pro veterány.

Jelikož byl pozdní večer, vrátili jsme se zpět do hotelu a šli jsme spát.

Druhý den bylo ještě lepší počasí a tak jsme měli naplánové ty hlavní památky jako: Eiffelovu věž, Louvre, Vítězný oblouk či Lucemburské zahrady.

Měli jsme málo času a mnoho památek, které jsme chtěli vidět, proto jsme vstávali v sedm hodin ráno. Nejprve jsme se vydali do Louvru.

Louvre

Moderní dominantou Louvru je skleněná pyramida na nádvoří. Tato pyramida, postavená před více než dvaceti lety ze skla a oceli, přivádí sluneční světlo do podzemní vstupní haly a je zatím poslední proměnou Louvru.

V palácovém komplexu Louvre, který býval sídlem francouzských králů sídlí národní muzeum, které patří k těm největším na světě. Jsou v něm uchovávány proslulé poklady, ke kterým patří i slavná Mona Lisa.

Pak jsme šli do Lucemburských zahrad.

Lucemburské zahrady

Jsou to krásné zahrady plné rostlin, všude to pěkně voní a je to tu přísně hlídané.

Vítězný oblouk

Vítězný oblouk je jedna z nejznámějších památek Paříže. Oblouk je vysoký padesát metrů. Kolem oblouku vede kruhový objezd. Dá se jít i nahoru na oblouk na vyhlídku.

Eiffelova věž

Eiffelova věž byla postavena v roce 1889 pro Světovou výstavu. Je to obrovská stavba a vůbec se nedivím lidem, že se jedou podívat do Paříže jen na Eiffelovu věž. Tři výtahy jsou umístěny v nohách věže. Věž má tři plošiny. V prvním patře se nachází restaurace s panoramatickým výhledem na město, kavárna, bufet, kino, pošta. Druhé patro je proslulé restaurací Le Jules Verne.

Ve třetím patře je vyhlídková plocha, která pojme 400 lidí. Na tomto místě je umístěna meteorologická laboratoř. Z věže lze při jasném počasí vidět až do vzdálenosti 70 km.

Zajímavost o Eiffelově věži:

Výška Eiffelovy věže se může vlivem teplot lišit až o 18 cm. Po setmění jiskří věž každou půlhodinu světelnými efekty.

A to byla poslední památka, kterou jsme v Paříži navštívili, protože než jsme vyjeli výtahem na vrchol Eiffelovy věže, tak nás čekala tříhodinová fronta na zakoupení lístku. Ale stálo to za to,

Večer jsme se šli podívat na zářící Eiffelovku a pak jsme šli spát.

Poslední den jsme odlétali ve tři hodiny odpoledne. Přispali jsme si do devíti ráno, nasnídali se, sbalili a jeli jsme prvně vlakem a pak metrem na letiště Charles de Gaulle v Paříž. Odbavili jsme se, prošli jsme kontrolou a odlétali jsme ve tři hodiny odpoledne. O půl páte jsme byli už v Praze, pak nás čekala dvouhodinová cesta domů a tím náš výlet do neznáma skončil.

Pokud se někdo chystá do Paříže nebo do Francie, mohu vřele doporučit.

Autorka: (12 let)
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (2)

Příspěvek z 21. srpna 2014 ve 14:29.
ZoLu v něm napsala:

dodávam

Pekný článok. Chcela som potom napísať aj ja, tak napíšem niečo iné. My ide aj na zámky na Loure a ideme busom. To dopadne:)
Teraz aj minulý rok sme boli na dovolenke vo Francúzsku. Napísala som článok, čaká ná uverejnenie.

Příspěvek z 11. července 2014 ve 20:19.
ZoLu v něm napsala:

Teším sa

Ja sa strašne teším. Konečne! Po troch rokoch čakania... V septembri ideme zo školy do Paríža. 21Hurá!!!!!!!!!!!