Alíkovina

Projížďka historickou tramvají

vydáno  •  Doprava

Dopravní podnik Ostrava uspořádal akci s názvem Projížďky historickými autobusy a tramvajemi. Já jsem se projela tramvají, protože tramvaje mám radši (ale ani autobusy nejsou špatné).

Historická tramvaj Barborka , © VeverkaČiperka123

Dne 18. 5. 2019 Dopravní podnik Ostrava dal všem lidem možnost projet se starými tramvajemi. Také byla projížďka autobusy, ale já jsem jela jen tramvají. $>

Dozvěděla jsem se o tom asi týden před tím, než to bylo. Moc jsem se těšila. Ve čtvrtek jsem ale byla nemocná, tak jsem se bála, že tam nebudu moct jít. :-c V pátek mi ale naštěstí bylo lépe a v sobotu ještě lépe. A protože jsem neměla žádnou vážnou nemoc, jen nachlazení, tak jsem se rozhodla tam jít. A bylo to správné rozhodnutí. :-);-)R^

Začínalo to ráno kolem 9 hodin a končilo večer kolem 17. Tramvaje jezdily ze zastávky Nádraží Vítkovice na zastávku Zábřeh a zpět. Mohlo se nastupovat a vystupovat na jakékoliv zastávce. Cesta od první do poslední zastávky trvala asi 10 minut.

Projížďky historickými autobusy a tramvajemi DOPRAVNÍ PODNIK OSTRAVA , © Dopravní podnik Ostrava

Já jsem jela až odpoledne. Na Nádraží Vítkovice (tramvajová zastávka u vítkovického nádraží v Ostravě) jsem jela trojkou (tramvajová linka 3) směr Poruba vozovna.

Tramvaj trojka směr PORUBA VOZOVNA Ostrava , © VeverkaČiperka123

Jela jsem zastávku Most Československé armády a tam jsem šla kousek pěšky dolů, protože na Nádraží Vítkovice od nás nic nejede. Historické tramvaje měly svou vlastní zastávku (která tam jindy není). Měla název Stanice historických jízd.

Stanice historických jízd , © VeverkaČiperka123

Na stanici historických jízd už stála červenobílá tramvaj čekající na odjezd, který měla mít za pár minut. Její číslo bylo 528. Je známá také pod přezdívkou Žehlička. :-D

Historická tramvaj 528 s přezdívkou "Žehlička" , © VeverkaČiperka123

Za ní zrovna přijížděla tramvaj Barborka společně s ještě jednou tramvají (byly spojené).

Barborka je jedna z nejstarších tramvají v Ostravě, možná nejstarší. Její číslo je 21 (tramvaje, které teď jezdí, mají čísla od 902 do 1731, takže je fakt hodně stará). :-) Začala jezdit v roce 1922 a jezdila pravidelně až do října 1964. Od té doby jezdí na historických projížďkách. Je součástí sbírky historických vozidel Dopravního podniku Ostrava.

Barborka s druhou tramvají , © VeverkaČiperka123

Do Barborky jsem bohužel nenastoupila, protože ta měla mít odjezd až za 40 minut, ale jela jsem tou tramvají, která stála před ní. Vyjela trošku později, ale to nevadilo. Jízdenky se kupovaly tak, že jste přišli k takovému stolu, kde stál pan průvodčí, a museli jste si od něj koupit jízdenku.

Nákup jízdenek v historické tramvaji , © VeverkaČiperka123


jízdenky z historické projížďky , © VeverkaČiperka123

Vevnitř byl ještě další pán, nejspíš zaměstnanec DPO (Dopravní podnik Ostrava), který obcházel všechny cestující a nabízel jim pohlednice s tramvajemi a puzzle s historickou tramvají a autobusem. Já jsem si koupila dvě pohlednice, na jedné byla nejnovější ostravská tramvaj Stadler Tango NF2 (nOVA) a na druhé historická tramvaj, ta, kterou jsem jela. (Pokud bys vás to zajímalo, puzzle stálo 45 korun a každá pohlednice 3 koruny).

Puzzle a pohlednice , © VeverkaČiperka123

Dojela jsem na konečnou zastávku Zábřeh. Tramvaj zpátky mi jela za více než 10 minut, tak jsem se zašla podívat na blízkou louku, kde se zrovna konala zajímavá akce - Bambifest. Bohužel jsem za chvilku musela jet zpátky, takže jsem si to tam jen trochu prohlédla a vrátila jsem se na zastávku, abych stihla tramvaj. Tramvaj nejela, tak jsem se šla kouknout na smyčku (místo za konečnou zastávkou, končí tam tramvaje, otáčejí se a jedou zpátky). Bylo to blízko, asi tak pár desítek metrů. Než jsem tam došla, uslyšela jsem zacinkání tramvaje, což znamená, že se rozjela, tak jsem se vrátila na zastávku, nastoupila jsem a jela. Zase jsem si koupila jízdenku a jela jsem na Nádraží Vítkovice. Ještě jednou jsem si vyfotila tramvaj, kterou jsem přijela, a jela jsem domů.

A nakonec ještě napíšu rozdíly mezi tou starou tramvají, kterou jsem jela, a nejnovější ostravskou tramvají Stadler Tango NF2 (nOVA)

  • Jinak vypadají
  • Jiná sedadla
  • Stadler má klimatizaci, kamery a bezbariérový vstup
  • Do staré tramvaje se vejde méně lidí
  • Jinak se řídí
  • V té staré se uvnitř prodávají jízdenky
  • Nové tramvaje hlásí zastávky a mají je tam i napsané
  • Jiný výrobce
  • Jiná barva

A to je asi všechno. Děkuji vám za přečtení článku a také mooooc děkuji dopravnímu podniku, že vymyslel tak super akci. @)->-

Související Alíkoviny:

Autorka: (12 let)
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (6)

Příspěvek z 26. června v 10:19.
VeverkaČiperka123 v něm napsala:

Díky >X<-

Příspěvek z 22. června ve 13:28.
tomato v něm napsal:

Moc pěkné a pěkně vyvedenéR^R^R^

Příspěvek z 22. června v 11:08.
VeverkaČiperka123 v něm napsala:

Děkuji