Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Alíkovina

    Původ her Warcraft 3 a Dota 2

    Ráda bych vám pověděla příběh, jak vznikla moje oblíbená hra Dota 2, protože je v tom velké poučení pro mnohé. Je to totiž příběh kreativity, které nebylo nic postaveno do cesty.

    doty, © Morell

    Dota 2 a podobné hry nejsou oblíbené u všech, to žádná hra. Mají ale příběh, který stojí za to vám povědět. Vše začíná u hry Warcraft 3. Nyní přes 15 let stará hra má ještě stále živou komunitu vášnivých hráčů, ale hlavně tvůrčích kreativců. Důvodem neupadajícího zájmu o tuto hru je něco, co nemá snad žádná jiná hra, co existuje. Tím je její editor.

    Už samotný editor umožňuje vytvářet mapy, ale také dělat v nich až neuvěřitelné věci. Lze vytvořit mapu jednoduše vytvořením prostředí, což je snadné, rozházením monster a startovních pozic, a můžeme začít hrát. Editor ale umožňuje neskutečně více. Lze dělat videosekvence, úkoly, lze programovat chování hry při určitých událostech, měnit všemožná nastavení všech jednotek ve hře i AI (artificial inteligence – umělá inteligence) počítačových hráčů... i grafiku a modely... ve výsledku můžete změnit takřka vše. Pravda, k tomu potřebujete nyní již vytvořené extra editory na modely, animace a textury, ale ve finále je hra plně otevřená jakýmkoliv úpravám.

    Jedinou jinou hrou, která má takovéto možnosti úprav, je Skyrim. Obě hry mají díky tomu nesmírnou popularitu a zájem, který neupadá.

    Warcraft 3 je válka armád, vedených hrdiny. Některé hráče ale unavovalo řídit armády, když potřebují s nimi řídit hrdiny, kteří mají schopnosti, které taky musejí řídit ručně, a chtěli se soustředit jen na hrdiny. Tak se sešla myšlenka a tvůrčí možnosti a vznikla mapa pro Warcraft 3 se jménem Dota (Defense of the Ancients / Obrana prastarých), kde může hrát až 10 hráčů, 5 hrdinů na každé straně, zatímco armády bojují samy a hrdinové jim jen pomáhají, nebo se soustředí na hrdiny nepřátelské.

    Kreativita nevysychala, nápady se kupily a tak rostlo i množství hrdinů v mapě, předměty, které mohli využívat, a jiné věci.

    Jak okolo mapy rostla komunita, začala se dělat setkání, kde se lidé sešli k turnajům, ty dokonce přešly i do mezinárodních soutěží. Jen si to představte, tahle fanoušky udělaná mapa došla do stavu, kdy byla hrána na mezinárodních turnajích o velké peníze!

    Toho si všimla firma Valve, která nabídla tvůrcům Dota své možnosti a podporu. Dota tak vyrostla z mapy ve hru. (Je zdarma ke stažení na Steamu, můžete ji najít zde: store.steampowered.com/app/570/Dota%5f2/?l=czech)

    Tak vznikla Dota 2, věrný následovník oné mapy ve Warcraftu 3. Dota i Dota 2 se stále vyvíjejí bok po boku. Dota 2 sice má moderní menu, ale svého předka nezapře. Jakmile vstoupíte do mapy, cítíte se jako v remasterovaném (nově předělaném) Warcraftu 3. Grafika je lepší a udělalo se pár vylepšení, místo asi osmi obchodníků po šesti věcech je tu jeden, co má všechno, hrdinové mají kromě inventáře se 6 políčky i batoh s dalšími třemi, se skládáním pokročilejších věcí/položek vám pomáhá průvodce atd.

    Dota 2 je fenomén, který je vytvořený hráči pro hráče a ohromil i další firmy, protože viděly potenciál. Tak vznikla další hra, League of Legends.

    I Blizzard Entertainment (společnost, která se zabývá hrami) se nechal inspirovat a představil světu Heroes of the Storm, kam posadil hrdiny snad ze všech herních světů, které vytvořil.

    Nyní se vraťme na začátek k Warcraftu 3. Většina firem investuje peníze do šifrování souborů her natolik, aby nešly měnit. Blizzard s tím neztrácí čas a vyplácí se mu to! Nejen, že Warcraft 3 a jeho editor stojí u zrodu celých her, World of Warcraft je online hra, která má mnoho serverů řízených nadšenci (a i do jejich souborů se lidi snadno dostávají a mění je pro své tvůrčí záměry). Proti nim Blizzard nikdy nebrojil, protože nikdy nemůžou být tak dobří jako oficiální hra a naopak snadno jim nalákají lidi právě k nim a přinášejí jim peníze. Tato otevřenost kreativitě se Blizzardu vrací ve formě nových hráčů a samozřejmě i jejich peněz.

    To chce charakter. Na závěr bych zde dodala, že mé povídky též již inspirovaly další tvořivé lidičky, které si z nich propůjčily postavy a vtáhly je do nových příběhů a dobrodružství. Na chviličku mne to naštvalo, ale pak jsem se zasmála. Postavy v mých příbězích jsou jako moje děti a děti prostě rostou a žijí si svůj život. Nechat je jít je velkým darem, který jim můžu dát a nestojí mne to mnoho... a může se mi to vrátit v dobrém.

    No... úplně na konec, i když Dota 2 není zdaleka tak upravovatelná jako Warcraft 3, pořád má své možnosti. Jednou z nich je vytváření animovaných filmů, ve kterém se každý rok pořádají soutěže... Tak alespoň jednu ukázku.

    Autorka:
    » přejít do diskuze

    Diskuze k článku  (6)

    Příspěvek z 8. února ve 14:07.
    majdula2000 v něm napsala:

    To víš, je to článek z roku 2019, od té doby se změnilo tolik věcí... ;-)

    Příspěvek z 8. února ve 14:05.
    davmar v něm napsal:

    Video nefunguje:-(

    Příspěvek z 27. října 2019 ve 13:37, upravený po 4 minutách.
    Morell v něm napsala:

    Sestavu už mám, luxus, ale potřebuju NB.(WIFI a cesty) Jinak pro W3 editor existuje update, který tenhle limit ruší. (jinak nikdy jsem ho nedosáhla)
    Jinak děkuji.