Recenze k filmu Princova cesta

Uměli byste si poradit, když byste venku našli jen tak ležet podivného starce?
    Film bude mít v našich kinech premiéru 18. října 2020.

Plakát k filmu, © Artcam

Něco k filmu

Jedná se o dobrodružný animovaný film, který je krom malých dětí vhodný asi pro všechny. Vypráví příběh o přátelství a takovém zvláštním světě.

Děj

Chlapec Tom při jedné procházce po pobřeží najde na pláži zvláštního starce. Jen tak tam leží a skoro se nehýbe. Vypadá trochu jinak než ostatní „lidé“ v tomto světě, a tak ho jeden vědec začíná zkoumat. Stařec mluví jinou řečí, takže většině debat, které u něj probíhají, vůbec nerozumí. Jedinou výjimkou je Tom, ten mu rozumí! Chodí za ním na návštěvy a povídá si s ním, stávají se z nich dobří přátelé.

Stařík s Tomem, © Artcam

Stařec je ale neustále předmětem zkoumání. Je velmi chytrý, ale i tak se často snaží ze sebe dělat úplného pitomce, který třeba ani nedokáže kostičky nastrkat do otvorů správného tvaru. Je držen v takovém podivném muzeu. Nikdo tam nechodí, ale ději se tam zvláštní věci, třeba okolo lektvarů, které například urychlují růst stromů, hodně urychlují…

Po nějaké době už je staříkovi tak dobře, že se chce podívat ven. Přemluví proto Toma, aby tam s ním šel. Sám jít nemůže, protože ho v pokoji zamykají. Tomovi se nejprve nechce, ale nakonec se nechá přemluvit. Vydávají se do jakéhosi města, které je poblíž muzea. Je plné zvláštních lidí, kteří vůbec nemluví a vlastně nic nedělají. Jen beze slova chodí, podle Toma spěchají do práce.

Stařík s Tomem ve městě, © Artcam

Stařík s Tomem také nastoupí do takového dopravního prostředku, který jezdí bez jediného zastavení po městě, na konci vždycky vjede do lesa, projede les, v němž jsou vidět i budovy, které už les pohltil, a pak zase vyjede ven. Oni nestihnou vystoupit, a proto jedou i lesem. Ten les se neustále rozrůstá a „bere si“ další a další budovy ve městě.

Tom, © Artcam

Po jejich projížďce začíná ve městě takový strašidelný večer. Všichni si berou kostýmy a chodí na strašidelná představení. Stařík s Tomem tam jdou také, ale stařík to nezná, a když se všichni bojí, tak se tam začne strašně smát, až ho musí Tom odtáhnout pryč. Chtějí vyrazit rovnou do muzea, ale část lidí vyráží za nimi, až je v jedné uličce uvězní. Stačí ale, aby stařík použil jeden zvláštní zvuk (je jako opice), který všechny zastraší a oni mají čas utéct.

Také se staříkovi podaří utéct z pokoje a prohledává muzeum. Najde ho až Tom, o několik pater výš, než je staříkův pokoj. Čas jde dál, výzkum pokročil a je na čase, aby byl „člověk z jiné země“ představen vědcům. Člověk, který ho zkoumal, se jim snaží dokázat, že existují i jiné světy, než je ten jejich, ale bohužel se mu to nepodaří.

Vědci, © Artcam

Stařec je akorát považován za zvíře a umístěn do zoo. To je pro něj pochopitelně utrpení, protože musí být akorát zamčený v malé kleci. Tom to tam však nemůže nechat a chce mu pomoct! Podaří se mu staříka zachránit? A jak to celé dopadne? To vše už se dozvíte v samotném filmu.

Plusy

Ta základní dějová linka o zkoumání neznámého tvora mi přišla celkem zajímavá, akorát si myslím, že by si podle mě chtěla více promyšlené animace a trochu i děj. Líbila se mi i myšlenka člověka, co se umí chovat jako člověk, ale zároveň i jako opice.

Stařík, © Artcam

Mínusy

Celý film mi přišel takový zvláštní a děj nedokončený. Přijde mi, že nejdůležitější dějová linka se zabývá původem staříka. Ovšem za celou dobu tam na jeho skutečný původ vůbec nedojde, takže ho nikdo neví. Lidé ve městě jsou dost nereální, i když jsou vidět v bližším záběru, tak ani nedýchají, nehýbou očima a prostě vůbec nic. Když staříka před jeho představením koupali, tak ta voda, kterou mu do vany přilévali, nebyla nalévaná do vany, ale úplně mimo ni, a přesto tam přibývala, …

Závěr

Celkově… vlastně ani nevím, mám z toho filmu takové smíšené pocity. Ne, že by byl úplně špatný, ale myslím, že by si zasloužil ještě trochu doladit. Dala bych mu zhruba tak 40 %.

Trailer k filmu: