Recenze na komiks Pokémon: Red and Blue 3

vydáno  •  Knihy · Pohádky

Nová nabídka dárků v katalogu přinesla i novou knihu, Pokémon: Red and Blue 3. A jelikož jsem veliký fanoušek pokémonů, tak jsem neodolal a knihu si přečetl. A jak se mi líbila? Co si o ní myslím? To se dovíte v tomto článku.

Pokémon: Red a Blue 3, © Nakladatelství CREW / Mato

Kniha Pokémon: Red and Blue 3 je dalším dílem ze série knih, vyprávějící příběh chlapce Reda, který se snaží stát se nejlepším trenérem v regionu Kanto, dokonce i nejlepším trenérem všech dob. Kniha vychází tematicky k 25. výročí pokémonů, což je velmi příhodné. Jeho cesta je ale velmi strmá a plná nástrah. Pokusím se vám, čtenářům, poskytnout recenzi na tento komiks a případně ho doporučit či naopak nedoporučit, vyzdvihnout plusy a podotknout mínusy.

Vzhled knihy je velmi prostý, celkové použití materiálů je šetrné a vevnitř je kniha černobílá. Někteří by toto mohli považovat za mínus, ale já jsem opačného názoru, naopak mi komiks dává pocit starých komiksových knih o Narutovi, které jsem jako menší četl v nedaleké knihovně. Děj knihy nás dostává skoro až na konec samotného příběhu, kdy Red musí porazit Giovanniho, trenéra zemních pokémonů, který sídlí ve Viridian City. Pak už Reda čeká cesta k elitní čtyřce a šampionovi. Ta však vede po neslavně proslulé cestě vítezství, která se jen hemží nejzkušenějšími trenéry. Ty všechny musí Red porazit, aby se on sám mohl stát šampionem regionu Kanto. Nesmíme ale zapomenout ani na známé Rakeťáky, kteří chtějí ulovit všechny pokémony a poté je přeprodávat či využívat k jejich pohodlí.

Stará kresba na původni verzi Pokémon Red, © Nintendo

Osobně musím velmi pochválit to, jak se kniha drží loru pokémonů (tradice pokémonů). Jelikož jsem hrál staré pokémon hry, mezi nimi i Pokémon FireRed, kde hrajete a žijete příběh samotného Reda, tak toto velmi oceňuji. Dodržuje se i stav Redova týmu s jednotlivými částmi mapy a děje. Co mi ale relativně vadilo, byl překlad, místy mi přišel kostrbatý. Také se mi líbí fakt, že i když je kniha trochu propojená a inspirovaná seriálem, nepřechází to do takové míry, kdy by příliš připomínala seriál a Red se stal Ashem.

A komu bych knihu doporučil? Rozhodně všem fanouškům pokémonů a čtenářům posledních knih. Pokud jste fanoušek her, není špatný nápad popřemýšlet nad koupí těchto knih a speciálně této, která skvěle uzavírá kruh děje našeho hrdiny – de facto i nás všech, kteří kdy hry hráli. Pokud jste vlastníkem her Let's Go, Pikachu či Let's Go Eevee, také bych vám knihu doporučil, protože děj těchto knih je s mírnými úpravami v těchto hrách. Ve výsledku se jedná o velmi povedenou knihu, kterou bych ohodnotil 8 body z 10, protože rukám autorů ono dodržování loru (tradic) ne vždy vyšlo podle mých představ.

Listovací ukázka Red a Blue 3

Video lákající k prvnímu komiksu série:

Autor: