Jsem žákem primy (6. třídy) na osmiletém gymnáziu. Do minulého roku jsem chodila na základní školu.
Myslím si, že výuka dějepisu ve školách je dost zastaralá. Většinou taková hodina dějepisu vypadá tak, že učitel přijde do třídy, přečteme si kapitolu z učebnice, napíšeme si poznámky a tím celá hodina končí. Prostě mi přijde, že se dějepis učí nezáživně a nudně. Představovala bych si to spíš tak, že bychom třeba hráli různé výukové dějepisné hry. Například pexeso, všelijaké kvízy a podobné věci. Taktéž by bylo super, kdybychom se občas šli ven podívat na nějakou památku.
Kdybych měla výuku na gymnáziu a na základce srovnat, tak gymnázium se od základky moc neliší. Teď na gymplu je to o něco lepší, protože náš učitel je velký vtipálek, takže jsou hodiny dějepisu alespoň někdy trochu zábavné.
Je sice pravda, že hodiny dějepisu ve škole většinou moc zábavné nebývají, ale to neznamená, že samotné dějiny nejsou zajímavé, právě naopak. Dějiny jsou opravdu zajímavé! Vždyť přece bez dějin by svět nebyl tam, kde je. Pro nás úplně běžné věci jako třeba písmo, televize nebo umyvadlo tady nebyly vždycky a pokud chceš zjistit, jak tyto věci vznikly, tak se musíš vydat do dějin.
Z toho tedy vyplývá, že dějiny rozhodně nejsou nezajímavé, akorát dějepis se prostě ve školách neučí úplně nejlépe. Přitom existují různé možnosti jak poznávat dějiny. Například přes památky, hry, knihy, kurzy a další. Já třeba preferuju památky. Poznávání dějin pomocí památkek je opravdu super. Vždycky se toho hodně dozvím a hlavně mě to baví.
Závěr
Do diskuze pod článkem mi určitě napište, jak byste si reformu dějepisu představovali vy.