Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Diskuze k Alíkovině

    « Přejít na článek

    Satanismus, jeho znaky a význam

    Nový příspěvek do diskuze:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 21 dní.
    Příspěvek z 28. května v 7:01.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Znam jednoho Polského satanistu a je v pohodě říka jen že chovat se máš tak jak se budeš chtít aby se k tobe chovali ostatni nesnasi krestanstvi. Zhnusilo se mu jak je vsude v Polsku křesťanství a bylo mu to „vnucovano“. Jenže tohle je jen jeden z mala co vlastne neobetuje lidi, neuctiva satana a netouzi pro utrpeni.

    Prodleva 7 dní.
    Příspěvek z 20. května ve 20:48.
    R2-d2 v něm napsal:

    To varování o názorech je fajn O:-)

    Příspěvek z 19. května ve 20:45.
    Romulus-Caesar v něm napsal:

    -MM- Pochází z článku českého publicisty a religionisty Zdeňka Vojtíška, případně z výstupů odborníků sdružených kolem Společnosti pro studium sekt a nových náboženských směrů.

    Prodleva 4 dny.
    Příspěvek z 16. května ve 4:30.
    –MM– v něm napsal:

    Redakce trošku upravila upoutávku článku. (Jsou to pořád slova autora, akorát jinak přerovnaná a bez zbytečného provokování.)

    Pro pořádek zmíním, že nadpis zůstal stejný (nezmiňoval křesťanství).

    Romulus-Caesar: Ta citace varování od psychologů pochází odkud?

    Prodleva 2 dny.
    Příspěvek z 13. května v 18:39.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Pokud byste někdo měl zkušenosti se sektami / kulty, nebo někdo v okolí, budu ráda, pokud mi to napíšete do pošty a dám do mé plánované Alíkoviny. :-)
    Romulus-Caesar: super, děkuji :-)

    Příspěvek z 13. května v 0:28.
    Romulus-Caesar v něm napsal:

    DžungaráčekChlupáček taky se tad zapojím

    Příspěvek z 12. května ve 20:13.
    Cirilla12 v něm napsala:

    Příspěvek Džungaráčka mi připomněl jednu věc co jsem chtěla napsat. Já bych tam třeba ráda viděla upozornění, že by se dítě, které satanismus zaujal, nemělo přidávat k sektě atd. 8-o

    Příspěvek z 12. května v 19:46.
    riky5829 v něm napsal:

    DžungaráčekChlupáček: Budem veľmi rád. Ak chceš, nejaké poznám, môžem ti poslať do pošty nejaké tipy.

    Příspěvek z 12. května v 19:18.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Hele, teď mě napadlo, že by bylo super napsat článek třeba o sektách a jejích nebezpečí, myslím, že by to bylo užitečné.

    Příspěvek z 12. května v 19:16.
    Romulus-Caesar v něm napsal:

    K úpravě následujícího byl použít gemini AI.
    Temná hra se symboly: Proč satanismus není jen o drsných tričkách a co se skrývá pod povrchem?
    ​Obrácené kříže, lebky a temná hudba. Pro někoho jen móda nebo způsob, jak naštvat rodiče, pro jiného životní styl. Co je ale satanismus doopravdy? Ačkoli se na první pohled může zdát jako nevinná rebelie, hranice mezi „image“ a nebezpečnou manipulací je tenčí, než si myslíte.
    ​Rebelie, nebo něco víc?
    ​Většina teenagerů se s pojmem satanismus setká poprvé přes hudbu, horory nebo sociální sítě. Černé oblečení a provokativní symboly k dospívání tak nějak patří – je to způsob, jak ukázat světu svou nezávislost. Problém nastává ve chvíli, kdy se ze zájmu o estetiku stane něco hlubšího.
    ​Satanismus totiž není jedna ucelená skupina. Existuje v mnoha podobách a ne každá je tak „pohodová“, jak se na TikToku může zdát.
    ​Dvě tváře moderního satanismu
    ​Abychom pochopili, před čím varují odborníci, musíme rozlišit dvě hlavní cesty, kterými se tento směr ubírá:
    ​Filozofický (ateistický) satanismus: Tato skupina (například známá LaVeyova církev) v Satana jako bytost vlastně nevěří. Satan je pro ně jen symbolem odporu a svobody. Říkají: „Dělej si, co chceš, ty jsi svůj vlastní bůh.“ Zní to lákavě, že? Má to ale háček. Tato ideologie vede k extrémnímu sobectví. Pokud jsem já středem vesmíru, proč bych měl pomáhat slabším nebo brát ohled na ostatní?
    ​Okultní (teistický) satanismus: Tady už končí veškerá legrace. Členové těchto skupin věří v temné síly a snaží se s nimi komunikovat pomocí rituálů. Právě zde se objevuje největší riziko zneužití – ať už psychického, nebo fyzického.
    ​Kde číhá skutečné nebezpečí?
    ​Možná si říkáš: „Mně se nic stát nemůže, já jen sleduji zajímavá videa.“ Jenže sekty a uzavřené komunity fungují velmi nenápadně. Tady jsou tři hlavní vykřičníky:
    ​Ztráta vlastní hlavy: Skupiny často lákají na pocit výjimečnosti. Slibují ti, že budeš patřit mezi „vyvolené“, kteří znají pravdu. Postupně tě ale začnou odřezávat od kamarádů a rodiny, až zbude jen jejich vliv.
    ​Psychický nátlak: Mnoho rituálů nebo „zkoušek odvahy“ je navrženo tak, aby v lidech vyvolaly strach nebo pocit viny. Jakmile se do takového kolotoče dostaneš, je těžké říct „ne“.
    ​Internetová past: Na sociálních sítích se satanismus často prezentuje jako „cool“ estetika (tzv. dark academia nebo goth subkultura). Pod líbivými filtry se ale mohou schovávat lidé, kteří hledají labilní jedince, se kterými by mohli manipulovat.
    ​„Satanismus často začíná voláním po svobodě, ale paradoxně může skončit totální nesvobodou a závislostí na skupině,“ varují psychologové zabývající se sektami.
    ​Hledej pravdu, ne temnotu
    ​Je přirozené, že v jedenácti nebo čtrnácti letech člověk hledá své místo a chce vyčnívat z davu. Je v pořádku zajímat se o záhady, mít rád temnější estetiku nebo poslouchat metal. Je ale důležité udržet si odstup.
    ​Skutečná síla osobnosti totiž nespočívá v tom, že se přidáš k tajemnému kultu nebo že budeš uctívat temnotu. Skutečná síla je v tom, že dokážeš pomoci druhým, máš vlastní názor a nenecháš se opít líbivými řečmi o „vlastním božství“.
    ​Závěrem: Než klikneš na „sledovat“ u dalšího profilu s lebkami a obrácenými pentagramy, zkus se zamyslet: Nabízí mi tato cesta skutečnou svobodu, nebo mě jen učí nenávisti a sobectví? Svět je dost složitý i bez temných rituálů. Nezapomínej, že ty nejzajímavější věci se obvykle dějí na světle

    Příspěvek z 12. května ve 13:51.
    smejky225 v něm napsal:

    Caesar se bojí konkurence — ďábel má totiž charisma, styl a respekt. Caesar vedle něj působí jak vypelíchaný komparzista, kterého vyhodili i z pekla.

    Příspěvek z 11. května ve 20:51.
    verbum v něm napsal:

    Milí kamarádi, již nějaký pátek na Alíka nechodím. Někdo mi poslal odkaz na "zajímavý článek..." ano zajímavý bude... pamatuji na dobu, kdy mi dělali problém vydat článek o Vánocích - důvod "moc křesťanské..." (to bylo za minulého vedení).
    Vim, že svoboda slova je důležitá, ale co je moc, je příliš... moc se mi "líbí" komentáře "Bůh není atd. a pak říkám, že věřím v Satana atd." Když věřím v Zlo, tak musím věřit i v Dobro.
    Pozor satanismus je a je reálný, nejedná se v pravém slova smyslu o filosofii. A „víra“? To asi má autor pravdu.
    Satan je padlý anděl... Otec lži... není to nic, co by bylo bezpečné, jak píše autor. Zažil jsem co toto, co autor nazývá bezpečné, dokáže a jaké to má následky, jak psychického rázu, tak tělesného...
    Nezlobte se, že to tak píši, ale uvázaný pes nekousne... jen když jdeme blíže... což tento článek dělá.

    Nemile mě překvapilo, co Alík dokáže schválit za články. Musel jsem to napsat a snad mě dobře pochopíte... To, co autor píše, je reálné a nebezpečné... Taky nesahám na rozpálená kamna, neboť vím, že se popálím... Věřím, že tu je stále plno inteligentních čtenářů. Přeji všechno dobré

    Verbum - autor byl na Alíku mnoho let a má to tu stále rád, a tak si dovolil napsat.

    Příspěvek z 11. května v 15:33.
    Cirilla12 v něm napsala:

    Kromě toho, jak tu nade mnou taky píšou, tam není nic temnýho ze satanů. Jenom svoboda, radost a mýty od zlých křesťanů, které je vykreslují jako zlé bytosti v černých hábitech postávající okolo ohně. 8-o

    Příspěvek z 11. května ve 14:44.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Hele je to všecko pravda ale měl bys ještě napsat že jsou satanisti kteří touží po smrti a utrpení. Já taky moc nemusím některé křesťany ale to si mysli pro sebe a nenavažej se do normálních lidí.

    Příspěvek z 11. května ve 13:47, upravený vzápětí.
    BroJePro v něm napsal:

    Já se šla podívat, co vyšlo za články a vidím tam tohle... když jsem četla název, tak mi u slov „avšak krásná“ málem upadla násada...
    Dále mě (jako i ostatní) zarazila slova „nucená víra křesťanů“.. bavíme se vůbec o stejný víře?? Já mám na mysli tu, kde má člověk svobodnou vůli se rozhodnout, zda v Boha věřit chce či nechce.. :)
    Nechápu, jak tohle celý mohlo projít přes redakci... možná by příště redakce mohla brát v potaz třeba to, že někomu tato narážka může dost vadit... (a nejen ta narážka :P)
    Já jakožto křesťan v existenci ďábla/Satana věřím, ale logicky ho neuctívám... nelíbí se mi to.. tady ani nejde o to, zda jsou satanisti zlí nebo ne, mně vadí to, co uctívají, ať už Satana berou jako existující bytost nebo symbol...
    Dále bych se pozastavila u věty „Lucifer je brán jako symbol poznání a světla.“ S tímto si dovolím těžce nesouhlasit.. nebo takhle, jde o to, jaké poznání je myšleno a čeho xD jestli poznání něčeho hodně temnýho, tak to pak jo! A s tím světlem už nesouhlasím vůbec xD
    Celkově v článku je satanismus vykreslen moc růžově (aspoň z mého pohledu) a temná stránka této víry nám není vůbec představena!
    Myslím, že není dobrý, aby tohle četly malé děti.. ještě se pak budou chtít k tomuto kultu přidat ;-D...

    Příspěvek z 11. května ve 3:37.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Satana máme doma hlavně když přinesu za 5

    Příspěvek z 10. května v 18:28.
    smejky225 v něm napsal:

    Satana na vás volám!

    Příspěvek z 10. května v 15:34.
    Miuš v něm napsala:

    Tohle se mi vážně nelíbí. Lidi, kteří nevědí nic o duchovním světě, si přečtou článek, kde je satanismus popsán pouze jako svoboda, rebelie a estetika, si pak můžou říct: „no hm asi jsem satanista".🤦
    Můžete se rozhodovat sami za sebe a nebýt satanistou. To je základní lidské právo mít svobodu.
    Navíc urážka křesťanství opravdu nebyla nutná.
    ko

    Příspěvek z 10. května ve 13:10.
    Cirilla12 v něm napsala:

    Mně se článek taky nelíbí. Zaprvé, přijde mi že skoro nabádá stát se satanistou. Zadruhé se mi nelíbí už úvod... Jak nucená víra křesťanů?? 8-o
    Zajímá mě to samý co Věrulín. Co je cílem satanistů??? 8-o

    Příspěvek z 10. května ve 12:52.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Jak říká Romolus-Caesar, bez křesťanství by tu nebyl ani satanismus.
    Upřímně, nechápu, proč by měl být někdo na straně satanismu, ten, kdo v to věří, automaticky tedy musí věřit i v Boha... přijde mi to jen prostě jako rebelie, snaha jít proti proudu, ale lidé si moc neuvědomují následky.
    Já jako křesťanka věřím, že Bůh stvořil tenhle svět, i nás, ale dal nám svobodnou vůli a je jen na každém z nás, jak s tím naložíme...

    Příspěvek z 10. května ve 12:03.
    Romulus-Caesar v něm napsal:

    crashinthedark: nadává se tomu svobodná vůle. Je to nejvyšší z vesmírných zákonů a nikdo a nic je nesmí narušit. Ergo ano ty rozhoduješ, komu dáš jakou lásku a ty rozhoduješ čemu (ne)budeš věřit. Ale následky jak karmicke tak darmicke si také poneseš jen ty.

    Příspěvek z 10. května v 10:16.
    Věrulín v něm napsala:

    Věří satanisti v posmrtný život? A co je jejich cílem? Dostat se do pekla? 8-o

    Příspěvek z 10. května v 0:15, upravený po 6 minutách.
    crashinthedark v něm napsala:

    O LaVeyovým satanismu už mám něco málo načteno, i když nepraktikuji žádné rituály a dneska jsem asi poprvé četla devatero, z velké části s jeho myšlenkami souhlasím. Osobně ráda lidem odpouštím a dávám druhé šance, ale zastávám názoru, že člověk je svůj bůh, rozhodne sám komu je ochotný dát svoji lásku. Tenhle bod (každý člověk je sám sobě bůh) nebyl zmíněn, což mě trošku mrzí. Obecně mi občas přišlo, že informace byly málo podrobné, ale to je asi jen mnou, jinak dobrý článek se spoustou pro mě nových, zajímavých informací :-)

    Příspěvek z 9. května v 16:54.
    Romulus-Caesar v něm napsal:

    Koukám, ze na Alikovi se smi už úplně všechno. Supeeer...
    No on Satanismus z Křesťanství vychází. Bez nej by neexistoval.
    Nelíbí se mi tema, ale jako info ok.

    Příspěvek z 9. května v 15:27.
    Rokio v něm napsal:

    Nevšední (netypický) článek, který mi otevřel oči. Spoustu informací jsem o satanistech nevěděl.

    Příspěvek z 9. května ve 13:34, upravený po 16 minutách.
    VelkýBochník v něm napsal:

    No... Je vidět, že je demokracie a každej si může psát o čem chce... ;-D
    Pokud mi drogovej dealer na ulici řekne, že drogy slouží k uvolnění mysli a je po nich krásně, budu určitě rád, že mi tak krásně poradil a já můžu hrát divadélko, jak je to fajn, že?:->

    Jinak bych poprosil neobouvat se už v samotném nadpisu do křesťanůko
    Za mě lež, která navíc musí ponížit něco jiného, aby se sama „vyšvihla".

    P.S. Tipuju, že mě tu nějaký svobodně smýšlející člověk (který ví o víře a duchovním světě stokrát méně než já) za chvíli usadí, ale hádat se (asi) tentokrát nebudu, nebojte...
    Názor jsem napsalko

    P. P. S. Asi bych měl napsat článek o křesťanství...

    P. P. P. S. Podle toho, co jsem tu četl, tak přemýšlím, jaké důsledky by pro lidičky tady z Alíka mělo, kdybych byl namísto křesťana satanistou. Zamyslete se...

    Příspěvek z 9. května ve 12:58, upravený vzápětí.
    morceMaty v něm napsala:

    Já osobně jsem si myslela, že tato víra je opravdu o tom krveprolití a tak. Ale jak vidím, není to vyloženě o tom. ]:-) Přijde mi až úsměvné, když jsem četla těch jedenáct pravidel.

    Příspěvek z 9. května ve 12:05.
    FrantaDinosaurus v něm napsal:

    já bych těm satanášům dal! všechny tyhle čertoviny zakázat 8-o