Alíkovina

Sataya Reef

vydáno  •  Cestování

Máte rádi delfínky? Pokud ano, tak tohle je úžasné místo, kde si s nimi můžete dokonce i zaplavat!

Sataya Reef, © majdula2000

Sataya Reef (zkráceně se tomu říká také Satayeh, případně jednoduše Dolphin House) je chráněné území, které se nachází v Rudém moři, mezi Egyptem a Saúdskou Arábií (ale mnooohem blíže k Egyptu). Je to taková obrovská laguna, dlouhá asi 7 kilometrů, ve které se naprosto volně pohybují desítky a desítky delfínků. Můžete tam s nimi plavat a potápět se k nim.

My jsme se tam s mamkou a ségrou vydaly na výlet, když jsme byly na dovolené v Marsa Alam v Egyptě. Musely jsme vstávat dost brzy, už nějak kolem čtvrté hodiny, protože nás čekala hodně dlouhá cesta. Bylo to nejdříve asi 165 kilometrů (což je po těch malých silnicích podél moře zhruba na 3 hodiny) minibusem do přístavu a odtamtud ještě dalších asi 33 kilometrů po moři, což je plavba tak na 2 a půl hodiny.

Kočičky v přístavu, © majdula2000

Když jsme s naší lodí konečně zakotvili v cíli, tak už bylo skoro poledne. Průvodce nám ukázal pár delfínků hned z lodi a pak už jsme na nic nečekali a vydali jsme se za nimi. Vzali jsme si ploutve, brýle a šnorchly a naskákali do motorového člunu. Ten nás odvezl tam, kde zrovna plavali delfínci, a hop za nimi!

Dál byl úkol jasný, neztratit se tam. Naše loď se jmenovala Christina, tudíž název naší skupiny byl stejný – Christina. Společně s námi byl ve vodě i jeden místní průvodce. Neuměl sice česky, ale to ani moc nevadilo. Každou chvilku volal název naší skupiny, ukazoval nám, když se někde objevili delfínci, a taky se nás každou chvilku ptal, jestli je všechno v pořádku (samozřejmě v angličtině, protože česky neuměl, ale rozuměli jsme mu).

Naše loď, © majdula2000

Skupin, které tam v tom moři plavaly, bylo opravdu hodně, takže člověk musel dávat pozor, aby se nezamotal k nějaké jiné, obzvlášť když někde byli delfíni a my jsme plavali za nimi. Naštěstí nás za nimi plavalo vždycky několik, takže nás průvodce viděl a pak na nás mával, abychom věděli, kde na nás čeká zbytek party.

Po chvíli se pro nás vrátili se člunem. Vždycky nás chytli za ruku a prostě nás z té vody vytáhli nahoru. Au, nebylo to vždycky úplně příjemné, ale jináč to nešlo. Pak nás odvezli zase kousek dál, tam jsme naskákali zpátky do vody a zase sledovali ty delfíny.

Na lodi v Sataya Reef, © majdula2000

Další byl na řadě oběd, takže šup zpátky do člunu a už jsme si to svištěli k lodi. Tam jsme se najedli a pak to chtělo trošku adrenalinu… Šli jsme skákat z lodi! Nejdříve jen zespoda, ale to nebylo moc vysoko, takže někteří z nás to pak vzali po schodech až nahoru a hop do moře odtamtud, byla to úplná paráda! $>

Následovalo druhé šnorchlování. To mělo být původně na korály, ale část z nás chtěla znovu za delfínky, takže jsme se rozdělili – část na korály, část na delfínky. Probíhalo to tak nějak stejně jako před obědem, ale měli jsme větší štěstí, protože jsme těch delfínů viděli mnohem více.

Delfíni, © majdula2000

Čas ubíhal a ubíhal, takže jsme se po chvíli museli vrátit zpátky, protože nás přeci jen čekala ještě dost dlouhá cesta zpátky. Byly asi 2 hodiny, když jsme vyráželi zpátky k pevnině.

Už se blížíme k pevnině!, © majdula2000

Cesta zpátky byla strašně divoká, loď se neustále houpala ze strany na stranu, ale nebylo to žádné mírné pohupování, bylo to opravdu tolik, že jsme každou chvilku měli pocit, že se určitě musíme převrátit, ale naštěstí se to nestalo. Moc příjemné to nebylo, takže jsme kolem páté hodiny byli všichni rádi, že jsme konečně na pevné zemi.

Přístav, © majdula2000

Cestou k minibusu jsme v přístavu potkali nějaké místní děti. Natahovaly ručičky a nám bylo úplně jasné, co chtějí – jídlo! S mamkou a ségrou jsme to tušily, ty děti tam totiž stály už ráno. Věděly jsme, že máme u sebe nějaké jídlo, které nám zůstalo od snídaně. Dostaly jsme ji totiž na cestu, protože v 5 hodin ráno, kdy jsme vyrážely, ještě normální snídaně samozřejmě nebyla. Zároveň nám bylo jasné, že už to jíst nebudeme, protože na nás v hotelu čekala večeře, takže jsme jim to daly. Hned se na to vrhly a ještě o to málem popraly.

Potom jsme došly k minibusu a hurá zpátky k hotelu. Zpáteční cestu s námi řidič dost uháněl, takže byla o něco rychlejší než cesta tam. Dorazily jsme nějak po půl osmé večer. Sice jsme byly úplně kaput, páč ta cesta je opravdu hrozně dlouhá, ale musím říct, že rozhodně stojí za to!

Tady se můžete podívat na nějaká videa, která jsem natáčela přímo v moři (občas to trošku skáče, páč jsem tu kameru měla připevněnou na ruce a plavala u toho :-D):

Autorka:
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (5)

Příspěvek z 3. listopadu v 19:13.
moninkaopinka v něm napsala:

moc hezké$>

Příspěvek z 31. října ve 21:33.
majdula2000 v něm napsala:

Děkujuuu.:-3

Příspěvek z 31. října ve 20:58.
paratko2323 v něm napsala:

Moc krásný článek a fotečky a ty videa jsou také skvělá. Na to že plaveš a u toho točíš se to skoro vůbec neskáče!R^ 5 tlapiček.@)->-