Já si je nedělám. Radši se naučím, než abych riskovala pětky a učitelé mi přestali věřit.
Ti, co si dělají taháky, možná dostanou dobrou známku, ale nic se nenaučí. Kdyby si k učení sedli a něco si zopakovali, nemusí je vůbec potřebovat. Ale oni spoléhají na to, že jim tahák pomůže, a jdou radši ven.
Další den dá učitel třeba neohlášenou písemku nebo zkoušení a oni nic nevědí. Začne to být podezřelé. Za ohlášené písemky jedničky, za zkoušení samé pětky.
Někdy mi přijde, že je to málem v módě, dělat si taháky. Četla jsem časopis pro dívky, kde byla celá jedna dvoustránka věnovaná tahákům: jak je používat, kam je dávat a podobně. Docela jsem se zděsila. Možná to tak někomu nepřijde, ale tohle je ukázka podvádění! Možná si říkáte, že to beru moc vážně, ale já vím, o čem mluvím, protože v naší třídě už se taháky docela zabydlely.
Sedím v lavici, kde je tužkou napsaný tahák. Vím o lidech, kteří o přestávkách opisují z učebnice na malé papírky. Vidím učebnice pod lavicí nebo v aktovce, papírky v penále... prostě samé podvody. Proto vám říkám: neriskujte! Radši se naučte.
Učitelka: Z taháků nadšená nejsemKaždý si občas nějaký ten tahák vytvořil či vytvoří. Pokud však má být tahák k užitku, tak je nutné napsat si ho pěkně ručně, tím si hodně zapisovaných informací zapamatujeme. Co bych rozhodně nedoporučovala je, spoléhat se na takový tahák a to z několika důvodů. Ne vše se dá to taháku zapsat a v písemné práci se může objevit otázka, kterou tahák nevyřeší. Nejdůležitějším důvodem, proč není dobré na tahák spoléhat, jsme my učitelé. Většinou se zlobíme, pokud najdeme tahák a mnohdy je na žáčka s tahákem nahlíženo hůře, než na někoho, kdo písemnou práci úplně pokazí a dostane pětku. Učím na prvním stupni ve čtvrtém ročníku. Rozhodně nejsem nadšená, když se žáčci snaží zjišťovat řešení příkladů u souseda, ale taháky zatím nepotřebují, na stěnách visí povětšinou mnou vyrobené maxi taháky. Problémem je, že ne každý žáček umí nápovědu využít. Tahák je k užitku jen tomu, kdo se v probraném učivu orientuje a doma se učil. |