Diskuse k Alíkovině

« Přejít na článek

Vegetariánství, můj životní styl?

Nový příspěvek do diskuse:

Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

Pokud máš účet, , pokud ne, můžeš se zaregistrovat.

Příspěvek z 20. října v 18:55.
Hadlabák v něm napsala:

Jsem vegetariánka už přes rok, maso mi nijak nechybí. Nikomu jsem nikdy svůj životní styl nevnucovala, docela se tím vymykám obecné domněnce o veganech a vegetariánech. Jen mám malou poznámku k článku - ten, kdo jí z masa pouze ryby není vegetarián (logicky, ryba totiž neroste na stromě), ale pescetarián. :)

Příspěvek z 20. října v 11:26.
Sirenne v něm napsala:

Já jsem byla od 15 do 17 vegetarián. Vyrostla jsem v rodine, kde jsem k masu nebyla vedená - táta vegetarián, mamka jedla jen kuře. A kdyz je vas jediny zazitek s masem ze skolni jídelny, rychle se vam znechuti. Pak jsem prodělala docela dlouhou nemoc. A v tu chvilku jsem dostala strašnou chut na šunku, tělo asi potřebovalo trochu masa. V tu chvilku zacal byt i mamky novy manžel proti memu vegetariánství, ze to u me vidi bratri. Takze jsem si obcas dala maso, ale nikdy jsem k nemu nenašla uplne chut. Kdyz jsem se v 19 odstěhovala, zacala jsem zase nejist maso. Pred pul rokem jsem zacala pracovat v baru a po nekolika promluvach s kuchařem mi udělal kuřecí plátek, abych to zkusila - v te dobe jsem zacala mit spoustu zdravotních problemu a on si myslel, ze je to mou stravou. Nebylo, i kdyz si od nej obcas dam maso, moje problemy se nelepsi.

Příspěvek z 16. října v 17:04.
Kudrnata_brunetka v něm napsala:

Článek moc pěkný!Mně maso popravdě vůbec nechybí ,potýkám se s tím asi už tři čtvrtě roku a můžu říct že Vegetarián jsem ,nechci to někomu cpát,neberu to jen z ekologických a ekonomických stránek,to je pro mně +,ale já nedávám to,že bych maso jíst měla, mám z toho děsně špatný pocit.

Příspěvek z 8. října ve 13:04.
číča800 v něm napsala:

zkoušela jsem se nad tím zamyslet, ale nedokážu si představit nejíst maso.
A proč Kika99 odblokovali?

Příspěvek z 6. října v 9:03.
vitekot v něm napsal:

Taky jsem vegetarián a přiznám se maso mi vůbec nechybí

Příspěvek z 14. června ve 22:06.
hamanama v něm napsala:

Jsem toho názoru „Jezte si to, co chcete, ale pořád to necpěte svému okolí.“ (Podobný problém jako s uživateli Iphone) A „vegetariáni“ nebo „vegani“, kteří jedí ryby, podle mě vegany ani vegetariány nejsou.

Příspěvek z 14. června v 19:04.
anetka10girl v něm napsala:

Já bych nechtěla být... Pro mě je to normální a i zvířata se živí ostatními menšími.
Jeden známý jeho matka byla vegetariánka a nosí od mala brýle- NIKDO z rodiny je nenosí!
Já jsem ráda, že jsem tím, čím jsem.
Každý si to musí zvolit podle sebe- nikomu nebráním...

Příspěvek z 13. června v 11:25.
_kebaba_ v něm napsala:

No pani, to je zas debata tu :-)
Uprimne.. Clanek mi prijde psany tak, aby se tu kazde dite rozhodlo nejist maso. Podle me to blbost je a vzdycky bude. Ale jezte si co chcete, spis mi vadi, ze VETSINA vegetosu a vegosu to cpou vsem okolo, foti si zeleninu a pisou k tomu, jak je uzasny nejist maso, jak to bylo nejlepsi rozhodnuti v zivote, jak jsou radi, ze KVULI NIM neumre zadne zviratko.. Nesmysly. Je mi uplne jedno, co si o mne a podobnych lidech, co vegose a vegetose odsuzuji, myslite, vam je do naseho jezeni zvirat houbelec a opravdu to neni tak, ze bychom klidne snedli kazdeho rozkosneho zajicka, co potkame v lese.
Ale co na to vubec reaguju.. :D

Příspěvek z 12. června ve 22:00.
Alfa_Beta v něm napsala:

Jojo, je to pravda ;-)

Příspěvek z 12. června ve 20:57.
Gattina v něm napsala:

Alfa_Beta: To už jsem do jedné nástěnky napsala, takžemi mluvíš z duše:-)

Příspěvek z 12. června v 19:07.
Colosus v něm napsal:

matisek005 : Ja nikomu Boha nevnucuji, ale jako dospělý člověk ve víře mám svou víru bránit.

Příspěvek z 12. června v 18:06.
Andílek019 v něm napsala:

Já nejsem přímo vegetariánka,ale maso nerada jím,pokud možno tak vůbec,nejraději bych k tomu směřovala,jenže rodiče to neuznávají.Ale mám ráda tento styl života, protože je to něco jiného ,co jak jde vidět tak ani tak přehnaně vůbec nepotřebujeme. Momentálně se vyhrabávám ze záchvatového přejídání a přejídání jako takového, a nepomáhá mi nic jiného, než to abych se obklopovala zdravým životním stylem,hubnutím, vegetariánstvím, veganstvím a cvičením(právě ne, nemůžu chodit) Je těžké skončit s něčím co nám škodí jako je přejídání a potom je jídla v nás strašný nadbytek, i když by to problém být neměl, protože to není přirozené, ale problém to je. Naopak maso mi dává to, že i vegetariáni žijí bez něčeho ,co nahrazují něčím jiným=jako jídlo které je nadbytečné .

Příspěvek z 12. června v 15:23.
konemy v něm napsala:

Colocus: Jediná živina, která se v rostlinách dnes nenajde a v živočišných výrobcích ano, je B12 a ten se dá suplementovat.

Příspěvek z 12. června ve 14:48.
zuzukrecek1 v něm napsala:

Kozesinka: Možná jsem to napsala trochu nejasně, ale chtěla jsem jenom naznačit, že člověk je dneska schopen sníst skoro cokoli (samozřejmě něco jsou už extrémy). ;-) Jasně, takový žralok by nás dokázal pozřít (opravte mě, pokud se mýlímR^). :-|.

Příspěvek z 12. června ve 14:31.
VeverkaČiperka123 v něm napsala:

proč se tu všichni hádají?

Příspěvek z 12. června ve 14:17.
Alfa_Beta v něm napsala:

kik99: nechápeš, jak někdo může jíst MRTVÁ zvířata? Co takhle zkusit ŽIVÁ? :-)

Příspěvek z 12. června ve 2:41.
Kozesinka v něm napsala:

Tvrzení, že se člověk nachází na vrcholu potravního řetězce, je poněkud zcestné. Vlastně jsme velmi snadná kořist, jen na to poslední dobou trochu zapomínáme :-) Ve svém komentáři jsem to myslela tak, že "pralidi" a všechny přírodní národy současnosti se živí masem. I opice, že kterých jsme se vyvinuli. Opice sice nemají pušku ani luk a šípy, ale velmi rády si zpestří jídelníček hmyzem... nebo zabitým nepřítelem. To se liší druh od druhu. Živočichové obsahují látky, které z rostlin získáváme obtížně, anebo nám rostliny poskytnou "předlohu", kterou si naše tělo musí ještě upravit, než ji vůbec dokáže využít. Zejména lidi, kteří se ještě vyvíjejí, potřebují ke správnému růstu řadu látek obsažených v živočišných produktech. Ideální jsou kysané mléčné výrobky (jogurt, kefír, sýry) před spaním. Jako bioložka jsem si o tom dobře popovídala s výživovým poradcem, tak si myslím, že docela vím, co povídám :-)

Příspěvek z 11. června ve 21:48.
matisek005 v něm napsal:

Hele, když někdo nevěří v Boha, tak ho toleruju, nemusím ho kamenovat...

Příspěvek z 11. června ve 20:20.
Colosus v něm napsal:

Asi je načase říci můj osbní názor.

  1. JAK SE OPOVAŽUJETE TRVDIT, ŽE BŮH NENÍ ?!
  2. Najděte si lepší přirovnání, současná nedávají smysl.
  3. Pokud je člověku osmnáct let, je to jeho věc. ale být vegetariánem jako dítě je holý nesmysl. V mase jsou živiny, které vaše tělo potřebuje a NIKDY je zcela nenahradíte.
Příspěvek z 11. června ve 20:03.
zuzukrecek1 v něm napsala:

O vegetariánství by se dalo debatovat dlouho. Já sama vegetariánkou být nechci, jelikož mi přijde mnohem lepší přijímat živiny z masa, než ze sóji, luštěnin a podobných potravin. Z masa máte větší příjem těchto živin (ale z mléčných výrobků také získáváte potřebné látky). Tyto látky vám dodávají sílu, energii a podporují tvorbu enzymů a hormonů (teď mluvím především o bílkovinách, ale železo a ostatní látky jsou také důležité). Samozřejmě všeho s mírou. ;-)

Tento článek se mi nejvíce líbil asi tím, že autorka napsala i nevýhody vegetariánství, s kterými bychom měli počítat, pokud bychom na vegetariánskou stravu chtěli přejít. To jsem už dlouho neviděla. Naopak ten závěr byl určitě myšlen dobře, ale s tím zvážením... No, nevím, nevím... Ale stejně... ;-)R^

A nakonec? Nakonec bych se chtěla vyjádřit k rovnici, která vyznačuje určitou část diskuse pod tímto příspěvkem: člověk = pes. Jo, teď je to asi hodně přehnané, ale nějaký příklad prostě uvést musím. Vy velcí milovníci zvířat, tato rovnice je zcela nesmyslná. Proč? Příklady typu: když Vám sní domácí zvířátko, tak je to stejné, jako kdyby jste snědli krávu. Takhle to prostě není. My lidé jsme se vyvinuli z opic a jsme vyspělí a inteligentní tvorové. Ač nerada, musím tady zmínit něco, čeho by si měl každý být vědom: člověk je tvor, který stojí na vrcholku potravního řetězce (obecně rečeno) a je všežravec (omlovám se, pokud jsem někoho urazila). Je jasné, že normální člověk by nesnědl své domácí zvířátko. Ale skot (a nejen ten) se už od nepaměti chová k užitku (získáváme mléko, maso, vejce) a z těch něco vyrábíme. Za další hloupé příklady pokládám ty typu: zabít zvíře je úplně stejné jako zabít člověka. Jak jsem již popsala výše, není.

A pokud si po přečtení této slohovky myslíte, že podporuji velkochovy a podobné věci, tak ne, nepodporuji. Budu jen a jen ráda, kdyby velkochovy zcela vymizely, protože musím souhlasit, že je to hnus. :-( Souhlasím s Kozesinka, že pokud Vám vadí maso z velkochovů, tak je nejlepší kupovat z malochovů nebo přímo od přátel (známých) či malých farem. Sice si možná pár korun připlatíte, ale alespoň víte, co vlastně jíte (stejné je to i s jinými výrobky). ;-)@)->-

Uf, tak snad mě pochopíte a neukamenujete za vlastní názor. R^;-)

Příspěvek z 11. června v 17:16.
Gattina v něm napsala:

Kik99 smazali?
Mimochodem všichni jsou blbí a já jsem ta nejchitřejšý.

Příspěvek z 11. června v 16:45.
Radumaru v něm napsala:

Ahoj také jsem vegetariánka

Příspěvek z 11. června v 16:39.
matisek005 v něm napsal:

Tak já se jdu zkrotit, ovládat, zmanipulovat, nebo jen zklidnit. :-D

Příspěvek z 11. června v 16:34.
Češtinář v něm napsal:

matisek005: To bylo. –MM– hbitě zaúřadoval. R^ Koukám, že to tu i trochu promazal. Ty nejhorší nadávky a reakce na ně už tu nejsou. @)->-

Příspěvek z 11. června v 16:30.
matisek005 v něm napsal:

Tak tohle bylo rychlé.

Příspěvek z 11. června v 16:30.
Češtinář v něm napsal:

kik99: Nechápu. Takhle zbytečně během pár minut zahodit 10 let existující účet.
Mimochodem, všimni si, že já jsem celou dobu vůbec neřekl, jestli s tvými názory souhlasím, nebo nesouhlasím. Věř, že bych se úplně stejně choval k člověku, který naopak nesnáší vegetariány a nadával by on jim.

Preventivně zdůrazňuji: kroťte se tu, prosím, všichni. Potrestání si vyslouží kdokoliv, kdo tu bude nadávat a mluvit sprostě.

Příspěvek z 11. června v 16:02.
Češtinář v něm napsal:

kik99: Opravdu si myslíš, že nadávkami do kreténů a mentálně zaostalých někoho přesvědčíš o svém názoru? Veškeré myšlenky, které tu píšeš, se dají stejně tak vyjádřit i slušně. Jestliže svůj názor budeš prezentovat stylem „vy jste všichni blbí, jenom já jsem nejchytřejší“, těžko ho někdo bude brát vážně.

Příspěvek z 11. června v 15:51.
číča800 v něm napsala:

kik99: nemluv o Bohu hnusně.-

Příspěvek z 11. června v 15:50.
matisek005 v něm napsal:

kik99: Na jakoukoli mou zprávu reaguješ moc cynicky. Nemůžeš se pokusit tolerovat názory jiných?
FriedKitten: A co takhle vyslat do Ameriky Indy? Ty by ty krávy ochránily. :-D

Příspěvek z 11. června v 15:44.
FriedKitten v něm napsal:

Ať si každý jí/ nejí co chce. Sice nemám moc ráda ameriku a ty jejich obří stáda krav, která se zabíjí jen na ty jejich burgery, a pak lidé jako chodící krávy vypadají, ale mě to prostě od jezení masa neodradí