Alíkovina

Výlet do Paříži

vydáno  •  Čtenáři píší Alíkoviny
Že Paříž je hlavní město Francie to už jsem věděla. Hrozně jsem se těšila že poletíme letadlem uvidíme Paříž, památky hlavně Eiffelovu věž, že budeme bydlet v hotelu s krásným výhledem na Paříž a že budeme chodit do pravých Francouzských restaurací. Bylo půl deváté večer my jsme byli na letišti v Praze dojeli jsme včas už jsme byli odbavení prošli jsme kontrolou a už jsme jen čekali na to až přijede letadlo a my do něho nastoupíme. Akorát jsme měli trošku obavy že než vejdeme do letadla musíme dát do takového kovového rámu kufr jestli má ty správné rozměry přece letěli jsme jen letadlem a měli jsme jen příruční zavazadla. Všechny kufry byli tak akorát a tak jsme šli do letadla. My jsme byli v zadní části letadla. První část nastupovala tunelem, ale my jsme sešli ze schodů a šli jsme venkem k zadním dveřím v letadle. Než jsme se usadili tak nám stevardi a letušky ještě jednou zkontrolovali pasy a pak jsme se jen pohodlně usadili a v devět hodin a čtyřicet minut večer jsme odlétali z Prahy. Čekal nás poklidný let do Paříže. Neměli jsme žádné turbulence a ve čtvrt na dvanáct v noci jsme dorazili na letiště do Paříže. Letiště bylo obrovské. Pak jsme si koupili lístky na metro a jeli jsme 20 minut metrem. Vystoupili jsme z metra a před námi stál kráskný velký a útulný hotel. Ubytovali jsme se a šli jsme spát bylo už přeci jenom už jedna ráno. Další den jsme vztaly kolem osmé ráno a plánovali jsme kam půjdeme, ale nejdříve jsme se šli najíst do McDonaldu měli jsme ho přes ulici. Po snídani jsme se vydali pěšky do Montmarte,Sacré-Coeur. Montmarte: Čtvrť je pojmenovaná po strmém kopci Montmarte , na jehož vrcholku září do dálky chrám Sucré-Coeur. Sucré-Coeur: Na samém vrchollu Montmartu září do dálky bazilika Sacré-Coeur. Byla stavěna od 70. let 19. století a dokončena byla až v roce 1914. To znamená že je pouhých sto let stará. Pak jsme se šli podívat na Fontánu Neviňátek. Fontána Neviňátek: V centru čtvrti Halles najdete nejstarší dochovanou kašnu ve městě. Tato renesanční fontána byla postavena v roce 1549 na oslavu vjezdu jindřicha II. do Paříže. Tam jsme si sedli na lavičku a odpočívali jsme zašli jsme do jedné restaurace a tam jsme si objednali jídlo a pití. Paříž není jedno z nejlevnějších měst. Vrátili jsme se zpět a navštívili jsme katedrálu Notre-Dame. Notre-Dame: Nejznámější katedrálu najdeme na ostrově Cité. Ostrov je malý vede přes něj starý most. Ostrov dostal jméno po jednom keltském kmeni. Tento den jsme ještě navštívili Place de la Concorde (to je obelisk starý 3 300 let), Invalidovnu (tento objekt nechal postavit Ludvík XIV. pro veterány. Jelikož byl pozdní večer vrátili jsme se zpět do hotelu a šli jsme spát. Druhý den bylo ještě lepší počasí než včera a tak jsme měli na dnešek naplánové ty hlavní památky jako: Eiffelovu věž, Louvre, Vítězný oblouk či Lucemburské zahrady. Měli jsme málo času a mnoho památek které jsme chtěli vitět proto jsme ztávali v sedm hodin ráno. Prvně jsme se vydali do Louvru. Louvre: Moderní dominantou Louvru je skleněná pyramida na nádvoří. Tato pyramida, postavení více než před dvaceti lety ze skla a oceli, přivádí sluneční světlo do podzemní vstupní haly a je zatím poslední proměnou Louvru, které začali již ve středověku. Pak jsme šli do Lucemburských zahrad. Lucemburské zahrady: Jsou to krásné zahrady plné rostlin všude to pěkně voní a je to tu přísně hlídané. Cestou jsme zašli na oběd kam jinam než do McDonaldu a dali jsme si tam hranolky. Vítězný oblouk: Vítězný oblouk je jedna z nejznámějších památek Paříže oblouk je vysoký padesát metrů. Oblouk je dá se říct v kruhovém objezdu. Dá se jít i nahoru na oblouk na vyhlídku. Eiffelova věž: Eiffelova věž byla postavena v roce 1889 pro Světovou výstavu. Je to obrovská stavba a úbec se nedivím lidem že se jedou podívat do Paříže jen na Eiffelovu věž ´´Eiffelovka´´. Tři vátahy jsou umístěny v nohách věže. Má tři plošiny v Prvním patře se nachází restaurace s panoramatickým výhledem na město , kavárna, bufet, kino, pošta. V druhém patře je proslulou nóbl restauraci Le Jules Verne. V třetím patře je vyhlídková plocha která pojme 400 lidí. Na tomto místě je umístěna meteorologická laboratoř. Z věže lze při jasném počasí vidět až do vzdálenosti 70 km. Zajímavost o Eiffelově věži: Eiffelova věž se může vlivem teplot lišit až o 18 cm. po setmění jiskří věž každou půlhodinu světelnými efekty. A to byla poslední památka kterou jsme v Paříži navštívi protože než jsme vyjeli výtahem na vrchol Eiffelovy věže tak nás čekala tříhodinová fronta na zakoupení lístku, ale stálo to zato večer jsme se šli podívat na zářící Eiffelovku a pak jsme šli spát. Další poslední den jsme odlétali za pět tři hodiny odpoledne. Přispali jsme si do devíti ráno šli jsme jako obvykle na snídani do McDonaldu, sbalili jsme se a jeli jsme prvně vlakem a pak metrem na letiště Charles de Gaulie v Paříži odbavili jsme se prošli jsme kontrolou a odlétali jsme ve tři hodiny odpoledne a o půl páte jsme byli už v Praze pak nás čekala dvouhodinová cesta domů a tím náš výlet do neznáma skončil. Pokud se někdo chystá do Paříže nebo do Francie mohu vřele doporučit. Lenka
Autorka: (12 let)
» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (0)

O tomto článku zatím nikdo nediskutuje. Buď první!