Alík

• Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

Alíkovina

Výletu do Londýna jsem se bála. Zbytečně

vydáno  •  Cestování · Anglie · Zahraničí
    Minulý rok jsme měli možnost přihlásit se na zájezd do Londýna. Celá naše třída byla nadšená. Ze začátku jsem vůbec nevěděla, jak to nakonec dopadne. Dovolí to rodiče? Pojedu do Londýna? Přece jen, Londýn není zrovna nejblíže. Je to velkoměsto a ztratit se tam, to je otázka minuty.

Westminsterský palác (Palace of Westminster) označovaný také Houses of Parliament je sídlem Parlamentu Spojeného království - Sněmovny lordů (House of Lords) a Dolní sněmovny (House of Commons)., © Radkaa

Rodiče se dlouho rozhodovali a já jim nechala čas na rozmyšlenou. Po všem tom přemýšlení nakonec svolili. Byla jsem mezi posledními, kteří odevzdávali řádně vyplněnou přihlášku a zálohu na tento zájezd.

Všichni se moc těšili a ve škole se nemluvilo o ničem jiném. Podle informací, které jsme dostali, se mělo jet autobusem. V Londýně jsme měli strávit tři dny. Ubytováni jsme měli být v rodinách - zájezd byl naplánován i kvůli tomu, abychom se přiučili něco málo z angličtiny. Už brzy jsme začali plánovat, co všechno si přibalíme do svých zavazadel. Pár dní před odjezdem jsem tyto starosti prožila taky. Na poslední chvíli jsme pak balili věci do kufrů. Všude byl velký zmatek, mamka kontrolovala, jestli mám vůbec všechno, a do postele jsem ten den šla až velmi pozdě.

kvíz - Londýn

Své znalosti Londýna si můžeš ověřit v kvízu pro milovníky Londýna.
    I když nejsem v angličtině nejhorší, hlavou se mi honily různé obavy. Měla jsem strach, jak se tam domluvím s rodilými mluvčími. Dokonce jsem se začala bát, abych se tam někde neztratila. Nakonec jsem ale přece jenom usnula. A konečně přišel den odjezdu. Naposled jsme se loučili s maminkami, tatínky, dědečky a babičkami a následně jim mávali z autobusu. Když jsme se konečně všichni ujistili, jestli na místech vedle nás sedí všichni kamarádi, vyjeli jsme.

Havran si vykračuje po trávníků uvnitř londýnského Toweru.

Cesta byla velmi dlouhá - jeli jsme přes Německo, Holandsko, Belgii, Lucembursko a Francii. Ve Francii pan řidič najel do vlaku, který nás vezl podmořským tunelem pod kanálem La Manche. Druhý den ráno, když jsme zdolali kanál La Manche, jsme se ocitli na Britských ostrovech.

Na severním nábřeží řeky Temže stojí Westminsterský palác.

Byli jsme moc šťastní a počasí nám přímo hrálo do noty. Svítilo sluníčko, ale když jsme v Londýně vystoupili z autobusu, přece jenom byla poměrně velká zima. Po celou dobu pobytu jsme byly já i moje dvě kamarádky ubytovány u Mrs. Robinson.

Historické sídlo anglických králů - hrad Tower v Londýně stojí na břehu řeky Temže.

Za těch pár dní jsme si prohlédli zajímavá místa, muzea a památky. Například Tower Bridge, zvedací most přes řeku Temži, který byl otevřen roku 1894. Vedle něho stojí pevnost Tower, ve které je velmi zajímavé muzeum starodávných věcí.

Z dálky viditelná dominanta zvaná Okurka - Gherkin).

Z dálky viditelná dominanta zvaná Okurka - Gherkin.

Londýnské oko (London Eye) nabízí zajímavý pohled na Londýn.

Dále jsme viděli Buckinghamský palác, kde sídlí britská královna Alžběta II., London Eye nebo-li Londýnské oko, katedrálu sv. Pavla, proslulý mrakodrap zvaný "Okurka", Westminsterské opatství, Oxford Street a mnoho dalšího. Jeden den jsme také navštívili univerzitní město Oxford, kde jsme se svezli proslulým dvoupatrovým autobusem, tzv. double deckerem.

Katedrála svatého Pavla v Londýně (St Paul's Cathedral).

Do oka nám padly taky dvě nejznámější londýnská muzea, Muzeum Sherlocka Holmese a Muzeum Madame Tussauds. Samozřejmě, jako všichni turisté, jsme si udělali fotku na nultém poledníku, který dělí Zemi na východní a západní polokouli. Londýn je proslulý svými velkými a nádherně upravenými parky. Mezi nejznámější z nich patří Hyde Park.

V Londýně můžete strávit mnoho času v krásných parcích.

Domů jsem si přivezla krásné suvenýry a také plno znalostí o Velké Británii. Dozvěděla jsem se, že Londýn má něco přes 7 milionů obyvatel, platí se tam librou a čas je oproti naší republice posunutý o hodinu zpět. Jsem moc ráda, že jsem Londýn navštívila. Rozhodně toho nelituji a někdy za pár let bych se tam chtěla vrátit.

Autor:

Tento článek byl zařazený ke zveřejnění bývalým vedením Alíka, jeho úroveň tedy nemusí odpovídat současným redakčním standardům.

» přejít do diskuse

Diskuse k článku  (40)

Příspěvek z 12. června 2011 v 18:07.
    111slavka111 v něm napsal:

LONDYN JE FAKT NADHERNY pokracovanie

Ako sme padfali na Londoneye, alebo sme cítili paru, bubliny, padal na nás sneh.. krása proste. Bolo to aj o londýne.. a potom sme šli na londýnske oko, čo ale nebolo až také zaujímavé, no pekne sa fotilo. Večer sme šli domov. A lúčenie s rodinou bolo fakt ťažké. V autobuse som ani chvilku nespala, lebo púšťali stále nejaké zaujímavé filmy. Ale to už sme sa všetci poznali, takže nebola taká nuda, jako keď sme šli tam. Chcela by som sa tam ešte niekedy pozrieť. Fakt je to nádherné město, kde sa člověk nevie nudiť. Tak prajem všetkým čo tam ešte neboli , aby sa tam niekedy dostali 2626

Příspěvek z 12. června 2011 v 18:06.
    111slavka111 v něm napsal:

LONDYN JE FAKT NADHERNY

Ja som bola v Londýne tiež a nedávno. Šli sme cez tie sté štáty ako vy (akurát aj cez sr a česko) šli sme ale trajektom. Boli sme na lodi. A v londýne je aj dosť draho. Pokupovala som si oblečenie, přívěsky, tašku, náramky, pohľadnice, sošky aj čokolády a iné potraviny. Boli sme po šproch rozdelení do skupín. My sme boli u rodiny ktorú tvoril dvaja rodičia, chlapec a malé asi 5 ročné dievča. Bolo to dobré. V anglických rodinách sa bežne v dome neprezúva do obuvy. Majú iné splachovanie na wc a ťažké je pochopiť jako sa na ich vaniach nastavuje voda. Aj zásuvky mali iné. Bolo tam premenlivé počasie za 1 deň aj 3x pršalo. No nikdy tam nepršalo viac jako 10 minút. A bolo tam veĺmi teplo, niekedy až horúco. Páčilo sa mi, že angličania nie sú takí jako slováci, u nich nie je taký rasizmus. Bežne sa tam nachadzajú páry černoch a beloch, čo u nás také nie je. Páčilo sa mi aj to , že sme si mohli v pohode sadnúť na trávu a robiť piknik, kdešto, tu na slovensku je všade len špina alebo zakázané chodiť po trávniku. Tam bolo všetko pekné a odpadky večšinov v košoch a nie na ulici. Chodili sme tam aj do školy, ktorá bola o dosť lepšia jako naša. Oni tam amjú také maličké triedy, nie také velké jako u nás na slovensku. Aj izby majú menších rozmerov. Nádherné bolo ale to, že v londýne sú samé domy poskládané z malých hnedočervených tehličiek a strechy z malých červených škridiel. V rodine s nami veĺa rozprávali a pozerali telku. Každý večer u nich chodilo veľká británia má talent , na sposob československo má talent :D jedli sme bežne plnené zemiaky, meso, cestoviny hamburgery, hranolky a ryby. Ich jedlo je ale večšinou také hm.. bez chuti. Nie sú tam také výrazné chute jako na slovensku, čo mi aj veľmi chýbalo. Prvý deň sme videli westnimisterský palác, bigben a múzeum s obrazmi. Druhý deň sme šli na grimvidž (neviem jak sa to píše) kde bol nultý poludník a krásne hodinkové múzeum. Ďalší deň sme šli do prírodopisno-historického múzea, kde bolo kopu aktivít a na hrad. Práve tam prebiehala aj výmena stráží. Večer nás rodinka vzala do parku. Neviem mého ale krmili sme tam s deťmi kačičky a fotili veveričky. Ďalší deň sme šli do přímořského mestečka. Tam sme šli do see live centra, čo bolo vlastne podzemné akvárium. Krásne, a hlavne to zrcadlové bludisko medzi rybami. Aj jako nad nami plávali žraloci… a potom sme šli k moru. A podvečer na kolotoče. Ja som bola 2x na autíčkách, raz v strašidelnom dome, raz na horskej dráhe a raz na vodnom kolotoči. Bolo to dosť drahé 3-5 libier za jednu jazdu. V piatok čo bol aj piaty deň sme šli na oxfordstreet. To bol skoro naj zážitok. Dalo sa tam nakupovať do nekonečna. Aj keď dopoludnie sme tak viacmenej strávili v mc donalde. V sobotu sme šli do 4D kina čo bolo fakt krásne.25

Příspěvek z 20. dubna 2011 v 18:45.
    Ami963 v něm napsal:

Londýn

ja som bývala 2 roky v Londýne 42125a je to mesto v ktorom mam sestru 2126proste super mesto 14