Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Diskuse k Alíkovině

    « Přejít na článek

    Základní informace o veganství

    Nový příspěvek do diskuse:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Příspěvek z 30. dubna v 10:48.
    Tyris v něm napsala:

    Je spousta věcí, ohledně kterých si třeba nejsem úplně jistá, jak v budoucnosti budou, ale jedno vím jistě - vegetarián, natož vegan, rozhodně nebudu.
    To, že někdo něco nejí, mi nevadí a chápu to, já osobně taky nejím spoustu věcí, protože mi nechutnají. Spíš jen nechápu ty věčné dohady okolo - přeci ať si každý jí, co chce.

    Příspěvek z 18. dubna v 9:17.
    Alpina v něm napsal:

    Článek je pěkně zpracovaný. Obsahuje všechny důležité prvky veganství, ale zase není nějak moc zdlouhavý. Tudíž kdybych měl hodnotit tlapky tak asi pět.

    Já osobně nejsem ani vegetarián ani vegan, a ani mě to nějak netáhne. Maso a další výrobky mám rád. No vlastně tak trošku vás chápu, také mi občas těch zvířat je líto.

    Ale s čím naprosto souhlasím že velkochovy a chování k zvířatům je naprosto strašné. To už bych si radši připlatil a koupil maso od místního farmáře kde člověk vidí jak se zvířaty je zacházeno. Ale to zatím není na mě ale na rodičích, takže prozatím jím maso ze supermarketu.
    Též si myslím že může docela veganství zasáhnout hlouběji do peněženky.

    Příspěvek z 16. dubna v 8:24.
    a_nn_ie v něm napsala:

    Emaeiffel - anoo

    Příspěvek z 15. dubna ve 21:28.
    Emaeiffel v něm napsala:

    a můžu se tě zeptat- Ty si veganka?

    Příspěvek z 15. dubna ve 21:06.
    a_nn_ie v něm napsala:

    Kubík111 - podle mě je to jen o psychice. stejně jako závislost na sladkém nebo vlastně na čemkoliv se to dá překonat. a pokud vyřadíš maso a správně ho nahradíš, nevěřím, že začne vyloženě slábnout nebo tak něco. je fajn, že veganství respektuješ, ale věř mi, že je spouuusta produktů, které jsou veganské, ale chutnají úplně stejně jako např. maso, mléčné výrobky,..

    Příspěvek z 15. dubna ve 20:02.
    Kubik111 v něm napsal:

    Pro někoho to je super, nejí maso, vejce, mléko, vyhovuje mu to tak, je to takový „člověk býložravec“, ale někdo prostě nemůže. Někdo je na masu „závislý“ a když ho několik dní přestane jíst, začne se cítit slabě, smutně, bolestivě atd.
    Je to rozhodnutí každého z nás, co si vybereme, ale abych řekl pravdu, i já bych to bez masa, mléka a vajíček nevydržel. ;-)
    Neubírám tlapky za témata, se kterými nesouhlasím, pěkně napsané, dávám 4 tlapky.
    Tak a teď si jdu dát sklenici mléka a míchaná vajíčka se slaninou. 8-PB-):-D

    Příspěvek z 15. dubna v 17:20.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Super článek ok
    Jinak, to, že člověk maso opravdu potřebuje není úplně tak pravda. Já sama maso nejím už nějakých 6 let, mám vyváženou stravu. A jsem zdravá, všechno je v pohodě. Myslím, že i když je někdo vegan a nepije mléko, bílkoviny se dají nahradit oříšky a arašídy, ty jsou na ně dost bohaté. Podle mě se prostě bez masa dá žít. A klidně i bez vajec a mléka a ostatních živočišných produktů.

    Příspěvek z 15. dubna v 16:16, upravený po 2 minutách.
    a_nn_ie v něm napsala:

    Colossus - děkuji za názor. vegani odmítají živočišné produkty většinou proto, že nevidí důvod, proč by zvířata měla být na nižší úrovni než lidé a sloužit nám, to je ale věc názoru. humánní cesta, jak zabít zvíře podle mě neexistuje, protože tak jako tak seberete život někomu, kdo chce žít.

    co se táče vajec, musím souhlasit. kdybych měla vlastní nosnici (nosnou slepici), nebyl by pro mě problém si její vejce brát. nevidím tedy nic špatného na podporování menších prodejců a farmářů, je to fajn.

    k tomu mléku - rostlinné alternativy jsou opravdu jednoduché vyrobit, případně velmi dostupné ke koupi, proto mi to nepřijde tak nesmyslné. a já osobně souhlasím s názorem, že „kráva nám mléko nedává, my jí ho bereme“. je to stejné, jakoby jsme pili mléko od jakéhokoliv jiného zvířete. kravské mléko obsahuje látky potřebné pro tele, ne pro nás. proto také spousta lidí mléko nemůže. a i když obsahuje vitamíny a minerály, které jsou pro nás potřebné, můžeme je do sebe dostat i jinak. a hlavně kolik lidí si kupuje mléčné výrobky a vejce z malých farem a zásadně nepodporuje velkochovy? dost malé procento.

    ano, je pravda, že veganství po čase může být nákladnější, ale podle mě to zato stojí, zachránit životy zvířat.

    k zoo už jsem se vyjadřovala v komentáři níže.

    souhlasím, že kožené boty jsou kvalitnější, než koženkové, ale stále se lidi snaží najít způsob, jak je co nejlíp nahradit, např. pomocí určiého druhu mořské řasy. pak také záleží, od jaké značky boty kupujete a jestli si zjistíte, za jakých okolností byla kůže získaná. viděla jsem případy, které se dějí nejčastěji v Číně, kdy ze zvířat sundavali kůži zaživa. velké značky, kterým jde především o peníze, se asi nebudou zabývat přístupem ke zvířatům.

    a co se týče nelidského zacházení ve velkochovech, zrčitě nejlepší možnost je přestat je podporovat, tudíž nenakupovat maso z fastfoodů a supermarketů, ale podpořit farmy a bio značky. pak také určitě pomůže podepisovat petice nebo finančně podpořit kampaně na zákaz klecových chovů (např. https://www.darujme.cz/projekt/1201620#informace)

    Příspěvek z 15. dubna v 15:29.
    majdula2000 v něm napsala:

    Krom toho máme i zoologické zahrady, které jsou součástmi záchranářských stanic. Starají se tam o zvířata, která jsou třeba nějak nemocná či po úrazu. Kdyby to nedělali, všechna tato zvířata by zemřela (v přírodě by se sama o sebe prostě postarat nedokázala). Když někdo na jednu stranu tvrdí, jak chce chránit zvířata, a na straně druhé by je nechal zbytečně umírat, protože by je vlastně vůbec nezachraňoval, tak mi přijde, že si trochu protiřečí.;-)

    JáJo, tvrzení, že je maso k životu potřeba, je bez nějakého pořádného důvodu takové tvrzení-netvrzení. Když už tohle tvrdíš, měl bys být schopný to odůvodnit, jinak je to naprosto k ničemu, neboť pak není ani o čem diskutovat.

    Jinak za sebe bych řekla, že maso životně důležité není, pokud člověk sleduje, co jí, ale veganství mi už přijde až moc...:-)

    Příspěvek z 15. dubna v 15:10, upravený po 5 minutách.
    Colossus v něm napsal:

    Inu, pár věcí k článku:
    Nejsem schopen pochopit, proč vegani odmítají jakékoliv živočišné produkty, když existuje cesta, jak je získat, aniž by to bylo pro ono zvíře nějak škodlivé. Třeba naše vyšlechtěné slepice snáší vejce po celý rok, bez ohledu na to, jestli bude vejce oplodněné. Získat si vejce z domácích farem, kde jsou zvířata v mnohem větších výbězích by neměl být takový problém. Navíc se ceny domácích vajec neobjevují v obrovitých normách, plus také kupováním domácích vajec můžou podporovat ekonomiku malých podnikatelů. Podobné to je u kravského mléka. Samotná produkce mléka krávy je 8-10 měsíců od doby, kdy porodí tele. Tele přejde na pevnou stravu v mnohem kratší době, než je 8-10 měsíců, tedy nevidím důvod někde na venkově koupit mléko od farmářů. Je to pouze zužitkování surovin, které se nám nabízejí.
    Ona vyrovnanost stravy je také celkem sporná. Je sice pravda, že suroviny z masa jdou nahradit, ale to, že si člověk dá místo masa tofu rozhodně nestačí. Tofu třeba může nahradit jen polovinu bílkovin, které obsahuje maso (počítáno na 100 gramů). Aby člověk měl naprosto vyrovnaný jídelníček bez masa, tak by musel buď jíst enormní množství jiného jídla, nebo se dojídat prášky, z čehož obě varianty časem lezou do peněz.
    Ohledně toho, že jezení masa způsobuje zdravotní potíže pochybuji. Sice jsem se koukal na vyjádření WHO, které sice potvrdilo, že maso MŮŽE způsobit rakovinu, ale není k tomu dostatek prokazatelných důkazů. Také k tomu dojde, pokud člověk jí přespříliš mnoho onoho masa. Pokud bychom jedli hodně cukru, tak bychom potom měli pochopitelně cukrovku, a mohli bychom prohlásit, že cukr způsobuje cukrovku, tak ho nebudeme jíst. Autorka asi zřejmě poté myslela i to, že maso může být rizikové z hlediska nemocí jako je salmonela. To je sice pravda, ale v obou řečených případech mohou být stejná rizika i u veganské stravy, třeba bílá mouka také zvyšuje riziko rakoviny, většina ovoce a zeleniny, která je hromadně produkována, protože je všelijak hnojena a tak dále.
    K oněm botám bych rád dodal, že kvalita těchto ekologických bot z falešné kůže není úplně nejlepší. Připojuji video s rozborem těchto bot od jednoho ševce, co přeřezává boty vejpůl a pak je testuje:

    K Zoo bych leda tak dodal, že někdy je pomoc člověka nutná. Některé druhy zvířat by dnes už dávno díky pytlákům a černému trhu vyhynula, proto je lepší držet v Zoo některá zvířata a množit je, abychom zachránili jejich druh. Radši budu mít zvíře v menším výběhu než riskovat to, že jeho druh kompletně vyhyne.
    Článek hodnotím 3 tlapkami, neoslnil ani neurazil.
    Ještě bych se chtěl zeptat autorky, jestli existuje nějaká dobrá a slušná cesta, jak limitovat nelidské zacházení ve velkochovech.

    Příspěvek z 15. dubna ve 14:23, upravený po 7 minutách.
    a_nn_ie v něm napsala:

    Amálka254 , Kattynka , Holkakterounemánikdorád - děkuji moc.

    Rodé - na video jsem se podívala a abych byla upřímná, řekla bych, že se chovatel snaží hlavně zachránit pověst té zoo. neříkám, že je to všude stejné, ale co já vím, tak velká většina zvířat v zoo vůbec ohrožená není a jsou jim odepřeny základní podmínky, jako je volba partnera, volný pohyb, vyhledávání potravy, atd. (https://salatovelisty.cz/2016/09/11/proc-milujeme-zvirata-a-nemuzeme-podporovat-zoo/), jak už jsem psala v článku. možná ti to povrdí i tohle video: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/v-danske-zoo-zabili-prebytecnou-zirafu-nepomohla-ani-snaha-aktivistu.A140209_115251_zahranicni_dam . a o těch cirkusech jsem tedy už hodněkrát slyšela, že ty zvířata opravdu týrají, ale chápu, že to nemusí být všude. a pak o nahrazování mléčných výrobků atd., to záleží. byly případy těhotných veganek, které porodily zdravé veganské děti, až z nich vyrostli zdraví dospělí. veganství u dětí je možné, ale je potřeba o to víc dbát na jejich pestrý jídelníček.

    smejky225 - jsou i lékaři, kteří veganství doporučují, např. film The Game Changers. ale jde o úhel pohledu, správně sestavená veganská strava bude určitě zdravější než jídla z fastfoodu.

    JáJá1 - tvůj názor ti neberu, ať si každý jí co chce. jen jsi bezdůvodně vyvrátil to, co jsem v článku odůvodnila, tak je to dost neobjektivní.

    Příspěvek z 15. dubna ve 13:42, upravený vzápětí.
    JáJá1 v něm napsal:

    Veganství je hloupost, lidé tím ztratí energii. - maso je k životu potřeba
    Článek je dobrý, ale nesouhlasím s ním, 3 tlapky.
    Nebuďte Lízou Simpsonovou.

    Příspěvek z 15. dubna v 8:55, upravený po 6 minutách.
    smejky225 v něm napsal:

    Osobně pochybuju, že je veganství zdravé, člověk je od přírody všežravec a kdyby bylo veganství tak zázračné, podporuje ho většina lékařů a specialistů na výživu..

    Jinak článek je fajn, tím ho nekritizuju, ač s ním nesouhlasím..

    Příspěvek z 15. dubna v 8:33.
    Rodé v něm napsala:

    Ahoj, článek je moc hezkýO=ok Krásně popsané všechny důležité informace.
    Akorát trochu s některými věcmi nesouhlasím. Tak třeba pokud vím tak náhražky masa a mléčných výrobků nikdy nemůžou nahradit tyto potraviny úplně. Navíc u dětí, které rostou jsou potřeba právě tyto potraviny.
    Pak taky nesouhlasím s cirkusem, všude se ke zvířatům takhle chovat nemusí a v článku to vyznívá, že to je všude úplně stejné.
    A zoo určitě není pro zvířata vězením. Někde možná ano, ale určitě ne všude. Ty zvířata se tam nenudí a mají tam spoustu zábavy navíc by některá zvířata co teď v zoo jsou, v divočině zahynula. Tady je od 08:20 asi do 11:00 minut videa malá reportáž.
    https://decko.ceskatelevize.cz/video/e320291310050024

    Příspěvek z 15. dubna v 8:23.
    Holkakterounemánikdorád v něm napsala:

    Páni to jsem ani nevěděla že jsem tak trochu vegan;-D. Tofu, seitan, tempeh to nám mamka běžně dělá. Je ale pravda že mamka je taková poloveganka. pět tlapek.
    P.S. My seitanu říkáme sejtánky;-)

    Příspěvek z 15. dubna v 8:05.
    Kattynka v něm napsala:

    A_nn_ie tento článek se ti moc povedl, bylo tam vše co je důležité i informace, které byli zajímavé.
    Mělo to hlavu a patu, za mě úžasný pět tlapek:->

    Příspěvek z 15. dubna v 7:48, upravený vzápětí.
    Amálka254 v něm napsala:

    Jee, jsem první:-D jinak, moc pěkný článek, 5 tlapek. Já bych veganem být nemohla, protože miluju vejce, ale už dlouho plánuju že se stanu vegetariánem. Zjistila jsem,že mě v tom naši podpoří:-) a ano, vím, že to budu muset nahrazovat. Ale ryby miluju, tak nevím jestli bych byla úplný vegetarián. Asi bych nejedla maso, ale jen z ryb. No nevím, budu přemýslet ;-D

    předchozí 1 další