Každý šestý člověk na planetě je uživatelem Facebooku
Právě Facebook je současná nejpoužívanější sociální síť rozšířená po celém světě. Denně se přihlásí 757 miliónů z celkového počtu 1,23 miliardy aktivních uživatelů – nezdá se vám to moc? Na světě žije zhruba 7,2 miliardy lidí.
Alíkova pravidlaDětem do 13-ti let je Facebook nepřístupný z velmi dobrých důvodů. Otevřená komunikace bez možnosti kontroly je vysoce riziková, během ní může dojít k přímému ohrožení dítěte. Do 13-ti let si dítě neuvědomuje dosah poskytnutých údajů a nedokáže vyhodnotit rizika spojená s jejich zveřejněním. Proto je jedním ze základních pravidel Alíka nepřevádět komunikaci na Facebook. Každý, kdo se bude snažit převést komunikaci mimo střežený prostor Alíka může být okamžitě zablokován pro rizikové chování. |
Jediným jednoduchým výpočtem zjistíme, že každý šestý dvounožec využívá tuto síť, ať už za jakýmkoliv účelem. Pořád vám to přijde málo? Ano, je to lehce zavádějící. Je důležité si uvědomit, že k internetu se připojuje pouze 2,4 miliardy lidí na zemi. Tudíž za modro-bíle zbarvenou obrazovku pravidelně usedá každý druhý člověk s přístupem k internetu. A to už je opravdu síla!
Vědci z Princetonu berou Zuckerbergovi vítr z plachet
Američtí výzkumníci porovnali růstovou křivku „fejsu“ s průběhem infekční nemoci a na základě výsledků předvídají, že v letech 2015-2017 Facebook ztratí své příznivce. "Myšlenky, stejně jako nemoci, se šíří infekčním způsobem mezi lidmi, než nakonec odumřou,“ hlásí studie. Stejně jako nemoc mezi nás Facebook pronikl postupně – někdo se ze zvědavosti zaregistroval, řekl kamarádovi a ten zase s doporučením neměl daleko k dalšímu a tak dále. Právě kvůli svým přátelům budou uživatelé svůj účet navštěvovat stále méně a méně. Zkrátka pokud tam jejich známí i neznámí přátelé sami nebudou chodit, ani oni už nebudou mít důvod se na tuto síť nadále přihlašovat.
Facebook nejvíce upadá u mladých lidí
Ani Evropská unie nezůstala ohledně upadající popularity facebooku nečinná – financuje projekt Globální studie účinků sociálních médií (Global Social Media Impact Study). V rámci tohoto projektu bylo zjištěno, že u mladší generace se větší obliby těší jednodušší sociální sítě – například Twitter a Instagram.
Mamča s taťkou prosí: „Honzíku, ozvi se mi na FB!“
Další studie projektu přišli s poněkud překvapující zprávou: Teenageři si nechávají své účty na této známé sociální síti hlavně proto, aby zůstali v kontaktu se svými staršími příbuznými, mezi kterými je Facebook stále populární. "Dřív se rodiče obávali, že jejich děti budou mít na Facebooku účet. Teď naopak rodiče trvají na tom, aby na Facebooku zůstávali a dávali o sobě vědět," tvrdí Daniel Miller, který se podílel na již zmíněném projektu Evropské unie.
S Facebookem se pomalu ale jistě loučíme
Facebook jako první oslovil nás, mladé lidi, a možná proto mu právě my jako první dáváme sbohem. Byl pro nás trendem, jakousi módou, ale i tu po nějakém čase opustíme a přijmeme jinou (R.I.P. kalhotám do zvonu). I přesto otázkou zůstává, jestli opravdu přejdeme k jednodušším mobilním aplikacím a sociálním sítím či přijmeme něco úplně jiného.