Hra
Hexxagon
Pravidla hry
- Zvol si, zda chceš hrát hru proti počítači nebo proti svému kamarádovi a klikni na tlačítko Start hry!
- Šipkou klikni na svůj kámen, kterým chceš pohnout. Zvýrazní se ti políčka, do kterých můžeš táhnout. Do sousedících (zeleně zvýrazněných) se tvůj kámen naklonuje, do vzdálenějších (žlutě zvýrazněných) přesune.
- Když se kámen přesune nebo naklonuje do sousedství soupeřových kamenů, změní je na svou barvu.
- Hra končí, jakmile jeden ze soupeřů nemá kam táhnout. Vítězí ten, který má více kamenů. Počet kamenů se zobrazuje vpravo dole.
Cíl hry
- Obsaď hrací pole větším počtem svých kamenů než soupeř.
Nástěnka o hře (96)
blobík: Vítám dalšího fanouška této hry!
Zdejší Hexxagon byl vyrobený předminulým majitelem Alíka ve flashi, je to jeden SWF soubor, ke kterému nemáme zdrojáky, takže ho bohužel žádným způsobem upravit nedokážeme. S programováním podobné hry už ale mám nějaké zkušenosti.
Zhruba před 22 roky jsem vyrobil Kvadragon (spustitelná hra pro Windows, instalačka tady), což byla čtyřúhelníková verze Hexxagonu, tam jsem použil minimax, ale neměl jsem to napsané moc chytře a propočítání dvou tahů dopředu trvalo na Pentiu 133 MHz docela dlouho.
Další rok jsem vyrobil Oktagon (také pro Windows, instalačka tady), kde se hrací plocha skládala z osmiúhelníků a čtverců, tam jsem si s AI moc nehrál, byl jsem rád, že jsem to dokončil, moc mě to nebavilo.
A aby toho nebylo málo, tak jsem ještě do (tehdy každoroční) becherovkové soutěže vyrobil BecherSlide (opět spustitelná hra pro Windows, ke stažení v ZIPu), což je skoro stoprocentní Hexxagon. Aby to nebylo tak obyčejné, zkusil jsem přidat možnost, že sedmici vlastních figurek jde přetvořit na tzv. pevnost… a ta ustojí pokus o přebarvení, přesněji řečeno se tahem soupeře rozloží zpátky na sedm figurek. Vytvoření pevnosti také spotřebovává tah. Z pevnosti nemůžou figurky skákat, ale můžou se kopírovat na okolní políčka. Není to až tak moc praktické, neměl jsem čas tuto herní mechaniku balancovat, celý BecherSlide vznikl během tří dní (soutěž měla termín ). Kdyby se pevnostem domyslely nějaké další vlastnosti, asi by mohly mít strategický potenciál. S odstupem času mi tam přijde mnohem zajímavější hra s více různými AI najednou (kterou tam mám jako kampaň). Obehrát dvoutahový minimax je docela těžké, ale když se do bitvy zaplete i jednotahový minimax nebo polonáhodná AI, tak to je zase jiný level uvažování. Najednou hráč musí taktizovat, jak zařídit, aby se dvě AI potkaly, nebo aby se naopak nepotkaly.
Myslím si tedy, že napsat Hexxagon na zelené louce není až tak velká věda.
„Hned po tom jsem znovu změnil jazyk a začal se učit python.“
V prostředí webové stránky běží nejlépe a nejspolehlivěji JavaScript. Je pravda, že jiné jazyky jde nějak transpilovat atd., máme tady i jednu hru v Unity, ale ta pak části lidí nefunguje a je to takové smutné. Pokud si člověk může u nového projektu vybrat a má to běžet na webu, volil bych JS. (Ideálně starší JS, protože hodně lidí tady má starší mobily, do kterých nejde dostat novější prohlížeč.)
Pokud se do ničeho nechceš pouštět sám… já bych asi časem Hexxagon zase zkusil naprogramovat. Ale mám tu teď i spoustu jiných věcí na práci, tak by to nebylo hned.
Dobrá hra, po chvíli to začne být jednoduché. Dříve jsem dělal webové stránky, více jsem se soustředil na javascript než na html, po nějaké době jsem přešel na C++ a konečně jsem udělal svou první strategickou 2D hru s AI. Hned po tom jsem znovu změnil jazyk a začal se učit python. Základy mám dobré a byl bych schopný udělat lepší AI zde v Hexxagonu pomocí minimaxu. Chtěl bych se tedy zeptat, jestli by bylo možné udělat stránky na analýzu této hry, hledání nejlepších tahů, volné přesouvání kamenů, vracení se ve hře za účelem nalezení zahraných chyb atd... Mohl bych s tím pomoci a věřím, že bych to celé dokázal sám, jelikož už je ale hra naprogramovaná, myslel jsem, že by bylo mnohem rychlejší a efektivnější nedělat to celé znovu, jen vylepšit AI. Předem děkuji za odpověď
Související:
- Nástěnka Alíkova hra: Hexxagon
- Otázka Proč jsou v názvu Hexxagonu dvě X?