Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Hra

    Pravidla

    • Cílem hry je uhodnout skrytý několikamístný kód složený z barevných kolíků v rámci omezeného množství pokusů.
    • Vpravo si hráč vybírá barvu kolíku, který chce umístit a umisťuje je do nejvyššího nevyplněného řádku v libovolném pořadí.
    • Jakmile je s rozložením spokojen, stiskne „Potvrdit!“, po čemž se hráči předloží vyhodnocení jeho odhadu:
      • Za každou správně uhodnutou pozici se objeví černý kolík.
      • Za každou správně uhodnutou barvu, ale v nesprávné pozici, se objeví bílý kolík.
      • Pozice černobílých kolíků nijak neodpovídá pozicím barevných kolíků v odhadu nebo kódu. Zobrazují se vždy nejprve černé, pak bílé kolíky.
    • Jakmile se zobrazí plný počet černých kolíků, hráč vyhrál.
    • Pokud hráč vyčerpá všechny pokusy bez uhodnutí kódu, prohrál.
    » přejít do nástěnky

    Nástěnka o hře  (~ 150)

    Příspěvek z 25. dubna 2023 v 15:02.
    –MM– v něm napsal:

    Je matematicky prokázané, že brutální obtížnost jde vyřešit nejpozději na pátý pokus, pokud neuděláte žádnou chybu. Samozřejmě je tu vždy šance, že se trefíte na první nebo druhý pokus, to neznamená, že byste byli nějak zvlášť geniální, spíš že máte štěstí. >X<-:-)

    Pokud umíte brutální obtížnost spolehlivě vyhrát vždy, tak to už je umění. ok

    Zajímavé je, že kdyby v sobě měla hra nepřátelský algoritmus, který by tak trochu podváděl, aby vzdoroval případnému štěstí – tedy kdyby se tajná kombinace v zákulisí měnila tak, aby potřebovala co nejvíc tahů v závislosti na tom, co zkoušíte (ale tak, aby pořád platily dosavadní přidělené bílé/černé kolíky) – tak by nejspíš brutální obtížnost šla řešit i na menší počet pokusů, protože byste mohli vhodným postupem vynutit určité úhybné manévry, které by srazily možný počet barevných kombinací. Jinými slovy byste usilovně nepřátelský algoritmus mohli spolehlivěji porážet než současný náhodný, který se vás porazit nesnaží – zajímavé, že? (Ale to jen za předpokladu, že byste věděli, že je nepřátelský.)

    Příspěvek z 25. dubna 2023 ve 13:01.
    FuFuF v něm napsal:

    geniální hra
    Dřív, když jsem chodil do družiny, tak jsem to tam hrál:-)

    Příspěvek z 25. dubna 2023 ve 12:38.
    0_Petr_0 v něm napsal:

    Když jsem to dal poprvé i tu největší obtížnost tak jsem to dal na dva pokusi 8-D

    Kdo si hru oblíbil?