Alíkovo vysvědčení

I když jsem tu asi 40 dní, dala jsem hodně 2 a možná i nějakou 3, i 1 jsem dávala, ale ty známky ode mě vypovídají o mých dojmech z webu.

Když je tam napsáno „občas mi nějaký překlep oteče“ znamená to, že mu ty překlepy otékají? Nebo je slovo „oteče“ další překlep a má tam být uteče?
Ja tedy nejdříve dál i trojky. Ale nakonec jsem se ustálil na jednickach a dvojkach. Dvojku jsem bral jako známku která ukazuje že je co zlepšovat. A jedničku takovou že jsem spokojený tak jak to je.
Protože sic třeba mi něco vadí v poste tak na druhou stranu ji mám rád a píšu v ní radši než například na IG. Takže dvojka je asi úplně adekvátní. A tak to je u všeho asi

Někdo ale může říct, že nula není nefunkční web, nýbrž web, který se mu nelíbí. A když někdo třeba řekne nevím co... Ať je to na nás, že se mu ale vůbec nelíbí, jak tady správcujeme, takže nám dá pětku, tak to skutečně může být jako úplná nula. A jiný řekne... Nooo, mohlo by to být pořád horší, ale nelíbí se mi to, tak dostanou čtyřku! Tak to může být reálná čtyřka, tedy řekněme třeba nějakých 30 % (to je oproti 70 docela podstatný rozdíl).
Ta hranice nebyla brána jako problém přechodů, ale spíš jako to, že aby 69 % znamenalo pětku, tak to by muselo být sakra přísné hodnocení. Co se týče hranic... No, někde být zkrátka musí.

Nedává ti to smysl proto, protože Alíkovo vysvědčení nevnímám jako skutečné školní hodnocení… nebo si ho vysvětluju spíš v jiné rovině.
Je úplně jedno, jestli trojka označuje 80 % nebo 50 %. Záleží co považujeme za nulu a co za stovku. Můj procentuální žebříček si jako nulu vysvětluje poloprázdný web, na kterém nic nefunguje. Se stavem, ve kterém je Alík aktuálně teď, se Alík velmi rychle vyhoupne nad šedesátku. Kdybychom používali obvyklou školní stupnici, musel bych si akorát jinak vysvětlit nulu.
Ale asi máš pravdu s tím, že čtyři přijatelné stupně hodnocení jsou moc exotické. Kdyby všichni hodnotili s tím, že posunuli předpoklady pro hodnocení, asi bychom se velmi rychle dostali na tři celá něco průměry, což není moc společensky přijatelné. Hlavně, když někteří vyžadují pouze jedničky. Má pak ale hodnocení čtyřkou a pětkou smysl?
„napsané za 70 % čtyřky a na 69 % už za pět?“
Tohle je mimochodem problém, který se netýká Alíkova vysvědčení, ale spíš hodnocení testů obecně. Občas se nějaký učitel rozhodne, že mínusové známky dávat nebude a pak vznikají scénáře, kdy ti chybí jeden bod do lepší známky. Takhle jsi vlastně srovnána s dalšími dvěma lidmi, kde jeden z nich má tu stejnou známku jako ty zaslouženě, protože je někde uprostřed bodového koridoru, a ten druhý má jen tak tak taky tu stejnou známku, ale chyběl právě ten jeden bod a mohl mít horší známku. Ale to je asi na diskuzi jinam.

Jak chceš takhle známkovat? Vždyť to vůbec nedává smysl. Pokud by někdo chtěl Alíkovi dát skutečnou trojku, tedy řekněme 50 %, tak má použít co? Jak můžeš mít jeden stupeň skoky po 10 % a pak najednou 70?
Neřekla bych, že vidí všichni Alíka tak „růžově“, že by mu u všeho dali 70 % a víc (byť by to bylo pěkné)...
Alík chce běžné vysvědčení, jaké dostávají děti ve školách. I dvojka naznačuje, že tam je prostor pro zlepšení. Jak by se tobě líbilo, kdyby ti učitel dával za testy napsané za 70 % čtyřky a na 69 % už za pět?
Když si svůj způsob převedeš do školy... Učitel zadá test, všem to půjde, takže nikdo nedostane méně než třeba 85 %. Učitel by měl podle tebe v takovém případě říct, že pro rozlišení tedy bude 85 % čtyřka, 90 % za tři, 95 % dvě a 100 % za jedna? Takhle hodnocení skutečně nefungují...

Majdo, ty na to nahlížíš jinak.
Chci jen naznačit, že pokud budeme brát, že čtyřka je ještě nějaký stupeň úžasnosti, můžeme rozlišovat čtyři typy dobrých stavů, přičemž pětka už je nějaký nedostatečný stav.
Můžeme si to představit jako:
1 – 100 % (+ současně taky ekvivalent pro stav, když nevím jak hodnotit )
2 – 90 %
3 – 80 %
4 – 70 %
5 – 0 %
Tohle ukáže Alíkovi mnohem více než dva dobré stavy. Dá se předpokládat, že Alík na tom není zase tak hodně špatně, tak je asi žádoucí posunout hranice známek výš, abychom nepoužívali jen dvou stupňovou škálu.
Jo a než začneš říkat, že tohle někomu vnucuju, tak ne. Jen chci vysvětlit, jak je možné, že mám Alíka tak rád, ale přesto má u mě čtyřky. Minulý rok jsem to takhle hodnotil a tuším, že se tomu i někdo divil, tak to tu objasňuju.

Tak zvlášť z těch mladších minimálně většina taky dostává na vysvědčení jen jedničky a dvojky, byť horší známky existují... Pokud si podle nich Alík nic horšího nezaslouží, tak proč by mu to dávali?
Ne vždycky je nutné za každou cenu využívat celou škálu.

Já dal i jednu čtyřku. Kdybych měl být používat jen jedničky a dvojky, měli bychom mít na výběr u známkování jen jedničku či dvojku, přičemž dvojka by sehrála současnou roli pětky.

Když mu dáte samé pětky/jedničky, tak říkáte, že Alíka (ne)máte rádi, ale už neříkáte kvůli čemu.
předchozí | 12345 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 19. června 2019 v 11:37
- Založila:
- JojoLady
- Obsahuje:
- ~ 100 příspěvků
- Moderátorka:
- JojoLady
(kulisačka)
Související soutěže:
- Alíkovo vysvědčení 2021/22 (18. – 27. června)
- Alíkovo vysvědčení 2020/21 (18. – 28. června 2021)
- Alíkovo vysvědčení 2019/20 (22. – 29. června 2020)
- Alíkovo vysvědčení 2018/19 (19. – 27. června 2019)
- Alíkovo vysvědčení 2017/18 (20. – 27. června 2018)