Alíkovy soutěže

tak co tajenki nechame 30 ..... nebo dame 33 .... nebo 36 .. enbo 39
Chceš prodloužit tajenkovou soutěž s veverkami?

A malá rada... Dávejte u aktuální knížkové soutěže bedlivý pozor! Víc než pětina z vás to má špatně!
Jestli si nejste jistí, zkuste radši nebryndat a používat bryndáček.

Zlepšovák je venku! Můžete se beztrestně mrknout na nápovědu k 1. řádku kamaráda a dozvědět se tam, ke kterým řádkům už (možná) má radu.
Berte to prosím jen jako orientační informaci. Nedozvíte se, jestli ten, kdo nápovědu zjistil, ji skutečně tomu kamarádovi řekl. Ale když si třeba někdo veřejně řekne o nápovědy a neupřesní, který chce řádek, můžete touto cestou zjistit, jestli třeba neplýtváte zjištění na něco, co už zjistil někdo jiný.
Uf, to je složité správně popsat. Ale snad to je pochopitelné.

Zpřístupnili jsme archivy liščích a vlčích tajenek. Můžete si tedy trénovat luštění na starších ročnících. (Jakmile skončí veverčí tajenky, bude zpřístupněn i jejich archiv.)
Konkrétní letošní technická změna je, že celé zadání tajenky je uložené uvnitř soutěžní účasti. V dřívějších ročnících byla někde úplně bokem.
Dříve to zpřístupnění archivu bylo moc pracné, proto jsem ho odkládali, ale strukturální změny v letošní tajenkové soutěži nám umožnily zvolit jiný přístup k problému. (Vedlejším efektem je, že z archivů klokaních, koalích a tučňáčích tajenek zmizely nevyřešené kousky.)
Ještě by to chtělo vyrobit nějakou hru s tajenkami, ať náruživí luštitelé nemusí koukat na roztomilá zvířátka z předchozích prázdnin.

Nebo dívčí verze by byla Papatricie. Ale s tím trikem to zní asi lépe, protože jestli skutečně celá velká bageta zmizí v malém veverčákovi, tak to vskutku je papací trik.

Navrhujem Žažan alebo Žažanna (z francúzského Jean alebo Jeanne, keďže veverička chrúme francúzsku bagetu, inak Žanna je aj ruské ženské meno).

Pevně věřím, že jste již vypozorovali způsob, kterým bývají pojmenovávané veverky v letní soutěži. Některé veverky však mají ústa zaneprázdněná jídlem a nemohou se nám samy představit.

Jak by se podle vás měla jmenovat tato hladová veverka? (nebo veverčák)

Mně by se zejména u veverčích tajenek hodila možnost změnit si, co bych případně chtěla vyhrát, protože ne jednou se mi povedlo to odeslat omylem…

Mě vadí, že v nejnovější soutěži nejdou vyhrát kačky. Někteří totiž totiž nejsou z těch měst a nemůžou tam dojet. Sice ten dárek můžeš vrátit alíkovi ale i tak.

Ona je to dobrá zábava pro tu část řekněme aktivních kamarádů, kteří se scuknou dobře a domluví snadno a věřím, že to spoustu z nich i baví. Jenže pak je tady opravdu hodně těch, co se tady s ostatními tolik nebaví, případně tu netráví tolik toho času, a pro ty to pak moc není, no... Stejně tak pro mladší děti to může být složité.
Jako určitě není vyloučené, že ještě někdy nějaká týmovka bude, ale nějak extra ji komplikovat by asi nebylo ani.

S týmovkami je problém, že někdy trvá dlouho, než sestavíš tým a nikdy nevíš, kolik času mají ostatní, než musí odejít od internetu a věnovat se něčemu jinému. Stávalo se, že se tým, zvláště větší, sestavoval i hodinu nebo dvě a když už se konečně sestavil, tak pro jednoho, nebo i více lidí to bylo pozdě a museli od počítače/mobilu odejít. Pak třeba i více než 12 hodin se na Alíka nepřihlásili, protože nemohli, měli něco jiného, čemu se museli věnovat a přes noc spali. Když by se jim za to ještě odečítaly kačky tak budou ještě smutnější.

To by možná šlo vyřešit třeba odebíráním kaček za neaktivitu. (taky proto to přihlášení)

Týmovky už jsme tu měli, ale náhodné týmy by nedělaly moc dobrotu. Co když se někdo přihlásí a pak soutěžit nebude? Zkazí to ostatním a ti z toho budou akorát smutní...
Nejednou se tohle stávalo i když si lidé týmy skládali sami.

Ahoj,
napadla mě docala zajímavá soutěž. Spočívalo by to v tom, že by se nějakou dobou před soutěží „přihlašovalo“. Po po přihlášení by se všem vylosoval tým, (byli by 3 nebo 4) a člověk by byl celou dobu v tom týmu. Kdo by se chtěl přidat během hry, by mohl taky, prostě by ho to přidalo do nějakého týmu. Cílem týmů by bylo splnit nějaké úkoly, které by se týkali všeho možného a domluvit se kdo bude co dělat. Každý tým by mohl zvolit jakou strategii chce: Třeba rozdělení se na skupinky, kde každá dělá něco, nebo pracovat jako jednotlivci a rozdělit si úkoli...
Na stránce soutěže by byli velké ukazatele, ukazující kolik úkolů už má tým splněných.
Kromě úkolů by se udělali i nějaké „zápasy“ například v hmyzišti a drahokamovém dolu - zase by si týmy rozhodli kdo za ně bude hrát.
Pak by bylo podstatné odměňování - podle toho jak by byl tým úspěšný krát počet lidí v týmu, by tým dostal kačky a potom by se rozdali mezi jednotlivé členy podle toho kolik by toho udělali. -> Tam je jenom potřeba vymylset jak to rozpoznat, protože někdo splní spoustu věcí, což jde měřit, ale někdo přispěje tak, že třeba vymyslí strategii.
Co si o tom myslíte?

Morell: Ono to zapuštění obrázku do vejce v tuto chvíli není ani opravdové, nemění se geometrie tvaru, což jde dobře vidět, když obrázek dojede přesně na bok – měla by tam vzniknout průhledná prohlubeň, ale to se neděje. Je to jen jednodušší imitace prohlubně, podobný druh, který používají 3D hry na povrchy, když chtějí vypadat jako prokreslenější, než ve skutečnosti jsou. Kdyby obrázek vystupoval ven, myslím, že bude zřetelnější, že ve skutečnosti nevystupují.
Generátor vajíček zde nechci moc rozebírat, i když chápu, jak jsme se k tomu dostali. Pořád si nejsem úplně jistý, že by se měla v soutěži hledat 3D vajíčka, když si je může vyrobit a umístit do nástěnky nebo na vizitku kdokoliv. Pokud generátor jakkoliv vylepšíme, tak bych ta nová zlepšení asi také zpřístupnil všem, protože díky tomu to bude zajímavější. Což mi teď připomíná, že jsem vlastně chtěl zpřístupnit generování třpytivých vajíček, případně i jiných povrchů. Momentálně jsou vajíčka fixně čokoládová (i když mívají různou barvu, mají optické vlastnosti čokolády) a vánoční koule fixně třpytivé. Tak někdy příště.
lékařský: V tuto chvíli nejde kuřátko sebrat v případě, že člověk nevyřešil příslušné kolo. Protože je to pořád zamýšlené jako odměna za účast, ne za to, že člověk od někoho zjistí pětici míst.
„Ale měli bychom aspoň spoustu času do příštích Velikonoc (a každý by mohl pomoct)!“
Ona je také otázka, jestli by šlo vymyslet dostatek různých míst. Snažil jsem se, aby bonusová nápověda nebyla nijak extra těžká, aby kuřátko podle ní dokázal najít každý, ale aby nebylo zase úplně na ráně. Takových středně obtížných míst není zase tak moc, jak se na první pohled zdá.
Na druhou stranu je pravda, že už jen hrozba, že by nápovědy byly (neznámo jak) náhodné, by zřejmě změnila přístup mnoha soutěžících. V jedné letní tajenkové soutěži se nám povedlo, že měla náhodná tajenka hodně řádků a ve slovníku existovalo asi jen pět různých takhle dlouhých slov, tudíž každý soutěžící měl náhodně jedno z pěti různých řešení. Teoreticky mohla malá část lidí usnadnit ostatním luštění, kdyby je to napadlo, ale když všichni věděli, že tajenky jsou náhodné, tak se o to naštěstí nikdo nepokusil.

–MM–: Morell : Myslím, že alfakanál ve…
Já nemyslela aplikaci alfa kanálu ve 3D, to je i pro mě v Blenderu občas osina... Já myslela aplikovat masku s alfou, případně s alfou a černou vnitřní stranou nakřáplého vejce, až na řadu vygenerovaných obrázků, ze kterých je poskládaná výsledná animace.
I když je pravda, že jak funguje generátor vajíček, o tom nemám představu...
Taky si myslím, že když už se bumpují obrázky zaříznutím do vejce, nešlo by udělat možnost negativního bumpu, aby vystupovaly ven? Některá vejce vypadají jako legrační televize, přijde mi, že některé obrázky se zařezávají dost hluboko. (momentální myšlenka)

–MM–: Otázka je, jestli je spolupráce při jednotném zadání možná. Pořád tu existuje možnost, že někdo bude spolupracovat tak, že vyzradí cílovou destinaci. Musela by být asi nějak uzamčená (kuřátko by nešlo vybrat), dokud se nesplní nějaká podmínka...
Pak tu taky můžeme přemýšlet o náhodném zadání pro každého uživatele, ale tady bohužel ztrácíme možnosti zacílení na jednu konkrétní stránku, která by mohla být nějakým způsobem zajímavá (třeba zatáčky v tajné pěšince). A jestli bychom do té spolupráce chtěli ještě pořád zařadit ty verše, tak samozřejmě to velké množství veršů, které nejspíš není úplně jednoduché vymyslet, no. . Ale měli bychom aspoň spoustu času do příštích Velikonoc (a každý by mohl pomoct)!

A jen tak trochu mimo... Více než čtvrtina ze soutěžících má aktuální knížkovou soutěž špatně. Nezapomínejte pozorně číst.

Morell: Myslím, že alfakanál ve 3D není tak triviální jak se ve 2D grafice zdá. Grafické karty běžně operují jen s RGB.
honzot: Také by šlo mít připravené stovky různých míst (a k nim stovky různých veršů ) a vybrat pro každého soutěžícího a pro každé kolo náhodně jedno z nich. Dodatečné sdílení by nešlo, protože každý by měl jiné zadání.
O něčem podobném jsme už kdysi přemýšleli u adventního kalendáře – že by existovala jedna velká databáze míst + veršů + soutěžních hesel, pak by nešlo skoro nijak podvádět. Ale nešlo by mít ani plynule gradující obtížnost (třeba umístění u článku vydaného 9. prosince bude 1. až 8. prosince neřešitelné, pak pár dní lehké, zbytek prosince už středně těžké a další rok v prosinci už hodně těžké) a ani nějaké delší promyšlenější cestičky poskládané z nápověd jiných zvířátek. Vydali jsme se raději cestou ručně vymýšlených zadání pro každé kolo.
U bonusových kuřátek by ale podobné řešení fungovat mohlo, tam složitější cestičky nejsou. Ale muselo by těch míst být fakt hodně, aby je nešlo jen tak zkusmo rychle projít… a to znamená i fakt hodně veršíků.

Určitě to není úplně triviální, ale třeba použití předem připravené masky (alfakanál plus nějaké nakřápnutí) by nemělo být tak těžké.

Mě přijde strašně nespravedlivé, když někdo žádá o radu, protože ti co jí mají, si musí pečlivě každý den hledat vajíčka, ale oni třeba jen požádají o radu a o velikonocích nemusí hledat nic

Morell: Vajíčko je v tuto chvíli definované matematickým vzorečkem. Rozbít ho nějak normálně není úplně triviální, ale zkusíme se nad tím zamyslet.
panglaq: Animace bývají předgenerované na výkonném počítači, většinou na mém. Tvoří je pásek jednotlivých snímků různě natočeného vajíčka (příklad), který se postupně posouvá. Takže vlastně až tak moc nezáleží na tom, jak dlouho a jak výpočetně složitě byly sestavované.
lékařský: On je asi problém, že u tajenek říkáme lidem „musíte spolupracovat!“, u týmovek také… a pak u pátraček naštvaně štěkáme na ty, kdo vzájemnou spoluprací obcházejí zadání. Možná není dostatečně předvídatelné, co by člověk měl správně řešit sám a co ne…? To, že se lidi letos tak okázale vybodnou na pokyn „zapamatuj si tuto radu“ a že jim přijde úplně normální požadovat radu od ostatních v nástěnce (nebo vyměňovat nápovědu), to jsem skutečně nečekal. Nevím, jestli je to způsobené jen tím, že je hledání kuřátek novinka. Možná by tedy bonusové kolo mělo fungovat nějak jinak… nějak, aby spolupráci přímo otevřeně vyžadovalo…?
„Asi by to bylo pět slok po čtyřech verších a každý ten verš by hodně zkráceně mluvil o místě, kde se kuřátko pro aktuální řádek nachází.“
To je hodně míst a hodně vymýšlení. Což mi připomíná, že bychom možná mohli správu soutěží zpřístupnit i redaktorům.

Záleží na tom, jakým způsobem by se rozbítí generovalo, náročné to být vůbec nemusí.
předchozí | 123456 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 1. dubna 2018 v 16:11
- Založil:
- levhart2009
- Obsahuje:
- ~ 400 příspěvků
- Moderátor:
- levhart2009
(kulisák)