Baví vás matematika?
« Novější příspěvky
Souhlasím. Slovní úlohy dávají matematice praktický význam. Je moc hezké vědět, že jedna a jedna jsou dvě, ale je potřeba to taky umět použít v praxi.

Slovní úlohy jsou nejlepší, za prvé se u nich musí přemýšlet a za druhé mohou být i z praxe.

My probíráme Pythagorovu větu. Ta mi moc nevadí, ale můj názor na matiku to nemění.

Pralinka2: No tak to pak jo. To kvituji. Lepší než kdyby se trápil někde, kde ho budou ostatní pořád „předbíhat“.

On v té zvláštní škole problém neměl, jak říkám, měl tam jedničky. Ale kvůli té rychlosti byl právě přeřazen do té zvláštní školy, protože v normální škole nestíhal.

Pralinka2: A není to problém jen zvláštních škol – i na gymplu se najde dost lidí, co všechno chápou, umí, rozumí... jen to prostě nestihnou udělat v časovém limitu! A o tom by přece matematika být neměla. Jsou problémy, které řeší nejlepší matematici světa už víc než sto let a dodnes na ně neznají odpověď! Tak mějme slitování s dětmi a dopřejme jim trochu času...

klobáska: Já jsem jednou kdysi trochu doučoval kluka, kterej chodil do zvláštní školy a měl tam samé jedničky. A když jsem mu tak dával nějaké příklady a podobně, tak jsem zjistil, že vlastně úplně všechno umí, akorát mu to šlo všechno dost pomalu.

Bavila mě středoškolská matematika, už od ZŠ jsem se rád účastnil matematických olympiád. Pak jsem na Matfyzu v prvním ročníku pochopil, že si s vysokoškolskou matematikou vlastně navzájem moc nerozumíme. Jako kdyby oblíbený seriál najednou vyměnil všechny herce a změnil žánr
Toto drobné zklamání mě ale nepřimělo k tomu, abych uvěřil, že někdo nemá na matematiku buňky. Matematika není forma umění, aby na ní byl nutný vrozený talent, je to čirý projev inteligence. Takže pokud má někdo ve škole skvělé výsledky v mnoha předmětech a matematika mu nejde, řekl bych, že je buď špatně učen, nebo se málo snaží.
Ne

Češtinář: No jo, počítání na rychlost! (...a celkové zaměňování rychlosti a chytrosti ve škole.) To mě štve dodnes...

Pro mě je „královnou věd“ spíš filozofie. Ale nic proti matematice, vím, že tak bývá označována.
Ve škole mě místy bavila, místy ne, podle toho, jak mi zrovna šla. Už na prvním stupni jsem z ní měl na vysvědčení často dvojku, jelikož jsem byl stresař, a když jsem se nad nějakým příkladem chvíli zasekl, často jsem znervózněl. Nesnášel jsem počítání na rychlost!
Na střední škole jsem z ní stabilně prospíval „dobře“, i když v tercii mi na pololetí chvíli hrozilo i propadnutí . Ale to byla výjimka, nesedlo mi učivo a měli jsme učitelku, od které jsem zkrátka nedokázal nic pořádně pochopit.
Často jsem se s matematikou dost trápil, ovšem ve chvíli, kdy jsem nějakou věc konečně pochopil, jsem z toho měl vždycky hroznou radost a moc se mi líbilo, jak to báječně funguje.
Je jistě důležitá, protože učí logickému uvažování. Na druhou stranu jsem rád, že jsem z ní nemusel maturovat.

franzi: Vidíš, a mně zase přijde, že je základem vědy. To ale není nic proti ničemu – ne každý ji v životě potřebuje v nějaké extrémně extrémní formě.
Problém je, že matematika se často vyučuje nelogicky a dogmaticky – což je proti základní myšlence celého oboru.

Matika mi nevadí, ale nesnáším geometrii, navíc mi nepřijde že by byla nějak extra důležitá...

Mam to stejne jak SVETLO. Nesnasim matiku, nikdy mi nesla, nikdy me nebavila a momentalne je to jeden z duvodu, proc jsem se rozhodla odejit ze skoly

Nesnáším matiku, vůbec mi nejde, proto mi dělá starosti, jestli z ní zvládnu přijímačky.
předchozí | 234567 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 4. listopadu 2017 v 0:11
- Založil:
- klobáska
- Obsahuje:
- ~ 200 příspěvků
- Moderátor:
- klobáska
(kulisák)