Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Buddhismus – vaše názory?

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 2. září 2017 ve 20:20.
    –MM– v něm napsal:

    mandragora1: Pastafariáni říkají, že vesmír stvořilo létající špagetové monstrum, viz cs.wikipedia.org/wiki/Létající%5fšpagetové%5fmonstrum

    Příspěvek z 2. září 2017 v 19:55.
    mandragora1 v něm napsal:

    kebaba- ateismus taky není špatná volba :D

    Příspěvek z 2. září 2017 v 19:54.
    mandragora1 v něm napsal:

    pastafarian- Heleď to slovo jsem už někde slyšela, ale nejsem si jistá co to vlastně je? Mohla bys prosím vysvětlit? zase bych si rozšířila obzory:-)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 19:37.
    –MM– v něm napsal:

    mandragora1: Tyto metadiskuse, kdo respektuje čí názor a kdo co proč říká, mě moc nezajímají, je to jen kouřová clona, zbytečné drama nabité emocemi. Koukám, že jsi mi i napsala dopis, že na těchto stránkách nemám co dělat, což je takové milé.

    Výslovně jsi tady psala, že je Šimanovský doktor, tak jsem si na internetu ověřil, že není. Tím neshazuji tebe, ale tvůj výrok. Pokud se mým gůglováním cítíš nějak dotčená, tak se ti za to omlouvám.

    Snažím se pochopit, čemu teda věříš a jak to vlastně funguje, protože v tom, co píšeš, vidím rozpory. Čekal jsem, že mi to v duchu budhistické lásky a porozumění zkusíš vysvětlit, ne že mě okamžitě odepíšeš jako to největší zlo, které sem mohlo přijít.

    Pokud se narodí postižené dítě, je to proto, že v minulém životě provedlo něco zlého? Jinými slovy: věříš, že si svůj nepříjemný osud zaslouží?

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:37.
    fyrefli v něm napsala:

    Ale ty možná jo

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:37.
    fyrefli v něm napsala:

    Já se nechci hádat

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:23.
    SVETLO v něm napsal:

    *Tahle

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:22.
    SVETLO v něm napsal:

    Tak si můžeš založit nástěnku, ve které by ses mohla s někým dohadovat do sytosti. Takhle nástěnka se má zabávat buddhismem, tak dej prostor příspěvkům s tímhle tématem.

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:20.
    fyrefli v něm napsala:

    Nevím možná..................... ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:15.
    SVETLO v něm napsal:

    Ach jo, tak už to dál nerozebírejte. Šlo jen o menší neshodu, kterou jsme už uzavřeli. Anebo snad chcete vyprovokovat nějakou hádku, nebo co?

    Příspěvek z 2. září 2017 v 18:12.
    fyrefli v něm napsala:

    No jo no s takovým člověkem se špatně jedná

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:43.
    arachibutyrofobik v něm napsal:

    lul, nikdo tu netvrdí, že jsi hloupá ani nic podobného. ale dost vztahovačná, jak tak koukám.. nic špatného jsem o tobě neřekl ;-);-)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:41.
    pastafarian v něm napsala:

    nejlepší je stejně pastafariánství $>

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:38.
    SVETLO v něm napsal:

    Jinak proti buddhismu nic nemám :-)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:37.
    mandragora1 v něm napsal:

    arachibutyrofobik: Ano chápu jsem hloupá, nejsem schopna respektovat názory ostatních a zakládám špatné nástěnky. Jsem hloupá, neschopná, za všechno můžu já a jenom já jsem ta špatná. Ano máš naprostou pravdu.;-) Tak mohli bychom dál pokračovat v tématu této nástěnky a dál to neřešit? Děkuji;-)$>

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:37.
    _kebaba_ v něm napsala:

    Nevim, neznam, jsem ateista

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:35.
    arachibutyrofobik v něm napsal:

    já nechápu, proč si zakládáš nástěnky, kde se má vést diskuze, když nejsi schopna diskutovat i o jiných názorech než těch svých, protože ti automaticky přijdou nesprávné, ačkoliv píšeš, že proti nim nic nemáš a respektuješ je..

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:35.
    mandragora1 v něm napsal:

    No nic, moje chyba, neměla jsem reagovat na komentář -MM-. Nemá smysl se s takovou osobou dohadovat. Zřejmě se ještě musím naučit ignorovat nějaké komentáře :D Nevadí, dál nekomentuji. Pište dál své názory. :)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:34.
    SVETLO v něm napsal:

    Jasně, já ti ho taky neberu, jen jsem tím chtěl naznačit, že jak jsi sama připustila, napsal jen svůj názor, a nechtěl se do tebe nějak navážet či tě zesměšnit.

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:28.
    mandragora1 v něm napsal:

    A kdo ví co jak je?;-) Nikdo nic neví, to si jen všichni myslíme, že něco víme. No chápu, že se ho budete všichni teď zastávat, čekala jsem to. Ono i z jednoho hloupého komentáře se dá dost vyčíst. Tohle je maximálně jeho názor, ale my ho sdílet nemusím, on nebo ty nemůžete říct, že to tak je, maximálně můžete říct, že je to váš názor. Nikdo nemůže říct co je pravda a co není. Proto ani já netvrdím, že mé názory jsou správné či nejsou. Je to pouze můj názor.;-)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:21.
    SVETLO v něm napsal:

    *jak to je.

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:21.
    SVETLO v něm napsal:

    Jenže on se tě nijak nesnažil zesměšnit, jen napsal

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:13.
    mandragora1 v něm napsal:

    *spokojení

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:13.
    mandragora1 v něm napsal:

    MM: Je mi tě líto:-) Protože evidentně potřebuješ všem okolo sebe dokazovat, že jsi chytrý a to lidé co jsou se sebou spojení nedělají. :) Máš potřebu ponižovat lidi kolem sebe, dělat z nich hlupáky a zesměšňovat to čemu věří a dokazovat, že jsi chytřejší než ostatní. Asi máš svých problémů dost, ale není dobrý důvod si je kompenzovt na lidech kolem tebe. Já to snesu, protože tuším co za tím je, ale moc lidí ti tohle trpět nebude. :) Já neříkám že je doktor, ale je to vystudovaný psycholog ;) Čti prosím pořádně. Vím, co studoval, znám ho, byla jsem u něj několikrát. Ale nejde o to co vystudovala ale o to, co dělá chápeš? Evidentně jsi mě vůbec nepochopil a akorát mě chytáš za slova. Já jsem to sem o něm psala pouze pro zajímavost a mimochodem to že si to přečteš na internetu abys vypadal chytře je sice fajn, ale mkc bych na to nespoléhala.
    Já tvůj názor respektuji a neschazuji ho, tak bys mohl prozměnu ty respektovat ten můj a neschazovat ho :) Když budeš lidi kolem sebe urážet a schazovat je, nebudeš to mít zrovna lehké.
    Je mi tě líto a přeji ti do života jen to dobré, měj se hezky.
    Láska s tebou :)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 17:00.
    –MM– v něm napsal:

    Teď jsem se v tom nějak ztratil. Takže Buddha řekl „Dělej dobro a dobro se ti vrátí“ a budhismus říká, že „dobro a zlo neexistuje“?

    Všechno, co se v životě děje, má nějaký důvod – jo, zpravidla fyzikální. Pokud si tam chceš dosadit něco navíc, co vyhodnocuje lidské úmysly a ustanovuje nějakou vyšší spravedlnost, tak tomu říkám bůh. Protože fyzikální zákony jsou v principu jednoduché a tohle jednoduchý děj rozhodně není. Představa, že by třeba taková gravitace nebo elektromagnetismus posuzovali správnost nějakého lidského počínání, je absurdní.

    To, že hodným lidem náhoda nepřeje víc než zlým lidem, jde změřit.

    Mimochodem, Šimanovský není doktor, vystudoval divadelní fakultu Akademie múzických umění a filozofickou fakultu...

    Příspěvek z 2. září 2017 v 16:31.
    mandragora1 v něm napsal:

    Rock Lee13 : Souhlasím, jedním z buddhových citátů je také „Dělej dobro a dobro se ti vrátí.“ A co se týče křesťanství, tak mám na to asi podobný názor jako ty.
    Děkuji
    MM: Budhismus ale není náboženství, Buddha není bůh. Ovšem, náhody dle mého názoru neexistují, všechno co se nám v životě děje, má nějaký dobrý důvod. Budhismus ovšem říká, že dobro a zlo a neexistuje. Neexistují dobří a zlí lidé. Jde o to uvědomit si, že to není dobré či špatné, ale že to tak prostě je, je to realita. Ty se na to koukáš zase z jiného pohledu, beru to, tvůj názor, jsem ráda, že jsem si ho mohla přečíst. Děkuji :)
    Mimochodem ráda bych doporučila (těm co by je to zajímalo) tyto stránky: www.simanovsky.cz. Jsou to stránky Zdeňka Šimanovského, je to poměrně známý český „psycholog“, doktor, ono podle mě není pojem který by ho vystihl. Byla jsem několikrát na jeho konstelacích, je to velmi zajímavé. Musí se to zažít, nedá se to vlastně popsat. Je to svým způsobem spojeno právě s tou reinkarnací. Pan Šimanovský se zabývá našimi předky, jde o teorii, že některé naše problémy pocházejí od našich předků, či z našich minulých životů. Určitě doporučuji, ale je to velmi psychicky a emočně náročné, nicméně velmi zajímavé. :)

    Příspěvek z 2. září 2017 v 16:22.
    fyrefli v něm napsala:

    Nemám na něj žádný názor je mi úplně jedno a nic proti němu nemám.

    Příspěvek z 2. září 2017 v 16:10.
    –MM– v něm napsal:

    Vesměs každé náboženství je na povrchu krásné a čisté a uvnitř skrývá nějakou více či méně podivnou politiku. Budhismus se jeví jako nejméně násilný z těch velkých (byť je pořád agresivnější než třeba džinismus), ale pořád hlásá nějaké nadpřirozené pravdy, které jsou konfliktní a z určitého pohledu nemorální. Konkrétně karma a reinkarnace.

    Karma vytváří iluzi, že náhody nejsou náhody, ale že tvoji životní pouť vychyluje nějaká vyšší bytost, která tě odměňuje za dobré činy a trestá za zlé. Různé kultury mají různou představu, co je dobré a co zlé – třeba takový doktor na potratové klinice si karmu zlepšuje nebo zhoršuje? A i kdyby existovala univerzální shoda... „Teď jsem si strašně moc vytrpěl, jdu vsadit celý svůj majetek do kasina, vesmír mě odmění.“ ... a ono ne. Hodným poctivým milujícím lidem nepadají kostky lépe než šmejdům, pravděpodobnost je nemilosrdná. Pokud se přestěhuji na nějaké místo, které v budoucnu zasáhne ničivé zemětřesení (třeba do Kalifornie), znamená to, že si zasloužím trest? Ví ta vyšší bytost, co se stane? Jak funguje svobodná vůle?

    Reinkarnace (v úzkém spojení s karmou) zase částečně člověka zbavuje odpovědnosti, protože ji rozprostírá do neznámých minulých životů. Pokud se třeba zadlužím a exekutor mi sebere byt, není to proto, že jsem v předchozím životě provedl něco ošklivého. A naopak, když se mi třeba nečekaně daří v podnikání, není to proto, že jsem v předchozím životě provedl něco dobrého. Co když se narodí postižené dítě? Mají si rodiče myslet, že to byl v předchozím životě zlý člověk?
    Jak přesně reinkarnace funguje, pokud se počet lidí (nebo obecně živých tvorů) výrazně mění?

    Příspěvek z 2. září 2017 v 16:05.
    Rock_Lee13 v něm napsal:

    Na budhismu se mi nejvíce líbí systém karmy. Podle karmy člověk, který se chová dobře, tak se mu to v dobrém vrací a obráceně. Učení budhismu je podle mě rozhodně lepší než například učení křesťanské církve, protože například podle katolíků je jedno, jak se člověk chová, ale hlavní je, aby bezpodmínečně věřil v křesťanského Boha.

    Příspěvek z 2. září 2017 ve 14:54.
    mandragora1 v něm napsal:

    Ještě bych chtěla zdůraznit, že toto je pouze můj názor, neodsuzuji jiná náboženství a neříkám, že jsou špatná či jimi neopovrhuji, jen aby to nebylo pochopeno špatně. :)

    Statistika…

    Nástěnka:

    Vznikla:
    2. září 2017 ve 14:53
    Založil:
    Obsahuje:
    61 příspěvků