Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Cikáni/Romové

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Příspěvek z 30. června v 19:29, upravený po 13 minutách.
    KocicakCZ v něm napsal:

    Kdo chce pracovat, tak v dnešní době, kdy máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě a zaměstnanců je nedostatek už dávno pracuje (prodávat v obchodě nebo stavět dálnice může prakticky kdokoliv), kdo ne, s tím to už je holt marný.

    Samozřejmě, když někdo pracovat nemůže tak to je něco jinýho, ale já si prostě myslim, že kdo chce, už práci má (pokud o ní nepřišel teď kvůli koroně)

    Příspěvek z 30. června v 19:16, upravený vzápětí.
    –MM– v něm napsal:

    KocicakCZ: Vnímáš rozdíl mezi „pracovat“ a „chtít pracovat“?

    Mluvil jsi o škatulkování na dvě skupiny, na hodné a fuj fuj… a všechny nepracující jsi dal do té fuj fuj skupiny, která ti chce zakazovat Mikeše a způsobovat újmu společnosti.

    Přijde mi děsivé, že v době, kdy tě na internetu dokáže relativně přesně vyprofilovat automat napříč několika tisícovkami parametrů a podle toho ti servírovat cílenou reklamu (nebo na YouTubu videa), ztrácí lidi schopnost uvažovat o ostatních lidech ve více rozměrech než hodný/zlý a zatracovat/vychvalovat celé obří kusy společnosti.

    Příspěvek z 27. června ve 20:33.
    Copinka v něm napsala:

    Nechápu, proč někteří lidé podle barvě pleti hned odsuzují. Podle mě na barvě pleti nezáleží a neměli by být předsudky. I někteří lidé bílé pleti přeci šikanují, kradou a jsou zlí. Romové jsou hodní a nemůžou za to, že ostatní stejné pleti dělají něco zlého.

    Příspěvek z 27. června v 19:47.
    KocicakCZ v něm napsal:

    Naznačuješ, že říkám, že není důležité, jestli člověk krade. Nevím, z čeho jsi to usoudil, ale to rozhodně neříkám. Jestli člověk chce pracovat, nebo ne… o tom jsem také nemluvil.
    Napsal jsi škatulkování podle faktorů, které nejsou důležité. Jeden z těch faktorů, který jsem psal, je jestli pracujou nebo ne.

    Mě je úplně jedno, o jak moc se má kdo hůř/líp, mě vadí, že na dávkách berou lidi, který můžou pracovat, peníze, který by jinak mohly jít třeba na důchody.

    Příspěvek z 27. června v 19:42.
    Dana395 v něm napsala:

    Achjo, –MM– má mnohem lepší argumenty než já. ;-;

    Příspěvek z 27. června v 19:26.
    –MM– v něm napsal:

    KocicakCZ: Naznačuješ, že říkám, že není důležité, jestli člověk krade. Nevím, z čeho jsi to usoudil, ale to rozhodně neříkám.

    Jestli člověk chce pracovat, nebo ne… o tom jsem také nemluvil.
    Myslím, že kdyby většina lidí (nehledě na původ) nebyla ekonomicky motivovaná pracovat, tak by nepracovala. Lidi pracují, protože se chtějí mít lépe, než kdyby nepracovali, ne proto, aby splnili nějaký Kocicakův standard správného občana. Skoro vždy také platí, že se skutečně mají lépe. (Jen jim mnohdy připadá, že se nemají o moc lépe…)

    Příspěvek z 27. června v 16:50, upravený po 5 minutách.
    KocicakCZ v něm napsal:

    Je pravda, že třídění lidí do skupin je zbytečné, on je na to takovej pěknej citát / vtip:

    Je mi jedno, jestli jsi bílej nebo černej.
    Je mi jedno, jestli pracuješ nebo ne.
    Je mi jedno, jestli ti je 10 nebo 50.
    Je mi jedno, jestli jsi Rusák nebo Amík.
    Všechny vás nesnášim úplně stejně 8-D

    Btw na to, jestli je důležitý, jestli člověk chce pracovat nebo brát dávky a jestli krade nebo ne máme s -MM- asi jinej názor, takže já si budu lidi škatulkovat i nadále.

    Příspěvek z 27. června v 15:17.
    –MM– v něm napsal:

    V USA je dost provařená věta „Někteří z mých nejlepších přátel jsou (nějaká minorita)“, kterou vždycky začíná nějaký krásný výjev. U nás by šlo najít podobné fráze o Romech. :-D

    KocicakCZ: To sis je ale krásně roztřídil. Podle mě je na světě zhruba sedm miliard skupin lidí a jakékoliv škatulkování podle faktorů, které nejsou důležité, je nadbytečné. Zejména škatulky typu hodní a zlí jsou naprosto dětinské a v důsledku můžou být nebezpečné.

    Kralinda35: Proč ti vadí lidé zneužívající systém? Nejsou větším problémem ti, kdo ten systém nastavují? Mně jsou lidi zneužívající systém skoro ukradení, protože 1) každý systém má nějakou slabinu, 2) každou slabinu někdo zneužije, 3) každý jeden incident zneužití slabiny jde zviditelnit, 4) nad některými zneužitími jde mávnout rukou. Ideální stav tedy nikdy nenastane, ale můžeme k němu směřovat… ale rozhodně ne tím, že se budeme mračit na lidi, kteří využívají slabin systému.

    Pokud nějaká nepřizpůsobivá a převážně nevzdělaná menšina lidí (různého původu) dokáže přechytračit státní aparát, viním spíš ten aparát.

    Příspěvek z 27. června ve 14:07.
    Kralinda35 v něm napsala:

    Ano.
    Ale mě na nich nevadí barva. Mé vadí všichni, co zneužívají systém. Berou dávky, i když by mohli pracovat. A to nejsou jen romové. Ale i zdechli češi:-(

    Příspěvek z 27. června ve 13:53.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Hodnotit lidi podle barvy pleti je podle mě hloupost. Každý člověk je jiný, vždyť někteří běloši jsou někdy i horší než Romové. Já znám pár Romů, kteří se chovají dobře. Není dobře házet lidi do jednoho pytle.

    Příspěvek z 27. června ve 13:32, upravený vzápětí.
    Dana395 v něm napsala:

    Jak tak koukám, tak jsem tam napsala dole pěknou blbost. ;-D

    Já znám jednu holku, která má jednoho rodiče z této rasy a zázrak! Je přátelská, srandovní a dokonce i pěkná! :-D Ale ostatní, co jsem vždy potkala, byli sprostí, zlí a nebezpeční. Jednou mi dokonce málem podpálili zadek! :-c

    Příspěvek z 27. června ve 12:54, upravený po 10 minutách.
    KocicakCZ v něm napsal:

    Cikáni/Romové se dělí na 2 skupiny.
    Ti slušní si ze sebe klidně dělaj srandu, nevadí jim když jim říkaj cikáni a pracujou tak ti jsou pro mě "hodní" Romové, a pak jsou tu ti problémový, který nepracujou, trvaj na tom aby se jim říkalo Romové a chtěj zakázat kocoura Mikeše s tím, že je to rasistický, když se tam píše, že ho unesli cikáni, tak ti jsou pro mě "fuj fuj" cikáni.

    Akorát mám bohužel pocit, že těch "zlejch" je tu jaksi víc :-(

    Příspěvek z 10. dubna 2019 v 0:18.
    Ahoj_jsem_Petra v něm napsala:

    Četla jsem si jenom pár komentářů a nevěřícně kroutí mě hlavou. Já bydlím vedle Romů/cikánů a nikdy jsem mi nestalo že by na mě nějak fyzicky útočily. Je pravda že občas mají poznámky ale to je vše. A nechápu jak můžete všechny házet do jednoho pytle. A ty věci které dělají děláme i my bílý jenom se o tom moc nemluví. Ve škole máme dvě uklízečky "normální" a Romku přijde mi že ta Romka je stokrát lepší i milejší jak ta druhá. Mrzí mě všechny ty rasistické urážky vždyť jsme všichni úplně stejný...

    Příspěvek z 9. dubna 2019 ve 22:10.
    JZH v něm napsala:

    Ahoj.
    Přečetla jsem všechny předchozí příspěvky a ráda bych se s Vámi podělila o svoje názory a zkušenosti. Jako první bych ráda do diskuse přidala fakt, že ani rasismus ani xenofobie nejsou vrozené, ale získané. Vypěstované během života ve společnosti.
    Když jsem ještě chodila do školky, měli jsme ve třídě romského chlapečka. Nevím jak ostatní děti, ale já tehdy nejspíš ani nevěděla, že Romové/cikáni existují (=neznala jsem ta slova, neměla jsem potřebu takhle mezi lidmi rozlišovat) a to, že ten klučina byl příslušníkem romského etnika jsem si uvědomila až když mi bylo cca 12 let.
    Ani tehdy mi ale Romové nijak často na mysl nepřicházeli. Vlastně se dá říct, že dalším člověkem romského původu, se kterým jsem se seznámila, byla až holčička, kterou jsem doučovala matematiku. Šlo o sponzorované doučování, takže jsem ještě před první doučovací seancí absolvovala jsem schůzku s paní z úřadu práce, která to doučování zprostředkovávala. Během té schůzky mi ta paní řekla, že jde o romskou rodinu, ale že nemusím mít obavy, že s nimi žádnou špatnou zkušenost neudělám. Zaskočilo mě to. Ne proto, že šlo o Romy, ale proto, že považovala za potřebné mě na to připravit.
    Nevím, jak se žije v jiných romských rodinách, ale na téhle domácnosti nebylo nic neobvyklého. Byt byl menší, ale pro pracující mámu samoživitelku s náctiletou dcerou dostačující. Nedokážu si vybavit žádný detail, který by člověku okamžitě prozradil, že jde o byt romské rodiny.
    Samozřejmě byly i věci, které mi sympatické nebyly. Máma kouřila v obývacím pokoji a na dceru křičívala (hlavně kvůli uklízení pokoje a škole, což nemění nic na tom, že to není dobrá strategie, jak dítě vést k tomu „aby z něj něco bylo“). Ani jedno ale není prohřeškem jenom Romů.
    V některých příspěvcích níž je zmíněno, že cikáni nadávají (a to i děti). Myslím, že stojí za to zamyslet se nad tím, jestli se to náááhodou v dnešní době netýká dětí obecně. Celoplošně je to trend dnešní doby, který se mně osobně nelíbí. Nemyslím, že někdy pochopím, co kdo vidí na „kamarádském“ oslovení nadávkou.
    Tak jako všechno v životě, je to o lidech. O tom, jak se každý z nás ve světě pohybuje, jak jednáme s ostatními a jak vnímáme sami sebe. A tím, že si na člověka automaticky nalepíme pomyslnou cedulku „POZOR, PATŘÍ K TĚM ŠPATNÝM!“ bez jakékoliv další znalosti o něm, nepomůžeme ani jemu, ani sami sobě.

    Příspěvek z 6. března 2019 ve 14:45.
    Rokio v něm napsal:

    -MM-, al-maty: Máte pravdu. Trochu jsem se zmýlil.

    Příspěvek z 6. března 2019 ve 14:32.
    al-maty v něm napsal:

    Rokio: Opravdu hraje takovou roli, jestli je ve slovu na konci -fobie nebo -ismus?

    Takže podle této logiky je např. antisemitismus plně uvědomělý postoj, zatímco islamofobie či rusofobie jsou nemoci, za které člověk nemůže?

    Dělení jednotlivých etnik podle ras (europoidní, negroidní, mongoloidní) se mi zdá poněkud zastaralé. Např. někteří Indové mají velmi tmavou barvu kůže, ale měli by být stále bráni jako příslušníci europoidní rasy? Nebo třeba obyvatelé Maghrebu mluví arabsky, ale bylo by velmi obtížné je zaškatulkovat jako bělochy.

    Příspěvek z 6. března 2019 ve 12:12.
    –MM– v něm napsal:

    Rokio: Snažíš se udělat poněkud zvláštní pořádek v pojmech, ve kterých není potřeba.

    1. Pojem rasismus se běžně používá na označení jakéhokoliv odporu vůči lidem, kteří jsou očividně jiného původu (i třeba v případě, že jiného původu ve skutečnosti nejsou). Nevidím užitek v tom, že lidovou definici, které všichni tak nějak rozumějí, rozrušíme nějakou právně přesnější.
    2. Který paragraf postihuje rasismus? Ne důsledky rasismu, ale samotný rasismus. O žádném nevím.
    3. Znáš nějaký paragraf, který zmiňuje rasu, ale nezmiňuje národnost? Většinou bývají pohromadě.
    4. Které lékařské těleso uznává xenofobii jako nemoc? O žádném nevím.
    5. Copak jde zakázat mít nemoc?“ – zvláštní otázka, protože projevy řady nemocí jsou postavené mimo zákon. Třeba závislost na drogách je (podle WHO) nemoc a když si dítě chce koupit cigarety, protože je nemocné závislostí, je to zakázané. Nebezpečné psychopaty, úchyly a paranoidní schizofreniky máme také tendenci preventivně zavírat.
    Příspěvek z 6. března 2019 v 9:24.
    Rokio v něm napsal:

    -MM-: Ten, kdo nemá rád Romy, není rasista, ale xenofob. Romové jsou rasy europoidní, tedy stejné rasy jako jsme my Češi. Rasismus je trestný, zatímco xenofobie nikoliv. Rasismus je plně uvědomělý postoj, zatímco xenofobie je nemoc. Copak jde zakázat mít nemoc? Trpět xenofobií vůči Romům je plně legální, pokud tím není spáchán trestný čin, i když to není moc morální. Jinak já xenofobií vůči Romům netrpím. Nemám špatný vztah k těm Romům, kteří pracují, neporušují zákony a chovají se slušně. Nesouhlasím však s VeverkouČiperkou v tom, že jenom 1 Rom ze 100.000 Romů je slušný. Podle mého názoru je daleko více slušných Romů. Také se domnívám, že většina Romů patří do té druhé kategorie.

    Příspěvek z 3. března 2019 ve 22:10.
    –MM– v něm napsal:

    VeverkaČiperka123: Mezi tvými kamarády na Alíkovi není nikdo romské národnosti? Ty víš, jak všichni vypadají?

    Rasisté občas zdůrazňují, jak je důležitá osobní zkušenost. Proč vlastně? Těžko můžeš mít osobní zkušenost s několika miliony lidí najednou. :-D

    Já s nimi měl v mládí zkušenosti asi převážně špatné, když se nad tím zpětně zamyslím. Ale proč bych měl podle pár incidentů odsuzovat všechny? Těžko přeci může jednotlivec nést odpovědnost za to, jak se chovají jiní příslušníci jeho etnika – jaký smysl by mělo trestat ho za přečiny ostatních? Já přeci také nezodpovídám za bělochy. Přišlo by mi to podobně absurdní, jako kdybych naštvaně házel kamínky na všechna zelená auta proto, že mě letos už dvě zelená auta při průjezdu kolem ohodila louží. Grrr... zelená auta... :-Q:-)

    Příspěvek z 3. března 2019 ve 21:44.
    VeverkaČiperka123 v něm napsala:

    Proč se 6 lidí diví tomu co jsem napsala? 8-o

    Příspěvek z 3. března 2019 ve 21:36.
    Luna v něm napsala:

    Asi je to podle výchovy rodiny a státu. Jinak nevím

    Příspěvek z 3. března 2019 ve 21:08.
    lékařský v něm napsal:

    Proč se vlastně chovají tak špatně?

    Příspěvek z 3. března 2019 ve 20:54.
    Dana395 v něm napsala:

    Sakra, teď jsem chtěla napsat dlouhou zprávu a něco se pokazilo takže to celé zmizlo. ;-D

    Příspěvek z 3. března 2019 v 19:42.
    matisek005 v něm napsal:

    VeverkaČiperka123: Neprotiřečíš si? Říkáš že aspoň jeden ze sta tisíců Cikánů (ne „Cigánů“) je hodný. Dále informuješ, že “ Radši bych šla do jiné školy, než mít ve třídě jediného cigána.“, ale co kdyby ten jeden cigán byl ten hodný? To potom škatulkuješ a to se nedělá. ]:-)

    Příspěvek z 3. března 2019 v 19:36.
    Colossus v něm napsal:

    Chce to tu MM, aby tu napsal jednu ze svých slohovek a autory některých příspěvků srazil na kolena ( i mě ):-D

    Příspěvek z 3. března 2019 v 18:13.
    paratko2323 v něm napsala:

    mě nevadí
    beru je jako ostatní lidi
    náhodou mají dobrou hudbu:->R^

    Příspěvek z 3. března 2019 v 18:10.
    VeverkaČiperka123 v něm napsala:

    Cigány nenávidím. Jsou hrozní. Skoro všichni. Samozřejmě že se najde pár dobrých ale to je tak jeden ze sta tisíc, možná i méně. Chovají se hrozně! Malé děcka mluví víc sprostě než normální dospěláci, nadávají všem koho potkají a ani pořádně neví proč, celé rodiny včetně malých dětí chodí vybírat věci z kontejnerů místo toho aby ti dospělí šli radši do práce. Opravdu je to tak, viděla jsem to. A taky kradou, prostě dělají všechno, jen aby nemuseli do práce. Jsou zlí už odmala a jsem ráda že je nemám ve škole protože bych se bála že mi něco udělají. Radši bych šla do jiné školy, než mít ve třídě jediného cigána. A když nemají peníze na zaplacení elektřiny tak klidně spálí dveře a topí si tím, ať jim není zima. A posílají krást už malé děti, maminka říkala že ji kdysi dvanáctiletý cigán ukradl peněženku. Pak ho našla policie a měl asi třicet peněženek. Samozřejmě bohužel prázdných. A rodiče nekradou tolik jako děcka, protože přece jenom asi (překvapivě) nejsou zas tak blbí, uvědomují si, že děti nemůžou zavřít do vězení tak pošlou krást je. Nebo venku potkají starou paní a něco ji ukradnou. A pak utečou. A staří lidé se nedokáží bohužel bránit, takže mají smůlu. Hodněkrát se mi stalo že mi cizí cigánské děcka sprostě nadávaly. Bezdůvodně. Ani jsem je neznala a oni mě taky ne. Nejspíš se takhle chovají ke všem... A všichni jsou stejní. Dobrého cigána jsem ještě neviděla. Jsou hloupí, hrozní, zlí a tak dále. Neříkám že chytří nebo dobří cigáni neexistují, nějací určitě jsou, ale je jich strašně málo. Od dětí až po dospělé, všichni co znám jsou stejní. Měli by radši mít nějakou svoji vlastní zemi a tam si žít spolu jen oni. Bylo by to lepší jak pro nás, tak pro ně. Ale chtěla bych vidět jak by tam normálně žili. Nikdo by asi nechtěl pracovat a když už, tak by maximálně uklízeli nebo prodávali v obchodě. Skoro nikdo by nebyl tak chytrý aby dělal například učitele,doktory a tak dále. To by se jim tam žilo hodně špatně a brzy by možná zemřeli. Ale fakt by měli mít svoji vlastní zemi a ne tady být mezi námi ostatními, podle mě je tu nikdo nechce. Teda aspoň já určitě ne. Kdyby se chovali normálně, nikomu by nevadili. Opravdu nechápu ty, co se zastávají cigánů že prý za to nemůžou, že všichni takoví nejsou atd. Připadá mi to tak, že ti, co to říkají, se s žádným cigánem nejspíš nikdy nesetkali. Tak to buďte v tom případě rádi. Takže jak vidíte, důvodů je hodně a všechno, co jsem napsala, už jsem někdy viděla nebo mi to řekla maminka, nevymýšlím si to. Takže proto je nemám ráda.

    Příspěvek z 2. března 2019 v 9:35.
    Colossus v něm napsal:

    Ano, přesně tak jsem to myslel.

    Příspěvek z 2. března 2019 v 0:42.
    verbum v něm napsal:

    Já treba osobně mezi romy vyrůstal... A mnoho těch rodin žilo lépe než my...
    Nemám rád, když se hažou do jednoho pytle...
    Ano, jsou i takový co chodí jen pro dávky a nic nedělají...
    Ale je hromada co pracují a chtějí vzdělání pro své děti..

    Příspěvek z 1. března 2019 v 19:41.
    Colossus v něm napsal:

    Ono je celkem těžké slovo zvýhodňovat, každý pod tím může vidět něco jiného.
    Zvýhodněni jsou romové z pohledu např. dávek. Jsou v krizi, nemají peníze a tak jim stát dá dávky. A každá rodina s nimi zachází nějak jinak ( zde použiji škatulkování, tak ať mi MM promine:-)) V první krabičce máme slušné romy, ty, kteří jsou na tom špatně a snaží si zlepšit živobytí, pracují atd. . Ve druhé krabičce jsou ti tkz. špatní. To jsou ti, kteří nepracují, ničí majetek a nepracují, tkz. žijí z ostatních. Ve třetí krabičce je zbytek. Co tím chci říci ?
    Že jsou dobří i špatní romové, zavrhnout celou tuto menšinu jako Dana je nesmysl. Jen mi přijde špatné, že peníze, které mohou pomoci těm, kteří je potřebují, např. nemocným dětem, starým lidem atd., dostanou ti, kteří je nakonec nevyužijí a někdy dokonce nepotřebují, jen oklamávají ostatní a žijí z nich.

    Kdo si nástěnku oblíbil?