IT koutek
MichP: Tak určitě :D Něco jíst přeci musíme :D
MichP: Může být, akorát jsme pak bez oběda :D A to se nevyplatí! :D
Tux: Aha! Píšu si „Řízky v IT jsou důležité zejména z toho důvodu že jsou programátory využívané jako zbraně proti lidem jiného názoru.“
MichP: A já mám zase jednu složitou odpověď, já už tě tím řízkem asi fakt fláknu! :D
ShabadacaG00D:
Tomu co chceš se říká debounce funkce.
Koukni třeba sem.
V podstatě chceš, aby se ten check zavolal až chvilku po stisknutí klávesy, třeba 300ms, ale jenom pokud od té doby nebyla stisknuta jiná klávesa, kterou by se ten časovač vyresetoval.
Pokud si nejsi jist, jak to použít v kontextu tvého kódu, tak sem klidně nasdílej ukázku toho co máš teď, a já Ti to pomůžu dát nějak dohromady.
Některé weby to dělají tak, že požadavek na kontrolu jména odešlou ve chvíli, kdy přestane být ono pole vybrané, třeba překliknutím na další pole formuláře nebo kliknutím do prázdna na stránce.
Zdar,
dělám teď (v Reactu) registrační formulář. U zadávání přezdívky bych chtěl, aby uživatel průběžně viděl, jestli je přezdívka obsazená.
Řeším to tak, že se při každé změně inputu odešle na server post požadavek s přezdívkou, server ji zkontroluje a odešle boolean hodnotu. U klienta využívám React a na požadavky knihovnu axios, na serveru Express. Přijde mi ale, že posílání tolika požadavků není zrovna dobré a že by to šlo udělat lepší cestou.
Pokud se teď někteří IT-mágové chytají za hlavu, tak je prosím aby brali na vědomíy že jediné moje zkušenosti s tvorbou webových aplikací mám z itenetwork, kde (dávám zpětně za pravdu Tuxovi a spol.) ukážou jen jeden svůj postup a člověk tak nemá moc přehledu.
Nakonec jdu na informační služby (tam se to učí z pohledu uživatele a ne IT), kde to bude o něco klidnější a zároveň budu mít čas se z počítačů sám naučit co budu chtít, protože spousta věcí se bude opakovat s tím, co jsem už dělal.
YOYO:
„Jsou leváci, kteří si to ani neprohodí, a ti kdo to mají prohození obvykle pochopí jak to myslíš, protože ví, že typicky to je naopak než to mají oni.“
Tak to je ale špatně, pokud si to neprohodí. On pro to totiž je dost dobrý důvod. Například aby se předešlo zánětu dané ruky či dalším nepříjemným věcem. A ze zkušeností vím, že to stejně nepochopí.
„Existuje spousta slov a spojení, které se běžně používají, přestože technicky vztaho nejsou uplně přesné.“
Jo, to je pravda, třeba na itnetworku. Každopádně by mě ale zajímalo která.
„Mohl bys říct, že nic jako Windows neexistuje, že to je Microsoft Windows 10.“
Jenže:
Windows je obecný název označující rodinu operačních systémů Windows. Windows 10 je operační systém patřící do této rodiny. Microsoft je společnost.
DOS je obecný název označující rodinu diskových operačních systémů. MS-DOS je diskový operační systém patřící do této rodiny. Microsoft je společnost.
Označení Microsoft Windows 10 tak není špatně, ale je to zbytečné, protože každý přeci ví, že Windows 10 je operační systém od Microsoftu. Dávalo by smysl například označení IBM PC DOS, protože to už každý neví, že to je diskový operační systém od IBM. Navíc to v tom názvu nemáš hned napsané, jako je to v případě toho MS-DOSu.
„Je fajn, když něco upřesníš, to Ti neberu, jsem za to rád. Ale přijde mi hloupé lidem zazlívat, že používají zjednodušení.“
Zjednodušení nikomu nezazlívám, ale musíš si pak dát pozor, aby ses pak například nedostal do situace, kdy budeš líný napsat SYSLINUX velkými písmeny a řekneš, že to je zavaděč. Což však není pravda, protože Syslinux s velkým počátečním písmenem je sada pěti různých zavaděčů. A už jsi v pytli.
„Stále by mě zajímalo jak může prakticky fungovat ta společnost, kde mají lidé právo na vzělání zdarma, nebo kde je zakázané nárokovat si odměnu za poskytuní výuky. :)“
Řekněme, že jsem ochotný zaplatit za dobře odvedenou práci, což se však o itnetworku říct nedá. Itnetwork ještě navíc dělá tu věc, že tě nechá přečíst si pouze část daného kurzu či lekce (čímž tě tak trochu navnadí) a pokud se chceš dozvědět víc, tak musíš nejdříve zaplatit. Většina lidí to tak bohužel i udělá. Přijde mi to naprosto nechutné a „programovací jazyky“, jako je třeba JavaScript, jim tuto věc ještě usnadňují.
Týnek:
Dobrá připomínka. Jen doplním, že některé programy a hry si dokážou sami vyžádat, že danou funkci operačního systému Windows ke svému běhu potřebují.
U Windows 10 jsem musel v nastavení systému zapnout directplay aby jely i staré hry, takže jestli někomu nejede něco starého, tak může zkusit i toto.
Ahá, to dává smysl s tím režimem kompatibility, díky! Já to zřejmě zrovna zkoušel na modernější binárce.
S tím tlačítkem souhlasím, běžně spíš říkám „druhým tlačítkem“ - tak teď už vím proč to tak říkám .
Určitě je to taktní, to ano. Ale nebyl bych až tak kategorický. Jsou leváci, kteří si to ani neprohodí, a ti kdo to mají prohození obvykle pochopí jak to myslíš, protože ví, že typicky to je naopak než to mají oni.
Ale díky za připomínku :)
Existuje spousta slov a spojení, které se běžně používají, přestože technicky vztaho nejsou uplně přesné.
Mohl bys říct, že nic jako Windows neexistuje, že to je Microsoft Windows 10.
Je fajn, když něco upřesníš, to Ti neberu, jsem za to rád. Ale přijde mi hloupé lidem zazlívat, že používají zjednodušení.
„i s hardwarem“ - tam mi chybí čárka před „i“ - pardon, myslel jsem to jako dovysvětlení toho co myslím spojením celý počítač.
Stále by mě zajímalo jak může prakticky fungovat ta společnost, kde mají lidé právo na vzělání zdarma, nebo kde je zakázané nárokovat si odměnu za poskytuní výuky. :)
YOYO:
Děkuji ti za vysvětlení. Jen opravím pár chyb, ať nejsme jak na itnetworku.
1. Režim kompatibility
Operační systém nemá vůbec žádný vliv na to, jaké předchozí operační systémy se zobrazí v nabídce režimu kompatibility. I nejnovější operační systém od Microsoftu, Windows 11, nadále umožnuje spouštět programy a hry v režimu kompatibility pro operační systém Windows XP a i starší.
Pokud se u nějakého programu nezobrazuje jako možnost spustit ho v režimu kompatibility nějakého staršího operačního systému, tak to znamená, že daný režim kompatibility není pro daný program vůbec k dispozici.
Pro pokročilé uživatele jsou pak v záložce kompatibilita ještě i další možnosti. Celé nastavení záložky kompatibilita lze také provést automaticky přímo operačním systémem na základě jeho doporučení.
Rozhodně bych nikdy nepoužil označení „pravé tlačítko myši“ z jednoho prostého důvodu. Pravé tlačítko myši je totiž pro leváky levým tlačítkem a pro praváky zase obráceně. V praxi se pro to tak nejčastěji používá označení primární a sekundární tlačítko myši. Ale to je jenom takové doporučení do praxe.
2. DOSBox
DOSBox neemuluje DOS a neumožňuje spouštět „dosové hry“, protože DOS není operační systém, ale obecný název označující rodinu diskových operačních systémů a nic jako „dosové hry“ taky neexistuje.
DOSBox je emulátor diskového operačního systému MS-DOS, který umožňuje spouštět starší programy a hry, primárně určené pro tento diskový operační systém.
Mimo jiné také emuluje původní hardware a i další věci. Nástrojem bych ho tak úplně nenazýval... Jinak jsem rád, že víš, jaký je rozdíl mezi emulátorem a simulátorem. Tak alespoň něco.
3. PCem
„ale emuluje kromě OS rovnou celý počítač i s hardwarem“
Já si ani nějak nedokážu představit počítač bez hardwaru
PCem (jak již o něm i jeho název PC emulator vypovídá) je emulátor osobních počítačů IBM, který umožňuje emulovat operační systémy, které byly pro tyto počítače původně určené a byly s nimi kompatibilní. Jedná se tak o takovou trochu mocnější verzi DOSBoxu.
Pro zájemce tu pak máme ještě Bochs, což je také emulátor.
Jinak bych také doporučoval zkusit i programy, jako je třeba ScummVM (čte se to „skam-ví-em“ prosím vás ). To však už není emulátor, ale jakási sada rekreací herních enginů, což znamená, že umožňuje spouštět hry i na platformách, které pro ně nikdy nebyly určené.
Také je vždy dobré se předem podívat, jaké hry (a i v jakých verzích) jsou daným řešením podporovány.
Morell, k tvé původní otázce:
(Nejspíš si to buď už zkoušela, a nebo to pro ten tvůj případ nedává smysl, takže spíš tak obecně informaci, pro ostatní)
Pro starší hry, bych zkusil:
- spustit je v „režimu kompatibility“
- pro hodně staré (dosové) hry, zkusit spuštění v DOSBoxu
- pokud nejde ani tam, tak zkusit PCem - to je podobné jako předchozí, ale emuluje kromě OS rovnou celý počítač i s hardwarem, takže by měl zajistit ještě lepší kompatibilitu (s ním ale nemám osobní zkušenosti).
K tématu poskytování vzdělání za úplatu, jsem se už vyjadřoval v nějaké jiné nástěnce, ale nepovedlo si mi to dohledat, tak se trochu zopakuji:
Oni netvrdí, že jim ty informace patří, nejsou to tajné informace, jsou dostupné i jinde, platíš za to že ti je předají, né za to že odtajní něco co nikdo jiný neví. Trochu rozdíl by byl, kdyby někdo objevil lék na rakovinu a nechtěl se podělit o formuli a jenom si nechal platit za hotový lék.
Ale v tomto případě prostě nějak moc nevím co je na tom vlastně špatně.
Můžete to trochu přiblížit?
Zajímalo by mě, jak by podle vás fungoval svět, kde by bylo zakázané si nárokovat odměnu za předávání informací?
Dělali by to lidé zadarmo? Někteří ano, jako můžou i dnes. Ale stačilo by to? A nevadí vám, třeba to že ve školství učitelé berou plat? Pokud ne, tak v čem se to liší?
To neberte jako provokoci - fakt mě to zajímá, neumím si to totiž moc představit prakticky.
(Klidně odpovězte v jiné nástěnce, pokud je to mimo téma. Možná v nějaké o školství a zvdělávání?)
(K té kvalitě jimi nabízených služeb se nevyjadřuji, to nedovedu posoudit. Pokud mají v těch kurzech nějaké nepřesné a zavádějící informace, tak to je mrzuté. - Můžete jim třeba poslat negativní zpětnou vazbu )
Co se týká placení za znalosti, které mají sloužit všem, jsme stejného názoru Tuxi.
ShabadacaG00D:
Tak jinak, podívám se třeba na Céčko – ten člověk nemá ani ponětí, jak se to píše. Podívám se na oblast skriptování a automatizaci úloh v operačních systémech Windows a distribucích operačního systému GNU/Linux (shell, skripty a dávkové soubory) – další peklo. Podívám se na jazyk symbolických instrukcí, atd. atd. Pak tam je nějaká teorie, prý operační systémy Windows a Linux (administrace a historie) – ani to neumějí správně napsat (píše se to GNU/Linux), natož pak ten obsah – totální nesmysly. Pak nějaké sítě a kybernetická bezpečnost – nebudu se vyjadřovat.
A zrovna já o tom něco vím. Věnuji se tomu v praxi více jak 10 let, je to moje každodenní práce, řešil jsem věci, o kterých se jim ani nezdálo, sám jsem to učil několik lidí, a vím o tom víc, než všichni ti mistři tam dohromady. Takže asi tak. Ale samozřejmě přeber si to jak chceš.
Prostě za mě je itnetwork v jiných oblastech, než webové stránky, jednoznačně, ale jednoznačně . Ať už způsobem, jakým své „znalosti“ prezentují (protože takhle se to prostě neučí), a nebo tím, jak se k tomu sami staví – jeden člověk napíše články skoro ze všech oblastí IT (ani já bych si na něco takového netroufnul), ačkoliv jim sám vůbec nerozumí a ještě si za to nechá zaplatit.
Mimochodem, ty znalosti jim nepatří, patří celému lidstvu, takže si za ně nemají vůbec co nechat platit...
Tak to přeji hodně štěstí, ať se to stihneš naučit :D Kdyby sis s něčím nevěděla rady, neváhej sem napsat, určitě ti někdo rád odpoví :D
Placené verze jsou pro mě docela zapovězené, jelikož soutěž netrvá moc dlouho, potřebuju se to naučit extra rychle, což mám pocit už teď nestíhám. , ale kdyby náhodou, tak snad budu mít možnost se účastnit prostí rok.
Jinak ty hry... Slyšela jsem a učitelka mi říkala, že Python je dělaný vyloženě pro matematické operace a tvorbu aplikací, takže to by k těm hrám asi sedělo.
Rapo:
Já mám na itnetwork jiný názor než Tux. Vyzkoušel jsem na něm hodně kurzů a u všech jsem si zakoupil i placenou verzi, takže vím o čem mluvím.
Co se samotného pochopení látky týče, nevedl si u mě itnetwork zrovna špatně. Že bych něco fakt nepochopil se mi stalo jen párkrát, v tom případě si můžeš informace jednoduše dohledat, což ostatně k programování také patří. Doporučuji třeba již zmíněné w3schools, kde mají velký seznam snad všech příkazů a u každého je i popis co daný příkaz dělá.
Ohledně chyb bych řekl, že se zde vyskytují minimálně. Větší problém vidím v tom, že mnoho kurzů je již starých, a tak se v nich využívá syntaxe ze starších verzí. V tom případě si ale opět můžeš vše dohledat. Pro různé errory, nebo pokud ti zkrátka něco nebude fungovat, doporučuji stackoverflow, kde z 95% už tvůj problém někdo řešil a z 90% dostal i užitečnou odpověď :D
Pokud je kurz zadarmo a peníze po tobě budou chtít jen pro zpřístupnění úloh k procvičování, nic si nekupuj. Zaprvé si nějakou úlohu můžeš vymyslet sama a zadruhé nejsou jejich zadání vždy ideální.
To s tím prezentováním na základě názoru autora je sice trochu pravda, na druhou stranu mi to nepřijde nijak závažné. Rozepsal bych se o tom více, ale přijde mi to zbytečné.
Jinak nevím odkud Tux vzal že to dělají jen pro peníze. Ale samozřejmě ano, asi to dělají hlavně kvůli výdělku, ale tak to má snad každý, ne? :)
Všechny tyto zkušenosti jsem nasbíral při učení se převážně JS a trochu HTML a CSS. Kurzy pro Python dělají jiní lidé a tím pádem se třeba od těch co jsem absolvoval já v něčem trochu liší, ale žádný velký rozdíl v nich podle mě není :D
To já taky, mám tu hry z doby kolem roku 2000. Safari Biathlon racer, Carnivores, trochu novější Drakan a I of the dragon... Možná se zkus podívat, jestli pro ty tvé hry není na webu nějaký fix, fix třeba potřebuje Simcity3000, To Oko draka, takže se podívej, třeba najdeš.
No já myslel staré hry ještě z dob kdy xp byla novota třeba staré Need For Speed
Hodně grafických problémů u starších her hlavně bylo ve WinV/7 kvůli Aeru...
Morell:
Jestli ti mám nějak více pomoct, tak k tomu potřebuji trochu více informací. Třeba, co to je za hru, jaký operační systém používáš, jakou máš grafickou kartu, chybový kód a nebo chybové jméno, výpis logů, atd. Prostě takové ty základní věci.
Jako jo, ale je to pojaté takovou formou, která mi tak trochu připomíná programovaní her. Jinak souhlasím.
Programování her? Mně to připadá spíš jako matematické úlohy. Účastním se jen z důvodu, že je tam možnost přijetí bez přijímaček. Jinak se mi to zdá poměrně přehnané no. A kód pro člověka co Python viděl jednou v životě
Jinak děkuji ža vysvětlení proč ty stránky nejsou vhodné. A souhlasím, to jsou dost pádné důvody.
předchozí | 123456 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 26. srpna 2022 ve 20:01
- Založil:
- Tux
- Obsahuje:
- ~ 150 příspěvků
- Neaktivní moderátor:
- Tux
(zatoulaný architekt)