Jak by měla vypadat pravidla pro nástěnky?

Nový příspěvek:

Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

Pokud máš účet, , pokud ne, můžeš se zaregistrovat.

Příspěvek z 20. října 2017 v 18:25.
Pralinka2 v něm napsal:

Češtinář: Ano, správně jsi pochopil, proč chci možnost založení více nástěnek najednou. A proč tři a ne dvě? Aby ten dotyčný mohl kromě těch dvou nástěnek, které jsi uvedl jako příklad, založit i nástěnku „Pro ty, kterým je Karel Gott zcela lhostejný!“.

Příspěvek z 20. října 2017 v 18:09.
Češtinář v něm napsal:

Reaguji na vývoj diskuze o omezení zakládání nástěnek, rád bych podorbněji vysvětlil svůj návrh:

Ačkoliv jsem to byl já, kdo diskuzi otevřel, tak jak už jsem psal v této (www.alik.cz/n/alik-nastenka-wftvbg7rom/2) nástěnce, nemyslím si, že by bylo dobré někomu něco přímo zakazovat. Jsem toho názoru, že by měla zůstat zachována svoboda ohledně rozhodnutí, jakou nástěnku chce kdo založit (pokud se samozřejmě nebude jednat o téma nevhodné na dětský web), a nechat na každém, jak se s touto svobodou rozhodne naložit. Východisko vidím v tom, abychom každého, kdo se chystá založit nástěnku, přinutili především přemýšlet: Zaprvé o důvodu, proč vůbec nástěnku zakládá (mám dojem, že spousta uživatelů to dělá prostě proto, aby nějakou nástěnku měli, nebo prostě jen proto, že to jde, a na to, jaký bude její smysl, vůbec nemyslí). A zadruhé, zda je to potřeba - tedy zda už tu podobná nástěnka není, případně, zda zrovna moje nástěnka může přinést něco nového oproti těm, které už existují. Myslím, že ani nástěnka, která je velmi podobná nějaké již existující, nemusí vždy nutně vadit - na rozdíl od Rocka nevidím třeba žádný problém v tom, že tu máme několik slovních fotbalů (nesmí jich ale samozřejmě být milion) a pokud někdy budou zprovozněna ta různá nastavení, která -MM- navrhuje zde (www.alik.cz/n/alik-nastenka-b6ftnd3ilr/2), budou potom moci existovat třeba dvě nástěnky, které se budou sice zabývat stejným nebo podobným tématem, ale budou různého "designu" a různým způsobem spravované, přičemž každý bude moci přispět do té, která se mu bude zamlouvat víc.

Vhodnou cestou k tomu, aby se uživatelé naučili při zakládání nástěnek víc přemýšlet, je podle mého názoru nikoli stanovení nějakých vymahatelných pravidel, ale - jak už jsem také dřív napsal - vhodných doproučení a omezení. Neříkal bych přímo "Nezakládejte takové a takové nástěnky!", ale spíš "Zakládání takových a takových nástěnek není dobré, protože...". Myslím, že děti, případně obecně problémoví uživatelé, si tak spíš uvědomí potenciální nevhodnost svého jednání (jelikož mnozí z nich si zřejmě ani neuvědomují, že dělají něco špatně a proč je to špatně). Tato doporučení ovšem musí být uvedena na místě, kde si toho každý všimne, tedy u nástěnkového formuláře. Doporučení samotné by ovšem jistě nebylo všespasující, proto jsem navrhl omezení práva zakládat nástěnky na maximálně jednu nástěnku týdně pro každého uživatele. Toto omezení by mělo hned několikerý význam - jednak by sloužilo jednak jako ochrana proti různým trollům, spamerům a uživatelům primárně bezohledným, jednak by si (právě proto, že by zakládání nástěnek už nebylo neomezené), každý mnohem víc rozmyslel, je-li nutné novou nástěnku vytvářet. S omezenými možnostmi člověk nerad plýtvá.

Pralinka2 navrhoval v této (www.alik.cz/n/alik-nastenka-wftvbg7rom/) nástěnce možnost založit tři nástěnky za týden, s tím, že by šlo založit třeba i všechny tři najednou. Obávám se, že takovéto omezení by "nástěnkovému spamování" nezabránilo. Mohl by se vyskytnout uživatel, který bude kupříkladu každé pondělí soustavně zakládat vždy tři nesmyslné nástěnky, prostě proto, že ho to bude bavit. Jsem si ale vědom toho, že někdy se může skutečně vyskytnout potřeba založit "třeba dvojici nástěnek, co k sobě nějak patří". Proto jsem měl už také návrh, že by překročení limitu nemuselo být zcela zakázané, ale že by bylo zpoplatněné kačkami. Pak by to mohlo fungovat podobně jako v poradně, kde zpoplatnění pokládání dotazů kačkami (dříve bodíky) omezilo příval dotazů nesmyslných a hloupých. Opět by to snad vedlo k tomu, že by uživatelé při vytváření nástěnek víc přemýšleli.

Vše, co jsem popsal, vidím jako svobodnější a možná i výchovnější alternativu k přímým zákazům, případně ke stanovování a následně vymáhání dodržování nějakých pravidel. Navíc ji vnímám jako vhodnou pro uživatele všech věkových kategorií. Naučit se přemýšlet o svých rozhodnutích neublíží nikomu.

dennisvet: „Pokud by někdo vyloženě potřeboval dvě naráz, musel by si požádat.“ Otázka je, jestli by to správce nezatížilo další náročnou administrativou. A podle čeho by se také měli rozhodovat, která žádost je oprávněná a která ne? Když si někdo bude chtít založit najednou dvě nástěnky, z nichž jedna bude: Pro příznivce Karla Gotta! a druhá Pro odpůrce Karla Gotta!, bude jeho žádost oprávněná nebo ne? Jeden názor může být, že jestliže zakladatel chce, aby existovala vyváženost, je dobré mu výjimku povolit. Jiný názor může být, že není nutné zakládat nástěnku zvlášť pro příznivce a zvlášť pro odpůrce a že klidně stačí, aby existovala jedna nástěnka, prostě s názvem Karel Gott. A kdo bude mít pravdu?
A ani nástěnky "kde se odpovídá jednou větou" bych přímo nezakazoval - je to určitá forma ankety a zjištění, kdo se odkud přihlašuje, nebo jaké má doma zvíře, může být docela zajímavé. Daleko zbytečnější mně osobně připadají nástěnky typu "Jaké je datum?" (protože to nikomu nepřináší žádnou hodnotnou informaci) nebo "Kolik máš let?" (protože kdo to chce uvést, má to napsané i na vizitce, a kdo to na vizitce nemá, ten to evidentně nechce uvádět), případně "Počítání od 1 do nekonečna" (tady je snad evidentní, proč). Ale ani těmto nástěnkám bych nebránil v existenci; až bude existovat rozčlenění do kategorií, nebudou snad nijak obtěžující, a najdou-li si své přispěvatele, jistě mají právo tu být.

Ach jo, zas tak dlouhý příspěvek. Ale když já si nemůžu pomoct, záleží mi na tom, abych byl správně pochopen. O:-)

Příspěvek z 20. října 2017 v 17:36.
Pralinka2 v něm napsal:

SVETLO: Právě naopak, vrátil jsem si tam původní obrázek, který jsem tam měl do roku 2008.

Příspěvek z 20. října 2017 v 17:31.
Rock_Lee13 v něm napsal:

Navrhuji rozdělení nástěnek do kategorií a možnost smazání vlastního příspěvku do 15 minut. Také by podle mě bylo vhodné, kdyby nebylo tolik nástěnek na téma slovní fotbal a rovněž jsem názoru, aby nebyly zakládány nástěnky typu počítání od 1 do 1.000.000 apod.

poznámka: Občas se mi stane, že do nástěnky vložím příspěvek, který obsahuje jednu či více chyb a vyjímečně se mi stane, že vložím příspěvek do špatné nástěnky.

Příspěvek z 20. října 2017 v 17:28.
SVETLO v něm napsal:

Trošku si asi ten původní obrázek upravil.

Příspěvek z 20. října 2017 v 17:25.
SVETLO v něm napsal:

Příspěvek z 20. října 2017 ve 14:41.
DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

Teda obrázek

Příspěvek z 20. října 2017 ve 14:40.
DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

Jj Ps Pralinko, Ty máš změněnou vizitku?

Příspěvek z 20. října 2017 ve 12:49.
SVETLO v něm napsal:

To jo, ještě mě napadá plno uživatelů, které podezírám, že vytvářejí nesmyslné nástěnky naschvál. S těmi opakujícími se nástěnkami bych taky počkal. No, uvidíme, jak to dopadne.

Příspěvek z 20. října 2017 v 8:04.
Pralinka2 v něm napsal:

Ano, zakázat opakující se nástěnky je dobrý nápad, a dokonce kdysi takové pravidlo bylo. A třeba mám dojem, že uživatel rtep zakládal takové nástěnky úmyslně, a uvažoval jsem o tom, zad by nebylo vhodné mu je mazat.
Nicméně jsou tady i opakující se nástěnky, jejichž autor nemusel vědět, že se opakují, protože stejná nástěnka tady je někde hodně hluboko v historii a je problém si její existenci ověřit. Proto si myslím, že s důsledným vymáháním tohoto pravidla bude lepší počkat, až budou nástěnky rozčleněné do témat, protože pak bude snadnější si při úmyslu založit nástěnku ověřit v příslušném tématu, zda už tam taková nástěnka není.

Příspěvek z 20. října 2017 v 6:25.
dennisvet v něm napsala:

Já bych to dala 1 na týden. Pokud by někdo vyloženě potřeboval dvě naráz, musel by si požádat.
Zakázané by byly opakující se nástěnky a nástěnky, kde se odpovídá jednou větou, ani ne. (Z jakyho pristroje pises? Mobil. Jaky mas zvire? Krecka.)

Příspěvek z 19. října 2017 ve 21:47.
SVETLO v něm napsal:

Já jsem to myslel tak, že bych se neohlížel, jestli to někoho naštve, prostě bych to smazal a byl by klid. Ale máte pravdu, asi by to tak moc dobře nefungovalo :D

Příspěvek z 19. října 2017 ve 21:41.
–MM– v něm napsal:

SVETLO: Aha! To jsem netušil, že je to tak jednoduché :-)

Pokud někomu smažeme nástěnku z důvodu, který nemohl dopředu znát, tak ho to zbytečně naštve. Smysl všech pravidel a nařízení je v tom, aby lidi jasně věděli (přesněji aby měli možnost vědět), co se smí a co se nesmí. Dobře navržená pravidla také vyžadují minimum subjektivních názorů.

Kdyby bylo pravidlo „nezakládej zbytečné nástěnky“, tak to jednak vzniku zbytečných nástěnek nijak nepředchází (protože z pohledu zakladatele jeho nástěnka není nikdy zbytečná), jednak pak můžou mít různí správci a různí lidé pozorující/přivolávající správce různé názory, co je zbytečné a co ne... takže by to nepřispělo k poklidnému fungování a jako pravidlo by to bylo celkem k ničemu.

kebaba: Takže tvůj včerejší příspěvek, kde jsi psala „jakoze kazdy si kazdy den muze zalozit nastenku? Nesouhlasim“ znamenal, že ti jedna denně připadala hodně, ne málo? To z něj nešlo vyčíst, příště doporučuji lépe popsat, co chceš říct. Třeba bys mohla napsat, jaké limity by ti tedy připadaly optimální.

Příspěvek z 19. října 2017 ve 20:18.
PištaHufnágl v něm napsal:

Souhlasím

Příspěvek z 19. října 2017 v 19:51.
SVETLO v něm napsal:

Mně přijde zbytečný celý tvůj příspěvek...

Příspěvek z 19. října 2017 v 19:50.
DnK08 v něm napsal:

Mě připadá zbytečný- některé hádky. A taky jak se pořád píše:

JirkaBobik:

Gattina to napsal/a schválně
no do vězení, za to, že se vloupali do jisté vily - dokonce to i natáčeli
-MM-: To by bylo fajn.
kebaba: Když ono je to těžké.

A vše, co začíná:
Češtinář:
kebaba:
-MM-:

A tak dále.
Ahoj!!!

Příspěvek z 19. října 2017 v 18:51.
_kebaba_ v něm napsala:

promazat zbytecnosti a nastavit to zakladani tak nejak... nevim, mne osobne prijde moc uz i ty tri nastenky na jednoho za tyden. Neni to trochu moc? Co kdyz si proste nekdo tri nastenky zalozi a rekne si, ze teda pocka tyden a zalozi dalsi tri (treba zas nejake nesmyslne). Ale nevim no, muj nazor:D

Příspěvek z 19. října 2017 v 18:44.
SVETLO v něm napsal:

A co využít to nejsnadnější řešení-ty zbytečné nástěnky prostě mazat?

Příspěvek z 19. října 2017 v 18:43.
–MM– v něm napsal:

V této sekci Alíka je poslední dobou očividně hlad po pravidlech – značné množství příspěvků komentuje, zda by jiné příspěvky (ne)měly existovat. Občas to nejsou špatné komentáře, ale když nejsou opřené o žádnou autoritu, lidi si je berou příliš osobně a hádají se a je to pak takové... :-Q

Nejsem si jistý, jak dobrý pořádek jde udržovat na webu, kam chodí odrostlejší puberťáci i děti, které sotva dokážou napsat své jméno. Ale třeba něco vymyslíme.

Už jinde bylo zmíněno, že by měl být nastavený týdenní limit na počet založených nástěnek – to je dobrý nápad, tohle jde vyřešit automaticky, nemusí to být v závazných pravidlech. Co dál?

Kdo si nástěnku oblíbil?