Jak by měly fungovat převleky v nástěnkách?

Nástěnku založil dne 3. července, je v sekci Vývoj Alíka a obsahuje 32 příspěvků.

Nový příspěvek:

Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

Pokud máš účet, , pokud ne, můžeš se zaregistrovat.

Příspěvek z 17. července v 9:59.
Julian v něm napsala:

MM Ten věk by byl super.

Příspěvek z 17. července v 5:55.
–MM– v něm napsal:

Jaké všechny údaje by měly převlek tvořit? Zatím jsem zmiňoval jméno, rod, stručný popis a nějaké systémové věci (obrázek, barva v chatu). Mohl by mít třeba i svoje datum narození?

Nechci je nijak zvlášť komplikovat, aby byly obecněji využitelné. Vizitka převleku bude jednoduchá – bude obsahovat jen ten popis, žádné má/nemá rád, žádné zájmy, žádné místo bydliště (to všechno může být v popisu). Ale zrovna datum narození umožňuje i průběžně počítat věk této virtuální bytosti. :-)

Příspěvek z 11. července v 19:01.
–MM– v něm napsal:

Budou stálé.

Ad 1) Asi to bude rozevírací seznam, uvidím.
Možnost, že uživatelé musí používat pouze nadefinované převleky, asi vyrobím také, ale bude povolená pouze v nástěnkách a stolech, kde si moderátor nechá nejvyšší práva. Protože pokud bude mít právo jakýkoliv příspěvek smazat, stejně by mohl tento stav vynutit.

Ad 2) Osobní převlek bude speciální... a půjde zakázat v nastavení nástěnky, bude to nejspíš součást toho základního převlekového přepínače. Osobní převleky ale asi dodělám až o něco později.

Ad 3) Zavedu nějaký jednoduchý způsob náhrady, nic chytrého nebo složitého. Na ohýbání do správného rodu to nevystačí, takže „Překrásná [jméno]“ a „Překrásný [jméno]“ by měly být dva různé převleky...

Příspěvek z 9. července ve 21:18.
matisek005 v něm napsal:

  1. Nejjednodušší mi přijde nastavit přepínač u každého napsání příspěvku. Pokud by to bylo příliš kostrbaté na používání, uživatel by si mohl k tomu nastavit seznam nástěnek, u kterých je převlek jako výchozí možnost. U možnosti přepínače mi ale vrtá hlavou, jak uživatel nastaví, na jaký ze svých převleků chce přepnout. Možná by to nemusel být přepínač, ale rozevírací seznam nad
  2. Dal bych moderátorovi možnost převleky zakázat. Akorát by se muselo vymyslet, jak na nástěnce dát vidět, že tam jsou převleky zakázané.
  3. Tohle mi smysl dává, některým by to možná ulehčilo několik kliků, prostě si nastaví, že si před jméno dají „Porotce“, „Vypravěč“ a nebo blbiny typu „Překrásný/á“, „Inteligentní“ a „Velmi Vtipný/á“. :-D
Příspěvek z 9. července v 19:51.
lékařský v něm napsal:

1. Já myslím, že by u každé nástěnky bylo výchozí to, že uživatel bude psát bez převleku. Souhlasím s tím, že v případě, kdy bych chtěl psát s tím převlekem, tak si to musím přepnout.
Možná by bylo lepší, že když si to přepnu, tak budu psát všude s tím převlekem do té doby, než to přepnu zpět. Nikomu by se asi nechtělo furt vybírat typ příspěvku.
Takže osoba X by v každé nástěnce psala jako osoba X bez převleku Y do té doby než si to přepne na psaní s převlekem Y.

2. Byla by sranda, kdyby se v nástěnce, kde je nějaká důležitá diskuze objevil příspěvek, který by napsal třeba jednorožec. :-) V tomhle případě by to podle mě nevadilo, kdyby ten převlek mohl být dostupný všude. Ale někomu to třeba vadí, tak je spíše lepší, kdyby šlo nastavit nezobrazování toho převleku v určité nástěnce.

3. Tady souhlasím s posledním odstavcem.

Příspěvek z 6. července v 10:39.
Rodé v něm napsala:

ty převleky by byli super,nejlepší by bylo aby byli stálé

Příspěvek z 6. července v 7:51.
Adee v něm napsala:

A byly by stálé?

Příspěvek z 5. července ve 22:52.
–MM– v něm napsal:

300 kaček má člověk běžně nasbíráno za 3 dny... to není zase tak moc. To by mohl stát ten obyčejný převlek. Ten lepší, který by šel používat kdekoliv (kde to není zakázané), by stál třeba tisícovku.

Příspěvek z 5. července v 6:53.
Adee v něm napsala:

  1. chci psát jako...
  2. na všech nástěnkách dokud to nezakaze... Mám pocit že jestli by měli převleky stát přes 300 kaček nebylo by to moc úspěšné...
  3. To se mě netýká;-D.
Příspěvek z 5. července ve 3:16.
–MM– v něm napsal:

Tři myšlenky...

1) Když bude v nástěnce nastavené, že osoba X má při psaní používat převlek Y, znamená to, že ho musí používat vždy? A že cokoliv, co X napíše, je automaticky v převleku Y? Nebo to bude mít jako nějaký přepínač u formuláře? „Chci psát jako: ( ) X, (•) Y.“

Případně bude to jako možnost vždy, nebo by moderátor nástěnky určoval, jestli člověk smí přispívat za sebe? Možná by to nedělalo dobrotu, když by v nějaké nepříběhové nástěnce její zakladatel nastavil někomu nějaký ošklivý převlek...

2) Pokud by si někdo vytvořil převlek jen pro sebe, který by chtěl používat napříč více nástěnkami (vydávat se třeba za svého psa), mělo by to být dovolené? Nebo by převleky měl povolovat výhradně moderátor nástěnky v dané nástěnce? Nebo by to mělo být běžně dovolené všude v nástěnkách, vyjma nástěnek, jejichž moderátor to zakáže? Mám obavu, aby z toho nevznikal moc velký chaos. Nejspíš by pomohlo, kdyby takový globálně použitelný exkluzivní převlek stál víc kaček. :-)

3) Možná by bylo zajímavé, kdyby existoval druh převleku, který by podle nějakých svých pravidel přeměňoval skutečnou přezdívku.

Třeba v nějaké soutěžní nástěnce by mohl existovat převlek „porotce“, který by z Alíka dělal „Porotce Alík“, z JojoLady by dělal „Porotkyně JojoLady“ apod. – šlo by ale vymyslet i mnohem bláznivější proměny typu „zaměň jedno písmeno za druhé“ nebo „změň koncovku jména“. Dovedu si mlhavě představit, jak by se to definovalo, ale nevím, kolik lidí by to pochopilo. :-D
Asi by to nemělo žádné moc rozumné využití... zejména, pokud si kdokoliv bude moct vyrobit jakkoliv nazvaný převlek, to asi nemá smysl.

Příspěvek z 3. července ve 22:20.
Joy_Chery v něm napsala:

už se na ty převleky moooc těším (8:o) možná vím jaký si vytvořím převlek O:-)

Příspěvek z 3. července ve 22:14.
MrTheBest v něm napsal:

Tak třeba by za jménem v závorce mohlo být napsáno, že je to převlek... :-3

Příspěvek z 3. července ve 22:11.
–MM– v něm napsal:

Vida, ještě na barvu v chatu jsem zapomněl.
Takže při zřízení převleku se bude zadávat:

  • jméno,
  • rod (mužský, ženský, střední atd.),
  • profilový obrázek (musí být již schválený),
  • barva,
  • stručný popis,
  • kdo všechno smí převlek používat (já × všichni).

matisek005: Vzhledem k tomu, že budou styly nástěnek časem pravděpodobně podobně pestré jako styly vizitek, nejde na význam barev moc spoléhat.
Odznáčky za přezdívkou také budou časem asi hodně rozmanité.

majdula2000: V chatu bych v seznamu uživatelů normálně psal skutečné lidi... a u nich poznámku, jako kdo můžou vystupovat.
Cílem je přirozenější podpora pro hraní různých konverzačních her (a teoreticky i jiných, dovedu si představit šachy, kde by byly převleky „bílý hráč“ a „černý hráč“), není nutné tu iluzi dotáhnout do extrému.

Hříčce typu anonymního chatu, kde není poznat, kdo je kdo, se nebráním, zní také dost zajímavě, ale asi bych to nespojoval s tímto zlepšovákem (protože tam vidím spíš ta rizika).

Příspěvek z 3. července ve 22:06.
JojoLady v něm napsala:

Prosím,zaveďte převleky,myslím si,že to je super nápad.

Příspěvek z 3. července ve 21:46.
majdula2000 v něm napsala:

Jenže ty převleky mají být i pro klubovnu... V klubovně se to barvami nevyřeší, tam mají různé barvy všichni běžně.
Tak mě napadá pro klubovnu jiné rozlišení... jak je tam pohlaví (holka/kluk/neurčené), tak by možná šlo, aby se těm, co budou mít převlek, zobrazovala místo toho nějaká převleková ikonka, ale nevím.8-o

Příspěvek z 3. července ve 21:28.
Joy_Chery v něm napsala:

Ta barva nezní špatně :D

Příspěvek z 3. července v 19:29.
matisek005 v něm napsal:

Co takhle odlišovat převleky od uživatelů tím, že budou mít jinou barvu přezdívky? Barvu by si mohli zvolit, jako třeba v klubovně.

A nebo třeba nějakým odznáčkem za přezdívkou, ale to by zas mohlo působit dojmem, že mají nějaké speciální oprávnění... Hm, je to zapeklité.

Příspěvek z 3. července v 19:26.
DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

To je dobrý nápad R^

Příspěvek z 3. července v 19:23.
majdula2000 v něm napsala:

–MM–: Že bychom tu pak měli dvojníky? No, to zní zajímavě, ale asi by to pak byl trochu zmatek, no.8-o
A nemyslela jsem to tak, že by ostatní uživatelé nevěděli, že se jedná o převlek. To by věděli, akorát by nevěděli, kdo v tom převleku je... Možná by s tím mohla vzniknout i taková malá hříčka – uhodni, kdo v tom převleku je.:-D

Příspěvek z 3. července v 18:35.
–MM– v něm napsal:

Můžeme vymyslet jiný pojem. Já o tom až do včerejška přemýšlel jako o rolích... ale převleky mi přišly jako trefnější označení. Možná masky, přestrojení...

majdula2000: Kdyby nikdo kromě správců neviděl pod převlek, tak už to má nějaká bezpečnostní rizika. Protože seznam převleků nebude nijak kolizní ani se sebou, ani se seznamem uživatelů, bude možné, aby vznikl nový uživatel se stejným jménem, jako má existující převlek, nebo – a to zní hůř – aby vznikl převlek se stejným jménem, jako má existující uživatel. Půjde tedy vyrobit i převlek „majdula2000“... což možná vadí, možná nevadí. Ale asi bude lepší, když všichni uvidí, že to je jen převlek, ne? :-)

Příspěvek z 3. července ve 13:36.
Joy_Chery v něm napsala:

Nevím proč, ale to slovo převleky mi vždycky připomene hru, kde se oblékala nějaká postavička :DD

Příspěvek z 3. července ve 13:26.
majdula2000 v něm napsala:

Správce jasně, ale běžný uživatel to třeba vědět úplně nepotřebuje, ne?:-D

Příspěvek z 3. července v 8:57.
Adee v něm napsala:

Já jen 162 převleků:-D;-(;-D;-D;-D

Příspěvek z 3. července v 8:54.
lékařský v něm napsal:

Správce a zakladatel nástěnky by podle mě mohli normálně vidět, kdo je pod tím převlekem. Správce z důvodu, jak už uvedla majacos a zakladatel, aby měl trošku přehled v tom, co se v jeho nástěnce děje. :-)

100 kaček dostaneš za každej den. Bych to nesnižoval, když stejně ti, pro které je 100 kaček moc, nepíšou skoro vůbec do nástěnek.

Ten omezený počet převleků by se mohl zvyšovat podle aktualní hodnosti:
Např.:
Voříšek - 1 převlek
Junior - 3 převleky
Šamion - 5 převleků
Super Šampion - 10 převleků
Veterán - 15 převelků
Vůdce smečky - 30 převleků O:-)

Můžu udělat 771 převléků! :-D

Příspěvek z 3. července v 8:45.
Adee v něm napsala:

Že?? Bombastický.

A šlo by i to že by každý si třeba za 100 kaček založil ten převlek a nebyl jednorázový s pořád ho měl na vizitce? Vizitku bych udělala takto hlavní vizitka a za ní by seprstem přejelo a byl by tam převlek. Ale byl by omezený počet a daly by se mazat. ;-D;-D fantazie xddd. Nevím jestli by to šlo ale mě by to vyhovovalo víc.

Příspěvek z 3. července v 8:40.
Joy_Chery v něm napsala:

Podle mě je to suprový nápad :D

Příspěvek z 3. července v 8:34.
Adee v něm napsala:

Prosím!!! To je nápad. ;-D. Ale fakt dobrý nápad. A byla by švanda že by vás nikdo nepoznal;-D;-D;-D já bych to ale moc nepoužívala na hodně uživatelů je 100 kaček moc. Pro některé je to takové"nic,,. To bych dala možná poloviční (50 kaček).

Příspěvek z 3. července v 8:11.
VikiKlára v něm napsala:

Jo, dobrý nápad.

Příspěvek z 3. července v 7:12.
majacos v něm napsala:

no jo, ale pak bude někdo v převleku dělat paseku a nebude se vědět, koho trestat. jen ať jsou viditelní :D třeba zmínka na vizitce by postačila

Příspěvek z 3. července ve 3:59.
majdula2000 v něm napsala:

Ano, bylo by to bezvá.:->
Akorát by nebyla špatná ani možnost, při které by to, kdo za tou osobou je, nikdo nevěděl...O:-)

Kdo si nástěnku oblíbil?