Jak propagovat, že Alík chrání soukromí?
Nejsou tu otravné šmírovací reklamy ani cookie lišty. Jako jeden z mála současných webů odmítáme zpeněžovat soukromí uživatelů. Nebýt tohoto zásadového přístupu, mohl by Alík vydělávat více jak

Snažím se vždy preferovat pozitivní motivaci oproti té negativní, ale myslím, že se těžko propaguje ochrana soukromí bez toho ukázání co se stane, když chráněno není.
Ona to podle mě ani není úplně ochrana, ne? To je jako říct, že já někoho chráním před násilím tím, že mu sám neubližuji když je se mnou.
Spíš je to prostě nenarušování soukromí. To je podle mě neutrální pozice, která je někde uprostřed - z jedné strany by pak bylo to narušování soukromí a na druhé straně nějaký aktivní ochrana/odboj proti těm narušitelům. - Byť to druhé možná dělá Alík trochu taky, ale hlavně jde o to ukázat, že se toho narušování sám neúčastní, ne?
Nenarušování soukromí by prostě měl být výchozí pozicí... podobně jako mír, nenásilí, a podobně - nikdo se neptá jak propagovat tyto stavy, že? Ale vážíme si jich až když si připomeneme jak vypadá ta alternativa. Je zarážející, že tento základní stav, který by měl se měl přirozeně dít jednoduše tím, že nikdo nic nedělá, je vůbec něco co je třeba nějak normalizovat.
MM:
Ty články o soukromí, které si v minulosti napsal, jsou fajn, ale jsou strašně dlouhé a asi moc nezaujmou, takže si je moc lidí nepřečte (Nebo statistiky tvrdí opak? Klidně mi to vyvrať).
Napadlo mě možná vydávat víc článků, kde se toto téma zmiňují nějak víc „mimochodem“. Že by tam bylo jasné poselství na toto téma, ale nebyl by to článek přímo o tom, nýbrž třeba o Turecku

Podle čeho se dá určit odkud je příliv nových uživatelů?
Měří se nějak při zakladání účtu která stránka byla zobrazena jako první?

–MM–: Dobře, tak na to zřídím nějakou jinou nástěnku až na to budu mít víc energie.
Funkce této nástěnky je vymyslet, jak veřejnosti ventilovat, že obava o ochranu soukromí je podmětná, nikoliv to, že je to naše hlavní výhoda, asi chápu.

lékařský: Do statistik Alíka jsi měl přístup, ne? Dominantní sekcí z hlediska přílivu nových lidí jsou už několik let jednoznačně vtipy. Poradna je až na druhém místě, na dalším jsou Alíkoviny (přesněji řečeno pár článků, které se náhodou zajímavě trefí, třeba Má dovolená v Turecku 2024). Dárky a soutěže jsou někde vzadu (byť s nimi je asi nejvíc práce), protože soutěžit můžou jen registrovaní a 90 % lidí sem chodí bez přihlášení. Cokoliv, co je zamčené pro přihlášené (včetně klubovny), nejde efektivně používat k většímu šíření nějakých poselství.
Sdělení, že jsme na rozdíl od konkurence neškodná síť, která nenaruší mentální vývoj dítěte, nebude nikdy zajímavé pro děti, to je spíš něco, co budou vyhodnocovat dospělí lidé (zejména rodiče). Ani když tu budou stovky zábavných her a obrovská komunita a klubovna plná zajímavých blbinek, koncoví dětští uživatelé nejsou ti, kdo si uvědomí, že tu nemáme parazitické algoritmy narušující psychiku a žádné potenciálně-podvodné reklamy.
Kdyby šlo jen o aktivní komunitu, tak je tu pořád víceméně podobná otázka, proč nepustit reklamy neregistrovaným a nevzít si 90 % z toho půlmilionu měsíčně. Proto nevidím růst komunity a základní otázku této nástěnky jako spojené nádoby…

–MM–: Ty hodně hádáš a předpokládáš, ale zatím jsi nikdy nic neuhodl.
Nekoukej na to, co říkám podle tebe jinými slovy. Koukej na to, co skutečně říkám. Ani žádné „jestli předpokládáš“, toho už bylo dost.
Zkráceně: Nepůjde to obhájit dokud lidé nebudou vnímat, že usilujeme o něco hodnotného. A nebudou vnímat, že usilujeme o něco hodnotného, když budou vnímat, že Alík je jen portál na poradnu a dárky.
Ale asi ano, na tématiku rozšiřování komunity by mohla vzniknout nějaká jiná nástěnka.

lékařský: Díky za komentář, ale vlastně moc neodpovídáš na otázku. Neptám se tu, jak propagovat Alíka, ale jak před veřejností užitečně obhájit, že se z principu vzdáváme půl milionu měsíčně.
Odpověď, že to prostě nejde, je taková… marná.
Jinými slovy říkáš „nedělej pro to nic“, což – když nevím, co pro to mám dělat – je výchozí stav, ne? Teď pro to několik let nedělám nic.
Jestli předpokládáš, že nové hry a klubovna se tady neobjevují kvůli tomu, že jen sedím a znuděně koukám, jak chráníme soukromí, tak máš o mém času docela zkreslenou představu.

Myslím, že by se Alík měl obecně více zaměřit na tvorbu uživatelské základny. Ono to soukromí je pěkný koncept, s kterým lze docela snadno vystupovat a říkat „my jsme ti lepší, chráníme soukromí“, ale to platí jen samozřejmě do chvíle, kdy to opravdu máme komu říkat a kdy to toho někoho opravdu zajímá.
Hrát si na konkurenční souboj s Instagramem nebo Facebookem nejde, protože to je mezinárodně o dost větší konkurent než jsou pro Alíka jiné dětské weby. A přiznejme si, soukromí úplně nehraje roli, pokud se má zohlednit, že na Instagramu má profily v podstatě celý svět a všichni zajímaví lidé jsou tam, kdežto na Alíkovi jsme rádi, že se nás pár sejde v chatu. :D
To soukromí může být hezký bonus, který jde popsat jako třešničku na dortu, ale pokud chceme dorty nechat uživatele srovnávat, tak by aspoň měly oba umět něco zajímavého nabídnout, aby to rozhodování bylo pro Alíka férové a při troše štěstí i benefitivní.
Prostě by měl umět nějak Alík vystoupit tak, aby podpořil růst té komunity. Třeba tím, že chat bude umět něco, co na Instagramu nejde nebo tu budou nějaké zajímavé opravdu zajímavé hry, které by porazily weby typu Crazygames, nebo se obecně budou pořádat nějaké pravidelnější sociální interakce (nemyslím jen srazy) a nebo nějaké soutěže, které budou zahrnovat nemechanickou spolupráci uživatelů, aby to poskytnulo nějaké sociální vazbení…

V záhlaví nástěnky píšu, že by Alík mohl vydělávat více jak sto tisíc měsíčně. Chodí mi poslední dobou nabídky, které mi slibují, že přes programatickou reklamu při naší návštěvnosti vydělají v přepočtu 25 až 50 tisíc denně. Skutečnost by byla samozřejmě nižší než tyto sliby, ale asi by to pořád bylo
Týnek: Vzhledem k tomu, že hodně lidí cookie lišty vůbec nečte, by to asi nemělo ten pozitivní efekt. Někteří netrpěliví lidé také instinktivně hledají čudlík
a když úplně chybí, tak se spravedlivě pohorší – dost možná by si nevšimli, že ta naše lišta není cookie lišta. Takže se obávám, že by to mohlo mít v součtu spíš negativní dopad…
Ale nějakou hlášku o ochraně soukromí bychom mohli dát do reklamní pozice, v době, kdy tam nebude nic jiného, to je asi dobrý nápad…

„Jak propagovat, že Alík chrání soukromí?“
Může být při prvním zobrazení webu ukázaná alternativní Cookies lišta, kde bude napsané něco jako:
„Tento web chrání soukromí uživatelů a nepředává data o uživatelích jiným firmám, používáním webu nic nesbíráme.“
tlačítko „Souhlasím““
tlačítko „Další informace“ - které vysvětlí jak ostatní weby sdílí data třeba s Facebookem

Týnek: Uvnitř Google Analytics jde (nebo alespoň dříve šla) zapnout nějaká anonymizace a zakázat Googlu profilování podle zájmů. Jinými slovy šlo přepnout, aby Google slíbil, že získaná data nebude k ničemu jinému než k naší statistice používat. V novější verzi, na kterou donutili provozovatele webů přejít loni v létě, už tyto přepínače nenacházím, tak vlastně nevím, co a jak to dělá. Dřív to byl úžasný nástroj na měření návštěvnosti, teď už moc ne, teď to vypadá jako osekaná pomůcka pro e-shopy pro maximalizaci výnosů… což nás jaksi nezajímá, protože nejsme e-shop.
Máme tu už od loňského léta nasazený vlastní systém na měření návštěvnosti, který sbírá data, ale zatím je neumí nijak vyhodnocovat. Záměr byl, že ho necháme běžet měsíc nebo dva společně s GA, abychom si srovnali metriky, ale toto období se protáhlo na skoro rok.
Jakmile toto dořešíme, tak odtud GA poletí…
Chápu, že odpor ke GA je ve stejném hodnotovém šuplíčku jako odpor ke zbytku internetového šmírování (a proto se ho perfekcionisticky zbavit chceme), ale prakticky vzato patří mezi ty méně škodlivé (i když ne úplně neškodné). Je to jiná sféra sledování než když se Instagram nebo TikTok snaží čumět svým uživatelům do hlavy a manipulovat s nimi.

Proč je na Alíkovi Google Analytics, které sleduje uživatele? A nebo Analytics uživatele nesleduje?

lékařský: Snažíme se, aby Alík byl dobře dohledatelný na maximální množství zajímavých věcí, které tu jsou. Třeba kvízy hodně pomáhají.
Každý rok, když se blíží jaro, narůstá počet lidí hledajících „jarní květy“… a pak postupně zase klesá… lidi nám utvářejí v grafu tohoto pojmu takový zajímavý hrb pro jaro.
Graf na gůglování „co dělat, když se nudím“ nám zase ukazuje, kdy jsou volné dny před posledním volným dnem (tedy soboty, případně i navazující svátky a prázdniny), tehdy se asi nejvíc lidí nudí.
Mít něco jako vlastní wikipedii by nejspíš hodně pomohlo, pokud se nějak výrazněji nezmění architektura vyhledávání na Googlu (což teda kvůli AI trošku hrozí, jak píšeš jinde).
Rozhodně nejvýraznějším doskočištěm z hledání jsou ale pořád vtipy a poradna – v obou oblastech se nám daří postupně růst. I když se to většinou neprojevuje růstem komunity. Noví lidé, kteří hledají kamarády, se tu objevují, ale nikdo o ně nepečuje. Což je otázka pro jinou nástěnku.
Ale ochrana soukromí, ta je všem fuk.
IuRe nám tady prý napíše nějaké články… ale ty asi nebudou mít moc dramatický dopad.

Možná se zaměřit více na propagaci naší komunity, kde platí respekt, důvěra a slušnost a až k tomu všemu dodat ochranu soukromí.

Připadá mi, že by Alík potřeboval propagaci nejen toho, že chrání soukromí, ale vůbec toho, že existuje a není jen pro opravdu malé děti (nebo že tu nemá jen poradnu).
Sociální sítě si poslední dobou získaly takový vliv, že lidé podle mě už vyhledavačem nehledají na internetu místa, kde by si mohli získat nějaké kamarády. Ty mohou najít na sociálních sítích. Když vyhledávat, tak spíš hledat informace (ale i tohle se může do budoucna změnit kvůli umělé inteligenci).

Co třeba se domluvit s Pigy a dát to do jejich rádia nebo do takového toho jednoho (nevím ten název ale najdu ho).
Už vím! Rádio Junior!

Naše ocenění v BBA prosvištělo médii… a… nic moc se nestalo. Čtvrtek v grafu návštěvnosti nezpůsobil žádný zub.
Média v těchto dnech grilují důležitější
, no. Co se dá dělat, nevadí…
Aspoň je to pěkné uznání, kterým se můžeme dlouhodobě chlubit.

Tobias7: No, vlastně nevím. Možná jsem tady teď vyvolal přehnané očekávání.
Ale asi jo. Radujme se všichni!

Děkuji
A když už by se to soukromí mělo propagovat tak co kdyby byl třeba polštářek s Alíkem nebo plyšák s Alíkem a napsat to tam. A nebo knihu. Ale to by se asi musel shánět autor že?

Danielenl: Jsme mimo téma.
Dopis je uložený na nějakém počítači v nějaké databázi. K tomu počítači má vždy někdo přístup, takže i do té databáze se vždy může někdo ze strany provozovatele podívat. To vyplývá z principu toho, jak dopisy fungují – a nejen dopisy, ale také e-maily a esemesky a soukromé zprávy na velkých sociálních sítích a úplně všechno ostatní – provozovatel vždy může vidět do všeho, co skrz něj teče. Může ti říct, že do ničeho nekouká, může ti říct, že si tu cestu zkomplikoval, ale stejně to nic na věci nezmění. Můžeš mu věřit, nebo nemusíš…
Já ti jménem provozovatele Alíka můžu říct, že mě tvá konverzace s kamarádkou nezajímá a velmi pravděpodobně nebude zajímat ani správce Alíka. Nic víc než toto moje slovo ti stejně dát nemůžu. I kdybych řekl, že jsem naprogramoval nějakou superdokonalou zábranu proti správcům a proti sobě, musela bys mi nakonec věřit, že jsem si do ní nevyrobil skrytý přístup. Mohl bych ti klidně ukázat i zdrojový kód té zábrany, ale pořád by tu mohla běžet upravená verze, kde jsou zadní vrátka. Takže jsi zase tam, kde jsi byla – buď systému věříš, nebo ne.
Pokud nevěříš systému, jehož provozovatel odmítá milionový roční zisk z reklamy kvůli ochraně soukromí uživatelů, tak… budiž. Je to tvé rozhodnutí. Nic přesvědčivějšího asi na stůl nevyložím.

Danielenl: Je to skoro až divné, ale jsou lidé, kteří si dokážou hrát na někoho jiného klidně až rok. Pak se děti na sociálních sítích diví, že jejich nejlepší internetový kamarád je ve skutečnosti někdo úplně jiný, než se celý rok představoval.
Naprogramovat zábranu proti kontrole správci Alíka s touhle podmínkou by šla, ale k čemu by to bylo? Pokud se s kamarádkou bavíte tak, aby nedocházelo k porušení pravidel a zároveň nerozebíráte klíčové informace ke konfliktu někoho jiného, nemusíte se obávat, že vaše tajemství budou i přesto šmírovat správci.
předchozí | 12345 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 15. března 2021 ve 2:05
- Založil:
- –MM–
- Obsahuje:
- ~ 100 příspěvků
- Moderátor:
- –MM–
(zvěrolékař)
Související:
- Alíkovina Alík získal Pozitivní cenu Edwarda Snowdena za ochranu soukromí
- Alíkovina Oslintané sušenky v říši cé-em-pé a reklamy
- Otázka Vyplatí se rozdávání dárků a provoz Alíka?
- Nástěnka Jak reagujete na cookies lišty?
- Možnosti spolupráce s Alíkem
- Písnička Běží lišta nahoru (dvě verze)