Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Mráček
    Jsi tu poprvé?

    Jaký máte názor na znovuotevření škol?

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 18. března ve 13:59.
    Grillerka v něm napsala:

    Na čt2 kvuli tomu dávají výukové pořady

    Příspěvek z 18. března v 11:11.
    panglaq v něm napsal:

    To bude a fakt se netěším na ty reakce vyučujících, až do té školy přijdeme.:-D

    Příspěvek z 18. března v 11:08.
    Morell v něm napsal:

    V podstatě to znamená, že jestli se školy neotevřou včas, tak budete opakovat třídu, nebo nevím...

    Osobně to vidím bledě, ta díra ve výuce bude znát, jestli tyhle korčaprázdniny budou delší, než si lidi myslejí.

    Příspěvek z 17. března ve 21:38, upravený vzápětí.
    panglaq v něm napsal:

    Dostali jsme dnes nějakou zprávu, že máme neprobranou látku z jednoho předětu, ale že je potřeba osobní výklad, jelikož se to jinak naučit nemůžeme. Nevím, co tím chtěli říct.8-o

    Příspěvek z 17. března ve 20:21, upravený po 3 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    -MM-: No dobře no.;-D
    Ale spíš má dojem, že se do toho nikomu moc nechce, protože:

    1. by se museli vytrhnout ze starého systému, který je svírá (škola) a neučit se věci sami a bylo by toho hrozně moc, zejména pokud to chtějí umět do hloubky
    2. někdo je přesvědčen o nástupu komunismu nebo totalitního režimu, který výrazně ovlivní přístup k IT, nebo by dokonce mohl svrhnout zatím slabě podprovanou IT infrastrukturu v postkomunistické zemi
    Příspěvek z 17. března ve 20:19, upravený vzápětí.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Já jsem nechtěl popírat existenci IT, jen jsem reagoval na to, že „zrovna ve školství není nehezky namočený nikdo“.

    Příspěvek z 17. března ve 20:16.
    –MM– v něm napsal:

    Pralinka2: Ano, to je pravda, Internet do škol byl podivný tunel. Ale řešením není strčit hlavu do písku a předstírat, že IT neexistuje a že nemění svět.

    Doba se dost posunula, internet už školy nějak zavedený mají. I kdyby jim to dosavadní připojení nestačilo, každých 14 dní vynáší SpaceX na oběžnou dráhu šedesát nových satelitů, které – pokud vše půjde podle plánu – pokryjí do konce roku 2021 většinu obydleného povrchu Země internetovým připojením, takže konektivita by měla být alespoň na této planetě vyřešená snad už definitivně. (To s INDOŠem přímo nesouvisí, jen mi to přijde jako zajímavý civilizační skok. :-))

    Příspěvek z 17. března v 19:33.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Já mám dojem, že kdysi existoval nějaký projekt INDOŠ a že se o něm v některých novinách psalo nehezky.

    Příspěvek z 17. března v 18:56.
    –MM– v něm napsal:

    panglaq: V některých oblastech státní správy funguje IT dobře. Třeba datové schránky fungují víceméně bez potíží a bez příznaků větší korupce, v této oblasti jsme hodně napřed, předběhli jsme prakticky celou Evropu. Většina vyspělých států podobný systém nemá dodnes, my ho máme od roku 2009. Registr obyvatel je také velmi dobře navržený – každé nahlédnutí je zaprotokolované a musí být zdůvodněné, občan si může zjistit, kdy a proč ho nějaká součást státní správy zkoumala. Neházel bych tedy flintu do žita. Říká se, že různé větší IT firmy jsou zaháčkované na různých ministerstvech (třeba IBM má vnitro), ale tuším, že zrovna ve školství není nehezky namočený nikdo, právě proto, že tam de facto žádný vývoj neprobíhá.

    Systém, jako jsou právě ti Bakaláři, by měl být pod palcem ministerstva školství. Ať ho klidně vyvíjí na vysoutěženou (potenciálně zkorumpovanou) zakázku externí firma, ale zadání a dohled a odpovědnost za funkčnost – v tom všem by měl figurovat stát.

    Teď nedávno vyšla Alíkovina o Nenech to být, což je systém na hlášení šikany... a nějaká soukromá firma, které všichni fandí (protože záměr je pěkný), bude mít databázi toho, kde kdy koho jak šikanovali.

    Co se týče zavirování tabletu, tak tam je jedno, jestli je žák chudý nebo bohatý. Je to ekvivalent toho, že ti sešit sežere pes... a odmítne ho vrátit, pokud mu nezaplatíš padesát kilo granulí, pokud je to ransomteriér. :-D

    Příspěvek z 17. března v 18:36.
    panglaq v něm napsal:

    Kdo mi na to dává 8-o? Nevadí mi to, jen mě to zajímá;-D:-D

    Příspěvek z 17. března v 18:01.
    panglaq v něm napsal:

    Navíc televize není moc vhodná pro proces učení, vzniká při ní tzv. „kino efekt“, kdy se žáci uvolní, moc se nesoustředí a moc vědomostí si neodnesou.

    Příspěvek z 17. března v 17:37, upravený po 10 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    -MM-: Mně to nevadí, ale hrozně mě štvou takové démonické věci, jako Chrome a jeho odvozeniny nebo snad i občanky s čipem. Raději zachráním duši svou, než abych lil peníze do nějaké státní digitalizační svoloče, stejně je to vše prolezlé korupcí, skandály a špehováním a skoro nikdy se to nepodaří někam dotáhnout. Navíc za 30 let to sem stejně dorazí. Bude to asi spíš trvat dýl. Navíc digitální infrastruktura se dá krásně dělat i bez Chromu a tak.
    (A nejen to, ti dospěláci pracují spíš v soukromém sektoru i proto, že jim to přijde víc do praxe a nechtějí věnovat svůj volný čas pro drsnou práci s haranty a často při nekompetentním vedení školy, navíc ti haranti stejně v drtivé většině neumí ani programovat, mluvím z vlastní zkušenosti ze školy. Mám dojem, že je to pro ně vlastně taková forma tichého protestu - ale to možná platí i pro Tebe!:-D;-D:-D Navíc k tomu, aby někdo mohl jít vyučovat, musí mít i něco v sobě, nestačí si jenom říct „já to chci dělat“ - opět z vlastní zkušenosti ve škole, takový jeden příběh znám a dnes už vedení školy uvažuje, že toho vyučujícícho vyhodí).
    A pokud nějaké IT zařízení mají i ty nejchudší rodiny, tak je to stejně většinou nějakje nespolehlivej krám, případně pak i zavirovanej.;-D
    Co se týče té školní infrastruktury, tak vím, že dva nejrozšířenější systémy - Škola On-Line a Bakaláři - prý umí i vygenerovat celou řadu úředních dokumentů. Přijde mi docela smutné, že bez programů dobrovolné existence by už dnes asi nikdo nesplnil povinné věci, které musí odvádět státu, v tomto případě ty dokumenty.;-D

    Příspěvek z 17. března v 17:36.
    Olinap v něm napsala:

    :->

    Příspěvek z 17. března v 17:25.
    tenista v něm napsal:

    nám davají 2x víc ukolu (jinak bozí škola)

    Příspěvek z 17. března v 17:24.
    –MM– v něm napsal:

    panglaq: Výpočetní technika je naštěstí tak levná, že nějaké chytré zařízení mají už i ty nejchudší rodiny. Ale je pravda, že žádný předpis, který by přikazoval vlastnit počítač, asi není, takže dobrodružnější školák by mohl po skončení koronaprázdnin říct, že žádný funkční počítač celou dobu neměl, a proto nemohl vypracovat úkoly. (Ne, že by si tím nějak pomohl, pořád by se to musel někdy doučit. :-))

    Školství také nebylo připraveno na takovouto situaci. Nějaké větší digitalizaci dlouhodobě spíš vzdoruje, bere IT jako vlak, který jede po jiné koleji, která vede děti k zábavě a k nevzdělávání. Je docela paradox, že ty chytré krabičky, které mnoho učitelů vnímá jako rušivé nutné zlo, teď najednou mají vzdělávací systém zachraňovat. :-D
    (Občas ve spolupráci s předchozím padouchem vzdělávání – televizí.)

    Kdysi dávno se žáci těšili na počítačové hodiny, protože se výjimečně dostali k počítačům a počítače byly zajímavé, neokoukané a bylo jich málo, protože stály moc peněz. Od té doby jsme moc nepokročili. Nikdo si nepokládá opakovaně otázku, jestli by nebylo rozumnější i levnější vyměnit všechny učebnice, pracovní sešity a batohy za jednu chytrou krabičku.

    Málokdo také vymýšlí systémy pro digitální školní infrastrukturu. Třeba nějakou globální jednotnou evidenci známek a úkolů a poznámek... ta by měla být přirozenou součástí státní správy, neměla by se věnovat soukromému subjektu. Také je škoda, že pokud nějaký dospělák počítačům víc rozumí, tak ho práce pro školství moc neláká, protože v soukromém sektoru si může vydělat dvakrát víc peněz.

    Příspěvek z 17. března v 15:36.
    panglaq v něm napsal:

    Ta matika a regulace mě snad umoří:-c (P. S. matiku ale mám jinak rád)

    Příspěvek z 17. března ve 13:44.
    Grillerka v něm napsala:

    TO nejsou prázdniny to jsou koronaprázdniny.:-c:-c:-c

    Příspěvek z 17. března ve 13:40.
    Andrlák v něm napsala:

    Klarrkaa_uwu tak jsme na tom stejně.. LIDI, TO NEJSOU PRÁZDNINY!!!

    Příspěvek z 17. března ve 13:28.
    klarrkaa_uwu v něm napsala:

    Tyjo nechápu ty co to nazývaj prázdniny..8-o

    Příspěvek z 17. března ve 13:18.
    panglaq v něm napsal:

    Přesně:-c

    Příspěvek z 17. března ve 13:15.
    Grillerka v něm napsala:

    Sice máme prázdniny ale dostávame hodně úkolu tak si je moc neužijem:-c:-c:-c

    Příspěvek z 17. března v 7:21, upravený po 14 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    Já právě nechápu, jak si všichni na MŠMT myslí, jak mají všichni doma PC a umí s ním pracovat. Nemají a neumí. Celá řada škol navíc nemá Edupage, Moodle ani nic pdoobného, takže ta organizace distanční výuky je hrozná - ale mně vadí spíš too, že počítačové předměty se stejně odučí osobně (takže jakoby „zameškáme“) a od jednoho líného vyučujícícho nejspíš nedostaneme nic a zameškáme ještě víc.:-(:-c (tam je to vlastně v mnoha případech o nenahraditelném osobním kontaktu).
    Důležité: Žáci a studenti oboru Sociální služby mají pracovní povinnost pomáhat ve stacionářích, kde mají kvůli korunaviru nedostatek pracovníků. Je to taky nařízení vlády. Při práci mají nárok na odměnu (třeba na praxi by neměli, alespoň u nás na škole).
    O podrobnostech ať se informují u své školy. Prosím vyřídit. Děkuji.
    Navíc já neznám žádný zákon typu „vlastněte povinně počítač nebo mobil.“8-D

    Příspěvek z 16. března v 16:52.
    panglaq v něm napsal:

    To jo.8-P

    Příspěvek z 16. března v 16:22.
    paratko2323 v něm napsala:

    Ty jo toho je.:-c

    Příspěvek z 16. března v 15:47.
    VeverkaČiperka123 v něm napsala:

    My už máme úkoly ze sedmi předmětů, ale já už mám více než půlku hotovou. :->

    Příspěvek z 16. března v 15:34, upravený po 12 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    Tolik jich máme my!:-D www.priklady.com/cs/index.php/analyticka-geometrie/kuzelosecky-kruznice-elipsa-parabola-hyperbola
    A ještě si nastudovat jejich počítání (u obecbé rovnice hyperboly a vzájemné polohy přímky s hyperbolou).
    paratko2323: aneb ten pocit, když se poprvé dozvíš, že koronavirus vypadá asi nějak takhle:B-):-$:-P

    Příspěvek z 16. března v 15:10.
    paratko2323 v něm napsala:

    Napočítal jsem že máme 29 úkolů jen z matiky. :-c:->
    Jůů to je pěkný! :-D

    Příspěvek z 16. března v 15:06, upravený vzápětí.
    panglaq v něm napsal:

    decko.ceskatelevize.cz/koronavirus
    Nejhezčí obrázky v mém životě:-D:-D:-D

    Příspěvek z 16. března ve 13:54, upravený vzápětí.
    panglaq v něm napsal:

    Nefňukej tolik, to není tak strašný, ne?:-|

    Příspěvek z 16. března ve 13:53.
    JáJá1 v něm napsal:

    Tak mám teď 2 ( z toho 1 hotový, půjdu na 2):-(

    Kdo si nástěnku oblíbil?