Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Kritici školství –⁠⁠⁠⁠ blázni nebo moudří lidé?

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 16 dní.
    Příspěvek z 12. února v 17:53, upravený vzápětí.
    panglaq v něm napsal:

    Ne jakože to nikdo neumí (jak tablety, tak řešit šikanu se složitou strukturou znevýhodněných žáků, kteří potřebují elektroniku místo tradičních pomůcek), ale opravdu to není lehké.

    Příspěvek z 12. února v 15:40, upravený po 7 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    Naše ZŠ je v tom průkopník a snad všichni žáci říkali, že to jsou ty nejhloupější třídy. Platilo, že když jste v 5. třídě neudělali přijímačky do jazykové třídy a že ty byly opravdu těžké, mohli jste se tam dostat, bralo se to jako třídy nižší úrovně. Ono je opravdu hodně těžké s těmi tablety učit. Jednou jsme měli hodinu matematiky s tablety a byla fo opravdu mizérie, většinou jen kreslení do tabletu na bodíky v takové síti bodů (trojúhelníky na Pythagorovu větu, nebylo tam moc možností) a nic, měli jsme třeba složitou aplikaci na lineární funkce, se kterou neuměl skoro nikdo, o vtipných potížích (a to ještě jak pro koho) s připojením k Apple TV ani nemluvě. Děti z těchto tříd si stěžovaly na to, že je bolí oči. Ve Švédsku už to dokonce začínají rušit.

    Jiné je to u lidí se zdravotním znevýhodněním, tam se třeba povoluje psát na počítači. Tam ale zase narážíme na to, že ostatní žáci pošťuchují do této osoby, alespoň obvykle. To je velmi složitá kombinace klasické šikany a kyberšikany. Kdo to má řešit?

    Příspěvek z 12. února ve 13:52.
    Ajda900 v něm napsala:

    Já bych změnila to že i na ZŠ by se mohlo psát do tabletů. Co jsem já chodila na základku žádný učitel/ka to nepovolil.:-E

    Příspěvek z 12. února ve 12:53, upravený po 17 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    Ahoj, já bych jen dodal, že bohužel mnoho dnešních českých mladých lidí tohle neumí. Kritizují jen z jedné strany (typicky „je to nemoderní“, „učí se toho málo na PC“), ale nehledí na to ostatní a myslí si, jak tomu hrozně rozumí.:-( Je to tak těžká disciplína (kritika školství), že se v tom málokdo vyzná, o to škodlivější je tlak těch rodičů, co za něco neoprávněně kritizují vyučujícího, protože naprostá většina z nich tomu nerozumí, bohužel se díky tomu dokonce ani moc nemůže dávat prostor rodičům, kteří se brání korektně - jak si ty informace v tom extrémním humbuku ověříte? Ano, někdy ano, ale ne vždy, když je to zapotřebí. (Nemluvě o tom, že naši mladí lidé, kteří neumějí kritizovat naše školství, bývají otravní a není lehké se o tom s nimi přestat bavit, když je mi to nepříjemné.) Jak se říká v Bibli, „nátlak i z moudrého udělá blázna“ (Kazatel 7,7), to je velmi výstižné.

    To video je mimochodem naprosto výstižné a nevidím v něm do slova a do písmene ani špetku anarchismu. Platí jak pro Indii, odkud pochází, tak pro nás. Mimochodem u nás v práci jednoho Inda máme, je to moc fajn chlap.

    Příspěvek z 12. února ve 12:46.
    lékařský v něm napsal:

    Tak ono je to trochu na obě strany. :-)

    Osobně moc nemusím, když rodiče ostře vyčítají nějakému učiteli způsoby, jakými vyučuje. Pokud se bavíme o takovém klasickém stylu vyučování, často ani za to tolik ten vyučující nemůže, že se pořád drží toho, co bylo normální před roky. Všechno tak nějak záleží na několika pilířích, které jsou mezi sebou propojené:

    • Jak smýšlí o výuce sám vyučující.
    • Jak smýšlí o výuce rodiče.
    • Jak smýšlí o výuce ostatní vyučující.
    • Jak smýšlí o výuce ředitel školy.
    • Jak smýšlí o výuce inspektor z ČŠI.
    • Jak smýšlí o výuce RVP.

    Pokud styl výuky nekoresponduje už jen s jedním pilířem, vyučující může nabýt dojmu, že je lepší se na nějaký revoluční styl výuky vykašlat a učit tak, jak si to pilíře našeho systému představují. Pokud kamenem úrazu není hned ten první pilíř, nemusí být problémem samotného učitele, že vyučuje tak, jak vyučuje.

    Samozřejmě jiným úhlem pohledu jsou všichni učitelé, kteří si řeknou, že zkusí některý z pilířů změnit nebo vynechat. Změny mohou být těžké, vynechávání může učinit pracovní pozici vratkou. Je to taková loterie, která se může vyplatit a nemusí.

    Samostatnou otázkou je také to, nakolik je možné ohýbat styl výuky tak, aby to nepodkopalo některý z pilířů.

    Myslím, že kritika školství je věcná, jestliže uvažuje v potaz celý obraz dané problematiky.

    Prodleva 3 roky.
    Příspěvek z 26. května 2020 v 15:08, upravený po 14 minutách.
    KocicakCZ v něm napsal:

    Školství potřebuje změnit. Prakticky všude už se používaj počítači a v budoucnosti se budou určitě používat ještě ve větší míře. A my máme jednu hodinu informatiky týdně a zbytek času se učíme charakteristiku mihulovců a motivy Homerovy tvorby... Místo aby nás v matice naučili co nejefektivněji pracovat s kalkulačkou, nám tvrděj že ji nebudeme mít pořád po ruce, v češtině se učíme druhy vedlejších vět, přitom poznat kde patří čárka a kde ne jde v pohodě i bez toho a v zeměpisu používáme atlasy, když na počítači by šlo s mapou pracovat mnohem líp a efektivněji...

    Zápisy a slohy píšeme do sešitu, přitom v dnešní době je mnohem důležitější umět rychle psát na klávesnici, předpokládám že v budoucnosti už budeme psát na papír minimum věcí, maximálně tak poznámky na lednici.

    Jo a hlavně by dějepis neměli učit komunisti

    –MM– v něm napsal:

    Jakákoliv kritika je důležitá a nezaslouží si hromadné onálepkování.

    Školství docela chybí inkrementální vývoj. Vymyslet změnu, vyzkoušet ji, posbírat data, vyhodnotit a to celé znovu. Velké změny se samozřejmě navrhují blbě, když je k vyhodnocení občas nutné podívat se o dvacet let později na dospělou generaci, jak uspěla, a nějak objektivně posoudit, jestli dopadla dobře nebo špatně (a jestli za stav nese odpovědnost škola). Ale malé změny směrem k nějaké příjemnější budoucnosti určitě možné jsou, protože je očividné, že svět okolo se proměňuje.

    Potíž nyní je, že vůbec nikdo neví, kam přesně směřujeme a jaké vzdělání bude člověk za dvacet let potřebovat. Kdyby společenský systém fungoval podobně jako teď (což není jisté), tak bude nejspíš nutné, aby i dospělý člověk dokázal změnit své zaměření, protože dříve či později jeho práci někdo zautomatizuje. Škola by tedy měla spíš naučit, jak se celoživotně učit nové schopnosti (nikoliv nutně nová data).

    Měla by také podporovat kritické myšlení a nějakou lepší schopnost introspekce, protože bude čím dál snazší hacknout mysl. Z lidské pozornosti se postupně stává nejcennější zboží na trhu.

    Colossus: Ad hominem je také argumentační faul. Poslední dobou tvůj oblíbený – vyrobit škatulku a do ní úhledně uklidit kohokoliv, kdo se s tebou neshodne, aby se nemuselo o argumentu věcně diskutovat. ;-)

    Nenapsal jsi, s čím přesně v tom videu nesouhlasíš a co tito anarchisté nechápou.

    Příspěvek z 26. května 2020 v 11:00, upravený po 9 minutách.
    Colossus v něm napsal:

    Vážená Megaluccy,
    předtím, než začnete útočit na zakladatele nástěnky, tak by bylo lepší vyslovit svůj názor na danou věc. Takto totiž používáte argumentační fauly, což velmi podrývá vaši vážnost v diskuzi.
    současné školství je ve velmi dobrém stavu, ale je nám vsugerováván jeho špatný stav různými médii jako je youtube. Přikládám video od jedněch anarchistů, kteří nechápu pravou stránku věci.

    Příspěvek z 26. května 2020 v 10:49.
    Draxs v něm napsal:

    Meggalucy, já mám názor. Na všech svých nástěnkách ho mám a přidám ho i sem: Kritika musí být konstruktivní. Někteří kritici jsou moudří, zase někteří jen melou blbosti. Za mě by reforma školství jen a jen pomohla!

    Příspěvek z 26. května 2020 v 10:35.
    Hogo v něm napsal:

    blázni. škola hodně dělá pro to aby se vzdělávalo

    Příspěvek z 26. května 2020 v 10:27, upravený vzápětí.
    Meggalucy v něm napsala:

    Chytří lidé
    Když koukám na tvoje nástěnky tak vidím, že ty osobně nemáš názor. Pořád se ptáž Tohle nebo tohle? je to docela divné.

    Příspěvek z 26. května 2020 v 10:27.
    Draxs v něm napsal:

    Máme tu kritiky současného školství. Jsou to blázni, nebo chytří lidé?
    Napište mi sem své názory a co byste Vy měnili na školství.

    předchozí 1 další
    Statistika…

    Nástěnka:

    Vznikla:
    26. května 2020 v 10:27
    Založil:
    Obsahuje:
    12 příspěvků
    Neaktivní moderátor:
    Draxs
    (zatoulaný kulisák)

    Související: