Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Mráček
    Jsi tu poprvé?

    Který předmět bys zrušil a proč?

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 28. ledna 2018 ve 20:21.
    klobáska v něm napsal:

    FriedKitten: Kluci v dílnách, holky vaření...? Nebylo by lepší zavést obojí pro obojí? My jsme tedy v dílnách měli tzv. Pracovní činnosti docela často, ale uvítal bych i nějaké kurzy vaření. I pro kluky! Čím dřív, tím líp, takhle se to musím učit až teď, na VŠ, a zrovna na to jaksi nemám čas, abych se učil od základů veškeré věci kolem kuchařiny (někdy mám přesto pocit, že nestuduji obor Matematika, informatika, ale obor Kuchař, číšník :-c).
    Jo, dá se argumentovat, že nás to mají naučit doma, ale tím se dá argumentovat i u všech ostatním předmětů (zejména výchov, protože stejně tak jako každý rodič umí určitě vařit, tak každý taky určitě zná podrobnosti o hudbě 20. let minulého století). Zrovna kurzy vaření je něco, co by se dalo zavést docela snadno a myslím, že by to byl jeden z těch předmětů, který by byl dětem velice prospěšný. :-)
    Stejně tak jako nevidím důvod, proč by člověk neměl umět třeba zatlouct hřebík nebo upravit poličku. ;-)

    Příspěvek z 28. ledna 2018 v 15:32.
    Ťapka2008 v něm napsala:

    Žádný předmět!Ale chtěla bych aby vyhodili mojí třídní;-(!

    Příspěvek z 21. ledna 2018 v 10:51.
    FriedKitten v něm napsal:

    Na bývalé škole na základce bych zrušila předmět "volba povolání". Když jsem se o tom bavila s bývalou učitelkou, shodly jsme se na tom, že ty dvě hodiny bychom mohli strávit jinak. Třeba vařením, kluci v dílnách a podobně. Zbytečná ztráta času něčím, co nám ve finále nic nedalo.

    Příspěvek z 9. ledna 2018 ve 23:05.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Taky musím tentokrát souhlasit se žofkou10.

    Příspěvek z 9. ledna 2018 v 17:05.
    žofka10 v něm napsala:

    Možná vás ty předměty nebaví ale to neznamená že nejsou důležité!

    Příspěvek z 9. ledna 2018 v 16:55.
    dennisvet v něm napsala:

    Výjimečně souhlas s žofkou!

    Příspěvek z 9. ledna 2018 v 16:24.
    žofka10 v něm napsala:

    Vy byste nějaký předměty zrušili jen proto, že vám nejdou? Jako vážně?

    Příspěvek z 9. ledna 2018 v 16:05.
    HONZULIN8 v něm napsal:

    mtematiku portže RvRvRvRvRvRv:-|RvRvRvRv mi ;-( ;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(;-(]:-) nejde]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)]:-)

    Příspěvek z 9. ledna 2018 v 15:58.
    SVETLO v něm napsal:

    Žádný předmět bych nezrušil, jen bych vyměnil učitele, kteří ho špatně učí. Mluvím z vlastní zkušenosti, změnou učitele jasně vidím ten rozdíl v naší třídě, že žáci daný předmět víc chápou a rozumí mu.

    Příspěvek z 9. ledna 2018 ve 14:00.
    unicorn728 v něm napsal:

    Určite matiku vubec mi nejde

    Příspěvek z 27. listopadu 2017 ve 20:31.
    jajda2005 v něm napsala:

    Zrušila bych fyziku, protože moje učitelka neumí učit. Jsem zvědavá jak se dostanu na střední:-(:-(;-(

    Příspěvek z 27. listopadu 2017 v 19:28.
    SVETLO v něm napsal:

    No, s matikou taky bojuju, protože jsem víc zaměřený na češtinu. Přijímačky ale snad zvládnu, tak blbě na tom zase nejsem.

    Příspěvek z 27. listopadu 2017 v 19:24.
    Stitch14 v něm napsal:

    Matematiku, protože se díky přihlouplým výpočtům nedostanu ani na střední školu. Mrzí mě to a snažím se s tím i něco dělat, ale ať se snažím jak chci, vůbec mi to nejde. :(

    Příspěvek z 27. listopadu 2017 v 0:32.
    klobáska v něm napsal:

    –MM–: Výuka angličtiny (a i čehokoli jiného) je věc sama o sobě. Osobně jsem se setkal již s mnoha učiteli (zejména však učitelkami, což je „problém“ našeho školství – já osobně to za problém nepovažuji, ať si učí kdo chce, když to bude umět, ale jen že to tak často bývá označováno) angličtiny a musím říct, že ten, kterého mám teď, je jeden z těch velice dobrých. Ano, mluvíme na určité téma nebo užíváme (čti: procvičujeme) určité gramatické jevy, ale vždy je to zasazeno do hodiny organickou formou. Takže to jde... R^

    PS. No, myslím, že pohled na věc (čti: emoce) je do debat a úvah někdy nutno vnášet... Jinak se člověk moc nepohne z místa... :-)

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 ve 23:50.
    –MM– v něm napsal:

    klobáska: Mimo téma zkoušíš odbočovat ty, já se držím překladačů :-)

    Ještě bych chtěl podotknout, že jsem nikde ve svých příspěvcích nehodnotil, jestli ta budoucnost s dobrými překladači bude úžasná nebo příšerná. Jen jsem konstatoval, že nejspíš nastane. Všechny emoce s ní spojené, kladné i záporné, jsi do debaty vnesl ty.

    Sám umím anglicky poměrně dobře. Hodinám angličtiny za to však nevděčím, ty jsem vždy považoval za promrhaný čas, kdy mě učitelé nutili vymýšlet banální vyprávění a povídat anglicky o věcech, které mě nezajímaly.

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 ve 23:07.
    klobáska v něm napsal:

    –MM–: Jistěže jsem to nemyslel nijak zle proti Tobě, jen tu narážím na to, jak neustále mluvíš o tom, jak všechno budou počítače dělat za nás a my vlastně nepotřebujeme nic umět... Nevím. Osobně znám lidi, co bez kalkulačky nezvládnou spočítat ani 4×8 a viděl jsem i chlápka, který musel mít tabulku, že „jeden kus stojí 9 korun, dva kusy stojí 18 korun, tři kusy stojí 27 korun, ...“. Nemyslím si, že je nějak extrémně dobré podporovat myšlenku (i za předpokladu překladačů schopných vyrovnat se lidskému odborníkovi), že lidé budou potřebovat překladač, aby mi na ulici popřáli dobrý den (a že by se takoví našli, to Ti garantuju!). :-|
    Počítače jsou jistě super a hromadu věcí zvládnou lépe (myšleno hlavně přesněji) než člověk. Osobně jsem pro to, aby umělá inteligence řídila ledacos – ale rozhodně ne všechno. Přes ten překladač ta konverzace tak nějak ztrácí kouzlo. Kolik zábavy člověk zažije při tom, když hledá to správné slovo (nejen v cizím jazyce) a jaké uspokojení to je, když se dokáže domluvit s jiným člověkem. R^
    Navíc s nemyslím, že by s příchodem super-překladačů by vymizela veškerá výuka jazyků. S příchodem tisku také lidé nepřestali psát rukou na papír a i po příchodu kalkulaček se děti stále učí, jak vynásobit dvě velká čísla. Ano, zabere to třeba delší dobu, ale někdy člověk prostě ten počítač po ruce nemá a hlavně – cvičí to mozek. Člověk musí mít rozhled, jinak zblbne! (...vlastní zkušenost.) :-3
    Co se emocí týče, až na mě počítač dokáže být naštvaný nebo se na mě hezky usměje zatímco mi bude říkat překlad, uznám, že je všechno jen prosté sdělení. :-)

    PS. Co se toho mimoňství týče, mám pocit, že jsme tak trošku mimo oba dva. Jen každý jiným směrem... ;-)

    PSS. A už konec! Jestli o tom máme diskutovat, přesuňme se na jinou nástěnku, ať to tady nezaplevelujeme. Už se s tou umělou inteligencí začínáme dostávat lehce mimo téma... @)->-

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 ve 21:34.
    TlustaNikola v něm napsala:

    Naprosto souhlasím s Veverkou

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 ve 20:28.
    VeverkaČiperka123 v něm napsala:

    tělocvik

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 ve 20:18.
    –MM– v něm napsal:

    klobáska: Bavíme se teď pouze o překládání jazyků v horizontu jednoho desetiletí, ne o budoucnosti veškerého lidstva v delším časovém horizontu. Těžko si představit, jak lidi, kteří ve škole nemají rádi angličtinu, ztratí smysl života tím, že jim odpadne potřeba anglicky umět.

    Co to znamená? Je to prázdné sdělení nebo u té věty lze cítit i něco jiného, třeba... emoce?
    Emoce jsou přeci součástí toho sdělení. Nerozumím směru této myšlenky. Vypadá to, jako když naznačuješ, že součástí sdělení je i nějaká nadpřirozená vlastnost, kterou lidský překladatel zvládne zpracovat, ale stroj ne.

    jen říkám, že počítače nejsou všemocné, nedokážou nás nahradit ve všem a nebudou za 10 let ovládat každý náš krok
    Já nepochopil, proč to vlastně říkáš. Oponuji tomu, že dnešní základní školou povinná mládež bude v praxi potřebovat znalost angličtiny... a ty mi na to říkáš, že nás počítače nebudou ovládat, a ptáš se mě na sebevraždu? A ještě mi to posolíš nějakým ajťáckým stereotypem, aby to vypadalo, že mimo jsem já? :-)

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 15:23.
    klobáska v něm napsal:

    –MM–: Však říkám: Počítače a umělá inteligence jsou super věci a není potřeba se cokoli učit, protože v praxi za nás všechno udělají počítače, budeme se mít super, nebudeme muset nic dělat, nebudeme se muset o nic starat a svět bude nádherný! :-)R^

    K tomu, abys mohl pracovat, ti čistě teoreticky stačí obrázkový návod bez nutnosti umět jakýkoli jazyk.

    Pochopit sdělení není jediná věc, kterou komunikace obstarává. Zkus si představit (čistě hypoteticky), že máš třeba přítele. Co to znamená? Je to prázdné sdělení nebo u té věty lze cítit i něco jiného, třeba... emoce?

    Jinak, nejsem neoluddita – jen říkám, že počítače nejsou všemocné, nedokážou nás nahradit ve všem a nebudou za 10 let ovládat každý náš krok.
    Protože pokud opravdu počítače umí všechno nejlépe a lidé nejsou vlastně vůbec potřeba, proč jsi ještě nespáchal sebevraždu, když jsi tak zbytečný? (Nenabádám, jen se divím...)

    A slovíčko „falešný“ ve vztahu k osobě má malinko jiný význam, než jak jsi ho pochopil ty... Zkus občas vstát od počítače a podívat se na svět kolem sebe nebo na význam slov ve svém vlastním jazyce. :-)

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 ve 14:56.
    –MM– v něm napsal:

    klobáska: Nějakým nedopatřením jsi přeskočil mezi úvahami „znalost angličtiny bude téměř nezbytná“ a „znalost angličtiny bude pro řadu situací výhodná“, což tvoji argumentaci odvedlo do stojatých vod racionálního neoluddismu :-)

    Strojový překlad bude řešením většiny (= ne všech) situací, kdy člověk potřebuje především pochopit sdělení, třeba k tomu, aby mohl pracovat. Samozřejmě, že malá podmnožina lidí bude mít stále radost z toho, že ovládá jazyk i bez pomoci strojů, stejně jako můžou mít lidi radost z toho, že umí vynásobit v hlavě pěticiferná čísla nebo že si můžou naživo prohlédnout zpěváka na koncertu nebo herce v divadle. Nic to ale nemění na tom, že většina herectví i hudby je vychutnávána ze záznamu a že většinu početních příkladů počítají kalkulačky.

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 9:38.
    radimf v něm napsala:

    klobáska: souhlas :-)

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 9:23.
    SVETLO v něm napsal:

    Souhlas s klobáskou.

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 8:28.
    klobáska v něm napsal:

    –MM–: OK, uznávám, že umělá inteligence je to nejlepší co může být a ve chvíli, kdy bude umět víc než my, měli bychom všichni spáchat hromadnou sebevraždu, protože budeme k ničemu.
    A jestli pro Tebe je vrcholem sociální interakce s cizincem to, že si sednete do kavárny, oba máte chytré iNěco a k přeložení sebetupější věty potřebujete překladač (až sebelepší), užívej si to. Já se radši budu učit jazyky, třeba pro případ, že zrovna jeden z nás to iNěco nebude mít u sebe nebo budu komunikovat se starším člověkem, který technologiím zrovna moc neholduje (jo vlastně, ono nám to bude všem povinně nasazené do mozku, já zapomněl). Přece od doby, co máme možnost zaznamenávat hudbu (tedy de facto už nějaké gramofony apod.) už taky nepotřebujeme chodit na živé koncerty! R^

    Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 1:57.
    –MM– v něm napsal:

    klobáska:

    1. Na naučení stačí mít ohromné množství převážně správných dat, nepotřebuješ tlupu odborníků na konkrétní jazyk. Neurální sítě jsou pravděpodobně jediná cesta, jak vyrobit dokonalý překladač.
    2. Víš, jak je to trapné, když si s někým povídáš přes opravdu dobrý překladač? Nevíš, protože ho nepoznáš :-)
    3. Kalkulačky skutečně jednu část matematiky posadily na slepou kolej, v hodinách matematiky se učí spíš postupy. Internetové mapy zase kompletně nahradily místopis, ze kterého taxikáři stále musejí skládat zkoušky.

    Leontýna3: Jak vypadá taková falešná učitelka? Představuji si ji jako kus kartónu, podobně jako u některých silnic stojí falešní policajti.

    Příspěvek z 25. listopadu 2017 ve 23:05.
    klobáska v něm napsal:

    –MM–: 3 věci...

    1. ) Aby ty strojové překladače byly k nerozeznání od profesionálního překladatele, musí je někdo tak udělat. A kdo jiný než někdo, kdo umí anglicky?
    2. ) Víš, jak je to trapné, když si s někým povídáš přes překladač? (Zažil jsem – nic moc...) Navíc, jedna věc je vynalezení technologie, druhá je její rozšíření. Dodnes zažívám divné pohledy okolostojících, když si pod veřejným kohoutkem omývám (vodotěsný) foťák od slané vody.
    3. ) Stejně můžeš argumentovat, že když máme kalkulačky (a že v dnešní době už to jsou velice dobré kalkulačky), tak přece nepotřebujeme umět matematiku. Když máme Google mapy, k čemu se učit zeměpis? Když máme automobily, proč mít tělocvik? Když máme internet, proč se učit... vlastně cokoli!

    Leontýna3: Já souhlasým. Taki nemám rát češťynu, a zrušyl by jsem jí! proč umnět česki?

    Příspěvek z 25. listopadu 2017 ve 20:57.
    Leontýna3 v něm napsala:

    Nejspíš češtinu jelikož tam máme stupidní učitelku která je falešná :-E]:-):-Q:-o*O

    Příspěvek z 25. listopadu 2017 ve 20:22.
    –MM– v něm napsal:

    klobáska: V tuto chvíli zní tvůj názor rozumně, ale když si představím dobu za nějakých osm až třináct let, kdy už strojové překladače budou téměř k nerozeznání od profesionálního překladatele, tak možná ta angličtina na školách zase tak moc důležitá není. Pokrok v této oblasti za posledních deset let byl obrovský (i když některé překlady jsou pořád dost směšné).

    Myslím, že k nadpisu této stránky by mělo přibýt ‚...a proč?‘
    Dobrý nápad, doplnil jsem.

    Příspěvek z 25. listopadu 2017 ve 12:16.
    klobáska v něm napsal:

    TlustaNikola: Přesně! Až přijdou k zaměstnavateli a ten na ně při pohovoru promluví anglicky, popřípadě až si budou chtít přečíst něco o nějakém tématu, o kterém se v češtině nedá nic moc najít – myslím, že budou chtít, aby se bývali byli učili angličtinu víc!
    A to samozřejmě platí o jakýchkoli jiných jazycích, ale angličtina je prostě dneska potřeba asi nejvíc... (Navíc angličtina je docela jednoduchá – zkuste se podívat na jiné světové jazyky a myslím, že se ještě rádi k angličtině vrátíte!)

    Myslím, že k nadpisu této stránky by mělo přibýt „...a proč?“ (A argumenty „máme špatného učitele“ jsou myslím mimo – bavíme se o zrušení předmětu jako takového, ne jeho jedné konkrétní vyučovací podoby.)

    Příspěvek z 25. listopadu 2017 v 11:52.
    gymplák v něm napsala:

    Asi jsem jediná, ale byl by to tělocvik. Rozhodně si nemyslete, že jsem nějaký nesportovní typ, to určitě né já mám 4xtýdně trénink+celý víkend na turnajích......ale přijde mi že je to zbytečné, jelikož se tam toho stejně moc nenasportuje....

    Kdo si nástěnku oblíbil?