Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Měly by být domácí úkoly dobrovolné?

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 12 dní.
    Příspěvek z 15. listopadu ve 14:17.
    Špunt_3b_sýr v něm napsala:

    mělii by byt ukoly povine.

    Prodleva 2 dny.
    Příspěvek z 13. listopadu v 16:20.
    Lvíček v něm napsala:

    Měli by být i povinné, protože by jinak měli děti a dospívající školu úplně na háku. A ovšem když někdo má špatné známky, tak o to víc by měl dělat úkoly, a by si je zpravil

    Prodleva 21 dní.
    Příspěvek z 23. října ve 20:04.
    Anež v něm napsala:

    Úkoly by měly být povinné, jinak by to nikdo nedělal. A potom ty nepovinné pro ty, kteří si chtějí spravit známku, nebo tak něco.

    Příspěvek z 23. října v 19:57.
    Maty09 v něm napsal:

    Nejlepší je to tak, jak teď, ty hlavní, povinné a vedle těch jsou i dobrovolné pro „chytřejší“ děti, co chtějí mít jedničky.;-)

    Příspěvek z 23. října v 19:55.
    ekologický v něm napsal:

    Myslím si, že domácí úkoly by měly být povinné. Chápu, někteří jsou prostě... líní a nechtějí se jim dělat, ale já si myslím, že když žák vypracuje domácí úkol (sám a bez pomůcek typu internet a učebnice), tak má učitel skvělou zpětnou vazbu od těch žáků, tzn. on ten učitel pozná, co těm žákům nejde a na to se může při výuce zaměřit. Ale je to můj názor, takže to může být jinak, ale tohle si myslím.

    Příspěvek z 23. října v 19:45.
    Anděla_Youtube_2021 v něm napsala:

    Já mám ráada školu, takže i domací úkoly:-3

    Prodleva měsíc.
    Příspěvek z 17. září v 7:11.
    Fillipino v něm napsal:

    Já beru domácí úkoly jako součást vyučování. U nás se vždycky rozebírají ty úkoly, které se hodně povedly a pak také ty nepovedené.

    Příspěvek z 16. září ve 21:23.
    Enola v něm napsala:

    >X<- Hádám ...pokud by byly úkoly dobrovolné, tak by je nejspíš nikdo nedělal ...no... možná tak Hermiona Grangerová. >X<-

    Příspěvek z 16. září ve 21:11.
    Vysa318 v něm napsala:

    A jak tak nad tým prěmýšlím tak od 1. Tř. Do alespoň té 4. Tř. By být povinné měly. Lepší by to bylo celý první stupeň třeba, ale to zase je takové…

    Příspěvek z 16. září ve 20:49.
    LillMissAlex v něm napsal:

    Podľa toho, aký prístup má k úlohám učiteľ. Ak ich len zozbiera a oznámkuje, tak je to na nič, lebo niekto tomu nerozumie a má päťku.

    Ja mám skúsenosť s tým, že tí múdrejší, ktorí to vedeli, si ich robili a tí hlúpejší/lenivejší si ich nerobili alebo odpísali od niekoho. Takže "to máte, aby ste si zopakovali" bola dosť chabá a bezvýznamná vec. Pre mňa to bolo zbytočné, lebo som to vedela a tí, ktorí to nevedeli, na ne kašlali.

    A teraz je to tak, že väčšinu úloh vysvetľujem kamarátom ja, lebo učitelia na to nemajú čas. Za toto by som mala byť platená! :-D

    Příspěvek z 16. září v 16:46.
    Vysa318 v něm napsala:

    Jo na body by to také nebylo špatné a za třeba 10 bodů třeba malá jednička. Ono by to byla i super motivace ale spousta učitelů ti to nevysvětlí jen napíšou že to máš špatně a naschle. Chápu někteří nemající tolik času na rozhazování ale mohli by to pak třeba v hodině rozebrat. třeba?? Ale tím že se to nevysvětlí a nedozví se daný žák řešení a postup tak tu motivaci strácí a čím dál víc na to kašle.

    Příspěvek z 16. září v 16:18.
    majdula2000 v něm napsala:

    My jsme třeba v minulém semestru měli úkoly, které byly dobrovolné, ale takové bonusové. Když jsme učiteli poslali správné řešení, dostali jsme půl bodu. Platilo to jen pro první třetinu lidí (třetinu z počtu, který byl zapsaný), ale v praxi pro všechny, kdo chtěli, protože dost lidí nestudovalo vůbec nebo na to absolutně kašlali. A ten způsob mi přišel úplně super, hlavně proto, že když jsme to měli špatně, tak nám učitel v odpovědi vysvětloval, co tam máme špatně a proč... Pak jsme mu mohli poslat opravu a když už byla dobře, tak nám ten bonus stejně dal. A bonusy pomáhaly k získání zápočtu, což bylo bezva.:->

    Ale zase mu tenhle systém musel zabírat strašně moc času. Navíc vysoká škola je trochu o něčem jiném, no. Na základce to asi většinu úkolů povinnou chce.

    Příspěvek z 16. září v 15:05.
    Vysa318 v něm napsala:

    Rozhodně ne! Tak (teď to řeknu hnusně ale:) ti „hloupější“ by je samozřejmě nedělali a byli by hloupější a hloupější. Ano, někdy je to otravné a složité ale nedělají to pro sebe nebo srandu králíkům, je to pro nás. Snaží se nás toho co nejvíce naučit. Snažte se toto pochopit vím je to těžké a většina jen převrátí oči a dál to bude odflinkávat. Přiznávám já to taky někdy odflinknu, ale to jen z důvodů třeba:

    1. Není mi dobře
    2. Nejde mi to
    3. Nemám tolik čas

    atd. Myslím že každý si tu najde svůj bod. Zkuste tomu dát ještě šanci.

    Příspěvek z 16. září ve 13:00.
    tygřice8 v něm napsala:

    Já si myslím, že ne, sice mě škola nebaví, ale úkoly jsou důležité a mnohdy učitele dávají úkoly jen tehdy když vidí, že si danou látku žáci potřebují procvičit vic.

    Příspěvek z 16. září v 10:31.
    adesladolesa v něm napsala:

    mislím že ano. vím kdy si potrebuju neco procvicit.

    Prodleva 2 dny.
    Příspěvek z 14. září ve 22:25.
    MrTheBest v něm napsal:

    Já domácí úkoly nedělal, když mi hrozila pětka na vysvědčení kvůli úkolům, tak jsem podplatil někoho z kamarádů a oni to udělali za mě ... úkoly dělat nemusíte, stačí mít kamarády, co berou úplatky :D

    Příspěvek z 14. září ve 22:14.
    –MM– v něm napsal:

    Co si myslíte letos?
    Změnila distanční výuka názor na domácí úkoly? ;-)

    Prodleva rok.
    Kopčem v něm napsal:

    To zní dost strašidelně,a na jaký škole se to učí,já abych pro jistotu se vyhnul

    Příspěvek z 18. prosince 2019 ve 23:10, upravený po 2 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    Taky by mě to zajímalo, něco málo jsem z ní viděl a přijde mi to jak děs (aspoň v té podobě, ve které ji asi máte) a že mám matematiku rád8-o
    Jinak mě napadají maximálně lineární rovnice, vztahy a výrazy, práce s vektory a rovinami, matice (forma soustav rovnic o více neznámých), integrace a derivace a jinak nevím, co by tam mohlo být:-D

    Kopčem v něm napsal:

    Aha,tak to mě ta lineární algebra fakt nic neříká,to je asi náročný co?

    panglaq v něm napsal:

    No jo no, nedělali... ...Ale D.Ú. se stejně asi vyhnout nelze, aspoň na naší střední škole ne.

    majdula2000 v něm napsala:

    Z jakého předmětu? Nevím, zda ti to něco řekne, ale takové delší úkoly máme z lineární algebry.:-)

    panglaqu, je otázka, zda by to všichni dělali...;-)

    panglaq v něm napsal:

    To je zajímavý a navíc to by se dalo zavést i k nám na střední, ale aby to nebylo moc složitý, aby to všichni mohli zvládnout. Vykuleňáka jsem nedal já.

    Příspěvek z 18. prosince 2019 ve 22:48, upravený vzápětí.
    Kopčem v něm napsal:

    A z jakýho předmětu?já ne,já jsem vykuleňáka nedal

    Příspěvek z 18. prosince 2019 ve 22:43, upravený po 5 minutách.
    majdula2000 v něm napsala:

    To je taky otázkou, jak by to mělo být. U nás jsou třeba úkoly, které ověřují, že jsme látku pochopili, ale také to, že jsme schopni ji využít v nějakém příkladu. Není to příklad, který se vypočítá tupým dosazením do vzorečku (to zvládne i cvičená opice, na to není potřeba umět nic), ale příklad, u kterého je potřeba si promyslet, co se po člověku chce, a následně vymyslet, jak s tím pracovat. Něco takového za 10 minut opravdu nejde. Já třeba nad úkolem z jednoho předmětu klidně sedím i pár hodin.;-)

    Kdo mi to dal toho vykuleňáka a proč?;-)

    Kopčem v něm napsal:

    Domácí úkoly slouží jenom pro ověření,zda žáci pochopili danou látku z hodiny,je to taková orientace pro učitele,neměly by být známkování,ale podepsány od rodiče,že žák vypracoval úlohu doma,také by to žáky nemělo doma příliš zatěžovat,tak maximálně deset minut,výborný učitel,který dokáže žáky látku naučit během hodiny,nemusí ani zadávat domácí úkoly :-)

    panglaq v něm napsal:

    Dobře, tak nic. Ale možná by to šlo, když by se otevřela nějaká střední pro šikuly a tam by byly 3 až 4hodinové bloky nějakého předmětu (třeba i jen jednou za 14 dní) a zbytek samostudium. Mohlo by to být zajímavý;-)

    majdula2000 v něm napsala:

    Jenomže vysoká škola je hodně o tom, že se člověk musí učit, i když zrovna nesedí na přednášce/cvičení. To je systém, který by na středních školách, natož na základkách, asi nebyl zrovna ideální. A budeš se divit, ale těch našich hodin taky úplně málo není. Navíc když pak člověk má výuku na několik místech, mezi kterými musí přejíždět, tak tím ve finále může strávit i víc času než středoškolák. Taky třeba u nás není nic zvláštního mít školu támhle do sedmi večer, i později, což na středních, natož základkách, fakt nejde. Ale to už by bylo na jiné téma...

    Jinak ten zápočet za úkoly má něco do sebe, ale zase je tam riziko, že se dá opisovat, takže mi třeba přijde lepší, když jsou ty úkoly nakombinované s písemkami.;-)

    Ale co si pamatuju, tak na základce jsme měli úkoly většinou povinné, jen občas něco dobrovolného navíc.:-)

    Příspěvek z 18. prosince 2019 ve 21:42, upravený vzápětí.
    panglaq v něm napsal:

    Někdy si říkám, že kdyby se vysokoškolský systém (respektive nějaké jeho prvky) dostaly na střední a i některé základky (možná i gymply), bylo by to velmi přínosné - méně vyučovacích hodin (přednášky/semináře/laboratoře), zápočty z D.Ú. (a v neposlední řadě větší opodstatnění je dělat) a zkoušek a v neposlední řadě by se i daleko lépe dělaly individuální studijní plány;-):->

    majdula2000 v něm napsala:

    My je máme svým způsobem dobrovolné, ale kdo je dělá, tak má dost bodů a dostane zápočet.:-)

    Statistika…