Měly by být domácí úkoly dobrovolné?
V češtině je máme dobrovolné
Úkoly by se měly dávat, ale asi raději dobrovolné:
- je ve vlastním zájmu, zda to udělám, protože je to procvičování na test
- může za to být 1 (ale ne 5)
- může to být použito k rozhodnutí nerozhodné známky
smejky225: Já vím, že nějaká disciplína být musí, ale takto trestat, to určitě ne.
Jo děal kdyby byly třeba o malou jedničku a ten kdo by měl tři malé tak by dostal jednu normální jedničku
Hlavně by mělo být dobrovolné kdy si je doma můžeme dělat.
Když někteří rodičové nařizují - hned po příchodu ze školy tak to nemá žádný smysl a je to i proti smyslu domácích úkolů. To už si je rovnou může udělat o přestávce ve škole.
Úkoly by neměly být vůbec. Dokonce se nesmí známkovat, když ho žák nedonese! Pokud učitel dává pětky za nedonesený úkol, je možné si stěžovat řediteli nebo na školní inspekci!
My jsme na základce kromě povinných úkolů měli i dobrovolné a za ty jsme dostávali jedničku.
Ano, protože když přijdu domů, stejně se musím učit na testy a když do toho budu dělat ještě úkoly, tak to dělám do večera.
Myslím, že dobrovolné domácí úkoly smysl mají jen tehdy, pokud jsou zajímavé a mohly by bavit kohokoliv je dělat.
Asi ne, protože, to že jsou povinné nutí lidi aby se učili, plněním úkolů se člověk učí, ať se nám to líbí nebo ne.
Popřípadě by za to měla být alespoň 1, když člověk splní úkol, je třeba motivovat, jinak to nikdo dělat nebude.
My to mám ve škole tak, že jsou domácí úkoly povinné, ale pak jsou i dobrovolné pro ty, kdo si chtějí opravit známky.
No ono je to asi jedno. Kdo úkol nechce dělat tak ho neudělá ani když je povinný.
Měli by být i povinné, protože by jinak měli děti a dospívající školu úplně na háku. A ovšem když někdo má špatné známky, tak o to víc by měl dělat úkoly, a by si je zpravil
Úkoly by měly být povinné, jinak by to nikdo nedělal. A potom ty nepovinné pro ty, kteří si chtějí spravit známku, nebo tak něco.
Nejlepší je to tak, jak teď, ty hlavní, povinné a vedle těch jsou i dobrovolné pro „chytřejší“ děti, co chtějí mít jedničky.
Myslím si, že domácí úkoly by měly být povinné. Chápu, někteří jsou prostě... líní a nechtějí se jim dělat, ale já si myslím, že když žák vypracuje domácí úkol (sám a bez pomůcek typu internet a učebnice), tak má učitel skvělou zpětnou vazbu od těch žáků, tzn. on ten učitel pozná, co těm žákům nejde a na to se může při výuce zaměřit. Ale je to můj názor, takže to může být jinak, ale tohle si myslím.
Já beru domácí úkoly jako součást vyučování. U nás se vždycky rozebírají ty úkoly, které se hodně povedly a pak také ty nepovedené.
Hádám ...pokud by byly úkoly dobrovolné, tak by je nejspíš nikdo nedělal ...no... možná tak Hermiona Grangerová.
A jak tak nad tým prěmýšlím tak od 1. Tř. Do alespoň té 4. Tř. By být povinné měly. Lepší by to bylo celý první stupeň třeba, ale to zase je takové…
Podľa toho, aký prístup má k úlohám učiteľ. Ak ich len zozbiera a oznámkuje, tak je to na nič, lebo niekto tomu nerozumie a má päťku.
Ja mám skúsenosť s tým, že tí múdrejší, ktorí to vedeli, si ich robili a tí hlúpejší/lenivejší si ich nerobili alebo odpísali od niekoho. Takže "to máte, aby ste si zopakovali" bola dosť chabá a bezvýznamná vec. Pre mňa to bolo zbytočné, lebo som to vedela a tí, ktorí to nevedeli, na ne kašlali.
A teraz je to tak, že väčšinu úloh vysvetľujem kamarátom ja, lebo učitelia na to nemajú čas. Za toto by som mala byť platená!
Jo na body by to také nebylo špatné a za třeba 10 bodů třeba malá jednička. Ono by to byla i super motivace ale spousta učitelů ti to nevysvětlí jen napíšou že to máš špatně a naschle. Chápu někteří nemající tolik času na rozhazování ale mohli by to pak třeba v hodině rozebrat. třeba?? Ale tím že se to nevysvětlí a nedozví se daný žák řešení a postup tak tu motivaci strácí a čím dál víc na to kašle.
My jsme třeba v minulém semestru měli úkoly, které byly dobrovolné, ale takové bonusové. Když jsme učiteli poslali správné řešení, dostali jsme půl bodu. Platilo to jen pro první třetinu lidí (třetinu z počtu, který byl zapsaný), ale v praxi pro všechny, kdo chtěli, protože dost lidí nestudovalo vůbec nebo na to absolutně kašlali. A ten způsob mi přišel úplně super, hlavně proto, že když jsme to měli špatně, tak nám učitel v odpovědi vysvětloval, co tam máme špatně a proč... Pak jsme mu mohli poslat opravu a když už byla dobře, tak nám ten bonus stejně dal. A bonusy pomáhaly k získání zápočtu, což bylo bezva.
Ale zase mu tenhle systém musel zabírat strašně moc času. Navíc vysoká škola je trochu o něčem jiném, no. Na základce to asi většinu úkolů povinnou chce.
Rozhodně ne! Tak (teď to řeknu hnusně ale:) ti „hloupější“ by je samozřejmě nedělali a byli by hloupější a hloupější. Ano, někdy je to otravné a složité ale nedělají to pro sebe nebo srandu králíkům, je to pro nás. Snaží se nás toho co nejvíce naučit. Snažte se toto pochopit vím je to těžké a většina jen převrátí oči a dál to bude odflinkávat. Přiznávám já to taky někdy odflinknu, ale to jen z důvodů třeba:
- Není mi dobře
- Nejde mi to
- Nemám tolik čas
atd. Myslím že každý si tu najde svůj bod. Zkuste tomu dát ještě šanci.
Já si myslím, že ne, sice mě škola nebaví, ale úkoly jsou důležité a mnohdy učitele dávají úkoly jen tehdy když vidí, že si danou látku žáci potřebují procvičit vic.
předchozí | 1234 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 10. března 2018 v 1:25
- Založil:
- –MM–
- Obsahuje:
- ~ 100 příspěvků
- Moderátor:
- –MM–
(zvěrolékař)