Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Měly by být domácí úkoly dobrovolné?

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 11. října 2019 ve 22:10.
    lékařský v něm napsal:

    My nemáme ani těch 50 úkolů ročně. :-D

    Příspěvek z 11. října 2019 ve 20:14.
    raper454 v něm napsal:

    Podle mě by za rok bylo povinné splnit třeba 50 ukolu zbytek by byl dobrovolný.

    Příspěvek z 11. října 2019 v 18:48, upravený vzápětí.
    Rodé v něm napsala:

    jo za dobrou známku

    Příspěvek z 11. října 2019 v 18:18, upravený vzápětí.
    Adee v něm napsala:

    Jasan!;-D

    Příspěvek z 11. října 2019 v 18:04.
    panglaq v něm napsal:

    Myslím si, že úkoly by měly být jak nějaké dobrovolné, tak povinné a sem tam by měl být i nějaký referát. Ale zase asi není třeba dělat referát každý týden (u nás ale není jiné cesty, měříme elektrické obvody) a ještě po tom zkoušet a eventuelně i psát test. A taky by si vyučující neměli myslet, že když si nedokážou ve třídě zjednat kázeň, že domácí úkoly nebo samostudia vše napraví (to jsem i sám zažil).

    Prodleva 3 měsíce.
    Ahoj_jsem_Petra v něm napsala:

    Jo no souhlasím s tebou.

    Reikorika v něm napsala:

    Ne! Hezky povinně všechno, ať se děti nenudí. Pak to podle toho taky vypadá.

    Příspěvek z 8. července 2019 v 11:23.
    Ahoj_jsem_Petra v něm napsala:

    No ani ne :-D

    Příspěvek z 8. července 2019 v 11:19.
    JáJá1 v něm napsal:

    AhojjsemPetra, Joy_Chery: tak to se máte.

    Příspěvek z 8. července 2019 v 10:50.
    Joy_Chery v něm napsala:

    My je dostáváme jen minimálně

    Příspěvek z 8. července 2019 v 10:49.
    Ahoj_jsem_Petra v něm napsala:

    My máme tak divnou školu že od druhého stupně nedostáváme domácí úkoly R^

    Příspěvek z 8. července 2019 v 9:53.
    JáJá1 v něm napsal:

    Mateas: přesně tak, tak jak říkáš jsme to měli v českém jazyku tento rok, pokud jsme to měli dobře, dostali jsme 1, pokud špatně, nebo vůbec, nic se nestalo.:-)

    Prodleva rok.
    Příspěvek z 3. června 2018 ve 21:06.
    Mateas v něm napsal:

    Rekl bych, ze domaci ukoly maji smysl na prvnim stupni, kdy to zcasti nuti rodice ucit se s ditetem, na druhou stranu na vyssim stupni jsou ukoly vcelku zbytecne - kdo chce, uci se, kdo nechce, stejne se neuci a ukol pripadne opise ve skole pred hodinou. Tzn bych spis rekl, ze by mohla byt motivace formou „bonusu“ za provedeni, ale zadna sankce za neprovedeni/zapomenuti.

    Příspěvek z 3. června 2018 ve 20:15.
    Shelomi v něm napsala:

    Asi jde o to, jak z kterého předmětu.

    Příspěvek z 3. června 2018 ve 20:07.
    paratko2323 v něm napsala:

    no jasně že jo!

    Prodleva 2 měsíce.
    Příspěvek z 18. března 2018 ve 14:26.
    Verča-22 v něm napsala:

    Podle mě by je pak nikdo nedělal. Ale brala bych to$>

    Prodleva 5 dní.
    Příspěvek z 13. března 2018 v 17:52.
    MikiRoth v něm napsal:

    dennisvet: Chápu, není to asi takový problém, jak se možná zdá z toho, co píšu, ale abych pravdu řekl, také končíme většinou ve 14:00 a doma bývám většinou až po čtvrté hodině odpolední.
    Nechtěl jsem si však úplně stěžovat na to, jak mi jede autobus, spíš na to, jaký mám názor na povinné domácí úkoly. Čeho moc, toho moc.

    Příspěvek z 13. března 2018 v 8:46.
    dennisvet v něm napsala:

    MikiRoth: Nejdřív - to je mi líto, pokud nějací učitelé neberou ohledy, mělo by se to řešit.

    Avšak 15 minut není nic, ani s těmi 10 minutami navíc. Mně autobus jede po třetí hodině odpoledne, pak za hodinu a poslední cca za 1,5 hodiny, ale odjinud a ne vždy.
    Takže když končíme ve 14:00, většina je doma v 14:15 a já v 16:00.

    Příspěvek z 13. března 2018 v 8:41.
    amandamesa v něm napsala:

    Tak at pak za ty ukoli nedavaj petky :-( ted uz sice do skoly nechodim ale na zakladce fakt jen proto ze jsem vubec matiku nechapala at jsem se snazila jak chtela tak proste ne a ukol jsem nemela i kdyz jsem nad nim prosedela hodin. A ve tride jsem mela leda tak sikanu nez pomoc od spoluzaku. Nastesti na stredni ukoli uz nebili a tretak temer bez matiky hodina trvala nekdy jen 10 min coz jsme udelali omluvenky :-D

    Příspěvek z 12. března 2018 v 18:17.
    MikiRoth v něm napsal:

    dennisvet: Každých 15 minut - když to stihnu, ten autobus se někde nezapomene nebo se nevydá někam jinam (což se u nás z nějakého důvodu děje často). A navíc - 15 minut je doba deklarovaná jízdním řádem, těsně před stanicí, na které potřebuji vystoupit, se v ranní špičce tvoří kolona všech lidí, kteří jedou ze západních Čech do Prahy, čímž se doba jízdy prodlužuje o 10-20 minut.

    Mari1: Ano, jsem po operaci mozku. Jsem pomalejší ve fyzických úkonech, pomaleji chápu (mám „dlouhé vedení“), špatnou rovnováhu a levou stranu těla mám zčásti „neovladatelnou“. Mám (pokud vím) nárok na prodlouženou dobu na psaní testu. Ve škole to vědí, ale každý učitel (což většinou platí i pro spolužáky) si to vykládá po svém. Někteří (jako například ta matikářka, o které jsem se zmínil v jednom ze svých příspěvků níže) mi dávají to samé co ostatním, ale nemusím za stejnou dobu udělat tolik, nebo třeba na tělocviku nemusím dělat ta cvičení, která mi doktoři zakázali (záklon hlavy, skákání, prudké otočky - např. kotrmelce - apod.), někteří to ignorují a někteří si naopak myslí, že jsem mentálně retardovaný, což dávají najevo (někdy poměrně nepříjemně; jeden náš učitel náš učitel jazyků, když jsme si měli ve dvojicích připravit scénky: „A ty jsi navíc... No, zvládneš se naučit obě role? Ne, tak se neuč nic.“ To mi vysloužilo mnoho posměšků od spolužáků).

    češtinář: Souhlasím s tím, že sama o sobě informace, že dobrovolné domácí úkoly dělá žák pro vlastní dobro, je na nic, ale podle mě by úkoly měly být ne přímo povinné, naopak, většina věcí by se měla dělat ve škole a úkolů by mělo být co nejméně.

    Příspěvek z 12. března 2018 v 17:15.
    dennisvet v něm napsala:

    Ono to záleží nejvíc na té konkrétní škole, no.

    Příspěvek z 12. března 2018 v 17:10.
    Mari1 v něm napsala:

    Domácí úkoly jsou velmi důležité zejména na prvním supni základní školy a asi nejvíce přímo u prvňáčků. Ti si musí i doma procvičovat písmenka, uvlňovací cviky, které předchází vlastnímu psaní a je toho více.
    U úkolů na druhém stupni by se dalo hodně debatovat. Ale nemyslím si, že jsou zbytečné. Mají své místo a důvod. Pokud žák nedostává domácí úkoly, případně je nemusí vypracovávat, pak ztrácí i rodiče přehled o tom, ce se jejich dítě právě ve škole učí.

    MikiRoth: Z tvých příspěvků jsem vyrozuměla, že máš nějaký zdravotní problém. Domnívám se, že bys mohl mít ve škole úlevy. Pro žáky s jakýmkoliv postižením (od dys poruch až po zdravotní problémy) se vypracovávaji podpůrná opatření / plány pedagogické podpory / individuální vzdělávací plány. Co se pro žáka vypracuje, záleží na doporučení pedagogickopsychologické poradny apod. Poraď se s rodiči a zkuste o nějaké úlevy požádat. Výpisky z přírodopisu, zeměpisu apod. je přeci možné psát i na počítači. Předpokládám, že se ti na počítači píše snáze.

    Příspěvek z 11. března 2018 v 19:05.
    Češtinář v něm napsal:

    Myslím, že zavést domácí úkoly jen jako dobrovolné je nesmysl. Předpokládat, že by žákům k jejich vypracování stačilo vědomí, že to dělají pro své vlastní dobro, je asi stejně naivní, jako si myslet, že by děti chodily dobrovolně do školy, kdyby měly na výběr. Jistě, některé snad ano, jenže právě ty, které to potřebují nejvíc, by na to kašlaly.

    To, co zažívá MikiRoth, je samozřejmě nepříjemné, to ale není problém systému, ale konkrétní školy nebo konkrétního učitele.

    Příspěvek z 11. března 2018 v 18:59.
    FriedKitten v něm napsal:

    Jako mě názvy šutrů zajímají, aspoň pak v obchodě s nábytkem a jiným vybavením, na stavbách cca poznám, z čeho je to vyrobený a udělat si o tom nějakou představu :-D
    MikiRoth: U nás, když děcka zjistili, že náš třídní nebere jako absenci odchod z hodiny o 10minut dřív, tak od té doby chodí za učiteli, že jim pojede autobus, přitom za školou celou dobu kouří

    Příspěvek z 11. března 2018 v 18:56.
    Aniusia v něm napsala:

    Neee, měla jsem napsaný příspěvek a když jsem ho chtěla odeslat, vypadl internet a všechno se smazalo. :(

    Já osobně si nepamatuji, že by se mnou kdo kdy dělal domácí úkoly (možná na prvním stupni, ale jestli, tak to má paměť vytěsnila). Když už úkol dělám, je to většinou o přestávce před hodinou odevzdání (a to i v případě slohovek) nebo přímo v hodině po zadání úkolu. V prvním případě si ze mě, prosím, neberte příklad.
    Vždycky mi ale připadalo hrozně nefér, když domácí úkoly svým ratolestem dělali rodiče, a to i na střední škole! Jediné, co mě napadá jako prevence, je apelace na rozumnost samotných rodičů.

    Nicméně domácí úkoly jsou důležité, zvláště pro ty, kteří si potřebují látku připomínat a procvičit. Pro ty, kterým jde daný předmět dobře, je to většinou otravná nutnost, kvůli které, když na ni zapomenou, dostávají špatné známky.

    Dobrovolné úkoly by dělal málokdo, ještě méně těch, co to opravdu potřebují. To, že jeden žák má vprostřed jiných vyjímku, je v mém vnímání nerozumné a nevýchovné.

    Příspěvek z 11. března 2018 v 18:04.
    dennisvet v něm napsala:

    Počkej, autobus každých 15min?

    Příspěvek z 11. března 2018 v 17:28.
    MikiRoth v něm napsal:

    dennisvet: Přes hodinu. To samo o sobě není nic špatného, ale já jsem pomalý (ze zdravotních důvodů), a to je o to nepříjemnější, že k nám domů jede autobus jen jednou za dlouhou dobu a když mi ujede, je to čtvrthodina nazmar, což je v mé situaci drahocenný čas.
    U nás ve škole je to, jak už jsem říkal - učitel přijde pozdě a docházku často ani nezapíše (s tím má potom problémy třídní, která chce po člověku omluvenku na hodinu, kdy tam ve skutečnosti člověk byl). O to víc si potom všimne například takového učitele, který je cizinec, chodí včas, pozdní příchody píše na minutu přesně a ve všem je velmi důsledný.

    Příspěvek z 11. března 2018 v 16:42.
    klobáska v něm napsal:

    hry458: Spletl sis nástěnku. :-) Bavíme se tu o tom, zda (popř. nakolik) mají být domácí úkoly dobrovolné, nikoli o tom, co se (ne)učit.

    Mimochodem, když už jsi to nakousl, je poměrně těžké určit, co je a co není základ, který všichni potřebujeme. Člověk, který se bude věnovat oboru A potřebuje na ZŠ dobrý základ oboru A. Člověk, který se bude věnovat oboru B potřebuje zase dobrý základ oboru B. Co se tedy má učit? Jen A? Jen B? Ani jedno? Obojí? Mně přijde ideální ta poslední varianta, kterou realizuje i české školství (alespoň na základním stupni). Navíc, děti na ZŠ se opravdu neučí nějaká závratná kvanta znalostí, ale pouze základní poznatky o okolním světě.
    Navíc, je užitečné mít přehled o více oborech. Pak mohou vzniknout takové zajímavé věci jako třeba biochemie, matematická lingvistika nebo psychobiologie (a mnohé další propojeniny, které rozšiřují lidské poznání).

    Příspěvek z 11. března 2018 ve 13:19.
    hry458 v něm napsal:

    Obě strany neumí hledat kompromis. Já ho ale našel. Některé věci které všichni potřebujem například základy počtu, finanční gramotnost, poučení z některých chyb historických, základy češtiny a pravopisu by se mohli povinně procvičovat ale věci který ne každý z nás využije například názvy šutrů, slovosleď, chemii by se mohli procvičovat dobrovolně. Přece jen ne všechno z té základní školy potřebujem na pozdější vzdělání.

    Příspěvek z 10. března 2018 v 17:56.
    dennisvet v něm napsala:

    MikiRoth, jak dlouho jezdíš do školy?

    My začínáme pár vteřin po zazvonění a něco máme zadáno, zatímco učitel třeba zapisuje docházku.

    Statistika…