Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Nástěnka přání a stížností + nápady na vylepšení Alíka

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva měsíc.
    Příspěvek z 11. června ve 13:19.
    Anežka9 v něm napsala:

    Taky si myslímO=ok

    Příspěvek z 11. června ve 13:14.
    Morell v něm napsal:

    Souhlasím, notifikace se budou hodit.

    Příspěvek z 11. června ve 12:26.
    Tobias7 v něm napsal:

    Já už déle přemýšlím o nějaké funkci notifikací, za mě to je fajn nápad.

    Příspěvek z 11. června ve 12:25.
    –MM– v něm napsal:

    Morell: Najetí už neexistuje, myš má menšina lidí. I když autoři teda píšou Alíkoviny většinou na počítači, často nebývá počítač jediné zařízení, kterým na Alíka chodí.

    Jak jsem psal v minulém příspěvku, měl bych dodělat systém na upozorňování. Než mít oddělený mechanismus na poštu, na články, na soutěže, na poradnu… tam všude může být žádoucí pozornost.

    Příspěvek z 11. června ve 12:05.
    Morell v něm napsal:

    Když už se tady mluví o Alíkovinách, myslím, že by nebylo špatné udělat upozornění, které dá vědět, že článek čeká na reakci od uživatele. Napadá mne obdoba čísla na schránce, když tam čeká nevyzvednutá pošta, tady by mohlo jít třeba o vykřičník ve žlutém kruhu umístěný na pravém horním rohu cedule Alíkovin. (Dá vědět i zapomětlivci, sotva se přihlásí) Při najetí by mohl napsat nápovědný text „Článek potřebuje tvojí pozornost“ nebo něco takového.

    Příspěvek z 11. června v 11:40.
    –MM– v něm napsal:

    Rapo: Párkrát se již stalo, že se datum vydání všelijak odsouvalo pár dní nebo hodin před tím, než článek měl vyjít. Navrhoval jsem tehdy redakci, jestli by nebylo lepší autorům nastavené budoucí datum neukazovat, aby posuny nevyvolávaly očekávání a zklamání. Když článek nečekaně vyjde, tak je to příjemnější překvapení, než když nečekaně nevyjde v dříve naznačenou dobu.

    Nyní může od konce května redakce připravit článek jako vydatelný i bez toho, aby nastavila datum, takže má naopak víc prostoru než dříve pro případ, kdy neví, kdy článek vyjde. Možná bychom před autory článků nemuseli tajit, na které dny je už něco naplánovaného (aniž bychom sdělovali co), kolik článků je zpracovávaných, vydatelných atd. – z toho by šlo získat hrubou představu, kdy by čerstvě dopsaný článek mohl vyjít.

    Z pohledu běžného uživatele asi ani není vidět, jak velkou revolucí teď Alíkoviny prošly. Nyní mimochodem postupně procházejí ještě větší revolucí soutěže.

    MikiRoth: Opraveno. Člověk si to může číst stokrát a nevšimne si toho… zajímalo by mě, kolik dalších překlepů tam vytrvale přehlížím. Možná bych si to měl nechat projet nějakou hlasovou čtečkou. Když mě překlep netrkne do očí, mohl by mě aspoň trknout do uší. :-)

    YOYO: Dal jsem před pár dny výraznější upozornění do všech stránek lidem, kterých se změna profilovky týkala, odkazující na otázku v poradně, a od té doby mi tam naskočila spousta hodnocení… takže tento způsob komunikace patrně funguje nejlépe.

    To mi připomíná, že tady máme už několik let nedodělaný obecnější systém na upozorňování.

    Příspěvek z 10. června v 0:32.
    majdula2000 v něm napsala:

    Nemyslím si, že je toto proveditelné, neboť při vložení článku nikdo nemá odhad ani nejde nastavit nějaký přesný „výpočet“. Má článek kvíz? Je o zvířátku? Váže se k nějakému konkrétnímu dni/době? Není na téma, na které přišel článek těsně před ním? ... To všechno jsou věci, které ovlivňují pořadí článků a které musí řešit člověk.

    Spousta článků navíc končí smazaných, odložených nebo zkrátka jen čekajících na autora. Čekání na autora je rozhodně nejčastější problém a největší brzda. Je hromada článků, u kterých se nikdy nedočkáme žádné odezvy.

    Dovolím si podotknout, že se nedávno díky pěknému vylepšení systém zpracovávání dost zpřehlednil a vydávání se zjednodušilo. Většina nezpracovaných článků čeká na vás, nikoli na nás. Neposouzených článků, co čekají redakci, teď není ani 20, přičemž více než polovinu tvoří kvízy. Pár dalších (konkrétně 4) už je v našich rukou a veškerý zbytek, pokud tedy pominu ty, kterým už jsme nějaké datum nastavili, čeká na vás. (Včetně toho tvého, Rapo, nevím, zda sis toho všimla.)

    Příspěvek z 9. června ve 23:44.
    Rapo v něm napsala:

    Téma: Alíkoviny
    Napadlo mě, co kdyby byl u Alíkoviny (čekajících na vydání) boxík, nebo políčko, kde by byl datum pravděpodobného vydání?

    Příspěvek z 9. června ve 21:13, upravený po 80 minutách.
    MikiRoth v něm napsal:

    Jen taková drobnost: v Šibenici jsem narazil na drobnou chybu:

    Chyba

    - lékařka konstatovala
    Je to jen drobnost, ale stejně si myslím, že detaily tvoří celek:-)

    Příspěvek z 9. června v 0:03, upravený po 9 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    –MM–:
    To, že se snazíš vést dialog, je super. Nejen já si toho cením.
    Ne všichni uživatelé ale chtějí ten dialog vést. Myslím, že by i tak bylo fajn o některých věcech informovat ty, kteří se aktivně nezapojují. A informovat o změnách nějak oficiálněji ještě nemusí znamenat, že je to změna definitivní (zvláště pokud by takové ohlašování bylo časté).
    Ale chápu že to je práce navíc. A pokud říkáš, že většina lidí stejně nechodí na hlavní stránku Alíka,... tak to pak nevím! Možná třeba přitlouct malý papírek do záhlaví na kmen stromu? :->

    Příspěvek z 8. června ve 22:10.
    –MM– v něm napsal:

    YOYO: V tomto případě se vyděšený dotaz ozval v řádu minut po nasazení. Nasazoval jsem zejména úpravu soutěží, tohle byl tak trochu vedlejší efekt, že jsem to měl také víceméně připravené.

    Větší oznamování vyžaduje větší plánování. Když to porovnám s jinými věcmi, které dlouho vymýšlím a chystám a raději postupné pokroky nesdílím, abych nevzbouzel předčasné naděje – a pak je mám třeba rozdělané několik let – tohle prudké nasazení je opačný extrém, který je ale možná lepší. Alespoň je to (víceméně) hotové. :-D

    Rád vedu s uživateli dialog o tom, co a jak funguje. Když vyjde větší oznámení, co jsme změnili, hodně lidí to bere jako danou věc, se kterou už nikdo nikdy nehne, zatímco pro nás to je třeba jen pokus, další část lidí to vezme jako podnět k tomu, aby se zeptali, kdy vyrobíme nějakou jinou slibovanou věc (zejména když tuhle změnu jsme ani nikdy neslibovali). Pokud se během dneška ještě rozhodnu, že nějaký parametr v sestavování tlapky pozměním, lidi budou mít najednou zase úplně jiné barvy a začnou řešit, jestli to před tím bylo lepší/horší… proto mi tiché nasazení přijde lepší.

    Navíc moc nechceme, aby si uživatelé odnastavovali svoje profilové obrázky. Tlapka je jen nouzovka, sice nová a neokoukaná, ale neměla by vzbudit moc velký zájem mezi lidmi, kteří nějaký svůj profilový obrázek mají.

    Titulní strana podporuje i otázky z poradny, ale dávají se až dolu, moc často to nepoužíváme. Měl bych hlavně zacílit nějaké upozornění na lidi, kterým se obrázek změnil, to souhlasím. Dal bych ho do editace vizitky, protože na titulní stranu Alíka moc přihlášených uživatelů nekouká (a značná část ani nesleduje Alíkoviny).

    Příspěvek z 8. června ve 21:17, upravený po 10 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Přesunuto z jiné nastěnky - tady se to bude vyjímat lépe:

    -MM-:
    V souvislosti s aktuálním zavedením tlapek 🐾 jako výchozích obrázků, a po diskuzi s pár uživateli, mám myslím docela důležitý návrh.

    Myslím si, že by uživatelé o některých změnách měli být infomováni lepším způsobem, než je čekat až se někdo vyděšeně zeptá v poradně co se to stalo - což podle mě ani není informování - spousta uživatelů ani poradnu nečte.

    Konkretně s těmi tlapkami je problém v tom, že došlo k samovolné změně něčeho, o čem uživatelé předpokládají, že by měli mít pod kontrolou jen oni sami.
    Je pravda, že většině uživatelů, kteří nemají změnený obrázek, je asi jedno jaký konkretně obrázek má. Přesto může malé dítě (nebo vlastně i dospělého) napadnout, když to uvidí, že mu třeba někdo hacknul účet a změnil mu obrázek!

    Myslím, že by bylo dobré v případě takových změn (ale i pro méně děsivé změny) udělat některou z následujícíh věcí:

    1. Připnout tu odpověď z poradny na hlavní stránku, třeba podobně jako jsou nástěnky/vtipy ve sloupci vpravo. (Ale lepší by bylo takovým dotazům předcházet)
    2. Napsat krátkou alíkovinu, která vysvětluje jaké změny byly právě provedeny a proč.
    3. Vytvořit speciální boxík/lepík, na hlavní stránce, „tohle se změnilo“ třeba podobný jako je box pro probíhající soutěže. Mohl by vést na nějakou stránku se seznamem posledních změn.
    Prodleva měsíc.
    Příspěvek z 4. května ve 23:50.
    Viki_show v něm napsala:

    Toto asi není úplně tak částá situace ale pořád možná tady jsou nějaký další lidi kteří mají např. Dyslexii nebo něco podobného... Já umím špatně čárky (asi to není moc poznat protože mám autokorekci, prostě prý s nimi i normálně mluvím ale zatím je nedokážu určit a pořádně slyšet ý rozeznat.) a opravdu často se děje že nemůžu najít nástěnku nebo něco jen kvůli nějaký jedné čárce a vůbec pak nevím... Možná by bylo opravdu hodně dobrý kdyby se i a í brali při vyhledávání jako jedno písmeno, prostě že by se dalo vyhledávat i bez diakritiky 🤷🏻‍♀️
    (Stejně jako zadávání přezdívek do pošty)

    Jen takový návrh, samozřejmě to být nemusí.:-)

    Příspěvek z 4. května ve 23:04.
    lékařský v něm napsal:

    –MM–: Dobře, děkuji za komentář. Ta diakritika se spíš týka těch dodatečných drobných úprav. U registrace se spíš přemýšlí nad tím, kolik áček musím ještě přidat, aby mi přezdívka byla už dovolena používat. Někomu se to zkrátka nechce mačkat postupně, tak si na té klávese schrupne. :-D

    Napadá mě, že by tu poštu možná vyřešilo, kdyby kolonka na přezdívku nevyžadovala jakoukoliv diakritiku. Ťöbíäš7 by šlo napsat jako Tobias7, lékařský jako lekarsky a ve výsledku by to přišlo stále tomu stejnému člověku. Ale asi by to muselo podporovat i formy, kde tu diakritiku člověk napíše jenom někam (lékarsky, lekařsky, lékarský a podobně). Možná by to mohlo tolerovat i velikost písmen a případná podtržítka a spojovníky.

    Příspěvek z 4. května ve 21:36.
    –MM– v něm napsal:

    lékařský: Dovolil bych si poopravit, že nejsou dovolené všechny znaky s libovolnou diakritikou. V přezdívce smí být jen tyhle:
    áäâćčďëéěíîĺľňóöôŕřśšťúüůýźž
    Mezi roky 2017 a 2019 byly ve formuláři povolené i znaky êïûÿ, ale pak jsme si všimli, že stejně nefungují, protože databáze uživatelů pořád jede v kódování windows-1250 a v něm tyto znaky nejsou, ale to je jen drobný technický detail.

    Podstatné je, že jsou povolené jen znaky, které v našich končinách víceméně dávají smysl. Máš pravdu, že i pomocí nich jde vytvořit obtížně napsatelná přezdívka, jak názorně předvádí Ťöbíäš7. :-D

    Ono jde i bez diakritiky vytvořit účet, který se špatně píše. Vždycky je možné najít vizitku toho člověka a kliknout tam v menu na Napsat dopis… není to úplně pohodlné, ale je to řešení. Když správci někoho blokují, tak přezdívku nikam ručně psát nemusí, jen kliknou na čudlík, takže bezpečnostní dohled tím není nijak ohrožen.

    Samozřejmě by bylo lepší, když by si lidi psali snadno zapamatovatelné a napsatelné přezdívky, ale to se těžko vymáhá. Šlo by na přezdívku nastavit hromadu pravidel – nedovolit více jak třikrát stejný znak, nedovolit spoustu podtržítek a pomlček, omezit množství znaků s diakritikou – ale to stejně asi neřeší hlavní problém. Chyba není v systému, ale spíš v hlavě toho, kdo si extrémní přezdívku zvolil. :->

    Myslím, že by drobné přejmenování mělo zůstat bez schvalování správci a že lidé, kteří s ním teď trošku blbnou, asi stejně plánují, že se vrátí k původní přezdívce.

    Příspěvek z 4. května ve 21:12.
    Tobias7 v něm napsal:

    Mhm.

    Příspěvek z 4. května ve 21:04, upravený po 28 minutách.
    lékařský v něm napsal:

    Chtěl bych se tu s vámi podělit o jeden názor.
    Nedávno se tu zavedlo drobné přejmenování účtu. Jinými slovy, funkce, která umožňuje zvětšení/zmenšení, výměnu spojovníku za podtržítko a naopak a přidání nějaké diakritiky nad libovolné písmenko.

    Dnes jsme zjistili, že mezi povolenou diakritiku patří i přehláska (ä, ë, ï, ö, atd.) a háček nad libovolným písmenkem (ǎ, ǒ, ǔ, ǐ atd.). Takže si ji jde i přičarovat do přezdívky během registrace, ale i pomocí drobného přejmenování účtu.

    Vnímám to jako problém, jelikož je důležité umět napsat přesnou přezdívku při zasílání dopisů a takové psaní diakritiky, která se v češtině nevyskytuje, může být pro určitou skupinu lidí problémové (tuto skupinu tvoří zejména děti). Lidem s touhle netradiční diakritikou bude (pro někoho) těžší napsat dopis. Zejména pokud má někdo tuhle diakritiku nad každým druhým písmenem.

    Nejspíše by se to dalo tolerovat, když někdo prostě má přezdívkou s jednou přehláskou už všude jinde (a hraje nějakou roli ve výslovnosti přezdívky) a nechce ji z přezdívky osekávat (stejně jako klasický háček či čárku z češtiny), ale pokud si někdo nacpe do přezdívky zbytečně přehlásky a další diakritiku, kterou příliš neznáme, přijde mi to příliš bezohledné k ostatním uživatelům.

    Edit: Ještě jsem zjistil, že se podporují čárky nad některými dalšími písmenky, nad kterými čárku v češtině normálně nenajdeme (takže ľ, ẃ, ś, ǵ, ṕ). Pro tuhle diakritiku platí každopádně totéž, co pro přehlásky a háčky nad jakýmikoliv písmenky.

    Prodleva 3 měsíce.
    Příspěvek z 22. ledna ve 20:14.
    Hogo v něm napsal:

    Ono to zas tolik viditelné není:-D
    Ještě mě napadlo udělat tabulku (v záhlaví) na body stylem:
    Hogo: 30 b {+ 000(zadalo by se číslo) - 000}

    Příspěvek z 22. ledna ve 20:11.
    Lacko5 v něm napsal:

    Aha, to jsem neviděl. :->

    Příspěvek z 22. ledna ve 20:11.
    Hogo v něm napsal:

    Lacko5: To už –MM– řešil:->

    Příspěvek z 22. ledna ve 20:09.
    Lacko5 v něm napsal:

    Dostal jsem další nápad.

    Co kdyby v Technické poradně mohli na otázky ohledně nástěnek odpovídat SN a na otázky ohledně klubovny SK? :-> Aby normální správci nemuseli odpovídat na všechno. :-D

    Příspěvek z 22. ledna v 16:49.
    Hogo v něm napsal:

    Tak, dneska (možná dříve) se nám u redakce zobrazuje Alík s brýlemi8-D

    Prodleva 4 dny.
    Příspěvek z 18. ledna v 8:49.
    Matisek v něm napsal:

    Jaj, asi byl špatný nápad si dělat legraci z pojmu „fiktivní přezdívka“ v nástěnce o losovi. ;-D

    Příspěvek z 17. ledna ve 23:35.
    –MM– v něm napsal:

    Rottenegg10: Na mezerách přeci není vůbec nic fiktivního. V občanském jméně máš také mezeru a není fiktivní. Koukám, že už tě opravovala i správkyně majdula2000 v poradně, a zdá se, že je to marné. Proč tak urputně lpíš na pojmu, který je naprosto mimo místu?

    Výčet povolených znaků upravovat nebudeme, mezera zůstane zakázaná. Přejmenování nebude mít jiná pravidla než registrace, protože to by motivovalo lidi, aby se přejmenovávali, což je většinou nežádoucí (matoucí pro ostatní). Kdybychom povolili mezery, lidi si budou častěji dávat do přezdívky celé občanské jméno, to také nechceme.

    Příspěvek z 17. ledna ve 23:24.
    Rottenegg10 v něm napsal:

    Obsahující mezery

    Příspěvek z 17. ledna ve 23:23.
    –MM– v něm napsal:

    Rottenegg10: Nechápu, co je fiktivní přezdívka. Všechny přezdívky jsou skutečné přezdívky.

    Příspěvek z 17. ledna ve 23:20.
    Rottenegg10 v něm napsal:

    Zpřístupnění fiktivní přezdívky pro běžné uživatele.
    Pouze při změně za kačky.

    Příspěvek z 17. ledna ve 23:17.
    –MM– v něm napsal:

    contyk: Vždyť spojování účtů už tady několik let je.

    Nějaké volné spojení, kdy by šlo oba účty používat dlouhodobě paralelně, otvírá spoustu právních otázek, na které nedokážu vymyslet odpovědi. Když by takhle někdo měl propojený dětský a dospělácký účet, má práva nakládat se svými osobními údaji?

    Spíš než vymýšlet nějakou nad-strukturu nad účty, která by spravovala osobní údaje, mi dává větší smysl vymyslet pod-strukturu uvnitř míst, kde je skutečně chtěná.

    JMkolo83: Když načteš celou stránku znovu a nikdo do ní mezitím nepřispěl, můžeš vidět minutu staré hodnocení. Žádné rušení hodnocení jsem zatím nikdy nevyráběl.

    LillMissAlex: Hm, možná bych při posouvání měl hodnocení na chvilku vyřadit. A nejspíš nejen hodnocení, všechno, co při kliku může něco udělat.

    Hogo: Nemáš používat víc účtů. Pokud hodnotíš sám sebe, nebo cizí příspěvek z více účtů, je to porušení pravidla.

    Potom jsem ještě dumal nad tím, že by mohl ve formuláři na založení nástěnky být odkaz, jak funguje vyhledávač, protože spousta nováčků tam hledá celý název...
    Máš pravdu, že by u formuláře mohly být nějaké tipy, jak hledat… ok
    Hledání se zaznamenává, takže vidíme, jak (ne)hledají. To, že jednou za pár dní někdo založí duplicitní nástěnku, většinou nemá tuto příčinu. Nevidíte hromadu situací, kdy lidi úspěšně najdou existující nástěnku…

    vaiva: Ohledně odkazu na ostatní články stejného autora – jednak je autor mívá vypsané přímo na vizitce (alespoň prvních 20), takže to je jeden klik daleko, jednak většina autorů napsala jen jeden článek. Když čtenáře pošlu na seznam s jednou položkou, tak ho tím většinou nenadchnu. :-)

    Je ale pravda, že by se takový odkaz mohl ukazovat u článků, kde toho autor napsal víc.

    jolandaj2: Článek musí mít vždy jen jednoho hlavního autora. Existuje tu jakýsi dodrátovaný postup, který umožní úpravy i další osobě, ten používá redakce, když chce od jiného uživatele odbornou korekturu. Takže stejnou cestou jde zařídit, že by mohlo pracovat na stejném článku víc autorů. Rozdělení kaček půl na půl by nejspíš nějak vyřešit šlo, byť to není přímo v moci redakce. Ale dole pod článkem musí být podepsaný nanejvýš jeden účet. Nebo může být v místě autora prostý neklikatelný text – v takovém případě není článek spjatý s žádným účtem (nikdo ho nemá pod vizitkou), ale ten text může obsahovat jména více lidí.

    Příspěvek z 17. ledna v 18:02.
    LillMissAlex v něm napsal:

    Mne to trochu vadí, lebo občas omylom kliknem na hodnotenie, keď posúvam stránku :D

    Příspěvek z 17. ledna v 18:01.
    JMkolo83 v něm napsala:

    Tak jdeto jen do te doby než zaktualizuješ stránkju

    Statistika…