Nástěnka přání a stížností + nápady na vylepšení Alíka

Nástěnku založila dne 13. července 2017, je v sekci Vývoj Alíka a obsahuje 955 příspěvků.

Nový příspěvek:

Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

Pokud máš účet, , pokud ne, můžeš se zaregistrovat.

Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 9:44.
radimf v něm napsala:

SVETLO: R^

Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 9:43.
SVETLO v něm napsal:

Uvidím, co na to správci nebo -MM-.

Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 9:42.
radimf v něm napsala:

SVETLO: to by byl dobrý nápad R^ taky bych nechtěla aby si někdo cizí prohlížel mé obrázky, i když tam zatím žádné nemám. :-)

Příspěvek z 26. listopadu 2017 v 9:20.
SVETLO v něm napsal:

Teď mě napadá, nemohla by se zavést funkce, kde bych si mohl nastavit, aby se obrázky, které si na Alíka vložím, zobrazovaly jen uživatelům, které mám v kamarádech? Je mi docela nepříjemné, že můj obrázek vidí například uživatel, který tu vyvádí jen blbosti (třeba minecraft2017). Takže obrázek sebe jsem si zatím smazal.

Příspěvek z 24. listopadu 2017 ve 13:52.
Mentoska_Games v něm napsala:

:-|

Příspěvek z 23. listopadu 2017 v 19:15.
–MM– v něm napsal:

Zrychlili jsme dneska v noci poštu. Je to znát?

Co se týče hodnocení článků, chápu oba pohledy a jsem víc nakloněný tomu, aby se data o oblíbenosti sbírala, ale aby se nezobrazovala běžným uživatelům v žádné snadno porovnatelné formě. Správci by na podkladě těchto hodnocení mohli lépe odhadovat, co se čtenářům líbí.

U diskusí/nástěnek můžou mít hodnocení dost výrazný vliv na to, jak se diskuse využívají. Líbí se mi třeba hodně Reddit, ale je to už jiný druh diskusí, nevím, jestli by stejný systém dokázal fungovat v menším měřítku a u různě starých uživatelů. Nejspíš moc ne.

Čím by se ale dalo u Redditu částečně inspirovat, je tamní zlato. Jak to u nich cca funguje: Reddit nabízí uživatelům možnost zaplatit si za to, že má jejich účet nějaké lepší funkce... a tito platící uživatelé můžou i za určitých podmínek věnovat toto zlepšení na měsíc někomu dalšímu, pokud se jim nějaký příspěvek zalíbí. Občas se tedy u nějakého obzvláště povedeného příspěvku objeví zlaté kolečko, které značí, že někdo za dotyčný příspěvek daroval zlato. Není známo kdo, ani obdarovaný se to nedozví. Je to speciální ocenění, mimo tamní hierarchii plusování/mínusování. Něco podobného (ale bez placení penězi) bychom mohli vymyslet tady. Autor oceněného příspěvku by třeba dostal kačky. Ale kdo a jak a kdy by mohl takové speciální ocenění přidělit, to vymyšlené nemám :-)

dennisvet: Jak prokázat, že ty jsi ty... mno, nejspíš by mi stačilo, když bych měl jistotu, že ty jsi osoba, která spravuje tvůj blog. Takže bys třeba mohla vědět, jaká nepříliš běžná slova se objeví v dalším článku, který ještě na blogu nevyšel – tím by to bylo prokázané.

Příspěvek z 23. listopadu 2017 v 0:48.
Pralinka2 v něm napsal:

Myslím, že na tom, co napsal Češtinář, něco je.

Příspěvek z 22. listopadu 2017 v 17:42.
SVETLO v něm napsal:

Uznávám, že se to někomu nemusí zdát spravedlivé, ale mně by se stejně takhle funkce hrozně líbila. A kdyby ji tady na Alíkovi přeci jenom zavedli a já ohodnotil nějaký článek, tak bych k němu už automaticky připsal komentář. Jsem na to prostě už zvyklý, například ze stránky Databáze knih, kde jsem žádnou knihu, kterou jsem přečetl, nenechal bez hodnocení a bez komentáře. Máte ale pravdu, že někteří uživatelé by článku udělili jen nějaké hodnocení a celou věc považovali za hotovou, takže by se na komentáře vykašlali.

Příspěvek z 22. listopadu 2017 v 16:50.
Češtinář v něm napsal:

Já nevím, mně se ten nápad s hodnocením článků nějakými kvantifikátory (ať už to jsou hvězdičky, známky, procenta nebo cokoliv jiného), zas až tak moc nelíbí. Ono to zní krásně, zvlášť když se k tomu přidají ty soutěže o nejlepší články, ale nesmíme zapomínat, že Alíkoviny mají velmi široké věkové spektrum přispěvatelů s různou mírou zkušeností s psaním, jejichž práce lze těžko srovnávat. Jak byste třeba ohodnotili nějakého osmiletého kluka a jeho první pokus o článek? Dali byste mu 5 hvězdiček, protože se snažil a na jeho věk je článek povedený? Nebo byste mu dali 1 hvězdičku, protože z objektivního hlediska přece takový článek nelze hodnotit ani zdaleka stejně jako například Pralinkovy články? Jak v prvním, tak ve druhém případě to bude určitým způsobem nespravedlivé a pro někoho potenciálně demotivující.

Navíc bychom tím autory vlastně ochudili o nějakou bohatější zpětnou vazbu. Jestliže bude existovat možnost hodnocení hvězdičkami, jen málokdo se bude obtěžovat s komentáři, autor se tak dozví, že někdo jeho článek nějak hodnotil, ale nedozví se už, proč - co je na jeho článku dobře a co špatně a co hodnotitele zrovna k takovémuto hodnocení vedlo. Pokud by se měl navíc zobrazovat jen anonymní výsledný průměr a jednotliví hodnotitelé by nebyli dohledatelní, autor ani nebude vědět, kdo ho vlastně hodnotil, jestli kamarádi, děti podobného věku, dospělí uživatelé nebo jen nějací provokatéři. Jestliže jsme posuzováni, je pro nás vždy užitečnější, když víme, kdo nás posuzuje, jelikož názory různých lidí mohou mít jak pro nás, tak i obecně různou váhu.

Podobná hodnocení zkrátka vnímám jako v mnoha ohledech zkreslující a neužitečná. Ať už tato možnost zavedena bude, nebo ne, mně se bude vždy lépe hodnotit pomocí komentářů, protože mnohá upozornění na světlé i slabé stránky článku a mnohé rady i doporučení, jež v komentáři vyjádřím, se do číselného hodnocení převést nedají.

Příspěvek z 22. listopadu 2017 v 15:37.
_kebaba_ v něm napsala:

nevim, jestli uz se to nahodou nekdy neresilo, ale u stolu se spatne zobrazuje cas posledniho prispevku
napr neco napisu 15.32, ale cas posledniho prispevku mam 15.22

Příspěvek z 20. listopadu 2017 v 18:12.
_kebaba_ v něm napsala:

nedelat z alika neco co neni!

Příspěvek z 20. listopadu 2017 v 18:05.
dennisvet v něm napsala:

To bych nedělala, připadne mi to nedůležité, vždyť příspěvky si každý zhodnotí individuálně.

Příspěvek z 20. listopadu 2017 v 0:48.
_Bouchly__Parek_ v něm napsala:

a ještě aby tam byl napsaný počet „palců“ nahoru i dolů :D

Příspěvek z 20. listopadu 2017 v 0:46.
_Bouchly__Parek_ v něm napsala:

Já bych docela rád uvítal kdyby měli příspěvky na nástěnkách „palec“ jak je třeba v komentářích na Youtube .. palec nahoru -líbí se .. dolů-nelíbí se. prosím zvažte to :) děkuji

Příspěvek z 19. listopadu 2017 ve 22:26.
Pralinka2 v něm napsal:

Co se týče té třešinky na dortu, tak bych laskavým čtenářům připomněl některé zásadnější věci, které zatím v Alíkovinách chybí:

  • možnost autora upravovat již vloženou, ale dosud neschválenou Alíkovinu (když tam napíše nějakou chybu, tak aby nemusel psát do pošty správcům, aby to opravili, ale mohl to opravit; a taky když správce při zpracování zjistí, že článek je zapotřebí přepracovat, tak ho může jako vrátit k přepracování, aniž by ho autor musel vkládat celý znova)
  • možnost vložení více obrázků k jednomu článku
  • kolonka s možností vložení odkazu na související Alíkoviny (například předchozí díly nějakého seriálu, nebo článek, který ke stejné věci vyšel už kdysi)
  • no, a pak některé věci kolem schvalování, kterými vás nebudu zatěžovat, ale taky práci s Alíkovinami výrazně zlepší.
Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 23:43.
dennisvet v něm napsala:

MM: jak třeba mám prokázat, že já jsem já? :D

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 22:06.
klobáska v něm napsal:

Hodnotit články by bylo super (plus nějaká statistika na boku stránku: Nejlepší články za poslední týden/měsíc/rok/...)! Soutěže – výherní články by mohly být hodnoceny nějakým počtem bodíků (jen tak symbolicky, třeba 50, 100, 200 – ale to by se ještě domyslelo). @)->-

Pralinka2: Jé, Pralinka! Omlouvám se, těmi vyhynulými dinosaury jsem nemyslel Tebe! :-c

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 21:53.
–MM– v něm napsal:

Kdybych změnu přezdívky chtěl někdy povolit, tak jedině velmi omezeně, takovým způsobem, aby se nová přezdívka nacházela v kolizním prostoru té původní. Zkusím vysvětlit, co tím myslím: V tuto chvíli se z přezdívky generuje nějaká adresová podoba (přezdívka se převede na malá písmena, oseká se diakritika, shluky podtržítek a pomlček se nahrazují za jednu pomlčku nebo za nic, pokud jsou na koncích) a tato musí být jedinečná (používá se v adrese na vizitku „/u/prezdivka“ apod.). Takže třeba nejde zřídit účet „rOčk-_-LeE13“, protože adresová podoba „rock-lee13“ už je obsazená. Byl bych tedy ochotný povolit takové přejmenování, kdy by nová přezdívka měla stejnou adresovou podobu. Mohli byste si změnit velikost písmen, přidat/ubrat diakritiku a nějak upravovat pomlčky/podtržítka... ale nic víc. Ale moc se mi nechce takovou funkci vyrábět :-)

Co se týče čtenářského hodnocení Alíkovin, mám ho poznamenané v plánech už někdy od ledna, ale nevím, kdy se k němu dostanu, není to tak zásadní funkce, spíš jen taková třešinka na dortu... a zatím našemu dortu stále chybějí některá patra :->

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 21:03.
SVETLO v něm napsal:

Možnost hodnotit články v Alikovinách se mi taky zamlouvá.

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 21:02.
VeverkaČiperka123 v něm napsala:

Dobrý nápad rocklee

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 20:51.
Rock_Lee13 v něm napsal:

Navrhuji, aby bylo možné hodnotit slohy v Alíkovinách hvězdičkami (1 až 5 hvězdiček), známkami nebo procenty. Pak by se poznalo, jak je daný článek kvalitní.

Dále bych zavedl soutěž o nejlepší článek, která by se konala každý měsíc, případně jednou za jiný časový interval.

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 20:50.
rtep v něm napsal:

_souhlassssss!!!!

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 20:36.
VeverkaČiperka123 v něm napsala:

Alík je super.

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 20:19.
Pralinka2 v něm napsal:

Souhlasím s uživateli SVETLO a klobáska.

A kdysi dávno byla možnost si přezdívku změnit, a právě proto, že se KONKRÉTNĚ A NÁZORNĚ vidělo, jaké to mělo problémy a nevýhody, to bylo zrušeno.

Příspěvek z 18. listopadu 2017 v 15:01.
_Bouchly__Parek_ v něm napsala:

souhlasím s rock lee13

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 14:11.
klobáska v něm napsal:

Mám pocit, že kdysi dávno (ještě než vyhynuli dinosauři) tu možnost změny přezdívky byla. Ale nevidím v tom žádnou výhodu. Když si změním přezdívku, obrázek, vizitku, email, heslo – jaký je vlastně rozdíl mezi tímhle a založením nového účtu? A kačkami neargumentujte, to snad není to nejdůležitější tady na Alíkovi.

Příspěvek z 18. listopadu 2017 ve 12:53.
_kebaba_ v něm napsala:

Souhlas se svetlem
MM: parada, vypada to, ze jo:)

Příspěvek z 18. listopadu 2017 v 11:48.
SVETLO v něm napsal:

Mně změna přezdívky nepřijde jako moc dobrý nápad. Hodně lidí by pak mělo problémy se poznat a taky by se to dalo docela dobře zneužít.

Příspěvek z 18. listopadu 2017 v 11:37.
Rock_Lee13 v něm napsal:

Navrhuji, aby bylo možné změnit přezdívku za určitých podmínek.

Zde navrhuji podmínky pro změnu přezdívky:

  • Přezdívku by bylo možné změnit jednou za půl roku.
  • Cena změny přezdívky by byla 5.000 kaček.
  • Nesměla by obsahovat v názvu Alík, ani by nesměla být vulgární.

Jaký je tvůj názor na můj návrh? Jaké má klady a zápory a jaký je tvůj celkový názor na tento můj návrh?

Příspěvek z 17. listopadu 2017 v 5:09.
–MM– v něm napsal:

kebaba: Předělal jsem způsob, jakým jsou nakódované cedule v menu. Už se ti zobrazují lépe?

dennisvet: Neber si to nějak zle, ale kde máme jistotu, že ty jsi opravdu ty? :-)
Podobný příspěvek by mohl napsat i útočník, který se zmocnil nějakého tvého počítače. Jestli tě napadne nějaká cesta, jak prokázat, že se za sebe jen nevydáváš, pošli mi přes poštu novou mailovou adresu, kterou bys chtěla nastavit (a na tu si pak necháš poslat zapomenuté heslo).

Kdo si nástěnku oblíbil?