Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Nezveřejňování osobních údajů z nastavení Alíka

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Příspěvek z 26. února v 18:25.
    Hogo v něm napsal:

    Nebo ještě by byl fajn, dokud se nezavedou stavebnicové vizitky, kdyby byla taky kolonka „Obrázek mohu používat jen já, ale ostatní ho mohou vidět na adrese /obrazky.“

    Příspěvek z 26. února v 10:15.
    Viki_show v něm napsala:

    číča800: Co by se stalo, kdyby…
    No já to měla tak že se mi líbil Alík a tak jsem šla za mamkou a říkala

    $>Mami můžu mít účet na Alikovi? To je takový hodně dobrý web že se tam da povídat a i nějaké hry.
    @)->-Ano jasně pokud se ti to líbí
    $>Ale musí ho vytvořit rodič
    @)->-udelej to sama já se vším souhlasím nastav si to podle toho co chceš
    $> Ale tady je že se musí odklikonot že jsem zákonný zástupce. Mámi odklikni to
    @)->- udělej si to sama máš to dovolený
    $> a smím zveřejnit kolík mi je?
    @)->- pokud chceš mě je to jedno nastav si to podle sebe

    Akorát to celý bylo v jiným jazyce a trochu blbě jsem to popsala :-D

    Příspěvek z 26. února v 9:18.
    Hogo v něm napsal:

    Inu, možná by bylo dobré tam nelhat, že žádný obrázek do Alíka nenahrál, když očividně něco nahrát musel… Jako příklad uvedu třeba Héfa, který může používat tu svou krysu, ale „Zatím nic do Alíka nenahrál“ :-)

    Příspěvek z 26. února ve 4:49.
    –MM– v něm napsal:

    Rozhodli jsme se, že do veřejně dostupné galerie obrázky, které smí používat jen sám nahrávající, nezahrneme. Je to méně sporné chování, než to původní, vyžaduje méně vysvětlování… přestože si pořád myslím, že je to vysvětlení správné a že to nebyla díra.

    Chce-li někdo zveřejnit své výtvory, které nepovoluje používat ostatním, může je dát na svoji vizitku, nebo je dát do příspěvku na svoji nástěnku. Až zavedeme nový formát vizitek, půjde na ně dát přímo celá galerie s nastavením, co všechno se v ní má zobrazit. ;-)

    Tím by toto drama mělo být ukončeno. :-)

    Prodleva 4 dny.
    Příspěvek z 21. února ve 22:30.
    Hogo v něm napsal:

    Zopakuji asi to, co jsem říkal v klubovně.
    –MM–: Mě to jako díra nepřipadá, někdy si prohlédnu svou galerii nebo třeba když někdo nakreslí hezký obrázek, tak chci vědět, jestli tam nemá ještě nějaký. :-) Nevím, proč by to mělo být zakázané…

    Ještě bych dodal, že pokud to někomu vadí, mohla by být v nastavení osobních údajů ručička povoluji/zakazuji uchovávat veřejně veškeré jeho obrázky pod adresou /obrazky

    Příspěvek z 21. února ve 22:26.
    –MM– v něm napsal:

    Zaznamenal jsem debatu, ze které vzešlo několik otázek ohledně obrázků.

    Obrázky nahrané do Alíka jsou určené ke zveřejnění. To je základní idea za tím, že sem jdou nahrávat. Proto je i omezené maximální množství nepoužitých obrázků, které sem můžete uložit, nejsme soukromá fotobanka. I pokud u obrázku zatrhnete, že ho smíte používat jen vy, tak ho nemůže používat nikdo jiný, ale je pořád určený ke zveřejnění. Jakmile je schválený, nejsou kladené žádné bezpečnostní překážky k tomu, že jde nalistovat. Můj profilový obrázek sice smím používat jen já, ale načíst o00o.cz/obrazky/YJ/EV/CHF-avatar.png může samozřejmě kdokoliv. Kdybyste ho načíst nemohli, neviděli byste ho ani tady u mého příspěvku.

    Označení obrázků jsou náhodná, ale to není zamýšlené jako neprůstřelné opatření proti uhodnutí. Je to tak spíš proto, aby nešlo snadno hromadně vytahat všechny obrázky, které u nás jsou nahrané…

    V tuto chvíli existují veřejně přístupné seznamy (schválených) obrázků od jednotlivých uživatelů. Není to díra. V menu na něj sice není běžně odkaz, ale není to zamýšlené jako tajná adresa. Stejně jako můžou být dostupní /kamaradi, jdou nalistovat i /obrazky. Kdokoliv se tedy může dostat na seznam obrázků, které někdo nahrál do Alíka (a jsou schválené!). Protože… proč ne, říkal jsem si.

    Někteří lidé to ale tak neberou a přijde jim špatně, že obrázky, které smí použít jen autor, jsou v tom seznamu dostupné. Takže… teď si nejsem jistý, jestli je to díra. Když nad tím znovu přemýšlím, myslím si pořád, že není.

    A teď si o tom se mnou chtějí lidi povídat v klubovně…
    Ale můžete napsat něco podnětného i sem. :-)

    Prodleva 4 měsíce.
    Příspěvek z 29. září 2020 ve 23:06.
    –MM– v něm napsal:

    lékařský: Nyní už má ke svému seznamu hledaných výrazů přístup i sám uživatel v přehledu veškeré své aktivity.

    Stejně jako před lety musím zopakovat, že se tyto údaje shromažďují zejména z bezpečnostních důvodů. Je to takový chyták, o kterém problémoví uživatelé běžně nevědí. Pokud někomu vadí, že může být jeho hledání zaznamenáno, může používat anonymní prohledávání přes DuckDuckGo.

    Na rozdíl od jiných větších systémů, jako jsou třeba Google nebo YouTube, nemá vaše historie hledání žádný dopad na řazení věcí, které se vám na Alíkovi zobrazují.

    Přemýšlíme, že zapojíme známé údaje o hledání do míst, kde jsou uživatelé vyzvaní, aby nejprve hledali – třeba zakládání nástěnek, přidávání vtipů nebo dotazů do poradny. Pokud víme, že uživatel nezkoušel hledat, může s ním stránka navázat nějaký dialog. ;-)

    Prodleva 2 měsíce.
    –MM– v něm napsal:

    lékařský: Mohl a může, správci mají k této informaci stále přístup, byť je poněkud neučesaný. Dodělat tyto výpisy je jedna z těch věcí, které pořád odkládám, protože jsou tu důležitější/zajímavější činnosti.

    Příspěvek z 22. července 2020 v 17:24, upravený vzápětí.
    lékařský v něm napsal:

    Četl jsem si diskuzi tady a narazil jsem na tento příspěvek. Když jsem si přečetl konkrétně ten první delší odstavec textu, tak mi to připomnělo, jeden vtipný komentář. Myslím, že jsem zkoušel po napsání toho příspěvku napsat „ahoj Alíku.“ do toho vyhledávače. To Alík jako opravdu mohl vidět? ;-D:-D

    Prodleva 6 měsíců.
    Příspěvek z 27. ledna 2020 ve 21:23.
    –MM– v něm napsal:

    Už několikátý rok si říkám, že by se možná hodilo vysbírat od uživatelů nějak systémově informaci, kdy mají jarní prázdniny. Akorát zatím nevím, k čemu by to šlo smysluplně využívat. :->

    Koukám, že tu dlužím víc jak rok odpověď...
    číča800: Uživatelům věříme. Není v našich možnostech zjistit, jestli se nevydávají za rodiče.

    Prodleva rok.
    číča800 v něm napsala:

    co by se stalo, kdyby si nějaké dítě vytvořilo rodičovský účet samo a mámě nebo tátovi o tom vůbec neřekli? přišlo by se na to?
    (neudělala jsem to! jenom se ptám). A smí dítě znát heslo od rodičovského účtu , třeba kdyby si to s rodiči nastavovalo společně?

    Prodleva 20 dní.
    Příspěvek z 30. října 2018 v 18:14.
    –MM– v něm napsal:

    Lidé, kteří posílají žádost o zapomenutí, možná nevědí, o co vlastně žádají. Pokud chtějí, abychom na ně zapomenuli, znamená to, že bychom měli zapomenout na všechny jejich informace, které o nich v databázi máme. To znamená zrušit (a promazat historie chatů) u všech jejich účtů, pokud jsme si jistí, že jsou jejich.

    V popisu některých žádostí lidi výslovně píšou, že mají víc účtů a že chtějí používat jen jeden... jednak nevím, proč kvůli tomu chtějí ničit historii chatů (lidi, se kterými si povídali, uvidí v záznamech jen půlku rozhovoru), jednak máme z hlediska zákona povinnost zničit všechny účty, protože právo jaksi nerozlišuje různé uživatelské účty.

    Prodleva 4 měsíce.
    Příspěvek z 5. června 2018 ve 21:49.
    –MM– v něm napsal:

    Části uživatelů se mě ptala, zda bych jim neumožnil dostat se k jejich prastarým účtům, u kterých neznají heslo a není u nich ani funkční e-mailová adresa... tak budiž:
    www.alik.cz/s/oziveni-ztraceneho-uctu

    Prodleva 12 dní.
    Příspěvek z 24. května 2018 v 15:33.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    Aha.

    Příspěvek z 24. května 2018 v 15:31.
    JáJá1 v něm napsal:

    Rodičovský účet je do 16 let, ale údaje si musí opravit všichni.

    Příspěvek z 24. května 2018 v 15:30.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    Ale vždyť je to do 16 let.

    Příspěvek z 24. května 2018 ve 14:00.
    JáJá1 v něm napsal:

    majdula2000: Tak jsem to myslel.

    Příspěvek z 24. května 2018 ve 13:59.
    majdula2000 v něm napsala:

    Ano, byl tu, ale nedal souhlas, proto je zatoulaný, až ho dá, tak mu naskočí normální hodnost :-)

    Příspěvek z 24. května 2018 ve 13:08.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    Jo no. Je to nějaké divné.

    Příspěvek z 24. května 2018 v 6:38.
    dennisvet v něm napsala:

    Vždyť tady byl.

    Příspěvek z 23. května 2018 v 18:55.
    JáJá1 v něm napsal:

    Možná nevyplnil požadavky zpracování osobních údajů.

    Příspěvek z 23. května 2018 v 18:28.
    Veryfr v něm napsala:

    proč je Alík zatoulaný když mu bude 18? www.alik.cz/u/alik

    Příspěvek z 22. května 2018 v 11:43.
    –MM– v něm napsal:

    Dup500: Co by zabránilo dítěti, aby dalo svoji e-mailovou adresu i do kolonky pro rodičovský e-mail? To je přeci úplně stejný problém, jako má to společné heslo – musíme tak jako tak věřit jedinému dosavadnímu vlastníkovi účtu, že předá kontrolu rodičovi. Neexistuje vůbec žádný způsob, jak ověřit, že nekecá. Leda posílat nějaké doporučené dopisy... to by bylo nepřiměřeně komplikované a drahé a šlo by to proti charakteru nařízení, protože bychom museli kvůli tomu sbírat víc osobních informací než doposud.

    dennisvet: V registraci už je kolonka na e-mail rodiče. Je to jediný e-mail, který se zadává. (Registruje se samozřejmě rodič, ne dítě.)

    Příspěvek z 22. května 2018 v 11:16.
    majdula2000 v něm napsala:

    Dup500: Prostě cokoliv by se dalo nějak obejít, třeba tam zadat další svůj email....a třeba menší děti tam mají email rodičů už teď, takže tam by to taky dost dobře nešlo...

    Příspěvek z 22. května 2018 v 9:03.
    Dup500 v něm napsal:

    Email dítěte už byl zadán dříve a stejný mail jako rodič většinou nemá.

    Příspěvek z 22. května 2018 v 8:34.
    dennisvet v něm napsala:

    Do registrace by to šlo, ale co u dlouhodobých uživatelů?

    Stejně to spousta lidí nejspíš už udělala.

    Příspěvek z 22. května 2018 v 8:34.
    šipín v něm napsal:

    Dup500:Ale dítě si tam může dát svůj e-mail!

    Příspěvek z 22. května 2018 v 8:07.
    Dup500 v něm napsal:

    Majdula2000: do registrace dodatečně dát kolonku "email na rodiče", kam se posléze pošle heslo k rodičovskému účtu.

    Příspěvek z 22. května 2018 v 6:46.
    majdula2000 v něm napsala:

    Tak jak bys to chtěl udělat jinak, když on nemá žádný kontakt na rodiče?

    Příspěvek z 22. května 2018 v 6:40.
    Dup500 v něm napsal:

    Mě jen zaráží, že-MM-nemyslel na to, že když má rodičovský podúčet stejné heslo jako ten dětský, tak si to může dítě nastavit aniž by o tom rodiče věděli.

    Statistika…