Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Nezveřejňování osobních údajů z nastavení Alíka

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 17. května 2018 v 15:09.
    aniusia v něm napsala:

    Ty šablonovité předvolby "optimista"/"pesimista"/"paranoik" jsou vážně luxusní. :D
    Velmi mě to pobavilo. :D :D :D

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 13:43.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    –MM–: děkuji. jsem moc ráda, že už je to hotovo a účet nebude zrušen :-)

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 13:38.
    –MM– v něm napsal:

    Alfa_Beta: Ou, pardon. U tvého/vašeho účtu (a pár dalších) došlo k menší chybičce. Mělo by to být opravené, omlouvám se za komplikace. Teď už při přihlášení dostaneš/dostanete na výběr, jestli jsi dítě nebo jestli jste rodič.

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 13:35.
    SVETLO v něm napsal:

    Tak, všechno hotovo, ale rodiče Alík moc nezajímá, takže pochybuju, že se sem vůbec někdy přihlásí...:->

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 13:16.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    Nevíte, čím to je???

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 13:10.
    FriedKitten v něm napsal:

    Zdravím rodiče! Ahooj

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 13:04.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    Jak se da souhlas? Mys na to odmitam, tak to chci odsouhlasit, neklika, pry to muze jen rodicovsky podúčet. Ale u me nic takového nejde zatím prihlasit :-|
    A na mém druhem uctu to funguje :-c

    Příspěvek z 17. května 2018 v 11:07.
    Dup500 v něm napsal:

    A je to tu. Rodiče:-c;-);-D

    Příspěvek z 17. května 2018 v 5:29.
    matisek005 v něm napsal:

    Challenge accepted! ;-)
    Kecám. :-D

    Příspěvek z 17. května 2018 ve 4:43.
    –MM– v něm napsal:

    Změny jsou nasazené. Alík je i popsal v článku www.alik.cz/a/zmeny-na-alikovi-kvuli-lepsi-ochrane-soukromi

    Doufám, že jsou starosti o to, jakým způsobem se na Alíkovi dozvíte, že musíte něco dořešit, zažehnány...

    Dovedl by někdo z vás vyrobit instruktážní video k těm souhlasům, kterému porozumí i menší děti a méně technicky zdatní rodičové? Třeba i s mluveným komentářem? Kdyby se povedlo vyrobit něco použitelného, dal bych za to odměnu kolem deseti tisíc kaček (a kdyby nepovedlo, dal bych také něco za snahu).

    Příspěvek z 16. května 2018 ve 20:18.
    matisek005 v něm napsal:

    Takže zítra už by to mělo začít?

    Příspěvek z 15. května 2018 ve 21:07.
    majdula2000 v něm napsala:

    Těm, co sem chodí, do pošty, emaily těm, co sem nechodí:-)

    Příspěvek z 15. května 2018 ve 20:23.
    Šároušek v něm napsala:

    Já osobní údaje nezveřejňuji . Mám všude napsané tajné.

    Příspěvek z 15. května 2018 ve 20:18.
    VeverkaČiperka123 v něm napsala:

    Na email,už to psal

    Příspěvek z 15. května 2018 ve 20:13.
    PTÁČEKZPĚVÁČEK v něm napsal:

    těmco jsem chodí napíšeš do pošty nebo kam

    Příspěvek z 15. května 2018 v 19:59.
    majdula2000 v něm napsala:

    –MM–: Takže jako celkově je tu víc těch, kterým už 16 bylo?

    Příspěvek z 15. května 2018 v 19:33.
    Sianna v něm napsala:

    Proč by Alík chtěl naše údaje?

    Příspěvek z 15. května 2018 v 17:53.
    –MM– v něm napsal:

    majdula2000: U těch předpokládáme, že jsou starší. Protože většina z těch, u kterých datum známe, je starší 16 let.

    Příspěvek z 15. května 2018 v 17:43.
    majdula2000 v něm napsala:

    –MM–: a jak to uděláte s těmi, co tu datum narození nemají?8-o

    Příspěvek z 15. května 2018 v 17:02.
    SVETLO v něm napsal:

    Ajo, tak nic no :D
    Tak s tím se dalo počítat, že si vymažou údaje o roku narození, aby se jim to nařízení vyhnulo.

    Příspěvek z 15. května 2018 v 16:48.
    –MM– v něm napsal:

    Teď prolítla médii zpráva, že ta hranice je šestnáct let. Naši zákonodárci nestihli schválit vlastní předpis, o kterém mluvili.

    Koukám, že někteří lidé si asi smazali z profilu datum narození, protože počet lidí ve věku do šestnácti let není o moc vyšší, než byl nedávno počet lidí ve věku do patnácti let.

    Příspěvek z 14. května 2018 ve 21:33.
    SVETLO v něm napsal:

    Takovej skvělej pocit, že se mě to už netýká :->

    Příspěvek z 14. května 2018 ve 21:23.
    –MM– v něm napsal:

    Rozdělení na dětské a rodičovské podúčty bude automaticky nastavené u všech uživatelů, kteří mají vyplněné datum narození a to je mladší než 15 let. Dojde k tomu někdy v noci z úterý na středu, nebo ze středy na čtvrtek. Současně s tím vyjde článek v Alíkovinách, který všechno vysvětlí...

    Prodleva 6 dní.
    Příspěvek z 9. května 2018 v 6:49.
    Dup500 v něm napsal:

    Moment: co bych teda měl udělat, abych mohl být stále na alíkovi, když jsem to do teď neřešil? Sorry, I am lost:-c.

    Příspěvek z 8. května 2018 v 19:13.
    –MM– v něm napsal:

    Dup500: E-mail budu posílat jen lidem, kteří sem nechodí pravidelně. Není nutné ho posílat i vám, když vás můžu oslovit mnohem spolehlivější cestou přes web...

    Příspěvek z 8. května 2018 v 17:39.
    Barčíkm v něm napsala:

    Dup500
    to mě taky zajímá...

    Příspěvek z 7. května 2018 v 16:11.
    Dup500 v něm napsal:

    A kdy mi ten mail příjde ať mám představu, kdy se mám na něj podívat?

    Příspěvek z 7. května 2018 v 15:33.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    Aha, tak to jo.

    Příspěvek z 7. května 2018 v 15:30.
    –MM– v něm napsal:

    Alfa_Beta: A jaké jsou alternativy? Zadávat dvě e-mailové adresy? Kvůli nařízení GDPR by mělo být skoro nemožné, aby dítě v EU mělo svoji vlastní mailovou schránku. (Je mi líto, ale to nařízení z vás skutečně dělá podlidi.)

    Pokud máme u každého účtu uložený jen jeden e-mail, je to adresa rodiče, dítěte, nebo obou? Když jeden z nich zapomene svoje heslo, jak bude vypadat resetování hesla? Momentálně se posílá mail s tajným odkazem, který člověk proklikne a zadá nové heslo. Kdyby si šlo při resetování hesla vybrat, jestli se má resetovat dítě nebo rodič, tak by stejně nad oběma účty měl kontrolu ten, kdo ovládá e-mailovou schránku. A jakmile by tedy měl rozhodovat jeden za oba, měl by to být spíš rodič a můžeme si odpustit posílání resetovacího mailu u dítěte. Kdo řídí e-mail, může si zresetovat heslo rodiče... a kdo zná heslo rodiče, může zresetovat heslo dítěte. Pokud dítě zapomene heslo, může mu ho změnit rodič. Pokud rodič zapomene heslo, projde standardním resetem s posíláním mailu...

    Co se týče bezpečnosti, dospělí si dávají obvykle bezpečnější hesla než děti a nebudou mít moc důvodů se sem přihlašovat, takže je menší riziko odchytu hesla. Pokud někdo uhodne heslo dítěte (třeba spolužák uvidí, co vyťukává na klávesnici ve škole) a změní ho, rodič může zjednat pořádek. Samozřejmě, že může vzniknout nový druh ošklivé situace, když se útočník dozví heslo rodiče a přehesluje účet dítěti. Kdyby ke změně dětského hesla potřeboval znát i původní heslo dítěte (a reset dětského hesla by byl přes druhou mailovou adresu), tak by nemohl dětský účet převzít, mohl by mu jen změnit osobní údaje, všechno zakázat a požádat o zrušení... což by byl také poměrně katastrofický scénář. Myslím, že v průměru to bezpečnosti spíš pomůže než ublíží.

    Příspěvek z 7. května 2018 ve 14:58.
    Alfa_Beta v něm napsala:

    To je sice pravda, ale zase je to nebezpečné v ohledu krádeže účtu (uhodnutí hesla).

    Statistika…